رواية حرب العشاق الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم كيان كاتبة
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية حرب العشاق الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم كيان كاتبة
البارت الثالث والثلاثون
وهدان وهو بيرد على التلفون : انت بتقول ايه ، انا جاي
خديجه بخوف و بعض القلقل : في ايه يا وهدان ، خير ايه الي حصل
وهدان وهو بياخد مفاتيح العربيه بسرعه وبلغبطه : ناس من البلد شافوا عيسي واقع على الأرض ، بيقولوا نقلوه علي المستشفى
خديجه وهي تضرب علي صدرها بخوف و قلقل : يلهوي عيسي ، انا جاي معاك يا وهدان
حمدان بسرعه : وانا كمان هاجي معاك………
في المستشفى كان الكل واقف منهم الي خايف و الي قلقان
عيسي بجدية : مفيش داعي انك توسخ ايدك يا جدي ، انا اتصلت بالشرطه ، هي هتيجي تشوف شغلها معاهم
حميده بصريخ وهي بتروح نحيته وبتمسكه من جلبيته : بلغت عني بلغت عن امك يا ابن بطني
عيسي بعصبية هو بينزل أيدها بقسوه : امي ، دلوقتي افتكرتي انوا انا ابنك مفتكرتيش ده و انتي بت*نهي على ابويا ، ها ردي عليا
حميده بعيون حمراء وصوت عالي : مش ابوك ، صالح مش ابوك ، افهم بقي
عيسي بعيون حمراء هو يفقض اعصابه : وده ليه مش بسبب خيا*نتك ليه انتي خو*نتي الراجل الي حبك الي كان بيفضلك عن الكل اكمل كلامه بصوت عالي من النهارده انا امي ما*تت وأنت هو بيشاور علي حسان عمرك ما هتكون ابويا انا ابويا كان صالح و معنديش اي غيره
بصت له حميده بصدمه من كلامه بعدين بصت لصفا الي كانت واقفه جنبه : هي دي الي قومتك عليا صح ، أكملت كلامها وهي بت*شد المس*دس من الحاج عتمان بعصبية وبتوجه نحو صفا ، انا هر*يح نفسي منك انتي من ساعت لما جيتي وانتي خر*بتي الدنيا كلها ، مشفناش يوم حلو من ساعت لما دخلتي حيتنا
وقف عيسي قدام صفا بخوف هو بيداريها ورا ضهروا : نزلي الي فايدك ، ده كفايه الي عملتيه لحد كده ، متزوديش اغلاطك
حسان هو بيقرب منها بزعيق : هاتي الزفت ده يا حميده
حميده بعناد و كره : ابعد يا حسان……..
خديجه من وراهم بخوف : ايه الي بيحصل هنا ، ايه الي انتي بتعمليه ده يا حميده
حميده بسخرية : بركه انكوا جيتوا ، علشان تشوفوا بنتكوا لاخر مره
استغل حسان عدم انتبها وشد منها المسدس وضرب راصا*صه جت فيها قال بصوت عالي : انا الي هر*يح الناس منك ، من ساعت لما غد *رتي بمراتي وانا كان نفسي اعمل كده من زمان
عيسي بصدمه وهو بيجري علي حميده الي كانت واقعه علي الأرض واتصابت : اماااااااا ، أما رد عليا اما ردي عليا ، امااااااااااا
جريت خديجه و وهدان علي صفا بخوف وهدان : انتي كويسه ، حصلك حاجه
صفا وجسمها بيترعش وحاسه بدوخه من الي حصل قدمها : انا كويس………
مكملتش كلامها ووقعت فاقده الوعي وهدان هو يحملها بخوف : دكتووووور……
بعد وقت كانت الشرطه جت و خدت حسان
كانت صفا فاقت و الكل معها في الاوضه وهدان بهدوء : اظن كده ملكش حجه ، طلق صفا بقا
كان وهدان بيقول الكلام ده لعيسي الي واقف باين عليه الحزن وتعب بص عيسي علي صفا الي كانت اعقده على السرير بعيون حمراء و توهان
بعد مرور خمس سنوات في دوار العزيزه بالتحديد في اوضه عيسي كان أعقد بشرود و مغمض عينه وبيدخن فاق علي لمست ايد صغيره ابستم هو بيفتح عينه ويطفي السيجاره بص علي البنت الي كانت جنبه كانت جميله جدا عمرها لا يتجواز الخمس سنوات شعرها كان اسود في دهبي قالت بضحك : بابا……
عيسي هو يعقدها علي رجله ويبوس فيها : قلب بابا من جوه ، روح بابا
البنت وهي بتضحك بطفوله : عايزه اروح عند ماما
عيسي هو بيحط ايده على خدها : بسي ماما يمكن مش فاضيه يا غزاله
عزل بتزمر طفولي : هنعملها مفاجاه
صفا وهي تدخل عليهم باستسامه : لا انا الي هعملك مفاجاه
عزال وهي تنزل من علي رجل عسي و تجري نحيتها بتزمر : ديما بتعملي كده كونت عايزه اجيلك
صفا وهي تعقد اقدمها على الارض : بس انا جيت ، بكره انشاء الله هخدك معايا ماشي
عزل وهي تبص لها بعيون بتلمع : وعد…….
صفا بضحك على بنتها : وعد……
عيسى هو يقف اقدمها : جيتي بدري ليه ، في حاجه
صفا وهي تبوس عزل : روحي العبي يلا
عزل وهي تجري على بره : ماشي……….
صفا وهي بتقوم من على الأرض وهي تبص علي عيسى : ايه موحشتكش ولا ايه…….
عيسي هو يحاوط و سطها : انتي عارفه انك بتبقي قدامي و بتوحشين ، فإذا تقولي الكلام ده
صفا وهي تحاوط رقبته : خلصت شغل بدري قولت ارجع اقضي شويه وقت معاك ، عندك مانع
صفا كانت لسه هتميل عليه و تقبله منعها عيسي فجاه : العلاج………
صفا وهي بتبص لعنيه بهدوء : انت عارف انو انا كنت بخده علشان كنت لسه شاكه في حبك ليا
عيسي بهدوء : وخمس سنين مش مكفي تعرف قد ايه انا بحبك
بصت له صفا بعيون بتلمع عيسي هو يحاوط خدها : زمان لمي وهدان طلب مني اني اطلقك انا مردتش علشان كنت بحبك فعلا مش كلمه قولتها وقتها وخلاص
بعد عنها بضيق وكان ماشي مسكت صفا ايده بسرعه ودخلت جوه حضنه بحب : وانا بموت فيك يا عيسي وقالت بهمس جنب ودنه انا بطلت اخد الحبايه من بقالي شهور بعدت عنه بحب وحاوطت وشه بحنان انا حامل
عيسي بصدمه وزهول : بتتكلمي جد…….
هزت صفا راسها بحب ودموع الفرحه شالها وعيسي بحب وبقي يدوخ بيها : بعشقك يا صفا……..
««« تمت »»»
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية حرب العشاق)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)