روايات

رواية عشقت طفلة الفصل التاسع 9 بقلم أنا كوين

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية عشقت طفلة الفصل التاسع 9 بقلم أنا كوين

 

البارت التاسع

 

عشقت طفلة _البارت التاسع
في قصر الراوي
كان القصر كلة مشحون بالتوتر ووشوهم شاحبة ومش فاهمين هيحصل ايه
•••
عمرو _لازم تأمن نفسك بسرعة زين جايلك في الطريق وناوي يقتلك
ياسر _انت ازاي متبلغنيش من قبل م يتحركوا
عمرو _مكنتش عارف اكلمك لما بقيت لوحدي كلمتك
ياسر بخوف وعينه بتدور في المكان كله _طب اقفل دلوقتي
ياسر لرجالتة _خدوا بالكم كويس زين الراوي جاي هنا وناوي يقتلنا كلنا
مدحت بخوف _يقتلنا ليه؟
ياسر بصوت بيترعش _انتي غبي يالا اذا كان احنا خاطفين بنت عمة
مدحت بغباء _ليه؟!
ياسر بنفاذ صبر_بقولك ايه انا مش ناقص غباء اهلك اخرس خالص
ذهب ياسر الي ليان وسحبها من شعرها بقسوة
ليان بصراخ وهي بتقاومة
_انت عايز مني ايه ابعد عني
ياسر _تنفذي اللي هقولك علية وإلا هقتل حبيب القلب قدام عنيكي
ليان ببكاء _ حرام عليك انت بتعمل كده ليه
ياسر بضيق _اسمعي اللي بقول عليه ونفذية من غير كلام
ليان بتتكلم وهي بتشهق
_وانت عايز ايه.
رماها ياسر علي الارض وخرجت صرخة مكتومة من ليان
ياسر بخبث وهو مركز قدامه_ لما يجي زين بيه الاول

عند زين
زين _كلم رجالتك يا امجد اقولهم يجهزوا
امجد _اي الاخبار عندك يا سعيد
سعيد بتلعثم _ت تقريبا كده الوضع ميريحش
امجد بجدية _حصل ايه؟
سعيد _الحراسة زادت جدا عند ياسر والموضوع ميطمنش
امجد باستغراب _زادت ازاي يعني؟
سعيد _مش عارف يا امجد بيه ده اللي حصل قدامي
زين _في ايه يا امجد
امجد _االوضع ميطمنش سعيد بيقول ان الحراسة زادت جدا وتقريبا عنده علم اننا رايحنلة
عمر باستغراب _طب وهو عرف مين؟
زين سكت شوية وبعدين اتكلم
_مش مهم عرف منين دلوقتي اهو عرف واللي كان كان… احنا زي م احنا وصدقوني مش هيلاقي حد يفلتة من ايدي
عمر _وهنعمل ايه دلوقتي؟
امجد _انا ممكن اكلم حد ويبعت حراس تاني
زين _لا لا خلينا زي م احنا

في قصر الراوي
جلال _ايوه يا خالد اطمن كله تمام .. اسيبك دلوقتي واكلمك بعدين
ثريا بقلق _م تكلم زين وتشوفة كده يا جلال
ادهم _يكلم زين ازاي؟ ده رايح لعصابة هو رايح يلعب اسكيت!!
رقية _ يبني هي برضوا ام وخايفة علي ابنها
ناصر _ كلنا خايفين عليه وان شاء الله يرجع بالسلامه
ماريا بغضب_ يعني كان لازم ليان هانم تخرج اهو بسببها بتحصل مصيبة
ثريا _ وهي ذنبها ايه يعني يا ماريا
ماريا _مكنش ليهو لزوم انها تخرج اصلا
عمرو كان بيحاول يبعد عنه الشك شوية
عمرو _مانتي بتخرجي عادي يعني فيها ايه لما هي تخرج
ماريا _بخرج اه بس مش بعمل مصايب
جلال بصوت عالي وعصبية
_اخرسوا بقي احنا في ايه ولا ف ايه
ناصر _اهدي بس وان شاء الله خير
عند زين

امجد ها يا زين هنعمل ايه؟
زين_انا هروح هحاول ادخل جوا المبني من غير م حد يشوفني ولما ليان تبقي في امان هديكم اشارة تهجموا
امجد _ هتدخل ازاي والحراسة شديدة
عمر _انا هروح معاه
زين _لا خليك هنا مع امجد
عمر _مش هينفع تدخل لوحدك
زين متقلقش بس
امجد _عمر بيتكلم صح لازم حد فينا يكون معاك
زين بضيق _انا قولت مش عايز حد معايا
وسابهم ونزل وبدا في دخول المبني

ياسر_فتحوا عينكم كويس مش عايز غلطة تحصل
نظرت ليان لنحية التانية ووجدت زين
ليان لسه هتنادي عليه ولكن هو شاورلها عشان تسكت
دخل زين عند ليان
زين بلهفة _ليان انتي كويسة
هزت ليان راسها ب اه وهي بتعيط
زين حاول يطمنها
زين _ متخافيش هتخرجي من هنا وكله هيبقي زي الفل
بدا زين ف فك الحبال من قدم ليان
زين _تعالي من هنا
وفجأة سمعوا صوت كان جاي من الخلف
_استني عندك
وفجأة اتجمعوا حراس كتير حوالين زين وليان
ليان بصوت مهزوز
_ااا اننا خا خايفة
زين _اطمني مش هتحصلك حاجه
ياسر _زين بيه؟ مش تقول انك هنا عشان اقوم بالواجب
زين _نهايتك علي ايدي يا ياسر
ضحك ياسر ساخرا من كلامة
_ده لو عرفت تخرج من هنا الاول ههههههههههه
ضغط زين ع الساعه اللي في ايدي ف وصلت اشارة لامجد عشان يهجم
امجد _زين بيقول اننا نهجم
عمر _تمام جهز رجالتك ويلا
فجاة ياسر بدا يسمع صوت ضرب نار
ياسر بعصبية _بتاخدني ع خوانة يا زين
ووجه المسدس عليه ولكن زين سحب ليان واستخبي ورا العمود
ليان ببكاء زين انا خايفة اويي
زين _اهدي ومتخافيش
بدا زين يضرب نار علي ياسر وياسر كذلك وعمر وامجد ورجالتهم مع رجالة ياسر
ياسر _مش هرحمك يا زين
زين شاور لليان ع مكان امن تستخبي فيه
خرج زين من وراء العمود
ياسر لسه بيضرب عليه نار ولكن خزنتة فضيت
زين _اطلعلي يا ياسر
ياسر طلع من ورا العمود وبدئو يتقاتلوا
فجاة واحد من رجالة ياسر مسك ليان
ليان بصراخ ابعد عني سيبني بقولك
مدحت _ابعد ي زين احسن م اقتلها
زين بعصبية _سيبها احسنلك
مدحت _متقربش هقتلها
زين لسه بيتكلم لقي مسدس متوجه ف راسة
ياسر _مش قولتلك انك هتموت يا زين ع ايدي
عمر وامجد كانوا هيدخلوا ولكن زين منعهم عشان ليان
ليان ببكاء وصوت مهزوز _الحقني يا زين
زين بعصبية _سيبها قولتلك كلامك معايا انا
بدا زين يقرب واحده واحده عند مدحت
ضربة زين وسحب منه ليان وذقها بعيد
فجاة خرجت طلقة من مسدس ياسر
ليان بصراخ_زييييييين
مسك امجد ياسر اللي كان بيحاول يارب وقال للحراس يمسكوه
ليان راحت لزين اللي كان واقع علي الارض وغرقان في دمه
ليان ببكاء شديد _زين قوم يا زين متسبنيش لوحدي واكملت بصراخ شديد قووم يا زيين بقاا متسبنيش
عمر بخوف _بسرعة لازم ناخده علي المستشفى
امجد بقلق _يلا بسرعة
امجد وعمر حملوا زين للعربية وكانت ليان بتعيط وهي بتمشي وراهم
بعد مرور شويه من الوقت وصلوا المستشفى
دخل زين غرفة العمليات
والعيلة كلها اتجمعت ف المستشفي
وكانوا منهارين كلهم
ثريا ببكاء _يارب اوقف معاه يارب يارب قومة باسلامه
جلال بيحاول يهديها
_اهدي يا ثريا ان شاء الله خير يحبيبتي
ثريا ببكاء _انا خايفة عليه اوي يا جلال
ادهم _اان شاء الله هيقوم باسلامة اهدي انتي بس يا طنط
ناصر _روح يا عمر روح ثريا وليان عشان مش هيقدروا يروحوا
ليان وهي منهاره من العياط وصوت مهزوز _اانا مش همشي غير لما اطمن ع زين
ماريا ببكاء _كفايه اووي اللي حصل بسببك يا ليان
رقية _مش وقتة دلوقتي يا ماريا
وبعد مرور ساعتين خرج الدكتور ووجهه كان شاحب
الكل جري عليه
_ها ي دكتور طمنا
الدكتور…………….
تفتكروا زين هيعيش ولا لا؟!
هستني اجباتكم ♥

 

____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *