روايات

رواية ايلين في عالم مالك الفصل العاشر 10 بقلم حور محمد

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية ايلين في عالم مالك الفصل العاشر 10 بقلم حور محمد

 

 

البارت العاشر

 

 

روايه ايلين في عالم مالك ‘
الفصل العاشر
الدكتور : للاسف جاله نزيف في المخ وحالته متاخره اوي
ادعوله الاربعه و عشرين ساعه الجاين يعدوا علي خير
مريم اول ما بتسمع كد بيغمي عليها
وايلين بتقعد تعيط وتصوت
مالك : ايلين اهدي هو هيكون كويس
ايلين : مالك انا مليش غيره حقيقي مش هقدر اعيش من غيره
مالك : صلي وادعيله يا ايلين ربنا معانا وحاسس بينا
ايلين : مالك انا خايفه
مالك : انا جنبك وعمري ما هسيبك ابدا
ايلين : بتروح تصلي وتدعي لي عمر
ومالك بيروح الجامع يصلي ويدعيله
ومريم بتدخل لي عمر
مريم : عمر حبيبي فوق وانا والله موافقه اتجوزك
عمر انا مقدرش اعيش من غيرك
حتا لما رفضتني معرفتش اكرهك

 

بالعكس حبك في قلبي بيزيد
وعلشان كد سافرت قولت ممكن انساك بس معرفتش انساك
عمر قوم بقي وبتفضل تعيط وتصوت
عمر بصوت يكاد مسموع : اهدي يا مجنونه
مريم : عمر
وبتقرب منه وبتحضنه
عمر واخيرا فوقت انا كنت هموت من الخوف عليك
قولي حاسس بي اي
عمر : اهدي اهدي انا كويس
واي هموت دي بعيد الشر عليكي
مريم : عمر اي الي حصل
عمر : معرفش
مره واحده مبقتش عارف أسيطر علي غضبي ومركزتش في العربيه الي جت
مريم : ازاي تعمل كد
ليه عاوز تحرمني من وجودك
عمر : ما انتي الي قولتي مش عاوزه تشوفيني تاني
مريم : من وراه قلبي والله
انا مقدرش اعيش من غيرك يا عمر
عمر : تتجوزيني
بتضحك مريم : بذمتك انت فيك حيل
فوق بس الاول ونبقي نشوف الموضوع ده
في الوقت ده بتدخل ايلين
ايلين : انتي بتعملي اي عندك اطلعي بره
اي جايه تخلصي عليه
اطلعي بره مش عاوزه اشوف وشك تاني مش كفايه كل الي حصله بسببك
مريم عينيها بتدمع ولسه هتخرج بيمسك أيدها عمر
عمر : ايلين اي الي انتي بتقوليه ده
فوقي دي مريم الي جيت عليها وظلمتها
وانتي نفسك قولتي كد
ايلين : بس انت حصلك كد بسببها
عمر : لاء مش بسببها
بسببي انا علشان انا الي كنت غبي ومعرفتش قمتها الا لما راحت مني
ومريم هتكون مراتي فياريت تحترميها
بتزعل ايلين من طريقته وأنه زعقلها قدام مريم
بتطلع من الاوضه تجري

 

 

بيشوفها مالك
مالك : بتجري ليه
اي ده انتي بتعيطي
هو عمر حصله حاجه ؟!
ايلين: لا هو فاق وبقي كويس
مالك : طب بتعيطي ليه
ايلين : مالك مشيني من هنا
مالك بيخدها وبيروحوا يقعدوا علي البحر
مالك : احكيلي مالك بقي
ايلين بتحكيله الي حصل
مالك : بصراحه هو عنده حق
مريم بتحبه وهو بيحبها
واكيد مريم مكنتش تعرف أن ده هيحصله
فبلاش تظلميها متنسيش أن اخوكي ظلمها كتير
ايلين : عارفه انها ملهاش ذنب
بس انا خوفت علي عمر جدا
مالك : عارف وحاسس بيكي
بتنام ايلين علي كتفه
ايلين : تعرف يا مالك انت الشخص الوحيد الي بقيت برتاح معاه
مالك : ايلين
ايلين: نعم
مالك : تتجوزيني
‘ عند روح وسليم
روح بتدخل علي سليم المكتب
روح : سليم انا تعبت اوي يلا نروح
سليم : طب استني شويه اخلص بس الشغل بتاع مالك علشان هو خرج مع ايلين ولسه لحد دلوقتي محدش فيهم جه
روح : استني اكلم ايلين
بترن عليها بس تلفونها بيكون مغلق
روح : تلفونها مغلق رن كد علي مالك
بيرن سليم علي مالك
مالك : اي يا سليم في حاجه ولا اي
سليم : لاء بس كنت بطمن عليك
مالك : انا كويس بس
بتشوله ايلين أنه مقولش علي عمر علشان روح متقلقش
سليم : بس اي
مالك : بقولك خلصت الشغل
سليم : خلصت بس فاضل مشروع دبي
مالك : خلاص روح وانا هكمله بكره
بيخرج روح وسليم من الشركه

 

 

وبيروحوا الفيلا
بتدخل روح تاخد شاور وبتلبس بيجامه كات وهوت شورت
بتروح تنام علي سرير سليم
سليم بيدخل اوضتها بدور عليها مش بيلقيها بيدخل اوضتها بيلقيها نايمه علي سريره
بيبص عليها بيلاقي شكلها جميل
سليم : حرام عليكي جننتيني معاكي
وبيروح سليم ياخد دوش وبيروح ينام جنبها
‘عند ايلين ومالك
ايلين : مالك انت متاكد من طلبك ده
مالك : ايلين انا بجد بحبك
ايلين : طب لما يفوق عمر تعال اطلبني منه
أو كلم زيزو
مالك : مين زيزو ده
ايلين : ده بابا
مالك : يعني انتي موافقه
ايلين بكسوف: ااه
مالك بيفرح وبيشلها وبيلف بيها
وبياخدها وبيروحوا المستشفي
بتدخل ايلين عند عمر بتلاقي مريم قاعده معاه
بتزعل من جواها بس مش بتبين
عمر : كل ده كنتي فين يا استاذه
ايلين : كنت مع مالك
عمر : مش ملاحظه انك رايحه وجايه معاه كتير
وكل ده بيكون سامعه مالك وبيضايق من أسلوبه معاها
ايلين : عمر بص انا جيت علشان اطمن عليك
وما شاء الله انت بقيت كويس بوجود الاستاذه
فاسيبك أنا بقي
عمر : ايلين لمي نفسك الا والله هقول لي ابوكي
ايلين بتعيط علشان عمر عمره ما كلمها كد
بيدخل مالك وبيطبطب عليها
عمر : شيل ايدك من علي اختي
مالك.: عمر انا طالب ايد الانسه ايلين
عمر : معندناش بنات للجواز
ايلين بتتصدم اكتر
مالك : عمتا انا بس ببلغكك اني هتجوزها وهكلم ابوك بكره
وكد كد ايلين مش هتكون غير ليا
وبيسيبه وبيمشي
وايلين بتبص لي عمر بنظره عتاب وبتسيبه وبتخرج
وبتروح تبات في اوتيل
‘ عند عمر ومريم
مريم : عمر انت ليه عملت كد معاها
هي كانت هتموت وانت في العمليه
عمر : مش عارف
مريم : عمر انت قسيت عليها جدا
وكمان ليه رفضت مالك
هو انسان محترم وبيحبها
عمر : اقفلي السيره دي
عمر بيكون مضايق من جواه أنه كلمها كد
بس مش عاوز يقتنع بي غلطه
بيعدي اليوم علي ابطالنا
وبيجي تاني يوم

 

 

بيخرج عمر من المستشفي وبيروح الفيلا مش بيلاقي ايلين
بيرن عليها مش بترد
بيرن علي مالك
عمر : الو
مالك : نعم
عمر : اسف يا مالك علي الي حصل امبارح بس كنت مضايق شويه
مالك : ولا يهمك انت اخبارك اي
عمر : تمم الحمد الله خرجت النهارده من المستشفي
مالك : طب الحمد الله
عمر : تعرف فين ايلين
مالك : هي مش عندك
عمر : لاء
مالك : ومجتش الشركه
عمر : طب راحت فين
وبرن عليها مش بترد
مالك : اقفل انا هشوفها
بيرن مالك علي ايلين
مالك : فينك يا ايلين
اخوكي قالب عليكي الدنيا
ايلين : اي ده هو افتكر أن عنده اخت
مالك : ايلين هو عمل كد علشان كان مضايق
ايلين : مبقتش تفرق يا مالك
مالك : انتي فين
ايلين : في اوتيل
مالك : انتي كنتي هناك لي وحدك ؟!
ايلين : ااه
مالك : انتي مجنونه ازاي تباتي لي وحدك
ابعتي اللوكشن علشان اجيلك بسرعه
بيروح مالك يجبها بس مش بيلاقيها
بيرن عليها بيلاقي حد الي بيرد عليه
سلمي : اهلا بي حبيب القلب
مالك : سلمي انتي بتردي علي تلفون ايلين ليه
وفين ايلين

 

سلمي اوعي تكوني عملتي فيها حاجه
سلمى : متقلقش انا لسه معملتش بس هعمل
مالك : اياكي يا سلمي تلمسيها أو تيجي جنبها
سلمي بتقفل في وش مالك
بيجري مالك يركب عربيته وبيبقي مالك حاطط جهاز تعقب في سلسله ايلين من غير ما تعرف
بيروح بسرعه علي المكان بس بيسمع ضرب نار
مالك : ايلين
لااااااء
ووو
نكمل الفصل الجاي

 

 

____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *