رواية حب بلا حدود الفصل السادس عشر 16 بقلم مريم وليد - The Last Line
روايات

رواية حب بلا حدود الفصل السادس عشر 16 بقلم مريم وليد

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية حب بلا حدود الفصل السادس عشر 16 بقلم مريم وليد

 

البارت السادس عشر

 

الفصل السادس عشر
ابتلعت امنه ريقها برعب
ايوة انتي اللي قولتيلي اجبلك الدوا وكنتي بتديني فلوس كل شهر عشان اخبي واداري عليكي
وشوفتك وانتي بتحطي نقط في العصير بتاعك
شهقه عاليه خرجت من شجن تبعتها مديحه التي كانت تريد ان تجذب امنه من شعرها
سيف بقسوة
اهم حاجه عايزك تعرفيها اني هرجع مراتي الاولي جومانه
وبما انك غلطتي نفس غلطتها زمان فمعلش لازم هي كمان ترجع لحضني تاني علي الاقل دي بنت خالتي
و ده هيكون عقابك التاني
تهللت اسارير امنه وهي قررت ان تخبر جومانه بهذا الخبر السعيد فأكيد ستحظي بمبلغ كبير من المال
اما شجن فشعرت انها امام وحش ليس بشر فكلماته قد اصابتها في مقتل
وشعرت بان الارض تدور بها وتشوشت الرؤيه قدام عينها
حاولت ان تصرخ بوجههم لاكن في لمح البصر فقدت السيطرة علي جسدها
وارتطم جسمها علي الارض
ليتجمد سيف مكانه ويقع قلبه ويتمدد بجانبها علي الارض ابتلع صدمه وهو يشعر بصوت ارتطامها
هذ ارجاء المكان
بعد مرور ساعتين كانت جت الدكتورة كشفت علي شجن وطمنتهم انه عندها انهيار عصبي بس
وقاسم و رزان رجعو لما عرفوا اللي حصل من داده مديحه
دخل سيف الي احدي الغرف وكل ما يقابله قدامه يحطمه

 

 

حتي وصل قدام مراية وبكل قوته هشمها بإيده اتكسرت
الي قطع صغيرة وهو يزمجر زي الاسد الحبيس المجروح
كانت يداه تنزف بغزارة وكل انش بها اتفتحت بسبب قطع الزجاج التي غرزت به بكل قسوة
لم يشعر حتي بالألم
فوجع قلبه عليها وعلي ما اصابه بسببه
هرول قاسم مسرعا ورائه عندما استمع الي صوت التحطيم والتكسير فوجده بحاله لا يرثي لها
قبض قاسم علي زراعيه وهو بيحاول انه يهديه
قاسم بتهدئه
اهدي ياسيف اهدييي حرااام علييك كددده
الي انت بتعمله في نفسك ده
كل حاجه وليها حل
سيف بقهر وغضب مكتوم في قلبه
سبني ياقاسم سبني الغلط عليا من الاول اني صدقت
انها ممكن تعمل كده انا اللي ساذج وعبيط وهي ملهاش
دعوة
من اول ما الزباله دي اتبلت عليها
كمل بندم وقهر
انا لا عندي دم ولا احساس عشان اتخلي عنها واسيبهالك انت ومراتك تقعدو بيها
وانا قاعد هنا استحلفلها علي حاجه هي معملتهاش
اااااااه
طلعت فيها عقدي القديمه من جومانه عليها وظلمتها
وصدقت لعبتهم القذرة انا مش هسيبها بنت ال…….
وقد خارت قواه وارتمي علي الكنبه وصدره يعلو ويهبط
من شدة انفعاله
قاسم بإستغراب
اهدي بس كده وفهمني عشان انا مش فاهم حاجه
في هذه اللحظه توجهت شجن بفزع عندما استمعت الي صوت تحطيم وتكسير في الخارج
وقفت علي قدام الباب وهو مغلق بتسمع كلامهم بخوف
فهي خايفه ان يبقيها رغماً عنها في هذا المكان حتي تلد ويأخذ اطفالها منها
سيف بسخريه
انا مش هضحك عليك و اقولك اني مصدقتش الكلام اللي اتقال علي شجن ده لا انا صدقته
عشان كده مشيت ومرجعتلهاش المستشفى
وفعلا لما اتصلت عليك عشان اخليك تجبها هنا
انا كنت ناويلها علي نيه سودة وكنت هطلقها وانتقم
منها عشان خدعتني
وده لاسباب كتيرة اولهم
ان امنه ملهاش اي مصلحه انها تقول عليها كده

 

 

ولما طلعت الاوضه فوق وانا بفتش في الحاجه
لقيت الدوا اللي قال عليه الدكتور
كمل بخزي وحرج من نفسه
كنت زي المغيب من كتر عصبيتي والشيطان لعب في دماغي وشكيت فيها
وروحت فتحت تليفونها وفتشت فيه
اما في الخارج كان تسمع شجن كلامه بقلب مفتور
الي هذا الحد ويكفي
تجرعت حديثه المخزي عنها
نزلت راسها بقهر ولم تعد تتحمل ان تسمع اكتر
قد اتهمها بأبشع التهم
وشك بها ايضاً
ماذا فعلت معه حتي يصبح بهذا الظلم معها
جاءت لكي تغادر لتتسمر عندما استمعت الي باقي كلامه
اما في الداخل
كان سيف بيكمل كلامه بقهر
ولما فتشت في تليفونها
اكتشفت ان الزباله جومانه بتبعتلها رسايل وبتحاول توقع بينا
وباقي الرسايل فيها تهديدات
وفي نفس اللحظه وانا منهار رميت الهدوم من الدولاب
ولما بصيت في الارض لقيت لبس بيبي كتير قلبت فيهم بحسره
لقيتها كاتبه جوه كل حاجه من حاجتهم اهداء للاطفال
من قبل ما يجو بتوصفلهم فيه شعورها وقد ايه هي مبسوطه انهم هيجو وينورو حياتها
عشان هي وحيده ومعندهاش اخوات
وقعدت فكرت لما سألت الفت وامنه مين اللي حط دوا الاجهاض
لقيت امنه مش علي بعضها وبتترعش وكأنها خايفه من حاجه
ساعتها اتأكدت ان جومانه هي اللي خلتها تعمل كده عشان في يوم جاتلي الشركه وطلبت اننا نرجع واني اديها فرصه تانيه
معني كده انها كانت علي تواصل بحد وعرفت انها حامل
كل اللي بحكيهولك ده مش معايا دليل عليه وكله من تخميني بس
لاكن لما واجهت شجن اتأكدت انها مظلومه فعلا
دليل انهيارها
قاسم بغضب
ولاد الكلببب هي حصلت انهم يعملو كده دول شياطين
انا عايز اعرف مين اللي وصل امنه لجومانه ده مفيش اي رابط معرفه بينهم
سيف بتفكير
ده بقي اللي عايز اعرفه
المشكله بقي اني عايز اعرف الفت مشتركه معاهم ولا لا
قاسم بصدمه وذهول
ده ايه المصيبه السوده دي بس
معتقدش ان داده الفت تعمل حاجه زي دي
بس عندك حق مش لازم ندي الثقه لاي حد
لغايت ما نعرف الحقيقه فين بالظبط
طيب ناوي تعمل ايه مع جومانه
سيف بتوعد
كل خير ان شاءالله
انا هاخد منها اعز شيء ليها وهي الفلوس والمظهر هخليها تشحت
قاسم بتأنيب

 

 

بس انت غلطان برضو يا سيف ازاي بس
تصدق ان شجن تعمل كده
بصراحه لو كان حصل نفس اللي حصلك ده مع رزان
قسمآ باالله لاكنت قتلت اللي قالي حاجه زي كده
جز سيف علي سنانه بغضب
كنت عايزني اعمل ايه يعني وانا لقيت الدوا في دولابها
ساعتها دماغي وقفت معرفتش افكر
وبالعكس كمان ده انا براتها من غير ما اتأكد حتي
لاكن ورحمه ابويا لهدفعهم التمن غالي اوووووي
قاسم بإستفسار
طب لما عرفت ان شجن مظلومه ليه خلتها تنهار كده
سيف بندم وحزن
ما ده اللي قاهرني انا كنت عايز اسبُكها قدام امنه
عشان تبلغ الكلبه دي
قاسم
الحمدلله انك فكرت بعقلك ومخلتش الشيطان يلعب بيك اكتر من كده
سيف
انا دلوقتي همشي الزفته امنه دي عشان اعرف اتكلم مع شجن براحتي واعتذرلها
مش متخيل رد فعلها هيكون ايه
كانت شجن بره بتسمع كلامه بعين متسعه بذهول وصدمه لا تصدق ان في ناس بتلك البشاعه وعدماء الضمير
وفهمت ايضا انه كان يمثل عليها رجوعه لجومانه
لاكن كل تلك التي سمعته لايعني لها شيء يكفي انه صدق لعبتهم وقذارتهم
في مطار اسكندريه
رفع دكتور مختار نضارته الشمسيه واخد نفس عميق يستنشق رائحه بلده وهو بحمد الله بأنه اتم بحثه
بعد ما انتهي من الاوراق اتصل بصديقه مصطفي ليخبره بوصوله
بعد نص ساعه كان وصل مصطفى اليه يستقبله بحفاوة
حمدلله علي سلامتك وحشتنا يا راجل
كاظم
الله يسلمك يامصطفي
حقيقي انا بشكرك من كل قلبي علي وقفتك جمبي وعلي وقفتك مع رزان بنتي
قالها بمتنان
ربت مصطفى علي كتفه بإخوه
انا معملتش حاجه لكل الشكر ده
انت اكتر من اخويا يا كاظم وبعدين بنتك هي بنتي

 

 

وبقيت مرات ابني قاسم ابني يعني معزتها زادت كمان
كاظم وقد تلاشت ابتسامته
طيب الحمدلله انها كويسه
تعالي بقي نروح القصر عشان هي وحشتني اوي
غادروا الي الفيلا بتاعت سيف
في الفيلا عند سيف
كان طلب سيف من امنه انها تمشي
وقف قدام اوضه شجن بتوتر لاكنه عزم علي ان يحكي لها ما حدث
خد نفس عميق وفتح الباب ودخل قرب منها ببطئ
كانت رائحته سابقته وتسللت الي رئتيها
اما هو لا يريد ان يفعل شيء سوا احتضانها
سيف بلهفه
شجن
غمضت عينها تأخذ نفسها بعمق
الي هذا الحد واكتفت منه
دفعت ايده عنها بعنف وقفت تبصله بنظره عمره ما هينساها
سيف
اهدي انا عارف انك زعلانه مني بس في حاجات كتيرة انتي لسه مش فهماهما وانا جيت عشان اوضحلك كل حاجه حصلت
شجن بنبرة تحمل الحزن والاسي
متتعبش نفسك اللي انت عايز توضحه انا فهمته وعرفته كويس لاني سمعتك وانت بتحكي لقاسم
تجمد سيف مكانه وتوسعت عينه بتوتر وارتباك هو مكانش هيقولها كل حاجه مكانش هيقولها انه شك فيها وانه فتش في تليفونها وانه صدق كلامهم في الاول
سيف
يعني انتي عرفتي اني كنت بمثل عليكي
شجن بحرقه وخيبه امل
ايوووة عرفتتت
عرفت انك صدقت لعبتهم القذرة وانك شكيت فيا
عرفت انك مشيت وسبتني في اكتر وقت المفروض تكون جمبي فيه
وانت قاعد هنا تخطط ازاي تنتقم مني علي حاجه انا معملتهاش
قرب منها يمسك ايدها وهو يمرر عينه علي ملامحها البريئه بندم وتوسل
شجن انا عارف اني غلطت في حقك وظلمتك جامد بس حاولي تقدري موقفي
انا كنت بتصرف بدافع الحب
قاطعته شجن بقهر
اياااااك تتكلم عن الحب
انت متعرفش يعني ايه حب اصلااااا
الحب يعني ثقه وانت شكيت فيا
الحب سند وامان وانت اتخليت عني في اكتر وقت كنت محتجاك جمبي فيه
لييييه ده انا مليييش غيبييرررك
لتكمل ببكاء
ازاي هونت عليك كده
مش انت وعدتني تفضل جمبي
كم المه مظهرها ابتلع تلك الغصه التي اصابته علي شكلها المنهار امامه
قرب منها وهو بيقولها بصوت مخنوق من البكاء
سامحيني يا شجن غصب عني والله
انتي عمرك ما هتحسي باللي انا حسيته ولا النار اللي في قلبي
انا حكتلك سبب طلاقي من جومانه
تخيلي اني اشوف المرار ده تاني بس المرادي مع اللي عشقها قلبي
انا بحبك يا شجن والله العظيم بحبك
قاطعته شجن
شششش متقولش بحبك مش عايزة اسمع الكلمه دي تاني منك
لو كنت بتحبني فعلا مكنتش صدقت عني الكلام ده

 

 

انا اتصدمت فيك صدمة عمري يا سيف ليييييه كده
ليييييييه
غمض سيف عينه بحسره ولم يتحمل انهيارها
شجن انا اسف عارف انه معاكي حق في كل كلمه انتي قولتيها
بس ممكن تهدي شويه كده غلط عليكي كفايه اللي اتعرضتيله
عشان خاطري بطلي عياط
شجن بقوة لاول مره
مبقاش ليك خاطر عندي يا سيف
اتنهد سيف بحسره
خلاص يا شجن انا هسيبك لحد ما تهدي وبعدين نتكلم
انا مش عايز اضغط عليكي
شجن
الكلام بينا خلص يا سيف مبقاش في كلام بينا تاني
مستحيل اسامحك
قرب منها وقالها ببكاء لاول مره قدام حد بس هي مش اي حد دي معشوقته زوجته
مفيش حاجه هتخلص بينا يا شجن انا مقدر زعلك
وحتي لو سامحتيني انا مش هسامح نفسي
هسيبك تهدي شوية وتفكري بهدوء
اللي بيني وبينك عمره ما هيخلص يا شجن
فاااااهمه
خرج بعدها سيف وهو عازم علي استعادة حبها من جديد
يتبع…..

 

 

 

0 0 votes
Article Rating
____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

Subscribe
نبّهني عن
guest

0 تعليقات
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x