روايات

رواية تاج ونوح الفصل الحادي عشر 11 بقلم إيمان شلبي

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية تاج ونوح الفصل الحادي عشر 11 بقلم إيمان شلبي

 

 

البارت الحادي عشر

 

-تمام اتفضلوا

-عن اذنك

خرجنا من السنتر واول ما خرجنا صاحبتي اخدتني في حضنها بفرحه

-احلي عروسه كده كده

ضحكت علي رد فعلها وانا برد بكسوف:

-مش يمكن عايزه في حاجه تانيه

ردت بسخريه :

-جايز برضو ممكن مثلا يبقي عايز يلعب معاه كوتشينه

رديت باستفزاز :

-جايز

رفعت ايديها للسما بغيظ :

-يااااارب اشكو اليك ياااارب

ضحكت عليها وكملنا طريقنا وهي طول الطريق عماله تخطط هنعمل ايه في الخطوبه

روحت البيت وحكيت لماما اللي حصل وطبعا زي اي ست مصريه اصيله كانت طايره من الفرحه

بليل كلم بابا وقاله انه عايز يجي عشان يتقدملي وبابا بلغنا وقاله هرد عليك تيجي أمتي

-ها ياتاج اقوله يجي ولا لا

ماما بسرعه :

-ايوه طبعا خليه يجي

رد باستفزاز وهو بيرفع حاجبه :

-انا بسال تاج هل انتي تاج

ردت وهي بتاخدني في حضنها :

-لا امها حبيبتها ورأي من رأيها مش صح ياتاجي؟؟

ابتسمت بأحراج :

-صح ياقلبي

-يعني اقوله يجي يوم الخميس

-تمام يابابا خليه يجي

بليل كنت في اوضتي وفارده ظهري علي السرير وببص للسقف بشرود

في الحقيقه دكتور ” مروان ” شاب محترم

،جنتل ،مثقف ،وسيم ،ضحكته تخطف القلب

شخص مناسب اي بنت تتمناه

ليه لا ؟

ليه مديش لنفسي فرصه ادخل شخص زيه حياتي وخاصه وهو داخل من باب بيتي من غير لف ولا دوران

الفرص بتيجي مره في العمر وأعتقد لو شخص ضيع فرص عشان اوهام في دماغه هيفضل ندمان عليها العمر كله

يوم الخميس بليل كنت واقفه في اوضتي قدام المرايه وببص علي نفسي وقلبي بيدق بخوف وتوتر

كنت لابسه جامب سوت واسعه لونها اسود وشوذ احمر وطرحه حمرا وحاطه ميك اب رقيق جدا

اختي وهي بتقرب مني وبتعدلي هدومي بفرحه :

-زي القمر

-بجد شكلي حلو

ردت بمرح :

-يابختك ياعم مروان هتاخد سكر العيله

ضحكت بكسوف على كلامها وشويه ولقيت ماما بتخبط عشان اخرج

اخدت نفس عميق وخرجت معاها وانا حاطه وشي في الأرض بأحراج وتوتر

-السلام عليكم

-وعليكم من السلام ورحمه الله وبركاته

سلمت علي أهله وعليه وقعدت معاهم شويه وفي الحقيقه التوتر راح لأنهم كانوا ناس لطيفه جدا

شويه ولقيت نفسي قاعده معاه لوحدنا

-عامله ايه

ابتسمت ابتسامه مهزوزه:

-ت تمام الحمد لله

-ماشاء الله شكلك زي القمر

رديت ووشي احمر من الكسوف :

-ربنا يخليك يادكتور

رد بمرح :

-بقي بذمتك في واحده تقول لخطيبها يادكتور

رفعت راسي وضحكت :

-مانا متعوده طيب اعمل ايه

-لا حاولي تتأقلمي قوليلي مروان عادي

-حاضر

اتنهد وبصلي بجديه :

– طيب في أي حاجه عايزه تسأليني عنها

-بصراحه اه

-اتفضلي

-انا لو حبيت اشتغل بعد الجواز هتوافق ولا لا ؟

-وماله الشغل مش عيب بس اتمني الشغل ميأثرش علي حياتنا

رديت بلهفه :

-لا متقلقش هواظب ما بين الشغل والبيت أن شاء الله

ابتسم بتفاهم :

-وانا معنديش مشكله ابدا وهساعدك تبقي ناجحه وهكون فخور بيكي جدا كمان

ابتسمت علي كلامه وانا بهز راسي بفرحه :

-بجد

-بجد طبعاً

-طب انت حابب تسألني علي حاجه

-اه

-اتفضل

-بصي طبعا أنا مش داخل افرض عليكي رأي ابدا وانا معجب بيكي وبأخلاقك عشان كده اتقدمت

بس هي في حاجه واحده اتمني تغيريها

-ايه هي ؟

-بصي انتي الجيبات والفساتين بتكون جميله اوي عليكي بجد اتمني يبقي استايلك كله كده

وقبل ما تعترضي صدقيني انا مش بفرض عليكي رأي انا بس حابب نبدأ حياتنا صح

يعني مره شوفت بوست ليكي كنتي كاتبه انك نفسك في شخص ياخد بأيدك للجنه تسمحيلي اكون انا الشخص ده !

هزيت راسي بفرحه :

-طبعا

ابتسم ابتسامه خطفت قلبي وهز رأسه :

-يبقي علي بركه الله

قعدنا نتكلم شويه واكتشفت أنه شخص لطيف جدا وشويه ودخلوا وقرانا الفاتحه وانا جوايا مبسوطه بشكل ميتوصفش

خلص اليوم ونزلت علي الفيس والواتس اني اتخطبت وكان أول واحد يشوف الحاله هو ” نوح ”

-الف الف مليون مبروك ربنا يتمملك بخير يارب

شوفت الماسدج بتاعته ورديت ببرود:

-الله يبارك فيك عقبالك يانوح

شويه ولقيته منزل استوري

ليكي حق تشوفي نفسك

ف شخص غيري بيحتويكي

كان بيعرف امتى اكلك

امتى شُربك و العلاج

كان بيعرف يشتريكي 💔

اول ما شوفت الاستوري ابتسمت بفرحه بعد ما شوفت ندمه

وقتها اخدت نفس طويل جدا وانا شايفه حقي بيجيلي من غير مجهود مني

اما عن مروان نزل ايدينا بالدبل وهو كاتب عليها كابشن خطف قلبي زي صاحبه

حدثت الله عنك، أخبرته أن قلبي معقود بقلبك، و أنك أشد أشيائي حبًا، دعوته أن يُبقيك لي و معي ⁦♥️⁩💍

تمت

 

 

 

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى