روايات

رواية حافية القدمين الفصل العاشر 10 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية حافية القدمين الفصل العاشر 10 بقلم نورة عبدالرحمن

 

 

البارت العاشر

 

#حافية_القدمين 10 #بقلم_نوره_عبدالرحمن
مر شهر
جسور في الشهر ده مرجعش البيت يسرى خفت بدأت تتحرك وتستعيد صحتها زي الاول واول ماخفت خدت حاجتها ومشيت مع محاولات فريده وتيا عشان يمنعوها لكنها كانت مصره تمشي وتسيب البيت وفعلا رحت الصعيد بيت عمها اللي اول مارجعت عليه مكسورة الجناح طردها وكان هيضربها.. وهو بيقول لها انتي اللي اخترتي تفضلي مع ال*** جوزك احنا ملناش فيه ومش هنعرف نقف فوشه .. وطردها
خرجت من بيت عمها مكسوره اكتر من كسرتها بم*وت ابوها واللي عمله جسور بيها ولسه هتطلع في سيارة الاجره اللي جت فيها مسك جسور أيدها اترعبت اول ما شفته قلبها وقع بين رجليها زي النظره اللي كانت فعنيه نظرت كره وحقد من غير ما يتكلم معاها مسك أيدها وطلعها العربيه وأمر السواق يمشي اول ما وصل البيت كانت بتترعش من بصاته طول الطريق
.كلها غضب وكره جريت على اوضتها وهو وراها اول ما دخلت الأوضه كان هو وراها
جسور قفل الباب وهو بيبص ليها بغضب خرجتي من البيت من غير أذني مشي ناحيتها وهي كانت خايفه ولسه هتجري تستخبى في الحمام مسكها من شعرها : كنتي مع مين. .عرفتي تروحي الصعيد لوحدك ازاي

 

يسرى بعياط : طلقني .. طلقني وريحني انا مش عايزاك ياجسور مش عايزاك
ضحك بجنون وهو بيقول : اي عاوزه اطلقك عشان تمشي على حل شعرك
بصت ناحيته بصدمه وهو كمل : اه ايوااا دلوقتي عرفت ليه ابوكي كان حابسك ومش بيخرجك برا البيت عشان عارف بنته ***** و****
يسرى بانفعال ودموع : كفايه .. كفايه بقى حرام. عليك..
شدها من شعرها وقرب وشها منه وهو يقول : كفايه .. هو انتي لسه شفتي حاجه
يسرى : انا بكرهك . بكرههك ياجسور طلقني وسيبني اروح لحالي
جسور بجنون : اسيبك عاوزه تروحي ليه بس لااا هتفضلي زي ال**** عند جزم*تي .. هتفضلي لمتعتي الخاصه وأما ازهق هبقى افكر اسيبك تروحي لل*** بتاعك هرميكي زي ****
يسرى بتحدي : …. مش هسمح ليك تقرب مني تاني ياجسور مش هسمحلك كفايه اللي عشته بسببك.
ضحك على تحديها ليه وقال : طب امنعيني وريني ازاي هتمنعيني .. زقته لكنه شدها من شعرها و باسها وهو بيزقها على السرير ومحاوط جسمها باديها كانت بتتحرك تحته بهستريه عاوزه تمنعه حتى لو كان التمن روحها لكنه مسك رجلها وسحبها وووو
************
بعد مرور تلات شهور شافت فيهم يسرى كل انواع الذ*ل والاه*انه على ايد جسور اللي كان متجنن رسمي وعيلته كلها مش عارفه توقفه بالجنان بتاعه
ايلاف. وايمي كانو بيتفرجو وبيخططو للي جاي .
عند وسيم وآسيل.
أسيل دخلت عليه الأوضه وكانت لابسه قميص نوم طويل ليه فتحه طويله ومعاها طبق فاكهه بتمشي على راس صوابعها لما شافته نايم زي البيبي وهو بيستناها قربت منها ومسحت شعره بحب وهي بتبص ليه وهمست وهي بتبوس خده حبيبي شكلك تعبان اوووي … فتح عنيه بنعاس وابتسم لما شافها قدامه دفن وشه بحضنها وهو بيقول: وحشتيني حياتي كلها كوم الاسبوع اللي بقضيه فحضنك ده كوم لوحده
اسيل : شكل جسور لسه متبعكم ..
وسيم رفع وشه وبص ليها بخنقه : مش عارف الوم جسور والا الوم نفسي واهلي على عملناه بجسور لحد ما وصلناه للي هو بيه دلوقتي .
أسيل : هتتحل ياحبيي اكيد مش هيفضل كده وربنا يحنن قلبه على مراته
وسيم : انا كل اللي مزعلني في الحكايه دي البنت مراته بتتحمل جنانه المكبوت سنين ليه .. ذنبها ايه ..
أسيل : ربنا يصبرها ويحنن قلبه عليها ياحبيبي .
وسيم :انا حاسس ان كل اللي بيحصل مع البنت دي بسببي
اسيل: متقولش كده .. هو جسور تعبان شويه وهيدى ويرجع زي الاول
وسيم بتعب : يارب
أسيل بدلال : طب مش هتاكل فاكهه انا.عملتلك الصحن ده مخصوص
وسيم بابتسامه : هاكل فاكهه اكيد بس المفضله عندي
أسيل : ليه هي دي مش عجبتك
وسيم بمكر: تؤؤ انا بحب الفاكهة التانيه ولسه تسال قرب منها وباسها وهو بيقول هي دي المفضل عندي
ضحكت وهي بتحاوط رقبته بدلع ووووو

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  روايه اذوب فيك موتا - الأربعيني 3 الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم فريدة الحلواني

 

*************
كانت في الجنينه مع فريده وتيا اللي بيحاولوا يهونوا عليها اللي بيحصل بيها ..
فجأه جي جسور من براا
اول ماشافته يسرى دخلت جوى بسرعه
جسور: مالها دي
تيا بصت ليه بعتاب وحصلت يسرى
فريده: هتفضل لحد امتى بتعمل في البنت كده
جسور: امي عشان خاطري متتدخليش في الحكايه دي وبعدين انتي مش شيفاها مش طيقاني اول ما جيت طلعت اوضته
فريده بانفعال : من عمايلك. بيها
جسور ببرود : والله انا.جوزها واللي… ولسه هيكمل كلامه خرجت تيا وهي بتصرخ وتقول الحقي ياسسو ياماما
جسور جري بخضه واتصدم بيها ب
يتبع…

 

 

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها وتشوف الروايات الجديدة وتطلبها

انضم لينا على الفيس بوك (من هنا)

و

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *