روايات

رواية تاج ونوح الفصل التاسع 9 بقلم إيمان شلبي

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية تاج ونوح الفصل التاسع 9 بقلم إيمان شلبي

 

البارت التاسع

 

-انا كنت غلط من البدايه لما سمحتلك تتكلمي مع نوح وتديله مشاعرك بدون اي مقابل منه ودلوقتي بندفع التمن

انتي مش عارفه ترجعي زي زمان ولا قادره تبعدي ولا قادره تقربي

مش هسمحلك تدخلي حد تاني حياتك ويدمرها بالشكل ده

اترميت في حضنها من غير ما انطق حرف والدموع بتلمع في عيني

وبصراحه مكانش حد قادر يفهمني ولا يحتوي حزني ويقدره غيرها هي واختي

-انا هكلم عمرو واقوله

 

-تمام يلا

فتحت الواتس ولقيته باعتلي علامه استفهام ..

اخدت نفس عميق ورديت عليه

-بص ياعمرو انا معنديش مشكله نتعرف علي بعض بس لو تدخل البيت من بابه وقدام اهلي في النور لاني مبحبش اعمل حاجه في السر أبداً

-انا معنديش مشكله لو تعرفيهم بس انا حالياً مش جاهز أخطب

-ولما انت مش جاهز عايز ترتبط بيا أزاي؟

-انا كنت حابب لو نتعرف علي بعض. فتره معينه وفي خلال الفتره دي اكون كونت نفسي وهاجي اتقدم

-يعني عايزني ارتبط بيك من غير اي حاجه رسمي

-صدقيني انا مش داخل العب بيكي انا فعلا معجب بيكي ونفسي لو تكوني من نصيبي

اخدت نفس طويل ورديت بعصبيه:

-وانا مش برتبط غير رسمي عايز تتقدم بيتي مفتوح يا استاذ عمرو

انا مش للتسليه لو علي التسليه في الف بنت غيري

-ياتاج انتي ليه بتقفشي انا مقولتش كده ابداً وانا مش بتسلي بيكي صدقيني

-سوري ياعمرو بس انا اعرفك منين عشان اثق فيك ؟

 

-طب ايه اللي يرضيكي وانا هعمله

-انا قولتلك ياعمرو عايز ترتبط بيا يبقي رسمي قدام اهلي وأهلك وكل الناس

-وانا دلوقتي لو دخلت لأهلك هقولهم ايه ،انا مش معايا اي حاجه لسه

-والله اللي عايز حد وبيتمناه من ربنا فعلا بيعمل ايه حاجه عشانه

مش بيجي من ورا أهله يقوله انا عايز ارتبط بيك وهو مش عارف أمتي ممكن يكون نفسه

وبعدين متزعلش مني انا معرفكش ،معرفش ان كنت جد ولا داخل تتسلي يومين وتمشي ،انا مشاعري مش لعبه

 

وبصراحه مضمنش حتي لو وقفت جنبك تيجي تتقدم ولا هتقولي لا أصل ماما مش موافقه لا اصل بابا جايبلي بنت عمي وعايزني أخطبها

انا بشوف بلاوي ياعمرو ،بشوف مشاكل تخليني مثقش في حد

وبصراحه مريت بتجربه استنزفت مني مشاعري وطاقتي وكل ما املك

مش حمل ادخل في تجربه تانيه معرفش نهايتها هتكون ايه ،اظن كلامي ميزعلش أبداً

شاف الماسدج ورد عليها بجمله خلتني اضحك بسخريه:

– تمام ربنا يوفقك ويسعدك

-يارب

قفلت المحادثه وانا ببص قدامي وبيتنهد براحه

اصل في الحقيقه لو مكنتش عملت كده كنت هرجع لنقطه الصفر بعد ما بدأت انسي !

كنت هستنزف طاقتي ومشاعري مع شخص مش مضمون

تجربتي الاولي علمتني مثقش في حد ولا في كلامه ولا نظراته ولا حتي تلميحاته

الكلام والنظرات والمشاعر كلها اشياء ممكن تتزيف

كلها اشياء ممكن تخليك طاير لسابع سما وبعدها توقعك على جدور رقبتك

تجربتي علمتني ان كلمه بحبك مش مجرد كلمه ممكن تتقال فتفرح اللي قدامك بيها وخلاص

كلمه بحبك افعال اكتر من اقول

افعال الشخص اللي قدامك

تمسكه بيك

تحمله اكتئابك وتوهانك وحالتك النفسيه

مجهوده ووقوفه في وش العالم وكأنه في حاله حر*ب عشان يفوز بيك في الآخر

كلها اشياء بتثبت فعلا أن الكلمه خارجه من القلب مش مجرد كلمه وخلاص

بعد مرور أسبوع

 

 

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى