روايات

رواية ويفيد بآي الندم الفصل الثامن عشر 18 بقلم حنين هاني

رواية ويفيد بآي الندم الفصل الثامن عشر 18 بقلم حنين هاني

 

 

البارت الثامن عشر

 

بارت18
تهاني. وحشتني اوي يابابا
شوقي. اي المفاجأة الحلوه دي
تهاني. اي رايك مفاجأة يونس والكل رحب بيهم
شوقي. ده اليوم النهارده حلو اوي الاول فرحتنا بسليم ودلوقتي فرحتنا برجوعك
تهاني. اتجوز سليم الف مبروك ياحبيبي وباركت واتعرفت علي كيان والكل كان اعد فرحان برجوع تهاني
علي عكس واحده بتدور في كل مكان عليه بعينها بس مش لقيها
جنه. يابنتي اتلمي مينفعش كده عشان محدش ياخد
رنا. بس انتي اسكتي يازفته
كان زين مع كارما فوق
زين. هديتي ولا اوديكي المستشفى
كارما. لا بقيت كويسه ممكن تجي نشم شوية هوا في الجنيه تحت
زين. ياسلام ده احنا عنينا لست كارما يلا بينا بس استني اديكي الدوا واعدت فعلا وادها الدوه
كارما. مش عارفه من غيرك كمت هعمل اي بجد
زين. بسيطه كباية شاي بالبن
كارما. ياظريف
زين. الله مش بدل متنكدي علي نفسك بفرفشك

 

 

كارما. لا اذا كان كده ماشي يلا بينا وماسك ايدها ونازل على السلم واتفاجئ بعمتو وعيالها
زين في نفسو اوف مش وقتهت بجد وكمل نزول عادي وهو ماسك ايد كارما وهنا وقعت الصدمه عليه
رنا. نعم هو ماسك ايدها كده ليه اه صح نسيت انها عاميه
تهاتي. زين حبيبي عامل اي وحشتنى اوي وسلم عليها وعلى يونس وكمان سلمت علي كارما وحضنتها
تهاني. عامله ايه دلوقتي ياحبيبتي
زين عشان يعرف رنا انو اتجوز راح حاضن كارما. زي الفل وقربب ان شاءلله تكوني تيته كمان
تهاني. يانهار ابيض اي الخبر الجميل ده ربنا يتمم بخير ياحبيبتي
رنا بصدمه. نعم لا ثانيه هو زين بجلالة قدرو اتجوز كارما العاميه طب ازاي ده في بنا وعد اعدت بتغلي لما سمعت الخبر بص عليها لقاها بتغلي وهو من جواه بيعدي متعملش مشاكل هو اصلا مش بيحبها وديما عشان يخليها تسكت يقولها ان شاءلله لما نكبر نبقا هنشوف هيحصل اي
زين. عن اذنكم بقا انا طالع بره وخد ايدها وخرجو
شوقي. يلا اطلعو ياولاد ارتاحو عقبال ماالغدا يجهز
تهاني. ماشي ياحبيبي وطلعو اوضهم
شاهنده. الله انتا اعد ليه ياسليم متيلا خد عروستك واطلعو
بصتلها كيان بس هي طمنتها بعنيها وفعلا قام وقرب منها ومسك ايدها وهي بصتلو بس خدها وطلع اوضتو كانت حوريه اعده مكسوفه واختها طلعت فاقررت انها تمشي
حوريه. طيب عن اذنكم
صلاح. علي فين
حوريه. همشي انا بقا الحمدلله اطمنت علي كيان
جميله. عيب عليكي مفيش الكلام ده انتي ضيفه عندنا ودلوقتي كمان بقا في قرابه
حوريه. والله شكرا بس لازك امشي
شوقي. عنديه زي اخت بس احب اقولك ان مفيش مشيي هتفضلي اعده هنا معانا وده غصبن عنك بقا ولو عايزني ازعل امشي
حوريه. مش كده والله بس
شوقي. هااا مش بعيد كلامي مرتين
حوريه استلمت. خلاص وانا ميرضنيش زعلك
شوقي. كده احبك انا يلا ياجميله طلعيها في اوضه لوحدها
جميله. عنيا ياحاج
والكل اليي طلع اوضتو والي راح يشوف اشغالو
*******
كارما. الجو حلو اوي
اعدين علي المرجيحه وخدها في حضنها وبيهز فيها براحه عشان متتعبش
زين. طب عشان انتي موجوده معايا
كارما. انتا بجد مبسوط معايا يازين
زين. ده انا ياقلب زين ماتبسطش قبل كده زي دلوقتي وانتي في حضني
طلعت رنا شافت المنظر وهي جوها غل السنين وبصت بخبث وراحت اتجاهم

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية حب عبر الحدود الفصل التاسع 9 بقلم اسراء هاني شويخ

 

 

رنا. ينفع اعد معاكم
مالت كارما عليه سالته مين عشان مركزتش في الاصوات
زين. دي رنا
كارما. طبعا يارنا اتفضلي
رنا. عامله ايه ياكارما
كارما. الحمدلله انتي اخبارك اي خلصتي دراسه ولا لسه
رنا. لا لسه اصلي في طب انسان تقريباً كان نفسك تخشي طب صح بس بقلا نصيب ومكملتش تعليمك
كارما. مين قالك بس اني مكلمتش تعليمي لا كملت ومعايا بكالوريوس فنون جميله اه كان حلمي زي مابتقولي اخش طب بس عادي انا فخوره بنفسي اني قدرت احقق النجاح الكبير ده في ظل الظروف الي. حصلت ليا
اضايقت رنا مش ردها فاكانت فاكره هتسبهم وتقوم
رنا. اه طبعا ياحبيبتي وانتا بقا عامل اي يازين وحشتني اوي مكنتش اتوقع ارجع القيك متجوز لا وكمان كارما
زين. بقولك ايه يارنا شيئ مخيصكيش وبعدين اهو ومش متخليه فرحتي بكارما قد اي وبصلها يلا ياحبيبتي عشان نطلع وشدها وحضنها وبص لرنا بصه خوفتها وطلع
***********
وبعدين بقا انا زهقت اعمل اي
كان بره عمار ودخل وباين عليه التعب
مالو ده طب والله فكره اقوم ارزي فيه وقامت راحت اعدت جمبو علي الكنبه كان حاطط ايدو علي راسو من الصداع
زينب. بقولك ايه
عمار. امممم
زينب. انا عاوزه اخرج
عمار. تمام
زينب. اي ده يعني انزل
عمار. اه وكل ده علي نفس الوضعيه
زينب. بقولك ايه بصلي وانتا بتكلمني
عمار. زينب انا مش فايق ليكي سبني في حالي
زينب. لا بقا مش هسيبك وبقولك بصلي وانتا بتكلم
اتعدلها وبصلها خير نعم
زينب. اي ده ده انتا عينك دم انتا مالك
عمار. مفيش مصدع شويه
زينب. صداع يعمل كده انتا مش شايف نفسك يابني
عمار. انا كويس خير عايزه اي
قربت عليه وحطت ايدها على راسو وكان المتوقع فاهو جسمو سخن جدا
زينب. اي ده يابني انتا اتجنتت انتا ازاي سايب نفسك كده
عمار. انا كويس شوية صداع بس وهيروحو
زينب. قوم معايا وراحت نيمتو علي السرير ومحسش بحاجه ونام كانت نزله بس وقفت وراحت جابت اسدال ولبستو لما افتكرت كلامو ولبست ونزلت جري علي المطبخ كان واقف جميله وشاهنده وسهير بيجهزو الاكل
جميله. لامش معقول استاذه زينب بنفسها في المطبخ اي المناسبه
سهير. تكنش جايه تساعدنا
زينب. لا جايه اخد كمادات
شاهنده. اي ده مين تعبان
زينب. عمار سخن جدا
جميله. ياقلب امو مالو حصل استني اطلع معاكي
زينب بستعجال. لا خليكي انا هعملو وطلعت علي طول
جميله. انا طالعه
شاهنده. ياختي راحه فين متخليها قالتلك هتعملو هي
جميله. عاوزه اطمن علي الواد
سهير. ومراتو مش ماليه عينك ولا اي يختي
جميله. ليكنش الي بفكر فيه انتو متفقين علي حاجه ولا اي
سهير. تقدري تقولي حاجه زي كده هتسكتي بقا ولا تبوظي كل حاجه
جميله. انتو حاطين للواد حاجه ولا اي
شاهنده. لا طبعا مش لدرجه دي احنا كنا بنتخطط اه بس الموضوع جيه متيسر لوحدو وضحكم
وطلعت زينب غيرت الاسدال وراحت جمبو قلعتو القميص وبقا بلفلنه بس واعدت جمبو تعملو كمادات وهو مغييب تماما
**********
دخلو الاوضه اعدت علي السرير وهو واقف مش عارف يقول اي ولا اي الي المفروض يحصل هو اصلا مش مستوعب
سليم. ماما جبتلك هدومك وعملتها في الدولاب خشي غيري وانا هقف في البلكونة شويه هزت رأسها وهي مش عارفه تعمل اي بس قالت ان قبل اي حاجه لازم يعرف الحقيقه دخلت غيرت ولبست بيجامه بكم بيتي وغسلت وشهت وسرحت شعرها وعملتو ديل حصان ونزلت القصه علي جمب وخرجت اعدت في نفس المكان وهي مش عارفه تبدا منين ولا تقول اي بس خلاص قررتت واتمالكت نفسها
كيان. سليم
اي هو سمع صح بقا معقول اسمو يتقال بالحلاوه دي

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية عادل ورنا - ترويض قلب قاسي الفصل الثالث 3 بقلم هالة الشربيني

 

 

قال يتاكد ان الي سمعو صح دخل لقاها مغيره لبسه بيجامه شكلها حلو ومنزله وشها في الارض وبتفرك في ايدها
سليم. انتي نادتيي
رفعت وشها مره واحده وهنا اتقبلت العيون اكتر وجهااا لوجههه اي ده معقول ده كلامهم صح عليها فعلا سبحان الخالق المبدع اي الجمال ده عينها خطفتو وشها الصغير القصه الي نزله علي عنيها فعلا سبحان الخالق المبدع انا لو كان في اي حاجه مضايقني منها فانا بعض ماشوفتها نسيت كل حاجه ونسيت اي حاجه ومش عايز غير اني افضل باصص ليها
كيان اتكسفت من بصتو والانبهار واخيرا اتكلمت. ايوه انا ناديت عليك
فاق سليم اخيرا
كيان. كنت عاوزه اتكلم معاك
سليم وهو لسه مسحور. طبعا
كيان. انا في موضوع مهم لازم اقولك عليه يمكن مستغرب انا ليه سبت الصعيد وجيت هنا في اسأله كتيره اكيد بتدور في بالك مش عارفه اي السبب الي خلاك عاوز تتجوزني بس انتا لازم تعرف انا كنت عاوزه اقولك قبل كتب الكتاب بس انتا مدتنيش فرصه اني اقولك وانا مستحيل اغشك وخدت نفس كبير اوي وهو باصص ليه معقول هتصارحو بالحقيقة قبل ماهو ييكشتف
كيان بدموع. انا غلطت غلطه وحشه اوي واتضحك عليا بالكلام هو كان غصبن عني والله بس بردو انا غلطانه وبصتلو في عيونو
سليم انا مش بنت انا هتحرم رايك وعارفه ان مفيش راجل يقبل بحاجه زي كده بس مهما كانت النتيجة انا مقدرتش اغشك ورايك هتحرمو وبصت في الارض تاني وعنيها لسه فيها دموع هو بصلها بصه كبيره اوي فاهو احترمها جدا بعد الموقف ده هي مقبلتش انها تخدعو هو فعلا احترمها قرب منها ووطي ورفع راسها وبصلها
سليم. انا عارف انك مش بنت
بصتلو بصدمه
…… ان ان ان
بلاش بس شيتمه في سركم 😅😅
وكده خلص البارت
يتبع

 

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية عيناك ملاذي الفصل الثالث عشر 13 بقلم سارة علي

 

 

____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *