روايات

رواية ايلين في عالم مالك الفصل الحادي عشر 11 بقلم حور محمد

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية ايلين في عالم مالك الفصل الحادي عشر 11 بقلم حور محمد

 

 

البارت الحادي عشر

 

الفصل الحادي عشر
مالك : ايلين حبيبتي فوقي علشان خاطري مقدرش اعيش من غيرك
سلمي : قتلتها علشان متبقاش لحد غيري
مالك : انتي مجنونه يبت
وبتيجي الشرطه تقبض عليها
مالك بيشيل ايلين وبيروح بيها المستشفي
الدكتور : متقلقش هي مفهاش حاجه بس اتعرضت لي صدمه
فلاش باك لما الرصاصه اضربت
سلمي بترفع المسدس في وش ايلين بس الرصاصه مش بتيجي فيها
بس ايلين بيغمي عليها من كتر الصدمه
بس سلمي بتكون فاكره أن الرصاصه جت فيها
الوقت الحالي
تلفون مالك رن
مالك : الو يا عمر
عمر : ايلين فين يا مالك لحد دلوقتي مش عارف اوصلها
مالك : احنا في المستشفي
عمر : اي الي حصل
اوعي يكون حصل حاجه لي ايلين
مالك : هي كويسه هخدها واجيلك
عمر : قولي اسم المستشفى اي
وانا جاي
مالك : لاء خليك علشان انت لسه خارج من المستشفى
بيقفل مالك مع عمر
‘ عند سليم وروح
روح بتدخل لي سليم المكتب
روح : سليم مش ملاحظ أن ايلين ومالك مختفين وكمان محدش فيهم بيرد علينا
سليم بتوتر : هاا
تلقيهم في شغل بره
روح : انت مالك اتوترت ليه
سليم : مفيش حاجه يا روح
روحي كملي شغلك
بتخرج روح بس بتكون حاسه ان فيه حاجه
‘عند سليم
سليم : يارب استر
يعني كان لازم يا مالك تحلفني اني مقولش لي روح
وبيتصل علي مالك
سليم : هاا طمني هي بقت عامله اي دلوقتي
مالك : هي كويسه الدكتور طمني
سليم : مالك روح عماله تسأل علي ايلين
مالك : خلاص قولها وتبقي تيجوا علي الفيلا بتاعت ايلين
بيروح سليم يقول لي روح علي كل حاجه حصلت
روح : انت لسه فاكر تقولي دلوقتي وبتضربه في صدره وبتقعد تعيط
سليم : اهدي يا روح
حقك عليه بس مالك كان محلفني
روح : وديني عندها بسرعه
بيخرجوا وبيرحوا يستنوا ايلين في الفيلا
‘ عند عمر
بتتصل عليه أمه
الام : اي يبني محدش فيكوا بيسأل ليه
وكمان ليه مش راضي تفتح الكاميرا
عمر : معلش يا ست الكل بس انا مش قادر
بتصمم أنه يفتح الكاميرا
امه اول ما بتشوفه بتصوت
الام : اي ده اي الي حصلك
وليه لافف راسك كد وايدك مالها
عمر : دي حادثه بسيطه
الام : عملت حادثه ومتقوليش
والله انا كنت حاسه ان فيكوا حاجه
طب فين ايلين
عمر بتوتر : اصل هي
الام : انطق بنتي فيها اي
عمر : هي في المستشفي
بس هي كويسه
بتقفل أمه وبتروح تكلم ابوهم
الام : عيالنا بيضيعوا مننا
الاب : اي الي حصل فهميني
بتحكيله الي حصل
الاب بيحجز اول طياره وبينزل مصر في اسرع وقت
‘ عند مالك وايلين
مالك بيدخل لي ايلين
ايلين : مالك انا خايفه
مالك : هشش
اهدي انا جنبك متخفيش
ايلين : كانت هتقتلني يا مالك
مالك : بعيد الشر عليكي
مالك بياخد ايلين وبيروحوا الفيلا
اول ما ايلين بتدخل بيجري عليها سليم وروح وعمر ومريم
عمر : حبيبتي انتي كويسه حقك عليه علشان زعلتك
روح بعياط : ايلين انا مقدرش اعيش من غيرك
ارجوكي متعمليش كد تاني
سليم : كد يا استاذه تخوفينا عليكي
مريم بعياط: ايلين حقك عليه وعلي عمر انا ممكن اسيبه بس مقدرش ابعد عنك
انتي مش بس صحبتي انتي اختي
ايلين بتعيط من كلامهم
ومالك بيكون قدامها وهي بصاله
وكلهم بيجروا يحضنوها
مالك : براحه عليها يا جماعه
بيروحوا كلهم يرتاحوا
بعد خمس ساعات
الباب بيتفتح وبيدخل زياد وهبه ابوهم وأمهم
طبعا سليم ومالك ميعرفوش مين دول
كلهم بيقوموا يجروا عليهم ما عدا سليم ومالك
ايلين : ماما بابا انا مش مصدقه نفسي انتوا رجعتولنا
ده احنا نتعب كل يوم بقي
الام : بعيد الشر عليكم تعالوا في حضني وحشتوني
بيجري عليها عمر وايلين
الاب : وانا مليش حضن ولا اي
ايلين : شكلك بتغير يا زيزو
الام : اي ده مش دي البت مريم
روح : ااه يا طنط رجعت من السفر
الام : تعالي يبت ده انتي ليكي وحشه
كلهم بيقفوا لما ابوهم بيتكلم
زياد : مين دول وبيشاور علي سليم ومالك
روح : ده سليم جوزي
زياد : اهلا يا استاذ سليم
بس انتوا اتجوزتوا امتا يا روح
روح : لسه متجوزين مكملناش سنه
بيقوم مالك يسلم علي زياد
مالك : اهلا بحضرتك يا عمي
انا مالك صاحب الشركه الي ايلين شغاله فيها
زياد : اه انت بقي مالك الي هبه قرفاني بيه
مالك : قرفاك؟!!
زياد : ايوا يبني كل شويه تقولي انك شخص محترم
بس مشكلتك انك بتأخر بنتي
مالك : حقك عليه يعمي بس ضغط شغل
وبما أن كلنا متجمعين
فانا طالب ايد الانسه ايلين
زياد : بص يبني انا اسمع عنك كتير بس في الاول والاخر الرأي رأي ايلين
زياد : ايلين بنتي موافقه ولا اي
ايلين بكسوف : الي تشوفه يا بابا
زياد : يبقي علي خيره الله نقرأ الفاتحه
كلهم بيفرحوا
وفعلا بيتم قرائه الفاتحه
مالك : عمي بكره نعمل الخطوبه
وعلي الخميس الجاي الفرح
ايلين : لاء طبعا بدري اوي
مالك : بدري اي يا ايلين ده اسبوع كامل
ايلين : لاء مش هتجوز بسرعه كد
مالك : خلاص علي الخميس الي بعده
ايلين : مالك متعصبنيش بردو بدري جدا
زياد : بسسس
اي هتتخانقوا من اولها
مالك : معلش يا عمي
ايلين : معلش يا بابا
عمر : لاء مالك الي غلطان يا بابا
ده عاوز ياخد ايلين مني في خلال اسبوع
زياد : ما طبيعي يبني اختك تتجوز
عمر : لاء طبعا
مريم : طب عمي استأذن انا بقي علشان اتاخرت اوي
زياد : ماشي يا حبيبتي
الام : بتقوم تحضنها
اي يبت انتوا رجعتوا ولا اي
مريم بكسوف : اله يا هوبه متكسفنيش بقي
هبه : طب والله انتي بت هبله اكيد ابني ضحك عليكي بكلمتين
ايلين : كلمتين اي يا هوبه
ده الاستاذه هي السبب في أنه يعمل حادثه
الام : نهارك اسوح
انتي الي عملتي كد في ابني
مريم : لاء والله
ايلين خليكي محضر خير
ايلين : خلاص سماح المرادي
الام : بقي بتضحكي عليه
ايلين : معلش يست الكل بنهزر معاكي
مريم : طب سلام علشان انا كد اتاخرت اوي
ايلين : ماشي يختي ولما تروحي طمنيني عليكي
بتدخل ايلين وامها يقعدوا معاهم تاني
الاب : مريم مشيت؟!!
ايلين : اه يا بابا
زياد : اي يعم عمر رجعت تحن تاني ولا اي
عمر : ليه الاحراج ده بس يا زيزو
زياد : يبقي رجعت تحن يخويا
عمر : بقولك اي يا حج انا خلاص جبت اخري انت تجهز نفسك علشان نروح نطلب ايد البت دي
مالك : يا زيزو حاول تقنع بنتك وتخلي الفرح الخميس الجاي
زياد : ايلين حبيبتي
وافقي بقي وفرحينا
ايلين : خلاص موافقه يا بابا موافقه ياريت تكون ارتحت يا سي مالك
مالك : قلب مالك من جوه
زياد : احترم نفسك راعي ان ابوها موجود
عمر : طب وبالنسبه لي اخوها عادي
ايلين بتضحك : معلش بقي يا عمور ده مالك بردو
عمر : طب اتلمي
ايلين : اي ده روح نامت
سليم : ااه علشان طول اليوم كنا في الشغل
مالك : طب يلا نروح بقي
زياد : ما انتوا قاعدين
مالك : لاء كفايه كد
نشوفكوا بكره بقي
سليم بيشيل روح وبيحطها في العربيه وبيروح
ومالك بيروح يتصل على ايلين
مالك : الو
ايلين : مالك
مالك : قلب وعقل مالك
ايلين : مالك بس علشان بتكسف
مالك : بجد يا ايلين انا مش مصدق نفسي
انتي هتكوني مراتي
ايلين : مالك عاوزه اقولك علي حاجه
مالك : قولي يقلب مالك
ايلين : بحبك
بتقول الكلمه وبتقفل علطول
مالك بيفضل باصص لي التلفون ومبسوط أنها قالتها
مالك : مجنونه بس بحبها
بيفضل يفكر فيها طول الليل لحد ما بينام
وايلين بتفضل تفكر في مالك طول الليل
عند عمر
بيتصل علي مريم
عمر : حبيبه قلبي عامله اي
مريم : عمر الحقني ابويا عاوز يجوزني لي صبري جارنا
عمر : علي جستي تكوني لحد غيري
مريم : انا خايفه اوي يا عمر
ده مصمم اني اتجوزه
عمر : اهدي انا هتكلم معاه وهقنعه
مريم : طب لو موافقش
عمر : هخطفك
بتضحك مريم
مريم : طب يلا تعال اخطفني دلوقتي
وبيفضلوا يتكلموا طول الليل
‘ عند زياد وهبه
زياد : انا مبسوط اوي أن العيال شافوا حياتهم
هبه : وانا يا زياد فرحانه اوي
يارب فرحتنا تكمل علي خير
زياد : يارب يا حبيبتى
‘ عند روح وسليم
سليم بيشيل روح وبيطلع اوضته
روح : سليم انا جيت هنا ازاي
سليم : صحي النوم يا استاذه
ده انا ايدي اتشلت
حضرتك أنا شايلك طول الطريق
روح : بطل كدب
سليم : والله شلتك وكمان انتي طلعتي تخينه اوي
روح : انا تخينه
انا رفيعه اوي
سليم : لاء تخينه جدا
روح بتحدفه بالمخده وبتاخد لبس وبتروح تاخد شاور
روح : يلهوي انا جبت ده ليه
روح بتكون واخده قميص اسود قصير
روح : منك لله يا سليم خلتني مركزش وانا باخد اللبس
يارب ميكنش في الاوضه
بتخرج روح وبتمشي علي طراطيف صوابعها سليم بيكون خد شاور ومسخبي وراه الباب علي اساس يخدها
بس اول ما بيشوف شكلها بيتصمر مكانه
روح : الحمد الله أنه مش موجود هاخد البجامه وادخل اغير علطول
سليم : تغيري ليه
انتي كد حلوه اوي
روح بتتوتر وبتبدأ ترجع لي وراه
روح : سليم والله انا مخدتش بالي وانا بخده
سليم : هشش
بتبرري ليه انتي مراتي
وبيفضل يقرب ووو

 

 

 

____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *