رواية اوقعتني في عشقها كاملة – جميع الفصول في مكان واحد | بقلم فاتن جمال
رواية اوقعتني في عشقها كاملة – جميع الفصول في مكان واحد | بقلم فاتن جمال
رواية اوقعتني في عشقها للكاتبة فاتن جمال، تعتبر من الروايات الرومانسية القليلة التي صدرت مؤخرًا التي تمس القلب فعلًا، وتعتبر من أقوى الروايات التي تُقدم فنًا راقيًا ورمانسية قوية في آتٍ واحد، وهذا ليس غريب بالطبع على الكاتبة المميزة فاتن جمال.
اقرأ ايضًا:

رواية اوقعتني في عشقها الفصل الأول
البارت 1
زمرد : يعني اي يا ماما كتب كتابي بكرا
ساميه : زي ما سمعتي بكرا كتب كتابك
زمرد : يا ماما حرام هو في جواز كدا
ساميه : ابوكي قال إن فرحك كتب كتابك بكرا علي ولد عمك كامل
زمرد : بس انا عمري ما شفته وكمان مش بحبه
ساميه : زمرد شكل عيشة مصر خليتك تنسى عوادينا فوقي يا بت بطني احنا صعايده
زمرد : يا ماما احنا بقالنا سنين عايشين في القاهره وبعدين انا نسيت أن لينا أهل في الصعيد
ساميه : وجه الوقت تعرفي اهلك وياله ادخلي جو واعملي حسابك مفيش كليه بكرا
زمرد : لا مستحيل انا بكرا عندي امتحان
ساميه : ابوكي قال مفيش خروج عمك ووالده هنا في القاهره وهيجوا بدري بكرا
زمرد : يا ماما والنبي الامتحان الساعه ٨ اكيد محدش هيجي لحد الساعه ٨
ساميه بتنهيده : ماشي يا بتي بكرا تروحي وتيجي علي طول
زمرد بابتسامه : حاضر يا احسن ام
زمرد في نفسها الحمدالله هعرف اهرب من الجوازه دي
ساميه : زمرد
زمرد : ها بتقولي حاجه يا ماما
ساميه بدموع : اوعي يا زمرد تهربي ساعتها ابوكي هيموتك
زمرد بخوف وقلق : لا يا ماما مستحيل اهرب انا خلاص موافقه علي الجواز من ولد عمي بس المهم اخلص كليتي
ساميه : انا قولت لابوكي وهو قال هيجول لعمك
زمرد : ماشي يا ماما انا هدخل اوضتي
ساميه : ماشي يا بتي
زمرد : يا رب خليك معايا
في جهه آخره
مازن : يا بابا انا عمري ما شفت بنت عمي دانا حتي معرفش اسمها اي
كامل : يا ولدي بت عمك حياتها في خطر
مازن باستغراب : ازاي
كامل : عمك زمان قتل واحد من عائلة الصفونيه غصب عنه وعمك انت خابر عنه معندوش رجاله مفيش غير عروستك
مازن بعصبيه من كلمة عروستك : وبعدين
كامل : عائلة الصفونيه عرفت أن عمك عنده بنتان وقالو لازم ياخدو بالطار من البت الكبيره لما تكبر ومن يومين عمك كان عندنا في البلد وواحد من عائلة الصفونيه قاله خد بالك من الدكتوره بت وعمك كلمني قولت ليه ميخافش انا هجوزها لمازن هو هيعرف يحميها
مازن : دا علي اساس اني رئيس الجمهورية
كامل بحزن : يعني يا ابني مش هتكون قد الامانه
مازن بتنهيده : لا يا ابوي انا عمري ما اكسر كلمتك انا هتجوزها
كامل بفرحه : ربنا يبارك فيك يا ابني
مازن : ويبارك فيك يا ابويا بعد اذنك يا ابويا لازم انزل دلوقتي
كامل : ربنا معاك يا ابني
مازن : الو يا يوسف انت فين
يوسف : مالك يا مازن صوتك متغير
مازن : عايز اتكلم معاك
يوسف : انا في البيت تعال
مازن : عشر دقايق واكون عندك
يوسف : ماشي يا صاحبي سلامبعد وقت وصل مازن لبيت يوسف
يوسف : في اي بق مالك
مازن : واقع في مشكله او تقدر تقول واقع في نصيبه
يوسف : يا ساتر يارب في اي
مازن : ابويا عايز يجوزنى بنت عمي
يوسف : وانت زعلان لي
مازن : يوسف مش وقته هزار
يوسف : مش بهزر والله انت بتحب حد يعني ؟
مازن : مانت عارف اني مش بحب ولا اصلا بصدق بجو الروايات دا
يوسف : يبق خلاص وافق علي قرار والدك وبعد سنه طلقها
مازن : وانا بق هستحمل سنه معاها ازاي
يوسف : مش م متعلمه
مازن بلامبلاه: دكتوره
يوسف بصدمه : بتهزر صح
مازن : لا والله بتكلم جد
يوسف : طب قوم من جانبي يا اهبل بق بترفض دكتوره
مازن بنرفزه : انت اهبل هي تطول اني اتجوزها
يوسف : علي اي يا عم
مازن بكبرياء: انت ناسي انا ابق مين
يوسف بضحكه : مين يعني
مازن : العقيد مازن كامل السويسري
يوسف : تصدق خفت
مازن : دمك سكر
يوسف بضحكه : مانا عارف انت هتقولي
مازن : انا تعبان وعايز انام سلام
يوسف : متنساش بكرا عندنا اجتماع مع اللواء هاشم
مازن : مش جاي
يوسف بضحكه : يا عم انسى بق
مازن : مستحيل دا خلي رقبتي قد السمسمه
يوسف بضحكه : طب والله دمه خفيف
مازن : مانت رايق
يوسف : بس تصدق البيت جامده
مازن : الفاظك بقت في الأرض
يوسف بضحكه : هو إلا يقعد معاك انت وساهر يعرف غير كلام الشوارع
مازن بضحكه : الله يسهل له زمانه قاعد مع العروسه في روقان
يوسف : آخر يوم في شهر العسل بكرا
مازن : هينور المديريه
يوسف : الشغل بعد الاجازه عامل زي الانتحار بالظبط
مازن : عقبالك بق
يوسف بضحكه: انت الاول يا عريس
مازن بعصبيه : تصدق اني غلطان اني جيت لواحد زيك
يوسف : بق كدا بعد ما تاخد غرضك مني تخل بيا
مازن : طب بلاس العصبيه يا حبيبتي علشان إلا ف بطنك
يوسف بعصبيه مصطنعه: غور يا مازن من هنا ويارب تكون بنت عمك من نصيبك يا مازن يا ابن ام مازن
مازن : انا ماشي بدل ما اقتلك
يوسف : سلام يا صاحبي
تاني يوم
ساميه : زمرد يا بنتي قومي كفايه نوم مش عندك امتحان
زمرد بنوم : ايو يا دكتور هجيب البلطو بكرا بس والنبي دخلني الامتحان
ساميه بضحكه : قومي يا دكتوره انتي اتخرجتي وبقيتي دكتوره خلاص
زمرد : صباح الخير يا ماما
ساميه : صباح النور يا عروسه
زمرد بحزن : لازم اقوم علشان الامتحان
ساميه : اوعي تتاخري
زمرد : متقلقيش يا ماما بس دا اخر امتحان في الدكتوراه بتاعتي
ساميه : ربنا يوفقك يا حبيبتي
زمرد قامت من على السرير
كمال والد زمرد : صباح الخير يا عروسه
زمرد وهي خارجه من الاوضه بتاعتها
زمرد بحزن : صباح النور يا بابا
كمال : في عروسه تبق مكشره كدا يوم كتب كتابها
زمرد بتنهيده : لا ابدا يا بابا انا بضحك اهو وابتسمت ابتسامه بسيطه
كمال : انا عارف انك زعلانه مني بس صدقيني يا بتي بكرا تعرفي اني كنت خايف عليكي
زمرد بحزن: يا بابا انك تجوزني لحد عمري ما شفته وكمان اتجوزه من يوم وليله يبقى دا اي بابا
كمال : خوف يا بتي وربنا ما يكتبه عليكي يا حبيبتي
زمرد : بابا انا مش فهمه حاجه
كمال : بكرا تفهمي المهم دلوقتي قومي روحي جامعتك وتعالي علي طول
زمرد : هي ماما قالت ليك
كمال بضحكه : امك عمرها ما تعرف تخبئ عليا حاجه وانا واثق فيكي
زمرد بابتسامه وقربت من والدها : عمري يا بابا ما اكسر ثقتك أو اخلي دماغك في الأرض
كمال بابتسامه : ربنا يريح قلبك يا رب
زمرد : ويديمك ليا يارب
ساميه : وانا وقعت من الشجره اياك
زمرد بابتسامه: وانا اقدر يا ست الكل
ساميه بزعل مصطنع : كولي بعقلي حلاوه يا بت بطني
زمرد بضحكه : لا انا بت كمال السويسري
كمال : بت ابوكي صحيح
ساميه : طب ياله يا ختي علي كليتك
زمرد : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
كمال / ساميه : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
في مقر الداخليه
يوسف : مازن انت فين
مازن بنوم : في اي يا زفت
يوسف: حبيبي والله بقول لحضرتك يعني لو فيها ازعاج اللواء هاشم عايزك
مازن : قوله مات
يوسف : طب العز امته
مازن : عارف يا يوسف لو ما قفلتش هقفل دماغك
يوسف : طب يا عم اهدا دانت حتي عريس
مازن : طب غور بق
يوسف : طب مش هشهد علي عقد الجواز والا اي
مازن : طبعا يا حبيبي دانت اخويا
يوسف ملحقش يرد لأن مازن قفل السكه في وشه
يوسف : دايما كسفني الواد دا
كامل : مازن يا ابني قوم كفايه نوم
مازن في نفسه : هو يوم مش طالع ليه شمس انا عارف
وكمل بصوت مسموع حاضر يا بابا هقوم
كامل : جاهز من بدري
مازن : حاضر يا بابا هقوم اخد دش واصلي واجهز
في الداخليه
يوسف : اسف يا فندم بس مازن النهارده كتب كتابه
اللواء هاشم بعصبيه : يعني اي كتب كتابه هو ناسي انه وعد بنتي بالجواز
وووويتابع
رواية اوقعتني في عشقها الفصل الثاني
بارت 2
اللواء هاشم بعصبيه : يعني اي كتب كتابه هو ناسي انه وعد بنتي بالجواز
يوسف في نفسه دا اهبل دا بنتك الا هتموت عليه وكمل بصوت مسموع : هو بيحب بنت عمه من زمان سيادتك وكمان عندهم في الصعيد بنت العم تاخد ابن العم
اللواء هاشم : علشان الورث
يوسف : ايو يا فندم
اللواء هاشم : ياله خير ربنا يسعده بس كان قال كنا رحنا
يوسف : هو مش عامل حاجه علشان خاطر والدته المتوفيه
هاشم : الله يرحمها المهم يا يوسف مبتفكرش تتجوز
يوسف : هااا لا والله يا فندم انا عندي اختي اكبر مني وابويا وامي قاله مفيش جواز ليا غير بعد جواز اختي
هاشم : هي عندها كام سنه اختك
يوسف : عندها ٤٤ سنه
هاشم بصدمه : انت بتتكلم جد
يوسف وهو كاتم ضحكته :ايو طبعا يارب فندم اصلا هي اختي من ابويا اصلا ابويا كان متجوز قبل امي
هاشم : طب وهتعمل اي
يوسف بزعل مصطنع : هعمل اي يا فندم هستنى اختي تتجوز
هاشم : ماشي اتفضل انت دلوقتي
يوسف : تمام يا فندم وكمل في سره منك الله يا مازن انت السبب
صفا : زمرد يا بنتي سرحانه في اي
زمرد : ولا حاجه ياله نلحق الامتحان
صفا : استني فيكي اي
زمرد بدموع وحضنت صفا : كتب كتابي النهارده
صفا بصدمه : انتي بتهزري صح
زمرد بدموع : لا والله
صفا : طب اهدي يا حبيبتي واحكيلي
بدأت زمرد تحكي ليها كل حاجه
صفا : بصي مفيش غير حل واحد
زمرد : اي هو
صفا : اتجوزيه
زمرد بعصبيه : انتي بتقولي اي
صفا : يا بنتي اسمعي انتي وافقي علي كتب الكتاب والفرح جليه بحجة انك الدكتوراه بتاعتك
زمرد : انتي ناسيه أن النهارده اخر يوم ف الامتحانات
صفا : وانتي ناسيه أن ليس في شغل عملي في المستشفيات
زمرد بتفكير : وبعدين
صفا : في فتره الخطوبه الا هي هتكون بنكم خليه هو إلا يطلب يطلقك
زمرد بتفكير : والله فكرا
صفا : شفتي أفكاري
زمرد بشكر : بجد انا مش عارفه كنت هعمل اي
صفا : كنتي هتيجي ليا وتحكيلي زي دلوقتي كدا
زمرد : طب ياله بينا يا ستي ندخل الامتحان
مازن : بابا انا جاهز
كامل : طب ياله يا حبيبي
بعد وقت
كمال : اهلا يا كامل اتفضل
كامل : ازيك يا خوي
كمال : زين طول مانت بخير
كامل بحب : يارب دايما يا حبيبي
كامل بصوت عالي: يا ام العروسه تعالي الحاج كامل جه
كمال : ادخل يا مازن
كامل كان واقف يشوف عريس بنته الا قرار من يوم وليله أنه يخليها امانه عنده
مازن دخل وهو خافض رأسه في الأرض
كامل حس براحه من شوفت مازن
مازن : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
كامل : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته اتفضل يا ابني
ساميه : أزيك يا حج كمال
كمال : ازيك يا ساميه
ساميه بصت علي مازن الا واقف عيونه في الأرض
ساميه قربت منه : ازيك يا ابني
مازن : ازي حضرتك
ساميه بابتسامه : انت عارف انا ابق مين
مازن باستغراب : مرات عمي كامل
ساميه بابتسامه: وخالتك
مازن باستغراب: ازاي خالتي
كمال : ساميه يا مازن تبق خالتك اخت المرحومه امك بس اخوات من آلام
مازن : ولي مقولتش ليا يا بابا
كمال بتنهيده : علشان الطار يا ولديمازن بعصبيه : انا لازم اشوف طريقة علشان موضوع الطار دا
ساميه بحب : تعال في حضن خالتك
مازن قربت حضنها حس بالدفء والحنان الا اتحرم منهم بدري
ساميه : تعرف انك شبه المرحومه
مازن بابتسامه : يعني أنا حلو زيها
ساميه بضحكه : انت احلي منها كمان
مازن وكامل وكمال ضحكوا وفضلوا يضحكوا ويتكلمه
كامل : بعد اذنك يا كمال عايز مازن في كلمتين
كمال : اتفضل يا خوي دا ابنك
كامل : تعال معايا يا مازن
صفا : اخيرا خلصنا
زمرد بضحكه : ليس في سنه عملي
صفا بزعل : طب لي الغم بق
زمرد : نكمل كلامنا بعدين علشان ماما رنت فوق الميت مره
صفا : مبروك يا عروسه
زمرد بخبث : الله يبارك فيكي يا روحي
صفا : عندي احساس انك هتخلي الواد يتمني الموت
زمرد : هو باين والا اي
صفا : يبق الله يرحمه
زمرد : سلااااام
ساميه : اي يا زمرد مش بتردي لي قلقتيني
زمرد : اسفه يا ماما بس ليس خارجه من الامتحان
ساميه : طيب يا حببتي
زمرد : انا في الطريق
ساميه : تيجي بالسلامه
كمال بقلق : ساميه اوعي تقولي لمازن حاجه
ساميه : عارفه يا ولد عمي متقلقش
كمال : ربنا يستر
كامل ومازن طلعوا من الاوضه
كامل : زمرد فين يا ساميه
ساميه : في الطريق
كمال : يكون المأذون جه
نورا : ماما انتي فين
ساميه : تعالي يا نورا
نورا : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
كمال وكامل سامية ومازن : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
كامل : تعالي يا نورا سلمي علي عمك وابن عمك
نورا : ازيك يا عمو
كمال : بسم الله ماشاء الله تعالي يا بتي جانبي
نورا قاعدة جانب كمال
كمال : انتي في التعليم
نورا : انا في ثانويه عامه
كمال : ربنا معاك يا بتي
زمرد : ماما يا ماما
سامية : اهي العروسه جت
مازن فضلت عيونه مركزه علي باب الاوضه لحد ما ساميه قالت : تعالي يا زمرد
مازن فضل مستني فتحت الباب
لحد ما ( دخلت هي عيونها الخضراء و حجابها الطويل وشها المنور الصافي من كل مستحضرات التجميل ابتسامتها الصافيه المرسومه علي وشها صدق من سمها زمرد فهي مثله تماماً )
كامل : تعالي يا زمرد
زمرد وعيونها في الأرض : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
مازن في نفسه مش بس جميله لا صوتك يهبل
كمال قرب من مازن : اي رايك يا بني
مازن بتوهان : هااا دي حوريه صح
كمال اضحك : يا ابني انت مركز
مازن بحمحمه : ها انا بقول يعني أنه كويسه
كمال بخبث : ماشي يا مازن
ساميه : قومي يا نورا نجيب الشربات
كامل : زوزو دا عمك كمال
زمرد بعصبيه مكتوبه وبصوت هادي : بابا انت عارف مش بحب اسم زوزو دا
كامل ضحك : ماشي يا دكتوره زمرد
زمرد بعصبيه: بابا
كمال : تعالي جانبي يا حبيبتي
زمرد قامت من مكانها وهي لحد الان متجاهله وجود مازن الا حتي ما شفتش ملامحه
زمرد : ازيك يا عمو
كمال : الحمدالله يا بتي وكمل دا مازن عريسك
زمرد بابتسامه صفرا : اهلا بيه
كامل : الماذون قرب يجي
زمرد بدأ قلبها يدق بخوف من خطوه غريبه عليها من يوم وليله هتكون مكتوبه علي اسم حد تاني ام مازن فكان فرحان بس ميعرفش لي
كمال : قوليلي بق يا ست العرايس اي طلباتك
زمرد بهدوء: انا كنت عايزه اطلب من حضرتك وبابا طلب
كامل : نعم يا حببتي
زمرد بقلق : كنت عايزه بعد كتب الكتاب يبق في سنه خطوبه
مازن بعصبيه لكن فضل ساكت
كمال : ازاي يا بتي
زمرد : انا يا عمو عندي سنه شغل في مستشفيات حكوميه علشان دراستي وكل شويه هكون في مكان مينفعش افضل كل يوم من مكان لمكان ف مش هعرف أوفق بين البيت والشغل
مازن في نفسه اقوم اضربها علشان تبطل كلام صوتها الا يجنن
كمال : السنه دي يا حبيبتي هتكون زي الخطوبه بس وانتي في بيت جوزك
زمرد في نفسها يا رب اعمل اي بس
ساميه : المأذون جه
كامل وكمال ومازن قاموا يرحبه بيه
ام زمرد فكانت هنفسها تقتل مازن بدم بارد
المأذون : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
الكل : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
وبعد وقت مع نطق كلمة المأذون المشهورة في كل كتب كتاب
بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينهما في خير
كامل بدموع وقرب حضن زمرد : مبروك يا بنتي
زمرد بدموع : والنبي يا بابا مش عايزه امشي
ساميه بدموع : يا حببتي هنا بيتك وهناك بيتك
نورا بدموع : لا يا زمرد خليكي معانا
كمال : اي يا جماعه احنا قلبنها زعل لي دا المسافه بين بيت مازن وبينكم ساعه
نورا : يعني زمرد هتفضل في القاهره
كمال : ايو يا بتي
زمرد بفرحه : بجد يعني يعني أنا مش هروح الصعيد
كامل : لا يا حبيبتي
كمال : طب ياله يا حببتي جهزي نفسك
ساميه : مش قبل الاكل
بعد وقت كانت بدأت السلامات بين كامل وسامية ونورا
ساميه برجاء : مازن زمرد بنت عمك وخالتك خد بالك منها
مازن بحب : هي في عيني دي مراتي قبل كل دا
سامية بابتسامه : ربنا يريح قلبك يارب
مازن في نفسه بعد ما شاف القمر دا معتقدش يعرف يرتاح
كمال : زمرد يا حببتي ياله بينا
زمرد برجاء : طب خلينا شويه كمان
ساميه بدموع: يا حبيتي لازم تروحي بيت جوزك وبعدين مازن مش بس جوزك دا ابن خالتك
زمرد باستغراب : خالتو مين ؟
سامية : ناديه الله يرحمها…..
ويتااابع
رواية اوقعتني في عشقها الفصل الثالث
البارت 3
ملحوظه علشان اسماء الابطال
زمرد كمال السويسري
مازن كامل السويسري
زمرد باستغراب: خالتوا مين ؟
ساميه : ناديه الله يرحمها
مازن وكامل وكمال: الله يرحمها
زمرد بدموع: الله يرحمها بس بردو دا ماله بالجواز
مازن بعصبية مكتوبه وبصوت هادي: قسمنا بالله فاضل شويه وافرغ الطبنجه في دماغها
كامل : بتقول حاجه يا ولدي
مازن : ها لا ولا حاجه يا بابا انا بقول ياله علشان اتاخرنا
زمرد بصوت واطي : يارب صبرني عليه
سامية بابتسامه: يا حبيبتي روحي مع جوزك
بعد وقت كان مازن بيسوق العربيه وجانبه والده وفي الكنبه الا وراء زمرد قاعده دموعها مغرقه عيونها مازن كان واخد منها في المرايا
مازن في نفسه: ياربي بق انا هقدر اعيش مع القمر دا في بيت واحد (سبحان من خلق فأبدع حتي وهي بتعيط عيونها تجنن ملامح وشها الا كلها براءه الاطفال)
كامل : نزلني علي جانب يا حبيبي
مازن : رايح فين يا بابا
كامل : لازم ارجع البلد يا ابني علشان محدش يسأل انا كنت فين
مازن : طب سافر الصبح يا بابا الساعه دلوقتي بقت ١٠
كامل : لا يا ولدي انا هركب قطر الساعه ١١
زمرد بقلق وبدأت تكلم نفسها ينهار ابيض يعني انا هقعد مع دا لوحدنا يا تري شكله اي وكملت في نفسها ازاي مشفتهوش لحد دلوقتي وبعدين اي يعني اكيد شكله بني ادم عادي قطع شرودها صوت مازن وهو بيقول
مازن : ماشي يا بابا زي ما تحب بس هوصلك المحطه
كامل : ماشي يا حبيبي
بعد وقت كان مازن وصل المحطه
كامل نزل من العربيه وزمرد نزلت سلمت عليه
كامل : خدي بالك من نفسك يا حبيبتي ولو في حاجه كلميني
زمرد بحب : حاضر يا عمو وانا كمان خد بالك من نفسك
مازن كان واقف مستني علشان يسلم علي والده
مازن : خد بالك من نفسك يا بابا وطمني عليك لما توصل
كامل : حاضر يا حبيبي وكمل بصوت واطي خد بالك من بنت عمك دي بقت مراتك وشد حيلك انا عايز اكون جد
مازن في نفسه : كان نفسي احقق ليك أمنيتك بس وكمل بصوت مسموع أن شاء الله يابابا
عند يوسف
والدة يوسف : يا ابني عايزه افرح بيك
يوسف : بقولك اي يا حاجه متعملي لينا شوية مهلبيه
والدة يوسف: انت يا ابني بقولك اي وانت بتقول اي
يوسف : يا امي مش هتجوز بالطريقة دي مش كل شويه عروسه شكل انا عايز اتجوز بنت احبها وتحبني مش علشان شغلي
والدة يوسف : طب اختار انت يا ابني انا عايزه افرح بيك
والد يوسف : يا ام يوسف هو مش صغير لما النصيب يجي هيجي يقول أنا عايز اتجوز
والدة يوسف : بق كدا يا حج
والد يوسف : قومي بق اعملي بايدك دول طبق مهلبيه
يوسف : ياله يا قمر
والدة يوسف بابتسامه: حاضر
في الصعيد وتحديداً في دورا الصفونيه
عرفان : يا ابوي انا عرفت بت كمال شغاله فين
حمدان : اصبر يا ولدي نخلص بس شحنة الآثار
عرفان : انا كلمت الرجاله وهما عم يجهزو الجبل
حمدان : خد بالك يا ولدي الحكومه اليومين دول شدين حيالهم علينا
عرفان : متخفش يا ابوي ابنك عارف زين بيعمل اي
حمدان : يا روحيه
روحيه : نعم يا ابوي
حمدان : فين بيتك
روحيه : عم تذاكر مع صحبتها بت
حمدان : طيب يا روحيه جهزي الوكل علشان في ضيوف جين وبتك تفضل فوق
روحيه : حاضر يا ابوي
حمدان قام من علي الكرسي بتاعه ومسك العجاز بتاعه وشاور لي عرفان وقال : تعال معايا
عرفان مشي وراء حمدان لحد ما وصله لنفق مدخله من دولاب حمدان
عرفان : احنا نازلين المتحف لي
حمدان : هوريك حاجه
نزل حمدان وعرفان نفق كبير لحد ما وصله لمكان أشبه من الخيال مكان كله دهب محدش يقدر يتخيل أن تحت البيت الكبير متحف بالجمال دا ملينا اثار ورجاله تسد عين الشمس
حمدان مسك تمثال دهبي
حمدان : امسك يا عرفان
عرفان : اي دا يا ابوي دا التمثال الا كان مع ابن عائله الرحيم
حمدان بضحك : الله يرحمه كان غلبان
عرفان بضحك : طول عمرك قوي يا ابوي
حمدان : محدش يجدر ياخد حاجه ملك والد الصفونيه
جه صوت من وراهم
زياد : بس متنساش يا جدي أن دا بفضلي انا
حمدان : فهد من ضهر فهد
عرفان : تعالي يا ولدي
زياد : كيفك يا خال
عرفان : زين يا حبيبي
زياد : انا جاهز يا جدي
حمدان : ماشي يا ولدي عرفان زياد طالع معاك الجبل
عرفان : ماشي يا ابوي
حمدان : ياله يا ولدي اطلع سلم علي امك واختك زمانها عودت من برا
زياد بعصبيه : مها كانت بتعمل اي برا
عرفان : كانت بتذاكر مع صحبتها
زياد : انا قولت مش عايزها تخرج
حمدان : معاها الحرس يا ولدي
زياد : بعد اذنكم
طلع من النفق وفضل ينادي علي أمه
زياد : يا اما يا اما انتي فين
روحيه : خير يا ولدي
زياد : بتك فين يا امه
روحيه : جت فوق
زياد بصوت عالي : مها مها
مها : نعم يا خوي
زياد : انا جولت كان مره مفيش خروج
مها بخوف : انا جولت لامي
روحيه : جالت ليا يا ابني
زياد : يا اما جولت بلاش خروج انا خايف عليها
مها : انا مش صغيره
زياد : مفيش خروج تاني وكفايه اني سايبك تكملي تعليمك
مها : اش معنا انت معاك كليه وانا لا
زياد : كلمة كمان وهقطع رجلك من البيت ومن الكليه
مها بعصبيه : ماشي يا زياد
طلعت فوق ومسكت فونها
مها : الو يا حازم
حازم بخبث : لحقت وحشك
مها : انت علي طول وحشني بس انا كنت عايزه اقولك أن مش هينفع اشوفك بكرا
حازم : لي
مها : زياد اتخانق معايا
حازم : يعني مش هعرف اشوف مراتي حببتي بكرا
مها بحب : ما كفايه النهارده وبعدين باقي يومين وانزل مصر
حازم : ماشي يا حبيبتي علي فكرا انا جاي عندكم النهارده
مها : لي
حازم : جاي لجدك بيني وبينه شغل
مها باستغراب: شغل اي
حازم : تجارة البيوت والعقارات
مها : ماشي يا روحي
في مصر
مازن : وصلنا انزلي
زمرد نزلت ووقفت على باب العماره
مازن : انتي هتفضلي واقفه ياله تعالي
وقف مازن ينادي علي البواب
مازن : عمي فتحي
فتحي البواب : نعم يا باشا
مازن : امسك مفتاح العربيه وطلع الشنط علي فوق
فتحي : حاضر يا بيه
مازن طلع وفتح باب الاسانسير
مازن : اتفضلي ادخلي
زمرد وهي منزله عيونها للأرض : لا
مازن : لي بق
زمرد بصوت هادئ : اصلا اصلا بخاف منه
مازن : نعم انتي عارفه انا في الدور الكام
زمرد بعصبيه مكتوبه: اطلع انت وانا هطلع علي السلم
مازن : هتطلعي الدور العاشر علي رجلك
زمرد بصدمه وهي بترفع عيونها ليه : نعم انت بتقول اي
مازن سرح في جمال عيونها ( اخيرا تلك العيون التقت بي سبحان من أبدع في خلقه ) فاق مع شروده علي صوتها
زمرد : انت يااا
مازن بتوهان: ها بتقولي حاجه
زمرد : انت ازاي قاعد في العاشر
مازن بضحك : معلشي اصلا مكنتش اعرف اني هتجوز واحده بتخاف من الاسانسير
زمرد بعصبيه: انا مش بخاف منه انا مش بحبه
مازن : واي كمان يا عسل
زمرد : انا مش عسل
مازن في نفسه يا بنتي يعني اعمل اي دلوقتي اقتلك علشان ارتاح
زمرد : انت بتسكت لي
مازن بعصبية : بصي بق انا مش فاضي ليكي لو عايزه تطلعي علي السلم ادي مفتاح الشقه علشان اكيد انا هطلع وانا وانتي ليس علي السلم
زمرد بتفكير عنده حق طب اعمل اي لا خلاص هحاول واغمض عيوني وكملت بصوت مسموع : لا خلاص هطلع معاك بس انت متاكد انه مش هيعطل
مازن : شكل الأفلام مقصره عليكي
زمرد : خفه
مازن : لمي نفسك
مازن فتح باب الاسانسير ودخل زمرد بقلق ودخلت الاسانسير
مازن وهو ماسك الفون بس مركز معاها وهي واقفه مغمضه عيونها وبتقول يارب والنبي مش عايزه اموت في الاسانسير
مازن : انتي ازاي دكتوره
زمرد : انا مش هرد عليك دلوقتي
مازن بعصبية: لي أن شاء الله
زمرد بطفوله: علشان لو بطلت ادعي ربنا اكيد الاسانسير هيعطل
مازن ضحك بصوت عالي: والله انتي طفله
زمرد سرحت فيه ( ضحكته حلوه اوي اي الا بقوله دا )
مازن : سرحتي في جمالي صح
زمرد بحمحمه : لا طبعا انا كنت بدعي ربنا
زمرد بخوف : هو الاسانسير وقف لي
مازن ببردو : مش عارف يمكن عطل
زمرد بقلق وخوف : انت بتهزر صح
مازن ببردو : مبحبش الهزار
زمرد قربت مسك أيده : طب والنبي اتصرف انا بخاف
مازن حب قربها منه بس هو ميعرفش لي
مازن : غمضي عيونك ومتخافيش
زمرد غمضت عيونها وفجاء الاسانسير اشتغل
مازن : اشتغل
زمرد بفرح : الحمدالله ولما اردكت انها مسكه فيه بعدت عنه
زمرد بكسوف : انا اسفه
مازن : عادي
الاسانسير وقف
زمرد : هو عطل تاني
مازن : لا احنا وصلنا
مازن فتح باب الاسانسير وبعدين دخلو الشقه
مازن : اتفضلي
زمرد دخلت الشقه وهي حاسه براحه حلوه اوي فضلت تبص علي اساس الشقه أساس جميل الشقه كلها الوانها هاديه وبلكونه واسعه فيها كرسي وتربيزه الرسيبش فيه صوره كبيره لطفل صغير وسط أبوه وأمه خدت بالها أن الصوره فيها عمها فعرفت أنه عمه ومازن ومرات عمه
مازن: هتفضلي واقفه تتفرجي كتير علي فكرا الشقه انتي هتفضلي دايما فيها يعني اتفرجي عليها بعدين
زمرد بصوت هادئ : بارد
زمان: لمي لسانك
زمرد باستغراب : ااانت سمعتني
مازن : من حظك
زمرد : فين اوضتي
مازن : قصدك اوضتنا
زمرد بقلق : اي لا مستحيل
مازن : لي مش احنا متجوزين
زمرد : بس احنا قولنا هنقعد سنه خطوبه
مازن : طب ودا ينفع
زمرد : لو سمحت لم نفسك
مازن قرب منها بحد وقعت علي الكنبه الا وراها
زمرد : انت عايز اي
مازن : عايز اكل قومي اعملي اكل
زمرد بعصبيه: انا مش الخدامه بتاعتك
مازن : خلاص اخلي جوزنا رسمي وكدا تبقي مراتي مش خدامه
زمرد بعصبيه ونفخت : اوف خلاص هعمل فين المطبخ
مازن قعد علي الكنبه وحط رجله علي التانيه وفرد دراعه علي الكنبه وقال : معرفش انتي دوري عليه وليس هيكمل كلامه الباب خبط
مازن : افتحي الباب
زمرد بعصبيه مكتوبه: يارب صبرني
فتحت الباب لقت البواب
فتحي البواب : الشنط يا هانم
مازن من جوا : ادخل يا عمي فتحي حط الشنط عندك
فتحي : حاجه تانيه يا باشا
مازن : لا يا عمي فتحي وكمل اه الهانم تبق المدام ف اعمل حسابك اي حاجه هي تطلبها مراتك تطلعها ليها
فتحي : حاضر يا باشا
البواب نزل و زمرد قالت : قوم شيل معايا الشنط
مازن : سبيها وانا هحطهم وروحي اعملي الاكل
زمرد : عايزه اغير هدومي الفستان مش هعرف اعمل منه الاكل
مازن : اوضتي الا في اخر الطرقه جانبها اوضتين اختاري واحده منهم
زمرد قربت من الاوضتين واختارت إلا علي اليمين
مازن دخل ليها الشنط
زمرد : بعد اذنك علشان اغير هدومي
مازن خرج من الاوضه
بعد وقت خرجت زمرد وهي مبدله هدومها ل ترنج اسمر في مسترده وحطه طرحها علي شعرها بس من غير حاجه ولابسه حلق صغير
مازن كان قاعد بعد ما غير هدومه لاتيشرت ابيض وشروال اسمر وماسك الفون سابه لما شم عبير عطرها وطلتها الا تخطف القلب وهي
وووو يتااااابع
مستنيا كومنتات جميله شبهكم ????????❤️
ومننساش الصلاة على خير الخلق
رواية اوقعتني في عشقها الفصل الرابع
البارت 4
بعد وقت خرجت زمرد وهي مبدله هدومها ل ترنج اسمر في مسترده وحطه طرحها علي شعرها بس غير دبوس ولابسه حلق صغير مازن كان قاعد بعد ما غير هدومه لاتيشرت ابيض وشروال اسمر وماسك الفون سابه لما شم عبير عطرها وطلتها الا تخطف القلب وهي بتقرب منه
زمرد: فين المطبخ
مازن بتهوهان: انتي جميله اوي
زمرد بكسوف : انت قليل الادب
مازن بصدمه : نعم انا قليل الادب
زمرد بعصبيه: ايو ازاي تعاكسني
مازن بضحكه : معلشي اصلا نسيت انك مراتي
زمرد رفعت صوبعها في وشه وقالت بشكل طفولي : لا يا سكر الكلام ده علي الورق بس انت فاهم
مازن بضحك : والله ضحكتيني علي فكرا والدي عايز حفيد
زمرد بقلق وتوتر : هااا انت بتقول اي اكيد لا مستحيل
مازن : طب نزلي صوبعك بس الاول
مازن مسك ايديها ونزلها وقال : شاطره ياله بق روحي اعملي الأكل
زمرد بعصبية وصوت هادي : جت القرف
مازن كان قاعد علي الكنبه سمعاها قال بصوت عالي: سمعتك علي فكرا والمره الجايه هضربك
زمرد بعصبيه مكتوبه وبصوت هادي: يعني اقتله وارتاح
مازن : هتروحي السجن
زمرد : ياربي بيسمع دبت النمله وكملت بعصبيه فين المطبخ في الشقه الغربيه العجيبه دي كل دي شقه
مازن : بطلي قر شويه
زمرد بعصبيه: اسكت بق اخير لقيت المطبخ
زمرد دخلت المطبخ لقت كل حاجه مترتبه كويس جدا وكل حاجه مكتوب عليها نوع البهارات اي والسكر والشاي
مازن وهو في الرسيبشن : لقيتي المطبخ
زمرد : ايو لقيته اخر الشقه
وكملت بصوت هادئ كل دي شقه قاعد فيها لوحده وبدأت تحضر الاكل
بعد وقت طلعت وهي عامله
بانيه ومكرونه
مازن شم رائحة الاكل وهي بتحطه علي السفر فضل مركز فيها وقع منها الحلق من غير ما تاخد بالها منه
مازن اول ما دخلت المطبخ قام خد الحلق وحطه في جيبه
زمرد بعصبيه مكتوبه: اتفضل العشا
مازن ببردو : حاولي تتحكمي في عصبيتك وحشه علشانك
زمرد : ملكش دعوه بيا
مازن بعصبية : بت اعدلي كلامك معايا
زمرد ببردو : براحه علي اعصابك
مازن : برده
زمرد : رخم
وفضلوا ساكتين لحد ما خلصوا اكل وقامت زمرد حطت الاكل في المطبخ
مازن كان قاعد في البلكونه
زمرد قربت منه : تشرب حاجه
مازن بهدوء : ممكن كوباية قهوه سكر خفيف
زمرد : قهوه بالليل وحشه
مازن : وانتي مهتمه لي ؟
زمرد : علشان انا دكتوره
مازن : وانا عايز اقهوه هتعملي ليا ماشي مشهتعمل فيريت توفري نصائحك
زمرد : انا غلطانه ودخلت وهي متنرفزه عملت لنفسها نسكافيه بلبن وقهوه باللبن لمازن
طلعت من المطبخ لقت صوت اغنيه لام كلثوم شغاله بدأت تغني
إبتديت دلوقتي بس أحب عمري إبتديت دلوقتي بس اخاف للعمر يجري
مازن لاحظ صوتها وهي ماسكه القهوه ومغمضه عيونها وبتغني قام قرب منها وبدأ يحط أيده علي وشها لمن فجاء فتحت عيونها وهي بتقول
زمرد : انت سافل
مازن : حد قالك قبل كدا أن لسانك عايز قطعه
زمرد : لا محدش قالي
مازن : يبق انا الا هقطعه ليكي
زمرد : ها عشم ابليس في الجنه
مازن بص علي الكوباية وقال : اي دا
زمرد : قهوه باللبن كنت عاملها ليك بس تصدق خساره فيك
مازن بعصبية مكتوبه: انا احسن حاجه اروح انام لاني لو فضلت شويه كمان احتمال ارتكب جريمة قتل
زمرد : تصدق خفت
مازن : اوعي دانتي مستفزه
تاني يوم
سامية : كمال انا خايفه علي بنتي
كمال : هي مع مازن دلوقتي متخافيش عليها
ساميه : بس بنتي مش مرتاحه معا
كمال : انتي عارفه انا عملت كدا لي
ساميه : طب افرض مازن فرض عليها حاجه هي مش عايزها
كمال : متقلقيش انا واثق في ابن اخويا
كمال سرح في كلامه مع مازن
فلاش
كمال : بعد اذنك عايز مازن في كلمتين
كامل : اتفضل يا خوي دا ابنك
كمال : تعال يا مازن
كمال خد مازن ودخلوا اوضة زمرد
مازن : خير يا عمي
كمال : اسمعني يا ابني كويس زمرد بنتي مفيش اطيب منها ولا ارق منها ولولا الظروف واني خايف عليها من الموت والغدر كنت سبتها تختار حياتها بنفسها بس النصيب يا ابني
مازن في نفسه اسمها غريب اوي في بنت اسمها زمرد
كمال قطع شروده وهو بيقول : عارف انا سمتها زمرد لي
مازن : لي
كمال : علشان مفيش زيها يوم ما جت الدنيا نورت في وشي حافظ عليها يا ابني دي امانه عندك باختصار يا ابني انا مش عايزك تقرب لبنتي الامانه يا ابني محدش بيجي جانبها انت فهمني صح
مازن بهدوء : فهمك يا عمي انت عايزني اخلي زمرد معايا لكن في حكم الإخوات
كمال : انا عارف يا ابني أنه مينفعش بس غصب عني
مازن : انا موافق يا عمي
كمال : ربنا يريح قلبك يا بني
مازن قام من النوم علي صوت رنت فونه
مازن بنوم : اي يا يوسف
يوسف : بصباح الخير يا عريس
مازن بعصبية مكتوبه: مش عايز هزار علي الصبح اخلص عايز اي
يوسف : مش هتيجي الشغل
مازن : جاي
يوسف: ساهر جاي النهارده
مازن : خلاص اعمل حسابك انت وهو نتغداء برا
يوسف بضحك : هي العروسه مبتعرفش تطبخ والا اي
مازن : تصدق بالله انا غلطان اني رديت عليك
ليس يوسف هيرد لكن مازن كام سبق وقفل في وشه
يوسف : حبيبي والله دايما كدا كسفني بذوقه
مازن قام من السرير ودخل يحد دوش بعد وقت كان لابس بدله سمرا تحتها قميص ابيض وفاتح اول زراير القميص وخرج من الاوضه
لق زمرد فتحه باب الشقه واقعده جانب قطه بتاكلها جبنه رومي
مازن : انتي بتعملي اي
زمرد : سمعت صوت القطه بتعيط علشان جعانه قومت جبت ليها اكل
مازن : فتقومي فاتحه باب الشقه وانتي لابسه ترنج وكمان حطه الطرحه علي شعرك من غير دبوس
زمرد : انا مختش بالي من لابسي وبعدين الترنج مقفول يعني عادي
مازن بعصبية: اسمعي بق انا واحد دمي حامي واصلي صعيدي فانعدلي معايا سمعتي
زمرد ببردو : تشرب حاجه
مازن بعصبية مكتوبه: انا ماشي احسن
زمرد بهدوء : طب ثواني بس
مازن : خير
زمرد بصوت طفولي : ينفع اروح لبابا وماما وحشوني
مازن بتنهيده وكمل في سره يعني كان لازم اوعد عمي انها تكون زي اختي
زمرد : سرحت في اي
مازن : ها ولا حاجه ادخلي البسي وهوصلك
زمرد بفرح : انت بتتكلم جد يعني انت موافق
مازن باستغراب: وارفض لي
زمرد بتوتر : اصلا يعني المفروض أن النهارده قطع كلامها مازن وهو بيقول
مازن : المفروض انك عروسه ومينفعش تنزلي بس دا كلام فاضي انا اصلا متجوز علي الورق وبس سيبك من كلام الناس
زمرد : انت قليل الذوق
مازن ببردو : متنسيش وقليل الادب
زمرد : بااااارد
مازن : لو هتفضلي كتير واقفه هامشي
زمرد بسرعه : لا خلاص هدخل البس
بعد وقت خرجت زمرد من الاوضه وهي لابسه درس بيج عليه طرحها اوڤ وايت طويله ظهرها لون عيونها وجمال ابتسامتها الصافيه المرسومه علي وشها من الفرحه أنها هتشوف عائلتها الاي لاول مره تبات برا من غيرهم
مازن شرد في جمالها وقال بصوت مسموع
( سبحان من جعلك مثلا الحوريات سبحان من خلق فأبدع تشبهين حور العين )
زمرد بكسوف من كلامه : اااانت مازن قطع كلامها
مازن : انا قليل الادب مش دا الا عايزه تقوليه
زمرد بابتسامه وهزت رأسه بمعني ايو ومازن ضحك عليها وخرجوا من الشقه
زمرد : احنا بردو هنركب الاسانسير
مازن افتكر امبارح لما اتكأ علي زرار التوقف
زمرد : انت بتسرح كتير لي
مازن في نفسه من ساعة ما شفتك وكما بصوت مسموع: اه هننزل فيه بس متقلقيش انا كلمة البواب
زمرد بهدوء : تمام
مازن وزمرد ركبه الاسانسير
الاسانسير وقف فجاء
زمرد : هو الا حصل
مازن : حد واقفه
فادي : مازن بااشا ازيك
مازن ببردو : اهلا
فادي بص علي زمرد الا واقفه بصه في الأرض وصفر مره واحدها
مازن بص عليه بعصبيه وبص علي زمرد لقاها واقفه مش سامعه حاجه
فادي : مين القمر
زمرد بصوت عليه باحتقار وسكتت
فادي : طب نتعرف
زمرد بصت علي مازن وفضلت ساكته
فادي مسك تليفونه وقال : طب ممكن الرقم علشان نتعرف احنا جيران بردو
زمرد بعصبيه: انت قليل الادب
كل دا كان تحت أنظار مازن الا واقف علي نار بس عايز يشوف زمرد هتعمل اي
فادي : الله علي صوتك
زمرد : وليس في احلي من صوتي
مازن بص علي فادي وسكت
فادي بضحكه : اي يا حلوه
زمرد ضربته بالقلم بقوه رهيبه
مازن كتم ضحكته وفي نفس الوقت كان جو منه بركان من فادي الا واقف يعاكس مراته لكن سكت علشان كان يعودها علي انها تعتمد علي نفسها
فادي بغضب : انتي مجنونه وليس هيضربها مازن مسك أيده وقال بصوت كله قوه
مازن : اياك ايدك تتمد علي مراتي وألزم حدودك
فادي بخوف : مرااات
مازن : امال انت فاكر اي مرات مازن السويسري هتكون جبانه والا ضعيفه كل دا وزمرد كانت واقفه وراء مازن بعد ما شدها وراء
زمرد بصوت طفولي ممزوج بقوه : المره الجايه هكسرلك ايدك
مازن حاول يكتم ضحكته وقال : خلاص يا حبيتي كفايه القلم بتاعك وعلشان خاطرك قام ضربه بقوه في وشه وقع في الاسانسير
ويتااااابع
رواية اوقعتني في عشقها الفصل الخامس
البارت 5
فادي محسش بحاجه غير وهو مارمي علي الارض
زمرد : وكدا بق هنعدي ازاي
مازن بابتسامه : بس كدا وقرب منها شالها و عده علي فادي الا واقع في الأرض
زمرد بكسوف : نزلني
مازن : هنزلك متخافيش بس قدام باب العربيه
زمرد : اش معنا
مازن بغرور : علشان الكل يعرف انك مراتي و ملكي
زمرد بعصبيه طفوليه : بس انا مش مراتك
مازن ببردو : بس يا شاطره علشان مخليش جوزنا رسمي
زمرد بسرعه : انت دائما كدا بتاخد كلامي جد يا ابني انا بهزر معاك
مازن بصدمه وهو بيحطها جانب باب العربيه والعماره كلها واقفه تشوف مين مرات مازن السويسري
مازن : ااابنك !!!
زمرد : انت تطول
مازن قرب عليها وقال : طب ما نخلي الحلم حقيقه ونجيب ولد
زمرد بتوتر : ااانت علي فكرا
مازن قطع كلامها وقال : عارف قليل الادب
زمرد : طب وسع كدا خليني اركب العربيه
مازن ضحك عليها ودخل العربيه وهي قاعده جانبه
هو سرحان فيها
وهي سرحانه في مستقبلها وحياتها الجايه لحد ما دمعه فرت من عيونها مازن كان مركز معاها
مازن بهدوء : بتعيطي لي
زمرد : علشان مش عارفه حاجه
مازن : مش فاهم
زمرد : انت مش فاهم حاجه اصلا
مازن افتكر انها بتحب حد وان هي خايفه لتخسره بس لي حس بقلبه وجعه
زمرد : لو سمحت اقف هنا
مازن فاق من تفكيره وقال :رايحه فين
زمرد : عايزه اجيب تورته علشان النهارده عيد ميلاد بابا
مازن : خليكي هنا هنزل اجيب واجي
زمرد : تمام
بعد وقت مازن كان جه وجاب معا تورته وكياس كتيره
زمرد : اتاخرت لي
مازن : كنت بجيب هديه لعمي
زمرد بحزن : تمام
بعد وقت كانو وصلوا البيت
زمرد : مش هتنزل
مازن : معلشي عندي شغل اخر اليوم هعدي عليكي
زمرد : تمام
مازن : استني
زمرد : خير
مازن : التورته
زمرد طلعت فلوس علشان تدفع لمازن
زمرد : اتفضل
مازن بعصبية مكتوبه: المره الجايه هكسر ايدك لو عملتيها انا جوزك وقبل منها ابق ابن عمك
زمرد بهدوء : مكنش قصدي حاجه بس
مازن قطع كلامها وقال : انزلي ياله
زمرد نزلت من العربيه ورجعت افتكرتك كلمة هكسرلك ايدك
زمرد : استني انت بتقولي هكسرلك ايدك
مازن ضحك عليها : ايو
زمرد بعصبيه: المره الجايه هتلقي مني رد وحش
مازن : طب وسعي كدا علشان امشي والا هخبطك
زمرد : ماشي يا مازن
مازن : استني خدي دي هديه لعمي
زمرد : ابق اديها ليه
مازن : بس دي منك انا عارف انك ملحقتيش تجيبي حاجه
زمرد بشكر : شكرا
مازن : ياله اطلعي علي فوق علي طول
زمرد : ماشي
زمرد طلعت ووقفت قدام الباب تخبط
ساميه : جايه يالي علي الباب
ساميه فتحت الباب
ساميه بدموع: زمرد بنتي
زمرد : وحشتيني يا ماما
في الصعيد وتحديداً في منطقه في الجبل
عرفان : اجده كل حاجه تمام والآثار بق في الامان
زياد : أجده تمام يا خال
عرفان : خلي الرجاله تكون مركزها
زياد : متقلقش يا خال
عرفان : انا نازل البلد الليله وخلي بالك بقي يومين علي تسليم البضاعه
زياد بخبث : ماشي يا خال
عشري : ازيك يا سي زياد
زياد : زين يا عشري
عشري : خير يا سي زياد
زياد : بجولك اي انا عايز اختك
عشري بفرح : عايز تتجوز اختي
زياد بضحكه : انت اهبل اياك انا زياد الصفوني يتجوز اختك الخدامه
عشري : امال يا سي زياد
زياد : هتجوزها بس في السر وتيجي وقت ما اقولك وليك الحلاوه
عشري بخبث : مواقف يا سي زياد هو احنا نطول
في مصر وتحديدا في مديرية مكافحة الآثار المصرية
يوسف بجديه : ساهر انت فاهم انت بتقول اي
ساهر : زي ما بقولك كدا في اكبر شحنة اثار هتخرج برا مصر يوم الخميس
مازن دخل مكتب يوسف : خير مالكم
يوسف بقلق : مازن عامل اي
مازن لحظ أن يوسف قلق اول ما شافه
مازن : في اي
ساهر بص ليوسف وقال : ولا حاجه
مازن بعصبية: في اي
يوسف : في شحنة تهريب اثار
مازن : ودي فيها أي
ساهر : اصلا اصلا الشحنه دي في الصعيد
مازن : فين في الصعيد
ساهر : في ****
مازن بصدمه : دي بلدي
يوسف : مازن مفيش طلوع المأمورية دي
مازن : لي
ساهر : مازن يوسف خايف عليك
مازن : في اي حد يفهمني خايف عليا من اي
يوسف بعصبيه : تجار الآثار يبق عائلة امك الله يرحمها
مازن بصدمه : انت بتقول اي
يوسف : زي ما سمعت عائله الصفونيه
مازن : اكيد في غلط
ساهر : مازن انت عارف اني كنت بقضي شهر العسل بس بصراحه دي كانت ماموريه من اللواء هاشم علشان نتأكد من المعلومات الا جت عن تهريب الآثار بس بس
مازن بعصبية: بس اي
يوسف : بس فعلا طلعت المعلومات صحيحه وطلع فعلا عائلة الصفونيه هم أكبر عصابه في تهريب الآثار….
رواية اوقعتني في عشقها الفصل السادس
مازن بصدمه: اكيد في حاجه غلط
يوسف : مازن لو سمحت ابعد عن العمليه دي
دخل اللواء هاشم فجاء
الكل قام قد التحيه
هاشم : مازن كويس انك هنا انا كنت عايزك
مازن : نعم يا فندم
هاشم : كنت عايزك تطلع ماموريه في شرم الشيخ في هناك شباب بيتاجرو في الاثار
مازن بإصرار : انا اسف يا فندم
هاشم : لي يا مازن
مازن : انا مش اهبل علشان حضرتك تضحك عليا بشغل العيال دا
هاشم : مازن انا خايف عليك
مازن : وانا العقيد مازن السويسري والعمليه بتاعت الصعيد محدش هيمسكها غيري
هاشم : متنساش يا مازن أن دول اهلك
مازن : اسف يا فندم بس دا شغلي يوسف اعمل حسابك قدام تالت ساعات تكون حجزت لينا في مكان قريب من الجبل وكما كلامه
مازن : اسف يا فندم بس معتش عندي وقت غير اربع ايام بس
ساهر : الشحنه هتتسلم يوم الخميس ساعة الفجر
مازن : كويس جدا
هاشم : عارف انك عنيد بس خد بالك من نفسك متنساش انك في مقام ابني قبل اي حاجه
مازن : حاضر يا فندم وكمل يوسف جهز الفريق انا عايز اجتماع بعد ربع ساعه
زمرد : ماما وحشتيني اوي
ساميه : وانتي كمان يا حببتي
زمرد : فين بابا
ساميه : في الشغل ليس مجاش
زمرد : طب كويس علشان نجهز كل حاجه
ساميه باستغراب : نجهز اي
زمرد بابتسامه: النهارده عيد ميلاد بابا يا ست ماما انتي نسيتي
ساميه : والله يا بتي راح عن بالي
زمرد : يا ماما ما كنا كويسين لي بق نقلب صعيدي
ساميه بضحك : خلاص يا بنتي كدا كويس
زمرد : ايو كدا
وبدأت زمرد ومامتها تجهز الشقه من زينه والبلالين
بعد وقت كانت الساعه داخله علي عشره بالليل
نورا : كدا خلاص كل حاجه تمام
زمرد بجوع : ماما انا جعانه
ساميه : بجهز العشا علشان جوزك كمان
زمرد : يا نهار ابيض دانا نسيت اني متجوزه
ساميه ونورا فضلو يضحكوا عليها
زمرد بزعل مصطنع : والله بق كدا يا ماما
ساميه بحب : لا يا حبيبتي متزعليش وانتي يا نورا اسكتي
نورا بحماس: بابا طالع علي السلم
زمرد كانت لابسه ترنج وفرده شعرها وحطه توكه علي شكل فراشه
زمرد: طب أطفئ النور
نورا طفت النور وزمرد أوقفت قدام الباب واول ما انفتح الباب حضنت الا فتحه وقالت : بابا حبيبي كل سنه وانت بالف خير يارب يا حبيبي
مازن : كان نفسي اقولك وانتي طيبه بس النهارده مش عيد ميلادي
زمرد بصدمه وفجاء بعدت عنه وقالت بكسوف : انا اسفه بس كنت فكرا بابا إلا فتح الباب لأن نورا شافته طالع
مازن بهدوء : ولا يهمك
ساميه شغلت النور وقالت : اتفضل يا حبيبي دا بيتك وبعدين دي مراتك
مازن : ازيك يا طنط
ساميه قربت من مازن و مسكته من ودنه وقالت : اسمي ماما ساميه الخاله والده يا بابن اختي
مازن : حاضر يا ماما
ساميه : ايو كدا انا رايحه احط العشا وكملت وقالت فين عمك صحيح
مازن : عمي كان طالع معايا بس نسي يجيب طلب من تحت فداني المفتاح وقالي افتح
زمرد مكنتش واخده بالها أنها بشعرها كانت ليس هتجري علي الاوضه لكن وقفه مازن وهو بيقرب من ودنها وقال : شكلك من غير الطرحه يجنن خليك كدا
زمرد بصت عليه بكسوف ومازن كمل برجاء : ممكن
زمرد ابتسمت وهزت رأسها بمعني ماشي
فضلو يضحكوا ويتكلمه وزمرد فضلت قاعده في حضن باباها
مازن بحمحمه : بعد اذنك يا ماما كنت عايزك في موضوع
ساميه : خير يا ابني
مازن : مفيش حاجه بس كنت عايز اسالك علي حاجه ممكن
زمرد بفضول : حاجه اي
مازن : خليك في حالك
زمرد : سامع يا بابا بيقول اي
كمال ضحك : بس يا مازن متقولش كدا
زمرد بزعل مصطنع: والله بق كدا يا بابا
مازن : خلاص اسكتي هي مش امي زي ماهي امك انا عايز امي في موضوع
زمرد : ايو بق اي الموضوع
مازن : عايز اشوف عروسه حلوه
نورا : عندي صحبتي
زمرد بعدم فهم : عروسه لمين
مازن : ليا
ساميه بضحك : الله يهديكم تعال يا مازن
ساميه : خير يا ابني
مازن : ماما انا كنت عايز اعرف لي بابا وعمي رفضين اني اعرف عائلة امي
ساميه بقلق : بتسال لي
مازن : بصي يا امي انا هقولك حاجه تبع شغلي مينفعش اصلا اقولها لحد بس انا مش عارف اعمل اي
ساميه : خير يا ابني
مازن بدأ يقص عليها كل حاجه
ساميه : انا هقولك يا ابني كل حاجه كنا مخبينها عليك وبدأت ساميه تفتح في جراح الماضي بعد وقت خرج مازن وهو ماسك دموعه بالعافيه
مازن : بعد اذنك يا عمي انا لازم امشي
كمال بقلق : في اي يا ابني
مازن : مفيش بس انا لازم أمشي
زمرد : انا عايزه افضل هنا النهارده
مازن : برحتك بعد اذنك يا عمي
كمال : مع السلامه يا ابني
مازن نزل من الشقه وهو مش طايق نفسه
زمرد : بابا انا هقوم اعمل شاي
كمال : ماشي يا حببتي
نورا : بابا ماما في الاوضه بتعيط
كمال بقلق : طب روحي انتي اوضتك
نورا دخلت لزمرد المطبخ وقالت : زمرد ماما بتعيط
زمرد بخوف وقلق: لي
نورا : مش عارفه
زمرد بعصبيه: اكيد مازن السبب
نورا : انا داخله اوضتي بابا قالي ادخل اوضتي
زمرد : ماشي يا حبيبتي تصبحي علي خير
زمرد خرجت من المطبخ وراحت علي اوضتة والدها وليس هتدخل سمعت ساميه وهي بتقول ******
مازن كان سايق العربيه بسرعه كبيره اوي مش شايف قدامه لحد ما وصل للبيت
زمرد : ماما انا رايحه لجوزي
ساميه بدموع: خليكي جانبه يا بنتي
زمرد : بعد اذنكم
زمرد مكنتش عارفه هي لي قالت كلمة جوزها ولي قرارت تبق جانبه ولي يهمها أمره
مازن كان قاعد في اوضته مش عارف يعيط كسر كل حاجه حوليه
زمرد بعد وقت كانت وصلت البيت و لاول مره تواجه خوفها وركبت الاسانسير لوحدها وفضلت تدعي ربنا لحد ما وصلت لباب الشقه افتكرت أن مفتاح الشقه معاها من امبارح لما مازن اده ليها علشان كانت خايفه تركب الاسانسير طلعته وفتحت باب الشقه لقت هدوء في الشقه
زمرد : مازن مازن انت فين
مكنش في صوت فضلت تقرب من باب اوضته لحد ما فتحت الباب لقته قاعد علي الارض أيده بتجيب دم وقاعد ساكت
رواية اوقعتني في عشقها الفصل السابع
زمرد قربت منه وقالت بخوف : مازن انت كويس مازن رد عليا
مازن بص عليها بسكوت وفضل ساكت
زمرد : مازن رد عليا
مكنش فيه اي رد منه مسكت أيده وبدأت تحط عليها مناديل علشان تكتم الدم بس مكنش في فائده لحد ما قامت وجابت ميه دافيه وبدأت تنضف الجرح ومازن ساكت مستسلم ليها
زمرد : مازن ممكن ترد عليا
زمرد طب عيط اعمل اي حاجه
مازن فضل ساكت لحد ما قاعدة زمرد قدامه وقالت : طب احكيلك حدوته
عارف كان في بنت جميله بتحب دراستها اوي و في يوم قرار والدها أنه يجوزها علشان خايف عليها وبدأت حياتها تتغير من انسه في كلية الطب لازوجه مش عارفه ازاي بقت زوجه وكملت بمرح بس متجوزه عيل بارد اوي وقليل الادب وبعدين كملت وهي بتحط أيدها علي وشه بس هو طيب اوي وعنده حنيه حلوه اوي
مازن بص ليها وبدأت دموعه تنزل منه زمرد حضنته كأنها بتحضن ابنها الا خايفه عليه
مازن فضل يعيط من غير اي كلمه
زمرد : ممكن نتكلم
مازن كان ماسك فيها كأنه كان محتاج لحضنها
زمرد : مازن
مازن بدأ يتكلم : ماتت بسببهم
زمرد : الله يرحمها
مازن بعصبية مكتوبه: مش هرحم ولا مخلوق فيهم
زمرد بهدوء : طب ممكن تهدي
مازن بدأ يتعصب عليها وقام من حضنها مره واحده وقال : وانتي مالك اصلا اوعي كدا
زمرد بهدوء : طب انا اسفه
مازن بصوت عالي وبدأ يمكس اي حاجه قدامه يكسرها اخرجي برا انتي سامعه
زمرد بخوف : مش هسيبك
مازن : بقولك اخرجي برا
زمرد : مش هسيبك يا مازن
مازن بعصبية مسكها من ايديها وخارجها من الاوضه وليس هيقفل الباب زمرد حطت ايديها لكن مازن قفل عليها وفجاء سمع صوتها وهي بتعيط من الباب المقفول علي ايديها
مازن بخوف عليها : حصلك حاجه
زمرد بدموع : ايدي بتوجعني اوي
مازن : انا بجد اسف مكنش قصدي
زمرد عملت نفسها مغمي عليها وبدأت تقع مازن مسكها وشالها حطها علي السرير
مازن : زمرد فوقي زمرد مكنش فيه فايده فقام جاب ازازة ميه وبدأ يرش عليها شويه
زمرد : مش بحب الميه علي وشي
مازن غصب عنه ضحك عليها
زمرد بفرح : اي دا اول مره اشوف الشمس تظهر بالليل
مازن عقد حواجبه ليها
زمرد بدلع : اي بهزر معاك
مازن : انتي مكنتش مغمي عليكي صح
زمرد : اقول الحقيقه بس متزعقش ليا
مازن : قولي
زمرد : بصراحه اه
مازن : ولي عملتي كدا
زمرد : علشان مكنتش عايزه اسيبك لوحدك بس والله ايدي بتوجعني اوي
مازن باسف : انا بجد اسف
زمرد : ولا يهمك بس عقابنا ليك قوم اعملي اكل
مازن بابتسامه : انتي عايزه العقيد مازن السويسري بعمل اكل
زمرد بصدمه : احلف بالله انك عقيد
مازن باستغراب: انتي متعرفيش انتي متجوزه مين
زمرد : تصدق انا كنت فكرك موظف حكومي عادي الا هو بتروح الشغل الساعه سبعه ترجع الساعه اتنين الضهر
مازن بضحك : دا شكل واحد موظف
زمرد : وانا اقول الشقه دي كلها منين والعربيه والبواب وهو بيقولك يا باشا
والعضلات الحلوه دي
مازن باستغراب وضحك : انتي فهمه انتي بتقولي اي
زمرد : ها هو انا قولت حاجه
مازن : لا ابدا
زمرد بجد : ممكن اطلب منك طلب
مازن : اتفضلي
زمرد : ينفع نبق اصدقاء
مازن : ممكن
زمرد : يبق من هنا ورايح اقولك يا زوز وانت تقولي يا دكتوره زمرد
مازن بصدمه : نعم يا ختي
زمرد : اهو قلبت هركليز
مازن : بقولك اي قومي من هنا احسلك
زمرد : طب براحه يا عم انا اصلا مبحبش انام في اوضتة حد وليس هتكمل كلامهاالنور قطع
زمرد بخوف : مازن
مازن : ثواني هشوف الفون فين
زمرد قربت منه ومسكت من قميصه وقالت بخوف : لا والنبي خليك جانبي
مازن : انتي بتخافي من الضلمه
زمرد : لا طبعا بس مش بحب اقعد لوحدي
مازن بضحكه : متاكده
زمرد بكدب : ايو طبعا
مازن : طب فين فونك
زمرد : مش عارفه كان لازم يعني تسيب فونك
مازن : معلشي مكنش اعرف ان حضرتك بتخافي من الضلمه
زمرد بقلق: طب وبعدين
مازن : بصراحه النور هنا لما بيقطع لصبح
زمرد : نعم انت بتقول اي
مازن : بجد مش بهزر ف قومي روحي ياله اوضتك
زمرد : لا مانا مش هعرف امشي علي الارض علشان عليها ازاز وكمان كل حاجه متكسره مش هعرف امشي
مازن : تعالي انا هوديكي اوضتك
زمرد بعصبيه طفوليه: لا بق انا مش عايزه انام في اوضتي النهارده اصلا مش بحب الاوضه الا فيها بلكونه
مازن : تقريبا كدا شفت اوضتك فيها بلكونه
زمرد بتوتر : لا دي مش اوضتي
مازن : طب يعني هتنامي هنا
زمرد : ايو
مازن : خلاص هروح انام هناك
زمرد بسرعه : لا انت رايح فين
مازن : سيبي بس الاول قميصي الا انتي مسكه فيه دا
زمرد : يعني أنا غلطانه علشان خايفه عليك
مازن : خايفه عليا من اي بق
زمرد : انت متعرفش أن في عفريت
مازن بضحك : والله مين قالك
زمرد بخوف : اسكت علشان دول بيجو علي السيره
مازن : لا خلاص اسكتي
زمرد : طب انا عايزه اكل مكلتش من الصبح
مازن : طب ثواني هجبلك اكل
زمرد بسرعه : لا خلاص شبعت
مازن بضحك: طب تعالي معايا نجيب حاجه من المطبخ
زمرد : ماشي
زمرد قامت من علي السرير وهي ماسكه في مازن أو بالأصح وهي في حضنه
مازن : حسبي في ازاز
زمرد : مش شايفه
مازن شالها من علي الارض علشان الازاز
مازن : عارف عايزه تقولي قليل الادب
زمرد بضحكه بسيطه : لا كنت هقولك شكرا
مازن : العفو يا
زمرد بحب : يا اي
مازن بتوهان : ها ولا حاجه
زمرد بحمحمه : طب نزلني بق بس خليك جانبي
مازن فضل ماسك ايديها ودخلوا المطبخ
زمرد : مفيش شمع
مازن : تقريب في استني هشوفه
ليس بيتحرك وبيسيب ايديها
زمرد : قولتلك متسبش ايدي
مازن : والله حاسس اني ماسك بنت اختي
زمرد : وانت تطول اصلا
مازن : رجعنا للسان الطويل
زمرد : مش قصدي بس هو كلامي كدا
مازن : خلاص اسكتي خالص
زمرد بصوت هادئ: بارد
مازن : ولما اسيب ايديك دلوقتي
زمرد بسرعه : اسفه خلاص والنبي
مازن : طب استني اشوف الشمع
ليس بيفتح بيرفع أيده علشان يجيب الشمع وقع عليه كيس الدقيق
زمرد فضلت تضحك عليه
مازن بعصبية: انتي الا عملتي كدا
زمرد : بصراحه اه الصبح حطيته هنا علشان لو دخلت المطبخ يقع عليك بس بجد شكلك يضحك موت وليس هتتكلم النور جه
زمرد بفرح : اخيرااااا النور جه وبصت علي مازن وهو وشه غرقان دقيق وشكله يضحك موت فصلت تضحك عليه
مازن فضل سارح فيها وفي براءتها
زمرد حست بعيون مازن فنكسفت: بطل تبصلي كدا
مازن : اقولك حاجه
زمرد بهدوء : طبعا
مازن : مش عارف لي بتوه فيكي
زمرد بكسوف : اااانا رايحه اقعد برا وانت اعمل اي حاجه نأكلها
مازن مسك ايديها : استني انا هروح اغير هدومي وانتي معلشي حاولي تعملي بأيديك التانيه اي حاجه
زمرد هزت راسها بمعني حاضر
بعد وقت كانت عامله سندوتشات جبنه رومي وشاي
زمرد : مازن انا لي في البلكونه
مازن وهو جو : هغير واجي
زمرد قاعدت مستني مازن
مازن : معلشي كنت بغير
زمرد : ولا يهمك
مازن : احكيلك عنك
زمرد بدأت تحكي لمازن قد اي هي شاطره وبتحب دراستها وأنها هتكون دكتوره شطوره
مازن بفرحه : أن شاء الله تحققي كل احلامك وكمل بحمحمه انتي بتحبي
زمرد : زمرد مش عارفه بس هقولك هو شعور غريب عليا اوي يعني اول مره احس بحاجه حلوه مش عارفه دا اي وعلي فكرا اول مره احس بيه النهارده ويمكن من ساعتين بس
مازن بفرح : يعني والنور قاطع
زمرد بكسوف : لا من قبلها بشويه
مازن : ساعة الحضن
زمرد بعصبيه مكتوبه: انت قليل الادب
مازن بضحكه : مش مهم بس بجد اول مره تحسي بكدا
زمرد هزت راسها بمعني ايو
مازن : لا انا عايز اسمعها
زمرد : انا بقول اقوم انام
مازن مسك ايديها وهي قيمه وقال بحب : علي فكرا انا حاسس نفس الاحساس من يوم كتب الكتاب بس انا عرفت احدد دا اي
زمرد سحبت ايديها من أيده بهدوء وقالت بابتسامه : تصبح على خير
مازن بابتسامه : وانتي من اهل الخير وكمل زمرد ثانيه واحده
زمرد : نعم
مازن : انا مسافر الصعيد يوم الاربع
زمرد بقلق: لي ؟
مازن : متخافيش انا عندي شغل هناك
زمرد : وانا كمان عندي شغل هناك
مازن باستغراب : شغل اي
زمرد : هروح مستشفي في حته اسمها *****
مازن بخوف : مستحيل
زمرد : لي بق
مازن : لا وخلاص
زمرد : لا هروح
مازن بعصبية: زمرد بلاش عند
زمرد بعصبيه: انا مش بعاند
مازن : امال بتعملي اي
زمرد : ولا حاجه كل الموضوع اني مش هسيبك تروح هناك لوحدك
مازن بابتسامه: يعني بتحطيني قدام الأمر الواقع
زمرد بضحكه : بالظبط
مازن : بس انا خايف عليكي
زمرد بخوف : وانا خايفه عليك
مازن بخبث : دا لي
زمرد بتوتر : هااا مش ابن عمي وابن خالتوا وكملت بضحكه واخويا
مازن بعصبية مكتوبه: نعم يا اختي اخوكي ازاي !!!!
زمرد : اي مش انت بتقول لماما يا ماما يبق اخويا
مازن بعصبية مكتوبه وبصوت عالي : امشي من وشي يا بت احسلك
زمرد : اعمل حسابك انا جايه معاك
مازن بعصبية: لا
زمرد : ماااازن
مازن : امشي قولتلك
زمرد بدلع : طب علشان خاطر مراتك حببتك
مازن باستغراب : انتي هبله يا بت انتي مش ليس بتقولي اني اخوكي
زمرد : يالهوي عليك دائما واخد كلامي جد
مازن : يارب صبرني عليها
زمرد : انا بجد هنام باي
مازن بضحكه : مجنونه
زمرد : شكرا بس بردو جايه معاك
مازن كلم يوسف
يوسف : حاضر يا مازن هحجز ليكم جناح في فندق
مازن : مش عايز حد يعرف اني في الفندق
يوسف بضحكه : عيب عليك يوم الاربع أن شاء الله هينزل رجل الأعمال المشهور سامي الجيار وحرمه فندق ال****
مازن بضحكه : اشوفك بكر
في بيت كمال
ساميه بدموع: انا خايفه علي مازن يا كمال
كمال : متخافيش زمرد معا اهي زمرد بترن
كمال : الو يا حبيتي مازن عامل اي
زمرد بتنهيده : الحمدالله يا بابا كويس
ساميه : زمرد خليكي معانا يا بنتي
زمرد بهدوء : حاضر يا ماما
كمال : زمرد انا عارف انك معتبره مازن حد غريب عنك بس يا بنتي هو دلوقتي محتاجه ليكي خليكي معا
زمرد حاسة بوجع في قلبها لأنها حبته بجد ايو كانوا كام يوم بس حبته
كمال : سمعاني يا بنتي
زمرد بحب : سمعاك يا بابا بس مازن طيب اوي وانا وهو بقينا أصحاب
كمال في نفسه يارب دعوتي تتحقق وتكوني من نصيبه يارب
زمرد : بابا انا هقفل دلوقتي
كمال : ماشي يا حببتي
كمال : اهدي بق يا ساميه
ساميه بدموع: انا السبب
كمال : كان هيجي وقت ويعرف
ياترى الا عرفه مازن
رواية اوقعتني في عشقها الفصل الثامن
كمال : كان هيجي وقت ويعرف
ساميه بدموع: بس مكنش وقته
كمال : ارتاحي يا حبيبتي أن شاء الله خير
زمرد قفلت الفون مع والدها وفضلت تفتكر كلام ساميه
فلاش
نورا : زمرد ماما بتعيط
زمرد بعصبيه : اكيد السبب مازن
نورا : مش عارفه انا داخله اوضتي بابا قالي ادخل اوضتي
زمرد : ماشي يا حبيبتي
زمرد خرجت وليس هتدخل الاوضه سمعت كلامها
ساميه بدموع: قولت ليه يا كمال مين السبب في موت أمه
كمال بصدمه : لي يا ساميه
ساميه بدموع: مازن مسافر الصعيد يوم الاربع علشان ماموريه هناك وعرف أن ابويا واخويا بيتاجرو في الآثار وجه يسالني
كمال : يعني عرف كل حاجه
ساميه : قولت ليه بلاش جدك لو عرف هيقتلك زي امك سمعني قام من غير كلام
كمال : علشان كدا خرج مش عايز يقعد وقال لزمرد تفضل هنا
زمرد : بابا أنا رايحه لجوزي
باك
مازن كان بدأ ينام حلم بأمه وهي بتضرب بالنار قام مره واحده
مازن بصوت عالي اوي : مااااما
زمرد قامت مخضوده من نومها قامت جري علي اوضته
زمرد : مازن انت كويس
مازن : مش عارف
زمرد بقلق: طب اشرب شويه ميه
مازن خد منها الكوباية
زمرد : قولت ليك في عفريت مصدقتش
مازن بحزن : حلم بامي
زمرد بحزن : حلم بي اي
مازن بدموع : وهي غرقانه في دمها
زمرد بدموع وقربت تسمح دموعه : حقك عليا
مازن بدون مقدمات حضنها
زمرد فضلت تطبط عليه
زمرد : مازن
مكنش بيرد عليها فعرفت أنه نام قربت بيه علي المخده لكن مازن كان ماسك فيها
زمرد سرحت فيه وفي ملامح وشه وفضلت تكلم نفسها هو انا وقعت في حبه والا اي ؟ اكيد لا
لحد ما غلابها النوم
تاني يوم مازن حس أن فيه حد في حضنه قام بشويش لقاها نايمه جو حضنه زي الطفله الصغيره وشعرها المفروض قرب من وشها ورفع ليها شعرها الا كان واقع علي وشها
زمرد بقلق : يا ماما عايزه انام
مازن : طب هاتي بو**سه لماما
زمرد بنوم : ماشي
مازن قرب من وشها وبا**سها من خدها
زمرد بصدمه قامت فجاء : يا نهار ابيض اااانت
مازن بابتسامه : قليل الادب
زمرد : لا اكتر
مازن : هو في غير قليل الادب
زمرد بضحكه بسيطه: ايو طبعا في انت متحرش
مازن بصدمه : متحرش!!
زمرد بضحكه : ايو متحرش
مازن بخبث : طب ما تيجي اكمل التحرش
زمرد بتوتر : اااانت
مازن بضحكه عاليه : عارف قليل الادب
زمرد سرحت فيه وفي ضحكته
مازن قرب منها : سرحتي في اي
زمرد بتوهان : هااا مش عارفه بس ضحكتك حلوه
مازن بحب : مش احلي من ضحكتك
زمرد بكسوف : هاا انا هقوم اعمل الفطار
مازن بابتسامه : طب مفيش صباح الخير
زمرد : صباح الخير وقامت جري من قدامه
مازن قام خد دوش ولابس
زمرد : مازن انت رايح الشغل
مازن : لا مش هخرج
زمرد بتردد : طب ممكن اطلب منك طلب
مازن : اتفضلي
زمرد : عايزه أخرج
مازن بهدوء : ممكن يوم تاني
زمرد بحزن مصطنع : تمام
مازن بتنهيده : انا اسف والله بس مدايق مش عايز أخرج
زمرد بحماس : طب اي رايك نعمل كيك ونسمع فيلم
مازن بابتسامه: موافق
زمرد : طيب انا هنزل اجيب الطلبات
مازن : اطلبي طلباتك والبواب هيجبها
زمرد بدأت تطلب الطلبات ومازن قاعد بيفتكر كلام خالته
فلاش
ساميه : انا هقولك يا حبيبي
مازن : سمعك
ساميه بدأت دموعها تنزل : امك الله يرحمها توأمي احنا مش شبه بعض بس زمرد بنتي شبها تمام وقامت فتحت الدولاب طلعت منه صوره لناديه
ساميه بدموع: دي صورة والدتك الله يرحمها
مازن بصدمه دي امه دي شبه زمرد تمام
ساميه : انت مستغرب صح علشان مفيش صور عندك غير صوره قديمه اوي والدك قالي أن هي بس الا معاك بس مش باين فيها ملامح وشها
مازن هز رأسه بمعني ايو
ساميه بدموع: ناديه كانت بتحب ابوك وانا كنت بحب عمك وجم جدك يخطبنا لابوك وعمك بس ابويا قال لا واخويا عرفان قال لا احنا بنا طار قديم ومستحيل اجوز اخواتي لعائلة السويسري وسكتنا لحد ما فيوم جه عريس لأختنا روحيه يوم الفرح اتقتل العريس وقالو أن السبب عائلة السويسري وقامت بنهم حرب لحد ما امي الله يرحمها وهي بتموت قالت ليا أن ابويا واخويا بيتاجرو في الآثار والمخدرات ساعتها مكنتش عارفه اعمل اي روحت قبلت عمك كمال وقولت ليه طلب مني نتجوز ونهرب علي مصر وانا مروحه سمعت عرفان اخويا بيتفق علي قتل كمال وكامل روحت قولت لناديه و ساعة طلوع الفجر كنا برا الصعيد كلها وبعد تسع شهور عرفنا أن جدك مات عمك وابوك قالو لازم يروحوا البلد دا ابوهم بس انا كان عندي حمه مكنتش عارفه اروح معاهم
ناديه راحت معا ابوك وعمك فضل معايا وابوك وامك راحو البلد بعد العز امك تعبت وكان لازم تولد ففضلوا في البلد لحد ما ناديه قامت بالسلامه بس أبويا واخويا عرفوا بكد وطالبوا من روحيه إلا كانت اتجوزت واحد من رجالة ابويا أنه يقتل ابوك وامك ويقتلوك بس امك ضحت بحياتها علشانك وابوك هرب بيك وجه علي مصر
مازن بدموع مكتومه : وامي ادفنت فين
ساميه بدموع: عائلة ابوك قاموا كل حاجه وابوك جه بيك فضلت في حضني لحد ما زمرد جت الدنيا كنت انت عندك تلات سنين
مازن : اسمه اي جوز روحيه
ساميه بتوتر : رايح نفسك يا ابني دا مات
مازن : ازاي
ساميه بدموع: مش عارفه
مازن بحزن شديد: يعني هم السبب فاني انحرم من امي وكلمة ماما
ساميه : انا ماما يا حبيبي
مازن : بعد اذنك
باك
رواية اوقعتني في عشقها الفصل التاسع
زمرد : مااازن
مازن : بتقولي حاجه
زمرد : دانت مش هنا انا بقالي ساعه بقولك تعال ساعدني
مازن : اساعدك ازاي
زمرد : هتضرب البيض
مازن بضحكه : واضربه لي هو عملي حاجه
زمرد : دمك سكرا
مازن : عارف
زمرد بعصبيه طفوليه: طب ياله قوم ساعدني
مازن : انتي بتهزري انتي عايزه العقيد مازن يقوم يضرب بيض
زمرد : بقولك اي عقيد دي في الشغل هنا انا ست البيت وانت تسمع كلامي
مازن بابتسامه خبيثه : طب ما تسمعي كلامي انتي تعالي نلعب لعبه حلوه
زمرد بعدم فهمه : لعبة اي ؟
مازن بخبث : عريس وعروسه
زمرد بكسوف وعصبيه : علشان متزعلش مني لما اقولك انك قليل الادب ومتحرش
مازن فضل يضحك عليها وهي واقفه متعصبيه منه
مازن بضحك : خلاص هساعدك
زمرد بفرحه : بجد طب ياله علي المطبخ
زمرد : بص انت هتكسر البيض وتضربه بالمضرب كويس لحد ما يعمل فوم
مازن : وانتي هتعملي اي
زمرد : هحط المواد الجافه علي بعض
مازن كان واقف مش عارف يعمل اي قرار يجيب الفون ويفتح اليوتيوب ويشوف بيتعمل ازاي
بعد وقت
مازن : انا خلصت
زمرد : وريني كدا
زمرد قربت من مازن لقته عامل البيض كويس جدا
زمرد بانبهار : عملتها ازاي
مازن بغرور : علشان تعرفي بس انتي متجوزه مين
زمرد : طب اتفضل برا ياله
بعد وقت كانت زمرد بطلع صنية الكيك ومازن بيشغل فيلم رعب
زمرد ايديها اتحرقت
زمرد بصوت عالي : اااااه ايدي
مازن قام جري علي المطبخ
مازن بقلق : زمرد مالك
زمرد بدموع : ايدي اتحرقت
مازن قرب منها وقاعدته علي كرسي وجاب ليها مرهم حروق وفضل يحط ليها
زمرد بدموع: بتوجع
مازن بخوف : معلشي انا اسف والله
زمرد : يعني انت السبب اكيد انت الا خليت الصينيه تحرقني
مازن ضحك غصب عنه : لي يعني حد قالك اني متفق مع الصينيه
زمرد بطفوله: ممكن
مازن بحب : مقدرش اعمل كدا مقدرش اوجعك
زمرد بكسوف : طب وسع ايدك دي
مازن فضل ماسك ايديها وباسها
مازن بحب : اسف
زمرد بحب : بس انت معملتش حاجه
مازن : مش مهم
زمرد: طب ممكن تحط الكيكه في طبق التقديم دا لحد ما اعمل عصير
مازن : حاضر بس ممكن بدل العصير نخليه نسكافيه
زمرد : ممكن بس مره واحده علشان النسكافيه مضر
مازن : اش معني كلية الطب
زمرد : علشان لقيت أن احسن حاجه انك تساعد حد يكون مريض ومش قادر يكشف
مازن : تفكيرك حلو اوي
زمرد بكسوف: شكرا بس انت ازاي عقيد وانت ليس عندك ٢٩ سنه بس
مازن : تعالي بس نحط الكيك وهقولك كل حاجه
بعد وقت كانو خرجوا من المطبخ
زمرد : انا عايزه اسمع كرتون
مازن : لا انا عايز اسمع الفيلم دا
زمرد بعند : مااااازن هات الريمود
مازن : اسكتي خلاص عايزه تسمعي كرتون اي
زمرد : هات كرتون الفارس والاميره
مازن : قاعد جانب طفله
زمرد بطفوله: بق انا طفله
مازن بحب : اجمل طفله
زمرد بكسوف: ممكن تبطل تقول كدا
مازن بابتسامه: اقول اي
زمرد بكسوف: كلامك
مازن : بتزعلي
زمرد بسرعه : لا ابدا بس بتكسف منك
مازن قرب منها : طب هو ينفع واحده تتكسف من جوزها
زمرد بتوتر : مازن احنا متجوزين علي الورق
ليس مازن هيرد فونه رن
مازن : ايو يا ساهر
ساهر : مازن لازم نسافر بكر لأن الشحنه اتقدم معاد تسلمها
مازن : تمام هجهز نفسك وبكرا انت والفريق تتحركوا الفجر وانا مفهم يوسف كل حاجه
ساهر بحب : خد بالك من نفسك يا صاحبي
مازن بهدوء : حاضر يا صاحبي
زمرد بقلق: مازن في اي
مازن بتنهيده : لازم اسافر الصعيد بكرا
زمرد : طيب يدوب اجهز الشنط
مازن : انتي ليس مصره علي السفر
زمرد : لو انت ناوي مترحش برحتك
مازن بابتسامه: والله بق كدا
زمرد : مانا مستحيل اسيبك لوحدك
مازن : ممكن اقولك حاجه
زمرد : اتفضل
مازن : بحبك
زمرد بصدمه: اااااانت بتقووول اااي
مازن بابتسامه: انتي مش عارفه تتكلمي لي
زمرد بكسوف ووشها بق زي التفاحه : ااانا شكلي تعبانه أو معنتش باسمع كويس انت سمعت انت قولت اي
مازن بتأكيد كلامه : ايو سمعت وبقولك تاني انا بحبك وقعتني في عشقك
زمرد بكسوف: ااانا لازم انام ايو لازم انام تصبح علي الصبح قصدي علي الماشي قصدي علي خير
مازن فضل يضحك عليها: حببتي اهدي شويه
زمرد بكسوف: مازن ااانت بجد بتحبني
مازن بابتسامه: اه والله بحبك من اول يوم شفتك فيه
زمرد بكسوف: انا مش عارفه ارد
مازن : حببتي ولا يهمك متقولش اي حاجه انا عارف انك مش عارفه تحددي مشاعرك
زمرد بسرعه : لا انا كمان بح وفجاء سكتت
مازن : سكتي لي
زمرد : خايفه
مازن : من اي
زمرد : خايفه تكون بتشفق عليا مش حب
مازن بصدمه : انا مستحيل اعمل كدا معاكي انا يمكن في الاول مكنتش عايز اتجوز بس لما شفتك غيرت راي انا بصراحه كنت ناوي اخليكي امانه عندي لحد ما موضوع ال وفجاء سكت
زمرد : سكت لي
مازن : مفيش بس انا عايز اخليكي امانه عندي العمر كله اي رايك
زمرد بقلق: ممكن نتكلم في الموضوع دا بعدين
مازن بابتسامه: برحتك يا حبيبتي
زمرد بتوتر : شكرا
فضلوا قاعدين يتفرجوا علي التليفزيون بس كل واحد في دنيا تانيه
زمرد ياتري اي الا كان مازن عايز يقولو ليا ولي اصلا من الاول بابا جوزني لمازن لا انا حاسه اني مش بيحبني في حاجه
مازن انا اسف بس مقدرش اقولك أن حياتك في خطر مقدرش اسيبك أو أن حد يخدك مني فضلوا قاعدين بس كل واحد بيكلم نفسه لحد ما ناموا وهم قاعدين
تاني يوم الصبح
زياد : يا بكر
بكر : نعم يا سي زياد
زياد :الرجاله جايه الليله خد بالك من الطريق
بكر: حاضر يا سي زياد
ورد : سي زياد
زياد بخبث : جاي يا جمر
بكر بضحك : كلم يا سي زياد
زياد : خليك في حالك
بكر : حاضر يا سيد الناس
في الصعيد وتحديداً في دورا الصفونيه
عرفان : روحيه فين ابوي
روحيه : خرج يا خوي
عرفان : راح فين
روحيه : مش عارفه يا خوي
عرفان ياتري رحت فين يا ابوي
حمدان كان رايح دوار السويسري
كامل : وين يا هاجر الوكل
هاجر : حاضر يا عمي
حمدان دخل الدوار وقال بصوت قوي
حمدان : كامل
كامل بصدمه : حمدان
حمدان : اسمي سيدك حمدان
كامل : عايز اي
حمدان : جاي اجولك جهز دفنة بت اخوك الدكتوره
كامل بصدمه: اياك يا حمدان تقرب منها
حمدان : كيف ما خدت بتي مني وقتلتها هحرق دم اخوك عليها
كامل بعصبيه : انت الا قتلت ناديه
حمدان : كفياك كلام واعر عاد
كامل : انا بقول الحقيقه انت الا قتلت ناديه لما بعت جوز روحيه
حمدان بصدمه : انا بعت جوز روحيه يقتلك انت مش بتي
كامل : كفياك يا حمدان دم
حمدان : انا قولت اجي ليك علشان تعرف اني اول واحد ياخد عز الدكتورة
وسابه ومشي
كامل في نفسه يا استر
حمدان خرج من البيت وفضل يفتكر كلام كامل ( انت الا قتلت ناديه لما بعت جوز روحيه)
فلاش
عرفان : يا ابوي كامل وناديه في البلد
حمدان بحب : اتوحشتها اسمع يا عرفان ابعت حد من الرجاله تقتل كامل وتجيب ناديه
عرفان بخبث : حاضر يا بوي
بعد وقت
عرفان بحزن : يا بوي ناديه ماتت
حمدان بوجع : كيف ياااا عرفان
عرفان : كامل الكلب قتلها علشان ابنه
حمدان بغضب : هحرق دمه عليه زي ما حرق جلبي علي بتي
باك
عرفان : كنت فين يا ابوي
حمدان : كنت عند كامل
عرفان بقلق : لي يا ابوي
حمدان فضل ساكت وطلع اوضته
عرفان : يا تري حصل اي يا ابوي
في مصر
في مقر مديرية مكافحة الآثار
يوسف : تمام يا فندم
هاشم : مش عايز غلطه وحيات مازن اهم
يوسف : متقلقش يا فندم
ياسين : ازيك يا يوسف
يوسف بحب : مكافحة المخدرات كلها عندنا
هاشم : ياله انت وهو
ياسين : طب براحه يعم
هاشم بصدمه : عم انت نسيت انت بتكلم مين
ياسين : اه عمي وحبيبي
يوسف بضحكه وقرب من ياسين : طب ما تتجوز بنته
هاشم بسرعه : ايو اي رايك يا ياسين
ياسين بصدمه : نعم انت عايزين اتجوز مايا
هاشم : ايو
ياسين : لا انا عايز اتجوز رحمه قولت اي
يوسف : الله يحرقك
هاشم : انت بتحب رحمه
ياسين : بصراحه اه من زمان
هاشم بضحكه : وهي
ياسين : ملكش دعوه انت بس قول موافق
هاشم بحب : موافق طبعا
ياسين : ارجع بق من المأمورية دي وأشوف…..
رواية اوقعتني في عشقها الفصل العاشر
هاشم : طيب خلينا دلوقتي في المأمورية
ياسين : انا جاهز و العربيه جاهزه للسفر
هاشم : مش عايز غلطه
يوسف وياسين : تمام يا فندم
هاشم : ربنا معاكم
مازن : زمرد لو سمحتي ممكن تهدي شويه
زمرد بعصبيه: مستحيل اهدي ازاي بني ادم يعمل كدا
مازن : يا حببتي أن شاء الله هتكون كويسه
زمرد بدموع : يا مازن مش راضيه تاكل كل يوم كنت بفضل حطه ليها الاكل النهارده مش راضيه ولما سالت البواب قالي أن فادي وهو نازل ضربها في بطنها اي ذنب قطه علشان يضربها كدا
مازن : اهدي وهي هتاكل والله بس انتي ادخلي ياله اجهزي وانا هاكلها
زمرد بهدوء : حاضر
بعد وقت قصير كانت زمرد لابسة دريس نبتي غامق وطرحه اوف وايت طويله
مازن بتصفير : اي القمر دا
زمرد بكسوف : مازن
مازن بابتسامه: طب تعالي شوفي اهي اكلت
زمرد بفرح : بجد اكلت
مازن بابتسامه وقرب منها : يارب شوية حب زي دول
زمرد بكسوف: انا بقول ياله بينا
مازن : ياله
البواب طلع شال الشنط و مازن وزمرد نزله في الاسانسير
زمرد : مازن ممكن بعد كدا نطلع فيه وننزل علي السلم
مازن بخبث : حرام عليكي انا ليس مدخلتش دنيا
زمرد : انت قليل الادب
مازن قرب خدها في حضنه
زمرد فضلت ساكته لحد ما وصله ومازن فضل ماسكها من ايديها لحد ما ركبوا العربيه
زمرد : ممكن نروح نسلم علي بابا وماما
مازن : حقك عليا بس مش هينفع
زمرد بابتسامه: ولا يهمك
بعد وقت طويل
مازن : ايو يا ساهر
ساهر : انت فين
مازن : علي مدخل الصعيد
ساهر : تمام خد بالك من نفسك
مازن : حاضر انت فين
ساهر : انا ويوسف وياسين في فندق قريب من الجبل
مازن : تمام
بعد وقت كان مازن وزمرد وصلوا الصعيد
مازن : زمرد فوقي يا حبيتي احنا وصلنا
زمرد بنوم : حاضر
مازن بابتسامه: طب ياله قومي علشان ننزل الاوتيل
زمرد بدأت تفوق
زمرد ومازن نزله الفندق
مازن : لو سمحت في حجز باسم سامي الجيار وحرمه
زمرد بصدمه لكن فصلت ساكته
السكرتيره : ايو يا فندم اتفضل مفتاح الجناح
زمرد بصوت هادئ: مازن مين سامي دا
مازن : احنا هنا في ماموريه والا نسيتي
زمرد : معلشي نسيت
مازن : ولا يهمك انا كان المفروض أقولك كل حاجه
زمرد : ولا يهمك
مازن طب ياله ادخلي غيري علشان ننزل شويه
زمرد : هننزل خروجه والا تبع العفريت
مازن بضحكه : عفريت مين
زمرد : دا السين الا ما بنا
مازن : ماشي يا ستي بس عمتنا مش تبع العفريت
زمرد بفرحه : فوريه هكون جاهزه
مازن بابتسامه: طب مفيش حضن
زمرد بكسوف: مازن انت قليل الادب
مازن وهو قاعد علي الكنبه : ولما اقوم اضربك
زمرد : لا خلاص انت مؤدب
مازن : ايو كدا
بعد وقت كانت زمرد ومازن جاهزين
زمرد : هنروح فين
مازن : انا حاجز في الرحله الا رايحه معبد الكرنك اي رايك
زمرد : بجد دانا من زمان نفسي اروح هناك
مازن بحب : انتي اتمني بس
زمرد بكسوف: طب ياله بينا
مازن وزمرد نزلوا الاستقبال
مدحت : مين دول
سامح : دول راجل الأعمال سامي الجيار وحرمه
مدحت بخبث : بس مراته قمر
سامح : اسكت الله يحرقك
مدحت : سكت
سامح بصوت هادئ: المهم ألاخبار
مدحت : لحد دلوقتي مشفتش حاجه غريبه
سامح : الشحنه الليله
مدحت بخبث وهو عينه علي زمرد وهي ماشيه مع مازن : وبعدها فرحي
زمرد : مازن ممكن نلف البلد من جو
مازن بخوف : لا
زمرد : والنبي
مازن : لا يعني لا
زمرد بزعل مصطنع: ماشي يا مازن
مازن بابتسامه: دا علي اساس اني مش عارف انك بتكدبي
زمرد : طب علشاني والنبي انقل دان
مازن : متجوز طفله انا قولت
زمرد : طب هديك حضن
مازن باستغراب: انتي بتديني راشوه
زمرد : قصدك رشا
مازن بضحكه : مجنونه والله
زمرد : وافق بق
رواية اوقعتني في عشقها الفصل الحادي عشر
مازن باستسلام: طيب بس تفضلي في أيدي
زمرد : حاااااضر يا اجمل مازن
مازن : دلوقتي بقيت اجمل مازن
زمرد : ياربي عليك مش بتحب الهزار ابدا
مازن : طب ياله يا طفله
زمرد بعصبيه طفوليه: انا دكتوره مش طفله
مازن بابتسامه: انتي طفلتي
زمرد بكسوف: احنا في الشارع
مازن : ماشي
زمرد ومازن نزلوا البلد فضلوا يتفرجوا علي البيوت والشوارع وفجاء مازن لق دوار مكتوب عليه دوار عائلة الصفونيه
مازن بعصبية مكتوبه فضل واقف مكانه محسش بزمرد الا سابت ايديه وجريت تنقذ البنت الا وقعت في البحيره
فوزيه : حد يلحقني يا خلق بتي بتموت
زمرد نقطت في الميه وطلعت البنت منها
زمرد : متخافيش هي هتكون كويسه بس لازم اكشف عليها
مازن كان واقف بعيد عنها كل الا بيفتكره أمه وهي في الحلم ووشها مليان دم
زمرد : فين بيتكم
فوزيه : انا خدمة دوار الصفونيه
زمرد : طب ياله بسرعه فين البيت دا
فوزيه خدت زمرد ودخلت دوار الصفونيه دخل البيت الا فيه ناس بتتمني موتها
فوزيه : تعالي يا ست هانم من باب الخدمين
زمرد : مفيش مشكله
روحيه : خير يا فوزيه حصل اي
فوزيه : بتي يا ست روحيه وقعت في الترعه وهي بتجيب المواعين والست هانم لحجتها
روحيه بصت لزمرد بصدمه
روحيه : ناديه !
زمرد : انا اسفه بس انا اسمي زمرد
روحيه بدموع : اسمك جميل يا بتي
زمرد : شكرا لك
مازن فاق علي ايد حمدان
حمدان : مين انت يا ولد
مازن مسح دموعه الا نزلت منه : انا اسمي سامي الجيار ودي مراتي وليس بيبص ملقاش زمرد
وقال بصوت قومي : زمرد زمرد
زمرد حست أن مازن بينادي عليها
زمرد : يا نهار ابيض دانا نسيت اقول لما وسكتت فجاء وقالت انا لازم امشي
روحيه بحب : خليكي شويه يا بتي
زمرد : اسفه بس انا سبت ايد جوزي من غير ما أقوله واكيد قلقان عليا
روحيه : انا هبعت حد معاكي
حمدان : متقلقش يا ولدي تعال معايا وانا هخلي حد يدور عليها
مازن بقلق : انا خايف عليها دي غريبه عن البلد
حمدان بحب : تعال يا ولدي وجامد قلبك أكده
مازن بابتسامه: دي روحي في حد يقدر يجمد قلبه علي روحه
حمدان : ربنا يبارك ليك فيها يا ولدي
مازن بحب : يارب
حمدان : تعال معايا
مازن مشي معا وكل خطوه حمدان يقرب من البيت مازن يستغرب اكتر
مازن بحمحمه : هو حضرتك مين
حمدان بفخر : انا كبير الصفونيه
مازن وقف مره واحده واتصدم من كلمتة
حمدان : وقفت لي يا ولدي
مازن بعيون كلها شر ……
رواية اوقعتني في عشقها الفصل الثاني عشر
حمدان : وقفت لي يا ولدي
مازن بعيون كلها شر لكن رسم ابتسامه علي وشه : مفيش بس علشان مكنش عامل لحضرتك ازعاج
حمدان بحب : كيف يا ولدي دانت هتنورنا
مازن كان مستغرب أن ازاي راجل الطيبه الا باينه علي ملامحه يكون بالجبروت دا
مازن : معلشي ممكن اقعد برا علي أول البيت يمكن اشوفها
حمدان : كيف يعني ادخل ومتقلقش
مازن : المشكله ان فونها مقفول
حمدان : اي فونها دا
مازن : اسف قصدي تليفونها
حمدان : اه المحمول
مازن هز رأسه بمعني ايو
روحيه : كيفك يا بوي
حمدان : كنت ليس هنادي عليكي وينه عرفان
روحيه : خرج يا بوي
مازن كان مستغرب بأن دي خالتوا مش شبه امه ولا شبه مامت زمرد
روحيه بالهفه : عارف يا ابوي في بنت لحقت بنت فوزيه قبل ما الميه تاخدها
حمدان بقلق : البت الصغيره جر ليها حاجه
روحيه بحب : لا يا ابوي هي بخير
حمدان : طب جهزو الوكل معايا ضيف
روحيه بصت علي مازن حست انها تعرفه بس هو مين متعرفش
روحيه : حاضر يا بوي بس احنا عندنا ضافين
حمدان : مين الضيف التاني
روحيه : الست الا جابت البت
حمدان : هي فين علشان اشكرها
روحيه : تعرف يا بوي أنها شبه ناديه
حمدان وقف مره واحده وكأنه رجع للحياة تاني ام مازن ف من الصدمه مكنش عارف يعمل اي
حمدان بدموع : هي فين
روحيه بدموع : جو يا بوي
حمدان دخل علي جو علي طول ومازن وراء زمرد كانت قاعده مكسوفه اوي
زمرد لقت مازن جاي عليها ابتسمت وقامت تجري عليه لكن كان حمدان سبقها ومسك ايديها
حمدان بحب: كيفك يا بتي
زمرد باستغراب : الحمدالله
حمدان : اتوحشتك جوي يا بتي
زمرد : بس انا معرفكش
مازن كان مستغرب حبه لزمرد الا فاكر انها بنته وازاي قتلها يمكن حس بالندم
مازن بابتسامه: بعد اذن حضرتك دي مراتي الا كنت بدرو عليها
زمرد ليس هتتكلم مازن قاطعها وقال : حببتي كنتي فين ينفع مراات رجل الأعمال سامي الجيار تمشي من غير حراسه
زمرد فهمت أن مازن بيحاول يوضح ليها أن متقولش اسمه الحقيقي
زمرد بابتسامه: اسفه يا سامي بس كانت البنوته بتغرقمازن بابتسامه: ولا يهمك يا روحي المهم انك بخير
زمرد : الحمدالله بخير
حمدان : الوكل يا روحيه لضيوف
روحيه : حاضر يا بوي
مازن : متشكرين بس لازم نمشي
حمدان : كيف يعني لازم تأكلوا
مازن بابتسامه: علشان منكونش عاملين ازعاج
حمدان وهو عيونه علي زمرد : ازعاج اي يا ولدي دانتو منورينا والله
زمرد : شكرا
مازن بابتسامه: حببتي هدومك كلها ميه استني خدي الچاكت
حمدان : لا يا ولدي أكده تتعب استني وفضل يا نادي روحيه
روحيه : خير يا بوي
حمدان : خدي الست هانم تغير هدومها
روحيه بحب : حاضر يا بوي تعالي معايا يا بتي
زمرد بصت لامازن الا هز رأسه بمعني ماشي
حمدان بتوتر : انا كنت عايز اسالك يا ابني هي مراتك اسمها اي
مازن بخبث : اسمها زمرد
حمدان بتوتر اكبر : قصدي اسم ابوها
مازن بابتسامه خبيثه : زمرد محمود الجيار بنت عمي
حمدان بوجع : طيب يا ولدي انا حاسس اني تعبان شويه بعد اذنك
مازن استغرب : اتفضل وليس حمدان هيقوم وقع مره واحده
مازن : جدي جدي
روحيه : في اي ابوي يا بوي
مازن : لو سمحتي ساعديني اقومه
زمرد بصدمه : في اي الا حصل
مازن : مش عارف وكمل زمرد ممكن تكشفي عليه
زمرد مسكت أيده تشوف الضغط لقت ضغطه واطي اوي
زمرد : الضغط واطي اوي انا عايزه العلاج دا ****
رواية اوقعتني في عشقها الفصل الثالث عشر
روحيه : عشري تعال هات العلاج دا
عشري : ماله سي حمدان
مازن بعصبية: امشي دلوقتي
زمرد : مازن لازم نحطه علي السرير
مازن قرب شاله وزمرد وروحيه معا
بعد وقت
حمدان بتعب : هو الا حصل
زمرد بحب : حمدالله على سلامتك
حمدان بابتسامه: الله يسلمك يا بتي وكمل ينفع اقولك يا ناديه
زمرد باستغراب وكملت في بالها دا نفس الاسم إلا سمعته اول ما دخلت وكملت في نفسها بصدمه دااا نفس اسم خالتوا ناديه واحنا في الصعيد يعني يعني دول ممكن يكونو اهلي
حمدان : ساكته لي يا بتي
زمرد بقلق: ولا حاجه بس لازم ترتاح دلوقتي ولما تقوم تقدر تقولي باي اسم
حمدان بحب: ربنا يبارك فيكي يا بتي
زمرد ابتسمت وقامت خرجت برا لقت مازن واقف بيتكلم في الفون
زمرد بدموع : سامي انا عايزه امشي
مازن باستغراب : مالك
زمرد بقلق: مفيش بس انا عايزه امشي من الصعيد عايزه ارجع القاهره
مازن : طب ممكن اعرف فيكي اي
زمرد بدون كلام حضنته وقالت بصوت كله دموع : انا خايفه
مازن بابتسامه : من اي
زمرد : عليك
مازن باستغراب : عليا هو انا هموت والا اي
زمرد بعصبيه مكتوبه: بعد الشر عنك
مازن بحب : خايفه عليا
زمرد وهي ماسكه فيه كأنه ابنها : ايو خايفه عليك
مازن : يعني اعترفتي انك بتحبيني
زمرد بكسوف: لا طبعا انا مقولتش كدا
مازن بابتسامه: علشان كدا ماسكه فيا كاني طفل
زمرد بدموع مكتوبه: انا عايزه اقولك حاجه
مازن : نعم ….
# رويةاوقعتني في عشقها
رواية اوقعتني في عشقها الرابع عشر
زمرد بدموع مكتومه: انا عايزه اقولك حاجه
مازن : نعم
زمرد بتردد: مازن احنا في بيت جدو
مازن بصوت هادئ خالص : ممكن نتكلم بعيد
زمرد : انت عارف ؟
مازن بهدوء: ايو
زمرد بخوف : مازن انا خايفه
مازن بحب : اولا انا اسمي سامي ثانيا طول مانا جانبك متخافيش
زمرد : طب انا عايزه اروح الاوتيل
مازن : حاضر
روحيه : خير يا بتي واقفين كدا لي
مازن : اسفين بس لازم نمشي
روحيه بسرعه : لا لازم ابوي يشوفكم
زمرد : انا اطمنت عليه بس انا تعبانه وعايزه ارجع الاوتيل
حمدان بتعب وهو وقف علي باب الاوضه : لا يا بتي مش هسيبك تمشي تاني
زمرد حست بالحب والخوف في نفس الوقت وقربت من مازن حضنته
مازن بابتسامه وصوت هادي خالص : يعني ادعي تفضلي خايفه علشان تفضلي في حضني
زمرد بخوف وصوت هادي خالص: ممكن تسكت
مازن بابتسامه: حاضر
حمدان : خايفه من اي يا بتي
مازن : لا هي كدا لما بتحس انها هتقع بتيجي في حضني
حمدان بابتسامه : ربنا يبارك ليكم يا ولدي
مازن بابتسامه: يارب
زمرد : طب ممكن نمشي بق
حمدان : ينفع يا ابني تفضلوا هنا
زمرد بسرعه : لا مستحيل
روحيه باستغراب: لي يا بتي
مازن بسرعه : اصلا زمرد مش متعوده علي جو الريف
حمدان : دا الجو هنا جميل والله
مازن بابتسامه: اي رايك يا روحي
زمرد في نفسها يا تري ناوي علي اي يا مازن
مازن : اي يا حببتي
زمرد بقلق: الا تشوفه يا روحي
حمدان : جهزي اوضتة الضيوف
مازن : شكرا
زمرد : طب ممكن نروح نجيب حاجاتنا من الاوتيل
حمدان : طبعا يا بتي
مازن وزمرد مشيوا من البيت
بعد وقت كانوا وصلوا الاوتيل
زمرد وهي قاعده في الاوتيل
زمرد : ممكن افهم انت ناوي علي اي
مازن : ولا حاجه هقعد يومين ونمشي
زمرد بعصبيه: مازن انت مخبي عليا اي
مازن بعصبية: انا مش مخبي حاجه
زمرد : يعني عادي تقعد في نفس البيت الا فيه الناس إلا قتلوا والدتك
مازن بعصبية مكتومه : زمرد لو سمحتي اسكتي
زمرد بخوف : مازن انا خايفه عليك
مازن بهدوء : ممكن متخافيش عليا
زمرد : تمام يبق من دلوقتي انت في حالك وانا في حالي
مازن : تمام وياله علشان نمشي
ليس مازن هيخرج من الاوضه فونه رن
يوسف : مازن اعمل حسابك لازم نطلع الجبل النهارده الشحنه هتكون بكرا
مازن : هرن عليك الساعه اربعه تكون مستيني*****
يوسف : تمام
زمرد ومازن نزلوا وزمرد ماشيه خبطت في مدحت
مدحت بخبث: انا اسف
زمرد : ولا يهمك
مازن حس بنار جهنم وقال بصوت قوي: المره الجايه فتح علشان لو حصلت تاني حتي لو بدون قصد هكسرلك ايدك
مدحت بخوف : انا اسف يا فندم مره تانيه
زمرد : خلاص ممكن نمشي
مازن : لما اشوف اخرتها معاكي اي
زمرد : انت بتقول اي
مازن : بقول امشي قدامي علشان قسمنا بالله المره الجايه هتشوفي وش وحش
زمرد ببردو : لا عايزه اشوفه دلوقتي
مازن بعصبية: زمرد
زمرد فضلت ساكته لحد ما وصلوا الدوار
روحيه : انت حاسس انها بت ناديه يا بوي
حمدان : مش عارف يا بتي بس كلها هي بس ناديه خلفت واد وساميه خلفت بت
روحيه بدموع : اتوحشت ساميه يا بوي
حمدان بحزن : انا السبب
روحيه : لا يا بويحمدان بحزن : انا الا كان لازم اجوزهم برضايا
روحيه بدموع : اوعي يا بوي تقتل بت ساميه
حمدان بحزن : بعد ما شفت زمرد معنتش عايز اقتل حد انا نفسي اشوفها وأشوف ساميه قبل ما اموت
رواية اوقعتني في عشقها الفصل الخامس عشر
في الجبل
عرفان : ازيك يا زياد
زياد : بخير يا خالي
عرفان : البضاعه هتتسلم فجاء الأربع
زياد : لي يا خال
عرفان : علشان الحكومة
زياد : ماشي يا خال
منصور : كيفك يا بوي
عرفان : اتوحشتك يا ولدي
منصور : بكفايه يا بوي عشت الجبل
عرفان بخبث : هانت يا ولدي وترجع بلدك ودارك يا عمده
منصوره بفرح : عمده ازاي يا بوي وجدي
عرفان بغل : هيكون مات
زياد : ناوي علي اي يا خال
عرفان : ناوي علي كل خير يا ولدي
منصور : امته يا بوي
عرفان : هانت كلها ايام
مازن : يعني هتفضلي ساكته
زمرد : يا طنط فوزيه
فوزيه : نعم يا بتي
زمرد : لو سمحتي عايزه ارتاح شويه
روحيه : اهلا يا بتي جيتو امته
مازن : ليس واصلين
زمرد : ازيك يا طنط ممكن ارتاح شويه
روحيه : طبعا يا بتي استني انادي علي فرحه يا فرحه
فرحه : نعم يا عمتي
روحيه : تعالي يا بتي خدي اختك ترتاح
زمرد باستغراب : اختها ازاي
روحيه بضحكه : يا بتي هنا انتي بتي زيك زي فرحه ومها بتي
زمرد بقلق: شكرا
فرحه بصت علي مازن الا كان واقف حاطط أيده في جيب البنطلون وعضلاته البارزه وشعره الناعم الا نازل علي عيونه
فرحه بصوت ناعم : مين الحلوه دا يا اسمك اي
زمرد باستغراب وبصت علي مازن الا كان واقف عيونه علي زمرد وهو عارف ان فرحه بتتغزل فيه
زمرد بعصبيه مكتومه: دا الا واقف هناك دا
فرحه بفرح : ايو
زمرد : دا جوزي
فرحه : كيف يعني
زمرد بعصبيه: يعني اي
فرحه : مفيش تعالي
زمرد : لا ثواني مازن حبيبي مش هترتاح شويه
مازن بضحكه وعرف أنها بتعمل كدا علشان تثبت لفرحه أنه ملكها هي وبس
مازن بابتسامه: جاي يا روحي بعد اذنك يا فندم
روحيه بحب : قولي يا عمه أو خاله أو ياما
مازن بحزن بأن علي ملامح وشه: ممكن اقولك يا خاله إنما يا ماما مستحيل
روحيه حست أنه حزين: برحتك يا ولدي
زمرد حست مازن اتغير فجاء قربت منه : انت كويس
مازن هز رأسه بمعني ايو
زمرد : طب هات ايدك علشان حاسه اني هقع
فرحه : انا فرحه اسمك اي
مازن استغرب من جرأتها ازاي عايشه في الصعيد و عندها الجرائه دي
زمرد : اسمه استاذ سامي
مازن بابتسامه: وممكن تقوليلي يا سامي عادي تقريبا فرق السن مش كبير
فرحه بسرعه : انا عندي 19سنه
مازن بابتسامه: وانا عندي خمس وعشرين
زمرد بصدمه: نعم انت بتقول اي
مازن قرب من زمرد وقال بصوت هادي خالص: شكلها حلو وبعدين من النوع المفضل عندي فبفكر اتجوز
زمرد بعصبيه: عارف يا مازن قدامك حل واحد مفيش غيره يا تمشي من قدامي يا اقتلك
مازن بضحكه : طب لي كدا
فرحه : انتو واقفين لي
زمرد بعصبيه مكتومه: اصل مش قادره اتحرك ف مازن عايز يشلني
مازن : انا امته
زمرد : يا حبيبي مش عايزه اتعبك
مازن بحب : تعبك راحه يا نور عيني
فرحه بغيره: ممكن اسندك
زمرد : لا اصلا من ساعة ما بقيت حامل وانا متعوده أن مازن بيشلني
مازن بصدمه : يا حببتي قولتلك قبل كدا اهم حاجه عندي انتي
زمرد استغربت من ردت فعل مازن لكن عرفت أنه بيحاول يستغل الفرصة: ربنا يديمك ليا يا روحي
مازن قرب شال زمرد وهي مكسوفه منه
زمرد بكسوف: مازن ممكن تنزلي
مازن بابتسامه وصوت هادي: تصدقي أن دي احلي حاجه عملتيها
زمرد : بس بردو ملكش دعوه بيا
مازن بضحك : علشان لما اقولك مجنونه تصدقي
زمرد : حسابك معايا بعدين
فرحه : دي اوضت الضيوف
زمرد : نزلني بق
مازن بابتسامه: بعد اذنك يا فرحه علشان عايز مراتي ف موضوع خاص
زمرد بصدمه : نعم !!! …
رواية اوقعتني في عشقها الفصل السادس عشر
مازن بابتسامه: شكرا
حمدان : جولي يا بتي اسم الدكتوره اي
زمرد بتوتر : اسمها اسمها صفا
مازن قرب من زمرد وقال: مين صفا دي
زمرد بصوت هادئ: دي زملتي
عرفان : طب هاتي رقمها
زمرد : انا هكلمها وهي هتيجي اكيد
مازن : طيب بعد اذنكم هاخد زمرد ترتاح شويه
عرفان بخبث: اتفضلوا
حمدان : اتفضل يا ابني
زمرد بصوت هادئ: انا مستحيل اقعد من غيرك
مازن بابتسامه: خايفه عليا
زمرد بدموع : حياتي ملهاش معني من غيرك
مازن : طب ممكن نتكلم فوق
مازن وزمرد طلعوا علي السلم
عرفان بعصبيه : كيف يا ابوي تخلي حد غريب عندينا
حمدان : خليك في شغلك ي ولدي
عرفان بخبث: يا بوي انا خايف عليك
حمدان بعصبيه : انا عارف يا عرفان انا بعمل اي
عرفان سكت وبدأ يجهز نهاية أبوه
زمرد بعصبيه: ممكن اعرف بق هنعمل اي ؟
مازن : ولا حاجه انتي هتكلمي صحبتك تيجي تقعد معاكي وقولي ليها أنها تقول انك حامل ولما نرجع مصر هتقولي ليها كل حاجه بس خدي بالك وانتي بتكلميها احنا هنا في عش التعابين
زمرد بقلق: مازن انا خايفه
مازن بابتسامه وقرب مسك وجهها بين أيديه وقال : طول مانا معاكي مش عايزك تخافي
زمرد : انت هتمشي الفجر
مازن : متخافيش هرجع ليكي وكمل بمشاكسة علشان نخلي الحمل حقيقه
زمرد بكسوف: انت قليل الادب
مازن بابتسامه: طب مانا عارف
في الجبل
يوسف : كدا الرجاله جاهزه
ساهر : مازن قدامه ساعتين ويكون هنا
خالد : يوسف باشا انا عايز اخد اجازه
ساهر بصدمه : نعم !!!!!
يوسف : لي يا استاذ خالد
خالد : انا عايز اتجوز مش عايز اموت دلوقتي
ساهر : خالد قدامك دقيقه لو مسكتش هفرغ الرصاص في دماغك
يوسف بضحكه: يا عم ساهر سيبه يقول الا في نفسه قبل مازن ما يجي يقتله بايده
خالد بسرعه : لا لا لا خلاص مش عايز اجازه ولا حاجه دانا حتي جاهز للماموريه وبعدين جواز اي وكلام فاضي
ساهر : ايو كدا
ساهر : يوسف انا خايف علي مازن
يوسف : مازن عارف هو بيعمل اي هو اه متهور بس في الشغل انت عارفه
ساهر : ربنا يستر
«هناك من قد قام بخلع قلبي ليتركني اعيش فقد بجسد خالي من النبض »
مازن بتنهيده : يعني هتفضلي قاعده ساكته
زمرد بزعل ودموع تفر من عينيها : مش هقدر اقعد هنا وانت بعيد عني لا وكمان عايزني اضحك وهزر عادي مع الموجودين وكملت بصوت كله عصبيه وصوت عالي اااانت اي حجر مش حاسس اني بموت بمجرد ما بفكر أن ممكن يجر ليك حاجه
مازن قرب منها ومسك ايديها وهي واقفه مش عارفه ازاي اتكلمت كدا وازاي قدرت تعلي صوتها
مازن بابتسامه: طب ممكن تهدي شويه وتيجي نقعد في البلكونه شويه
زمرد باستسلام مشيت معا
مازن : اولا مقدرش اموت واسيبك
زمرد بسرعه : بعد الشر عنك
مازن مسك كف ايديها وطبع بوسه عليه
مازن بابتسامه: والنبي دا كف دكتوره ازاي دا كف بنوته صغيره
زمرد بعصبيه طفوليه: بق كدا انا صغيره
مازن بحب: انتي اجمل فراشه صغيره دخلت حياتي
زمرد بكسوف: كدا هتغر في نفسي
مازن بابتسامه: انتي تعملي الا انتي عايزه
حست بكسوف كسر كل حواجزها
مازن : تعرفي اني كنت بحب اكتب شعر
زمرد بابتسامه: عرفت بالصدفه
مازن :ازاي
زمرد : في مره كنت بدور علي توكتي قولت ممكن اكون حطتها في مكتبك في الشقه كانت اول مره ادخله لقيت دفتر لفت نظري لونه كان لونه اسمر وعليه اسمك بالدهب جابني فضولي اعرف فيه اي لقيت جواه بيوت من الشعر وعرفت انها بتاعتك لما لقيت في كل اخر صفحه اسمك وامضتك عليها
مازن بابتسامه وقرب زمرد من حضنه وهم قاعدين في البلكونه أو ما يطلق عليها في الصعيد برنده
مازن : يسوسه ومتقوليش ليا
زمرد بكسوف: مانا قولت ليك اهو
مازن : بعد اي بق وكمل وهو بيمسك ايد زمرد وبيحطها علي قلبه
« في عيناك بحر من الشوق اغرق فيهما عادوا إليا ما سلبته مني الحياة
اغرق فيهما ومن يجيد الإبحار فيهما
لا ادري متي أصبحت متيم في عيناك ولكني أصبحت غارقاً فيهما فانتي أصبحت الحياة »
{فاتن جمال}
رواية اوقعتني في عشقها الفصل السابع عشر
زمرد حاسه بالحب الكبير الا لقته مع مازن وقد اي كانت هتخسر كل الحب دا لو كانت هربت أو عرضت راي أبيه ولكنها حمدالله بأنها وافقت عليه
مازن بابتسامه: سرحتي في يا روحي
زمرد بدموع : في جمال حبك ليا
مازن بابتسامه: طب مفيش حضن
زمرد بمشاكسه : بتزعل لما اقولك قليل الادب
مازن : طب علي فكرا انا جوزك
زمرد بابتسامه: واي يعني
مازن : عندك حق
قرب منها وحضنها لقلبه كأنه بيثبت ليها أنها معا جو حضنه ملكه
ام هي فكانت تفكر هل حق سيكون علي شي علي ما يرام قطع تفكيرها صوته
مازن : متخافيش راجع ليكي والله
زمرد : انت حلفت انك هترجع ليا
مازن بابتسامه: وعد الحر دين عليه يا حبيبتي
زمرد : طب تعالي ننام علشان تعرف تقوم
مازن بابتسامه: ماشي يا روحي
في الجبل
زياد : كيف يعني يا ورد
ورد : معرفاش يا سي زياد
زياد : مفيش جدامي غير انك تفضلي في الجبل لحد ما اخلص الا ورايا وساعتها اتجوزك جدام البلد كليتها
ورد بفرحه : بجد يا سي زياد
زياد بخبث : طبعا يا جلبي
زياد وهو بيقرب منها ومره واحده مسك السكينه وقتل بيها وردبكر : هنعمل اي يا سي زياد
زياد : خد الجثه ارميها للكلاب وأما يجي عشري جول ليه الديب طلع عليها وانا قاعد زعلان علي حبيب جلبي ورد
بكر بضحكه كلها خبث : يعيني عليك يا سي زياد
زياد بخبث : فكراني اهبل علشان اجري اتجوزها قدام البلد وتكون مرت العمده زياد كلبه وراحت
عرفان : زياد فينك
زياد : انا هنا يا خالي
عرفان : كيفك يا ولدي
زياد : بخير
عرفان : فاضل ساعه والرجاله توصل
زياد : كله تمام يا خال
عرفان : وينه منصور
زياد بخبث: العمده جاعد جدام الجبل
عرفان : اوعاك يا زياد تكون زعلان اكمني هخلي منصور العمده انت عارف انك دراعي اليمين
زياد بخبث: ابدا يا خالي انا ومنصور واحد
عرفان : أجده عايزك دايما في ضهر منصور
زياد بخبث: حاضر يا خالي
زمرد كانت ماسكه تيشرت مازن وهي نايمه
مازن بتنهيده وقرب من زمرد : هرجع والله يا حببتي
مازن مسك ايديها ونزلها عن التيشيرت بتاعه
ومشي
بعد وقت
ساهر : اهلا مازن باشا
مازن : ازيك يا ساهر
يوسف : ازيك يا مازن
مازن : ازيك يا يوسف اي الاخبار
يوسف : كل حاجه تمام مع طلوع الفجر هيتم تسليم البضاعه
ساهر : بس في حاجه غريبه
مازن : اي هي
ساهر : من ساعه في حد رمي جثة بنت للكلاب
مازن بعصبية: اكيد بنت من بنات الليل
يوسف : اكيد زياد هو إلا عمل كدا لما زهق منها
يوسف بعصبية: دا كلب وعايز القتل
مازن : الصبر
زمرد قامت من نومها
زمرد بقلق: مازن مازن سكتت لما افتكرت أنه اكيد مشي وسابها فجاء لقت فونها بيرن
زمرد : الو
صفا : ازيك يا حبيبتي انا اسفه بكلمك في وقت متأخر بس حبيت اقولك اني جايه بكرا أن شاء الله
زمرد باستغراب : جايه فين يا صفا
صفا : جايه الصعيد زي ما طلب مني جوزك وقالي كل حاجه
زمرد : مازن !!! ازاي وصلك
صفا : مش عارفه بس هو قالي انك حامل ومحتاجاني جانبك
زمرد بتنهيده : ماشي يا حبيبتي تيجي بالسلامه
صفا حاسة أن زمرد فيها حاجه فقالت : زمرد انتي كويسه ؟
زمرد: اه كويسه
قفلت الفون مع صفا وقعدت علي السرير وهي بضم رجليها لوجهها وبدأت دموعها تنزل منها لحد ما سمعت صوت رنت فونها لكن المره دي كانت باسم مازن
زمرد بابتسامه ممزوجه بالدموع : مازن انت فين وحشتني ليا مقولتش ليا انك ماشي طب انت كويس
مازن بابتسامه: حببتي ممكن تبطلي عياط دموعك خلصت عليا وبعدين يا ستي كلها ساعات واكون عندك
زمرد : يارب الوقت يعدي بسرعه علشان ترجع ليا
مازن بخبث : ونتجوز يارب
زمرد بابتسامه: طب ماحنا متجوزين
مازن : خليكي عند كلمتك لحد ما ارجع ليكي
زمرد بحب : ارجع ليا والنبي
مازن بحب : هرجع يا حبيبتي والله بس عايزك تاخدي بالك من نفسك كويس وانا كلمت صفا ولما تيجي ابقي اخرجي انتي وهي وفهمها الموضوع باختصار علشان محدش ياخد باله
زمرد : انا مش هقولها حاجه غير اني حامل واعراض الحمل انا عارفها يعني مش هتحتاج تكشف عليا
مازن بضحكه : متجوز أعظم دكتوره
زمرد : مازن بطل كلامك الحلو دا
مازن بابتسامة: نخلي الكلام الحلو لما اشوف القمر
زمرد بقلق: علشان خاطري خلي بالك من نفسك
مازن : حاضر
زمرد بكسوف: مازن
مازن : يعيون مازن
زمرد : ااانا بحبك اوي
مازن : وانا بموت فيكي
زمرد : لا اله الا الله
مازن : محمد رسول الله
زمرد قفلت مع مازن وقامت اتوضت وصلت لله يحفظ مازن خلصت صلاة وقامت تنزل تحت وهي نازله سمعت صوت مها
مها كانت قاعده في اوضتها
مها : يعني اعمل اي
حازم: يعني روحي لدكتورها تنزل البيبي
مها بدموع : ممكن اموت
حازم بعصبيه : بقولك اي دي مشكلتك انتي انا مش فاضي سلام
زمرد خبطت علي باب اوضة مها
مها بدموع: مين
زمرد : ممكن ادخل
مها : انتي مين ؟
زمرد : انا زمرد مرات سامي الجيار
مها بدموع: انا اسفه مش عايزه افتح
زمرد : ممكن بس نتكلم شويه
مها ….
زمرد بقلق: انتي كويسه ردي عليا
مكنش في رد
زمرد بصوت عالي: طنط روحيه تعالي بسرعه ووووو
ازيكم يا حلوين كل عام وانتم بخير عيدكم مبارك
رجعنا من تاني
رواية اوقعتني في عشقها الفصل الثامن عشر
زمرد بقلق: انتي كويسه ردي عليا
مكنش في رد
زمرد بصوت عالي: طنط روحيه تعالي بسرعه
روحيه كانت طالعه علي السلم تجري افتكرت أن زمرد حصل ليها حاجه
روحيه : في اي يا بتي مالك انتي واقفه قدام اوضة مها لي
زمرد بقلق: مش عارفه مالها
روحيه بخوف : يعني اي بتي مالها
زمرد : انا كنت نازله سمعتها بتعيط وطلبت منها تفتح الباب مرضيتش ف ناديت عليكي
روحيه قربت من الباب: مها يا حببتي افتحي الباب
مكنش في رد
روحيه : فرحه يا فرحه
فرحه : نعم يا عمتي نادي علي عمك رجب يجي يفتح الباب
فرحه : يا عم رجب
رجب : نعم يا ست فرحه
فرحه: اطلع بسرعه
روحيه: رجب اكسر الباب
رجب : حاضر يا ست الناس
روحيه بصدمه : بتي
في الجبل
مازن : ليس محدش بأن
يوسف : ليس يا مازن مفيش اي حاجه
مازن بتفكير : اكيد في حاجه غلط
ساهر : قصدك اي
مازن: الساعه بقت ٤ الفجر والمفروض معاد التسليم دلوقتي وليس مفيش اي حاجه
يوسف : قصدك ان مكان التسليم اتغير
مازن : انا لازم ادخل الجبل
ساهر بعصبيه : انت مجنون انت عايز ترمي نفسك في النار
يوسف : مازن ساهر عنده حق
مازن : مفيش حل غير كدا مش بعد كل دا اسيبهم عادي
مازن : متقلقوش انا هاخد بالي كويس المهم تفضلوا مراقبين المكان كويس واي حاجه تحصل معايا هبلغكم
يوسف : خد بالك من نفسك كويس
ساهر : مازن انت اهم من اي حاجه
مازن بابتسامه: طول عمرنا تلاته وهنفضل تلاته
روحيه : بتي حد يلحقني
زمرد : بسرعه حد يجبلي حاجه اكتم بيها الدم
فرحه بدموع : اتفضلي
بعد وقت كانت زمرد قدرت توقف الدم
زمرد : لازم تروح المستشفى
روحيه : ياله بينا
حمدان : في اي
روحيه : بتي يا بوي بتموت
حمدان بصدمه : كيف يعني
روحيه : مش عارفه يا بوي
زمرد : لو سمحتوا لازم نمشي
مازن طلع الجبل وبعد وقت كان داخل المغاره
يوسف : مازن انت سمعني
مازن : يوسف المكان فاضي زي ما قولت ليك الخطه اتغيرت
يوسف : وبعدين يا مازن
مازن : انا نازل البلد اكيد عرفان عرف حاجه
يوسف : خد بالك من نفسك وانا والقوه هنكون في انتظار اشاره منك
مازن : تمام
ياسين : خير
روحيه : الحقني يا دكتور بتي بتموت
ياسين : دي حالة انتحار
زمرد : لو سمحت الحقها
ياسين خد باله من زمرد وجمالها
ياسين : سمية خدي المريضه علي اوضة العمليات
روحيه : يارب بتي
فوزيه : أن شاء الله هتكون كويسه
حمدان بجمود: بتك عملت كدا لي
روحيه بدموع: معرفش يا بوي
زمرد : بعد اذنك ممكن نتكلم بعدين
حمدان بتنهيده : حاضر يا بتي
رواية اوقعتني في عشقها الفصل التاسع عشر
مازن : زمرد انتي فين
عرفان بخبث: ازيك يا سامي باشا والا اقول يا ابن اختي
مازن بابتسامه: طب كويس انك عرفت
عرفان : اوعاك تكون فاكر انك هتكسب
مازن قرب من الكرسي بتاع جده وقاعد عليه وحط رجل علي رجل
مازن : مانا فعلا كسبت مش ليس هكسب
عرفان بعصبيه : الكرسي دا من حقي انا وكل دا من حقي
مازن بهدوء عكس النار إلا جواه : تؤتؤ كل دا من حق الحكومة والبلد كل دا مش من حقك يا عرفان
عرفان : فكرك هتطلع من هنا حي
مازن : تعرف أن امي وحشتني وعايز اروح ليها
عرفان : متستعجلش هوديك ليها انت و حبيبة القلب آه نسيت اقولك مش حبيبت القلب بقت معايا
في المستشفى
ياسين : ممكن تتفضلي معايا
زمرد بقلق: نعم اتفضل فين
ياسين : الانسه عايزكي
زمرد بقلق: هي بقت كويسه
ياسين : الحمدالله بقت بخير اتفضلي تعالي
زمرد دخلت اوضة بتبص لقتها فاضيه
زمرد بتوتر : هي فين
ياسين بخبث: هش هش مش عايز اسمع صوتك
زمرد : انت عايز اي
ياسين قرب منها وحط علي وشها منوم
زمرد محستش باي حاجه
مازن بعصبية مكتوبه: قسمنا بالله لو حصل ليها حاجه لتكون نهايتك سوده
عرفان بخبث: براحه يا ابن اختي
مازن : انت بتلعب بالنار معايا
عرفان : ليس النار مولعتش
زياد : كيفك يا باشا
مازن : اهلا
منصور : كيفك يا ابن عمتي
مازن : حلو اوي الحبايب كلها هنا
حازم : اهلا وسهلا بحضرتك يا مازن باشا
مازن : حازم صلاح
حازم بغل : ايو حازم يعني مازن
مازن : طول عمرك كلب فلوس
حازم بضحكه : وانت طول عمرك بتحب التحديات
مازن بابتسامه: وعمري ما خسرت
حازم : بس المره دي لا المره دي انا الا كشفتك
فلاش
عرفان : كيفك يا حازم باشا
حازم : تمام في اي
عرفان بتوتر : في حد ابوي جابه عندنا اسمه سامي الجيار بس انا مش مرتاح ليه
حازم : صوره من غير ما ياخد باله وانا هجيب كل أخباره
عرفان : حاضر يا باشا
بعد وقت
عرفان : الو يا باشا انا بعت ليك الصوره
حازم بنوم وجانبه بنت من بنات الليل : تمام
حازم ليس بيفتح الصوره أنصدم منها
حازم بصدمه : مازن السويسري
حازم : الو يا زفت
عرفان : خير يا باشا
حازم : دا مش رجل اعمال دا العقيد مازن السويسري واخد لقب الفهد الاسود
عرفان بصدمه : انت بتقول اي اسمه مازن السويسري يعني يعني دا ابن ناديه اختي
حازم بعصبيه : الخطه كلها تتغير واسمعني كويس
باك
مازن بابتسامه: طب كويس انك الاول مره تسبقني بخطوه
حازم : غريبه انك مش مدايق
مازن بابتسامه: اسكت مش انا معنتش بضايق منك اصلك بقيت كرت قديم
حازم باستغراب : قصدك اي
مازن : هتعرف بس مش دلوقتي
عرفان : وين الرجاله يا زياد
زياد : البضاعه اتسلمت وكل حاجه تمام يا خالي
عرفان مسك المسد : ودلوقتي معاد موتك يا ابن اختي وزي ما قتلت امك هموتك
مازن بعصبية مكتوبه: و زي ما قتلت جوز روحيه ابوك يا زياد
زياد بصدمه : أأنت بتقول اي مستحيل ووووووو
رواية اوقعتني في عشقها الفصل العشرون
البارت 20
زياد بصدمه : أأنت بتقول اي
مازن : دي الحقيقه عرفان هو إلا قتل ابوك بعد ما ابوك ما قتل امي
زياد بص بغل لعرفان : عرفان انت إلا قتل ابوي
عرفان بغل : ايو انا الا قتلته بعد ما ابوي قاله يقتل مرتي
منصور : امي
عرفان : ايو جدك بعد ما عرف انها راقصه وانا متجوزها بس كنت عايز جوزنا يكون قدام الناس علشان كانت خلفتك طلب من جوز روحيه علشان كان راجل من رجالته أنه يقتلها ويقتلك بس انا لحقتك وخدتك الجبل وقتلته
زياد بشر : وانا هحرق دمك علي ابنك زي ما حرقت دمي علي بوي
مازن مسك المسدس مره واحده وضرب زياد في رجله بالنار
حازم ضرب طلقة في النور علشان يطفئ
يوسف : مازن انت فين
مازن : انا كويس حد يشوف النور وانت يا ساهر تعال معايا
خالد : انا هشوف النور
بعد وقت النور جه
مازن : فين عرفان ومنصور وحازم
ساهر : مازن عرفان ومنصور بيجرو برا
مازن : بسرعه ورايا
مازن : علي فين يا خال
عرفان : ابعد عني
مازن بابتسامه: طب ودا ينفع
منصور : مسك أبوه من ضهره وحط المسدس في دماغه
عرفان بصدمه : منصور يا ولدي بتعمل اي
منصور بخبث : ولا حاجه انت كنت عايز تقتل ابوك وانا طالع شبهك وانت يا مازن ابعد عني
مازن : سيبه يا منصور و ساب المسدس علي الارض
حمدان بصدمه : عرفان
عرفان وهو بين ايد منصور : بوي انا اسف يا بوي
حمدان : الا بيحصل هنا
منصور بضحكه : كيفك يا جدي ابنك كان عايز يقتلك وانت من غير ما تشوفني كنت عايز تقتلني
حمدان بصدمه : انت مين يا ولدي
منصور : انا منصور عرفان حفيدك يا جدي وضرب طلقة في حمدان بس مازن قرب خدها في كتفه
حمدان : ابني
مازن بابتسامه: انا كويس
منصور : انا اسف يا بوي بس وقتك خلص وضرب عرفان بالنار وقع مات
مازن بعصبية: منصوررررر هقتلك
منصور كانت عربيه مستنيه خدته وجري وحازم اختفه
حمدان بحزن : عرفان ابني
مازن : انا اسف ملحقتش أنقذه
حمدان : انت مين
مازن بحزن : انا مازن كامل السويسري ابن المرحومه ناديه بنتك
حمدان بصدمه ودموع : حقك عليا يا ابني
مازن : فات زمن الاعتذار انت مقبوض عليك بتهمت التجاره لي في المخدرات والآثار
حمدان : معتش في العمر باقي يا ابني ادي ايدي
ساهر : مازن انت كويس
مازن : انا كويس المهم خده علي البوكس وشمع البيت
يوسف : مازن انت رايح فين
مازن : زمرد اتخطفت وعرفان مات يعني مفيش غير حازم الا اكيد عارف مكانها
خالد : مازن باشا انا جاي معاك
يوسف : وانا هخلص واحصلك
ساهر : انا هشوف اي اقرب مكان لمنصور يمكن يرجع الجبل تاني
مازن : تمام
اللواء هاشم : مازن انت كويس
مازن : ايو يا فندم كويس بس مراتي اتخطفت
هاشم : أن شاء الله هتلقيها
مازن : أن شاء الله بعد اذن حضرتك
هاشم : اتفضل
زمرد بتعب : آه انا فين
ياسين: انتي ف الجنه يا حلوه
زمرد بصدمه : ااانت مين
ياسين وووووو
رواية اوقعتني في عشقها الفصل الواحد والعشرون
البارت 21
اسفه علي التأخير بس بجد الفتره دي تعبانه
زمرد بتعب : اه انا فين
ياسين : انتي في الجنه يا حلوه قومي كدا
زمرد بخوف : أأنت مين وعايز اي
ياسين بخبث : عايزك يا حلوه
زمرد : حرام عليك
ياسين بضحكه خبيثه : حلوه حرام عليك دي وكمل بشر لازم اخلي حبيب القلب يدوق وجع القلب عليكي زي ما قتل مراتي
زمرد بصدمه : مازن عمره ما يقتل حد
ياسين بصوت عالي: قتل مراتي
زمرد فضلت ساكته ودموعه نازله مثل الشلال من كلام ياسين رافضه تصدق أن مازن يقتل حد
يوسف بعصبية : مازن لازم دكتور جرحك بينزف
مازن بهدوء عكس النار إلا جو منه : لازم القيها زمرد بتخاف من الضلمه ممكن يجر ليها حاجه
ساهر : مازن ممكن تخلي عقلك يفكر بالشكل دا
مازن مكنش واخد باله من كلام ساهر ولا يوسف كل الا ف باله حببته عامله اي ولي تدخل في حاجه ملهاش دعوه بيها هي كالزهره لا تأخذ بالقوة سكت ذالك الصراعه بداخل عقله عندما رن هاتفه
مازن : الو
زمرد بدموع : مازن
مازن : زمرد انتي فين حد قرب منك انتي كويسه حببتي متخافيش
ياسين : اي يا عم استني عليها ترد
مازن بعصبية: لو لمست منها شعره هخليك تتمنى الموت
ياسين بحقد : متخافش دانا هبسطها خالص
مازن بعصبية مكتوبه وصوت يشبه صوت الحيه عندما تخطط لقتل فريستها: لو لمست شعره منها صدقني هقطع جسمك للكلاب
ياسين بضحكه خبيثه: طب تيجي نجرب القرب وانت معانا اهو تكون شاهد علي أول لقاء
زمرد فضلت تهز راسها : لا يا ماااازن تعالي خدني
مازن حس أن روحه خلاص بتفقد الحياة بصوتها المبحوح من كتر الدموع والبكاء
مازن : متخافيش يا حبيبتي هاجي والله
ياسين : هبعت ليك المكان تيجي لوحده بلاش شغل لعب العيال بتاعك
مازن : هاجي لوحدي علشان ادفنك مكانك
بعد ساعات
حازم بغل: عايزه عايش سامع يا ياسين
ياسين : أوامرك يا باشا
حازم : نهايتك علي ايدي يا مازن
مازن : انا في نفس المكان
ياسين : في حد هيجي ياخد تليفونك وياخدك اركب معا العربيه من غير صوت
مازن بعصبية مكتوبه: تمام
بعد دقائق مرت علي مازن وهو يكاد يموت رعباً علي روح فؤاده
شخص مجهول : هات التليفون واركب العربيه الا هناك دي
مازن طلع التليفون وقرب ركب العربيه
منصور : كيفك يا مازن باشا
مازن بعصبية مكتوبه: يا ولاد الك*لب
منصور : طب لي الغلط
مازن : زمرد ملهاش دعوه بحاجه
منصور : زمرد دي كنز متخيل انها هتكون سبب فتح باب الجنه
مازن بابتسامه ساخرا : قصدك جهنم
منصور : هنشوف
اتحركت العربيه بعد فتره كان مازن وصل وهو متكتف أيديه الاتنين مربوطين بأحكام خلف ظهره وعيونه متغممه
حازم : اهلا بالباشا
مازن بابتسامه: حازم باشا والله يا شيخ كان ليك وحشه يا راجل
حازم باستغراب ازاي مازن بيهزر
حازم بعصبية مكتوبه: وانت كمان ليك وحشه بس المره دي هنودع بعض علشان ابعتك للموت
مازن بابتسامه: طب مش تفك ايدي علي الأقل اموت وانا مرتاح اصلا بصراحه ايدي وجعتني
حازم شاور لحد من الرجاله تفك أيده بس بحذر شديد مهم كان دا مازن السويسري يعني الفهد الاسود
مازن فضل يمسك أيده مكان الحبل
مازن : طب كوباية شاي بق
حازم بصدمه : نعم !!! انت فاكر نفسك في قهوه
مازن بابتسامه: امال انا فين علشان اكون عارف اطلب اي
منصور : انت في جهنم الحمره
مازن بابتسامه: طب في كباب اصلي جعان
حازم بعصبية : مازن اتكلم جد
مازن : تمام عايز اي
حازم : المدام
مازن : طب ماهي عندك عايزني لي بق
منصور : يعني مش فارق معاك
مازن حاول يمسك أعصابه : لا مش فارقه معايا اصلي مبحبش حد يلمس حاجه بتاعتي بكرفها
حازم : هاتها
زمرد اول ماشفت مازن جريت علي حضنه كأنه الامان ليها
مازن حس نبضات قلبه التي كادت سمعها من حوله ولكن حاول التماسك
مازن بعدها عنه : انتي كويسه
زمرد بسرعه : ايو
مازن بابتسامه وقرب من ثغرها وقال بصوت هادي يمتل منه كل معاني الاشتياق والحب : وحشتيني يا عشقي
زمرد حاسة وكان روحها تم رجوعها لها ثانياً: وانت كمان
مازن بسرعه : ممكن ترجعي مكانك
زمرد حاسة بتغير نبرة صوته وطريقة كلامه التي كانت كالسيف الحاد
زمرد : مازن انت قصدك ارجع..
رواية اوقعتني في عشقها الفصل الثاني والعشرون
البارت 22
زمرد : مازن انت قصدك ارجع ليهم
مازن بثبات وبداخله براكين من النار : ايو يا زمرد ارجعي ليهم
زمرد بصدمه هل حقيقي ما قاله ليها هل حقاً يريد أن تذهب إليهم هل جاء فقد حتي يتخل عنها !! ولكن قطع حبل أفكارها صوت مازن الذي رجا المكان
مازن : زمررررررد ارجعي مكانك
حازم بصدمه : يعني اي ملكش غالي يا مازن
مازن بلامبلاه: لا مليش محدش يقدر يكسر مازن السويسري وانت خير من يعرف
منصور بعصبيه وقرب مسك زمرد من شعرها : قدامك حل واحد يا تخرجني برا مصر يقتلها دلوقتي
مازن ببردو : معاك رصاص يكفي والا ابعت اجيب
زمرد بصدمه اكبر فعلا كانت مجرد لعبه في يد من أحبت
فجاء منصور رفع المسدس في دماغ مازن وقال : يبق انت الا تموت
حازم بسرعه : انت مجنون مازن لو مات الدنيا هتنقلب علينا نزل المسدس
مازن بلامبلاه: ممكن نعمل اتفاق
حازم : اتفاق اي
مازن : تقولي اسم كبير المافيا في مصر وانا اسهل عليكم الخروج من مصر
منصور: كيف يعني ماهو حازم اهو كبير المافيا
مازن بضحكه: حازم دا اصغر رجال المافيا
ياسين : العب غيرها يا مازن
مازن بلامبلاه: تمام قولوا بق عايزين اي علشان تعبت من الواقفه وكمان البتاع الا علي عيني دي ملهاش لازمه انا اصلا شايف من تحتها ممكن اشالها
حازم : مازن انا موافق
مازن : علي اي
حازم بعصبية : علي الاتفاق
ياسين بسرعه : حازم اوعي دا مازن يعني في ثانيه واحده هنكون تحت التراب
مازن : كويس انك عارف وياريت تكون عارف بردو اني مبخلفش اتفاق ولا وعد
زمرد بابتسامه مكسوره افتكرت وعد مازن ليها أنها هتكون امانه عنده
مازن حس بقلبه بيتكسر وهو شايف نظرة عينيها بس مكنش في غير كدا علشان يعرف يحافظ عليها ويعرف يكسر كل ايد اتمدات عليها
( صبراً يا حبيبتي فأنا لا اقدر أن اري لولو عيناكِ وأنتِ بعيده عن قلبي )
فاتن جمال
منصور : كفايه كلام وانت يا حازم جول من كبير المافيا
حازم ليس هيتكلم ضرب النار قام ووقع حازم قتيلاً
دارت معركه بين مازن ومنصور وياسين تدخل يوسف والقوات مع ساهر
زمرد برعب مازن شال غمامة عنيه وقرب خد زمرد في حضنه يحميها من ضرب النار
يوسف : مازن انت كويس
مازن بعصبية مكتوبه وزمرد مسكه فيه : مين إلا ضرب النار
يوسف : رجال المافيا كانوا موجودين من غير ما نحس
مازن : اكيد عرفوا أنه هيقول الاسم
يوسف : المهم دلوقتي تخرج انت وزمرد من هنا
مازن بتنهيده وشاف زمرد الا كانت مسكه فيه بخوف منه وخوف أنه يمشي : منصور مات
يوسف بأسف : مات وياسين اتمسك
ساهر : انتو كويسين
مازن : ايو
ساهر : طب ياله بينا
يوسف : مسكتوا حد غير ياسين
ساهر : اتنين من رجالة حازم وتلاته من الا كانوا بيضربوا نار
مازن : عايز طيره للقاهره
يوسف : الهليكوبتر هتكون هنا كمان عشر دقايق
مازن بأمر : محدش يعرف أن الرجاله عايشه انا وانت وهو يوسف تاخد الكلاب دول علي المخزن وياسين ورجالة حازم علي الداخليه بس
ساهر : مازن انت ناوي علي اي
مازن : بعدين نتكلم
بعد مده كان مازن وزمرد في القاهره وتحديداً في شقه مازن ، زمرد كانت قاعده ضمه رجليها لوجهها والدموع تنهمر منها في صمت أما مازن فكان كامن رجعت ليه الحياة قطع هذا الصمت صوت مازن
مازن بحب : حقك عليا انا عارف ان كلامي زعلك بس مكنش قدامي غير كدا علشان….. قطعت كلامه بصوته الذي أقام بركان داخل مازن
زمرد : طلقني
نزلت الكلمة علي مازن كا قالب الثلج في عز الشتا وقف أمامها وهي تجلس علي الفراش
مازن بصدمه : زمرد انتي… انتي قولتي اي
زمرد ببرود خارجي : قولت عايزه أطلق
مازن بعصبية مكتوبه: نعم يا ختي انتي بتقولي اي
زمرد بانفعال : العبه خلصت خلاص وانا كنت عندك امانه ودلوقتي طلقني
مازن بعصبية: عارفه لو سمعت الكلمة دي تاني منك هتشوفي وش اسود وسابها وخرج وهو بيكلم نفسه دانا ليس مدخلتش دنيا علشان أخرج منها صبرك عليا يا زمرد
زمرد رجعت للبكاء تاني لحد ما نامت
بعد مده دخل مازن من باب الشقه وهو مش عارف يعمل اي في حبيبت قلبه قاعد علي الكنبه وبدأ يفتكر اول ايام جوزهم وازاي قدرت تخليه يقع في حبها بل عشقها أخرج من جيبه حلقها الذي جعله دايما معا اينما كان حتي يشعر وكأنها بجانبه تذكر ضحكتها وكلامها فكيف يعيش بدونها وكيف تجر قلبها علي نطق تلك الكلمة لا فهو لا يستطيع العيش بدونها فكيف يعيش الانسان بدون روح فهي أصبحت روحه وكيانه نقطة قوته ونقطة ضعفه قام فجاء بدون تردد ودلف الي غرفتها فوجدها تغرق في بحر من الاحلام ولكن يوجد علي رموش عينيها المغلقه دموعاً لازالت موجوده وصوت اثار البكا يهز جسدها الملقي علي الفراش وكأنها طفله صغيره بكت من أجل العب أو الشكولاته قرب منها وهو يمد رأسه يقبل عيونها ويمسح دموعها بشفاه
مازن بحزن وهمس جانب اذنيها : حقك عليا بس مقدرش ابعد عنك انا روحي فيكي بعشقك يا قطتي
قاما من جانبها وقاما بتبديل ملابسها ثم قام بتغير الشاش الطبي الذي وضعه علي جرحه و تمدد بجانب تلك القطة التي سرقة قلبه وقربها إليه حتي تكون بين احضنه يشعر بها
صباح يوم جديد
زمرد بتعب وليس بتقوم لقت ايد مازن ملفوفه عليها وكأنه يشعر بالغربه بدونها
زمرد بحب ونظرات لاتخلوا من الاشتياق فاقتربت من وجهه وطبعت بو**سه علي ثغره ليشعر بها مازن
مازن وهو مغلق العينين : طب والخد التاني ملوش نصيب من السكر دا
زمرد بكسوف وعصبيه : لو سمحت عايزه اقوم
مازن بحركه سريعه وووو
رواية اوقعتني في عشقها الفصل الثالث والعشرون
البارت 23
مازن بحركه سريعه كانت زمرد واقعه علي صدره
زمرد بتوتر : لو سمحت سبني
مازن : وانا مرتاح كدا
زمرد بعصبية: وانا مش مرتاحه كدا
مازن بابتسامه: قربي بق وحش
زمرد : انت كلك وحش وابعد ايدك عني
مازن بعصبية مكتوبه: زمرد احترمي نفسك
زمرد باستفزاز: انا لمه نفسي مش متبعتره والله
مازن ضحك غصب عنه : مجنونه والله بحب مجنونه
زمرد بزعل طفولي : بق كدا يا مازن انا مجنونه
مازن بحب : انتي اجمل مجنونه دخلت حياتي والله ومقدرش ابعد عنك ابدا
زمرد بحب : علشان كدا سبتني ليهم وانت عارف اني بحبك
مازن : انتي هبله انتي بين أيدي سبتك فين دا
زمرد : يعني من شويه مجنونه ودلوقتي هبله ماشي يا مازن
مازن : انتي قلب مازن
زمرد : لا خلي قلبك لنفسك وطلقني
مازن بعصبية مكتوبه وبصوت هادي : عارفه المره الجايه لو قولتيها هعمل اي
زمرد بسرعه : هتعمل اي
مازن : هعمل حاجات كتير اوي اخليكي تقولي حقي برقبتي
زمرد توتر : قصدك اي
مازن بلامبلاه: قصدي بدل ما أطلق حضرتك وانتي بنوته اطلقك وانتي معاكي نونو صغير اي رايك
زمرد بسرعه : انت قليل الادب ووسع ايدك دي
مازن نزل أيده وقال بعصبيه : قومي اعملي الفطار وبسرعه
زمرد قامت وهي بتشتم فيه في سرها جت القرف
مازن : سمعتك ولو قومت صدقيني مش هسيبك
زمرد بسرعه: انت بتسمع ازاي نفسي افهم
مازن بابتسامه: حببتي وعارفها لسانها طويل بس هقطعه ليكي
زمرد : محدش يقدر يعملي حاجه
مازن قام وقف قصدها وقال بصوت كله حب : في دي عندك حق محدش يقدر يعملك حاجه علشان محدش يقدر يجي جانب روحي وبدأ يلف أيده حوالينا خصرها
زمرد بسرعه نزلت أيده وقالت بصوت خبيث : طلعت روحك يا حبيبي
مازن : اصبري عليا يا زمرد
زمرد سابته وهي بتجري دخلت المطبخ تحضر الفطار ومازن واقف يكلم نفسه اعمل فيها أي اقتلها وارتاح والا اقطع لسانها سكت لما سمع صوتها
زمرد بصوت عالي : الفطار يا اخرت صبري
مازن بصدمه وهو واقف يسمع : متجوز عمي حنفي انا عارف
خرج من الاوضه بعد ما غير هدومه لقميص اسمر فاتح اول زرارين ولابس بنطلون جينز غامق وساعه وبرفيوم الخاص بيه
زمرد كانت واقفه ابتسمت بتلقيا لما لمحته جاي عليها مشغول في تليفونه مازن خد بالها منها
مازن بابتسامه: هتفضلي تبصي عليا كتير انا عارف اني حلو
زمرد بدون وعي : انت مش بس حلو انت قمر
مازن : طب بما اني قمر ما تيجي اقولك سر جو
زمرد بسرعه: انت … انت …
مازن بابتسامه: عارف قليل الادب بس انتي الا واقفه تمدحي فيا
زمرد بصدمه: نعم ! انا مستحيل
مازن بضحكه : مش قولت ليكي مجنونه
زمرد قاعدة تفطر وهي نفسها تقوم تقتله
مازن كان مشغول بالمافيا وان ليس في خطر علي حياة حببته بينما زمرد كانت خايفه يكون مازن بيفكر فعلا فطلقهم قطعت الصمت صوتها
زمرد : قولت اي
مازن : في اي
زمرد : هنطلق امته
مازن حاول يمسك أعصابه: تحبي امته
زمرد والدموع تملأ عيونها: في اي وقت
مازن : تمام شوفي القيامه امته ومع قيام القيامه هطلقك أو لو مت هتكوني ارمله احسن
زمرد بابتسامه وفرحه من كلامه وزعل من أنه بيقول أنه ممكن يموت ويسبها قالت : طب ودي اعرفها امته
مازن: قصدك موتي
زمرد بسرعه: بعد الشر عنك انت عارف اني مقدرش …
مازن : سكتي لي كملي متقدريش تعيشي من غيري وانا يا زمرد مقدرش اعيش من غيرك وطلاق مش هطلق ولسانك هقطعه ليكي بس اصبري عليا
وقام يمشي
زمرد : مازن
مازن : نعم
زمرد : اقفل القميص دا
مازن بابتسامه وقرب منها : ايدي وجعاني لو عايزه تعالي اقفليه انتي
زمرد بتوتر : انا
مازن : خلاص برحتك سلام
زمرد : لا استنا جايه
قربت تقفل الزرار مازن حاوط وسطها
زمرد توتر من قربه : انت بتعمل اي
مازن : ولا حاجه بس مش قادر اقف قولت أسند عليكي
زمرد : خلاص خلصت وليس هتبعد عنه لقت شاش طبي تحت ايديها باين من القميص
زمرد بخوف : مازن انت كويس
مازن : لما حطيتي ايدك علي الجرح بقيت كويس
زمرد بدموع : فيك اي الا حصل
مازن بابتسامه: مفيش حاجه دا جرح بسيط
زمرد : ازاي مختش بالي منه
مازن : علشان من امبارح مفيش عندك غير طلقني يا مازن
زمرد : انا اسفه تعال اقعد اشوف الجرح
مازن بحب : متخافيش انا كويس والله
زمرد بإصرار : لا مفيش نزول غير لما اطمن عليك
مازن قربها ليه اكتر : مواقف بشرط
زمرد بسرعه: الا انت عايزه
مازن قرب من ودنها وقال : نفسي في بنوته شبهك
زمرد بدأت تفقد توازنها: حاضر
مازن بضحكه : انتي فهمه انتي بتقولي اي
زمرد : ايو عايز بنوته وانا قولت حاضر
مازن : طب ياله
زمرد بابتسامه : هشوف دار ايتام واجبلك واحده
مازن بصدمه : نعم يا ختي
زمرد : انا مش اختك
مازن : انتي اختي وامي وحبيبتي وام بنتي أن شاء الله
زمرد بابتسامه: طب ممكن تلم نفسك وتيجي اشوف الجرح
مازن بابتسامه: حاضر
بعد وقت كانت زمرد قاعده بتغير علي الجرح وعيون مازن متثبته عليها
زمرد بتوتر : بطل تبص عليا كدا
مازن : مش عارف عيوني مبتعرفش تشبع منك اعمل اي
زمرد بحب وعيونها اخيرا التقت بعيون حبيبها : خد بالك من نفسك كويس
مازن : لما اخد بالي من نفسي انتي تعملي اي
زمرد بخبث : انا هطلق منك وانت هتكون لوحدك
مازن بعصبية: تااني يا زمرد
زمرد بسرعه: طب اهدي بس علشان نتفق على الطلاق
مازن بعصبية : انا ماشي احسن ما اقتلك
زمرد بابتسامه: طب تحب اعملك اكل اي
مازن بعصبية مكتوبه: مش عايز حاجه منك
زمرد بسرعه وقفت قدامه قبل ما يفتح باب الشقه : استني يا مازن
مازن : يا نعم في حاجه تاني ليس عايزه تنكدي عليا بيها
زمرد : اصلا كنت عايزه انزل الكليه
مازن : تمام
زمرد : وكنت عايزه اروح لماما وبابا وحشوني
مازن : ماشي اخر اليوم هعدي اخدك من عندهم
زمرد بتوتر : وحاجه كمان
مازن : قولي
زمرد بحب قربت طبعت بوسه علي خده وقالت : خد بالك من نفسك كويس علشاني انا
مازن مسك وسطها وقال : يعني كان لازمته اي حرقت الدم دي
زمرد بابتسامه: المهم هطلقني امته
مازن بابتسامه: دلوقتي لو تحبي
زمرد : تؤتؤ مبحش دلوقتي لما ابق احدد معاد هقولك
مازن طبع بوسه علي خدها : وانا هستني
زمرد بدلع : يعني موافق تطلقني
مازن وهو بيلف أيده اكتر : مقدرش ارفض ليكي طلب انا هطلقك علشان اتجوز وحده تجيب ليا بنوته حلوه
زمرد بغيره : اتجوز علشان ادفنك انت وهي
مازن بابتسامه: مدام بتغيري اوي كدا بتجبيه لنفسك لي
زمرد وشها بق شبه التفاحه الحمراء وعضت علي شفايفها
مازن : شكلي هجيب البنوته دلوقتي
زمرد بسرعه: انت قليل الادب وياله علي شغلك
مازن بابتسامه: حاضر يا قطتي
زمرد : بحبك
مازن : قولتي اي
زمرد : قولت اطلع برا
مازن : الصبر يا رب عليها
رواية اوقعتني في عشقها الفصل الرابع والعشرون
البارت 24
مازن : الصبر يا رب عليها
زمرد دخلت الشقه وهي مبسوطه أن خلاص حياتهم بدأت تكون احسن واتاكدت أن مازن بيحبها هي مش بيشفق عليها زي ما كانت فاكره
بعد وقت كانت لابست علشان تنزل الكليه
قدام باب الجامعه
صفا : زمرد عامله اي وبعدين الا حصل انا روحت ليكي الصعيد مكنش في حد غير ظابط اسمه يوسف قال إنه صاحب جوزك ورجعني مصر
زمرد بدأت تحكي ليها كل حاجه
صفا : ينهار ابيض كل دا حصل
زمرد : الحمدالله أن مازن وانا بخير
صفا بابتسامه: الحمدالله يا حببتي
زمرد : ياله ندخل المحاضره
صفا : ياله
قدام باب الجامعه
صفا بصوت هادئ علشان الدكتور بيشرح : الو مين
يوسف بتوتر : ازيك يا انسه صفا انا يوسف صاحب مازن
صفا بقلق : خير يا كابتن انا والله معملتش حاجه ومش هقول حاجه من الا زمرد قالتها ليا
يوسف بصوت بيضحك : اهدي بس انا مش عايزك في حاجه تخص المشكله انا عايزك في مشكله تانيه اكبر
صفا بقلق : خير مشكلة اي
يوسف : قلبي بيوجعني مش عارف لي
صفا : وانا اعمل اي
يوسف: انتي مش دكتوره لازم تكشفي عليا
صفا بصوت مليان عصبيه : انت واحد قليل الادب وعارف انت محتاج اي حد يكسر ليك عضمك
يوسف ببرود : لو التكسير منك معنديش مانع
صفا قفلت في وشه الفون
زمرد : مالك ؟
صفا : ها ولا حاجه دا بتاع الجرائد عايز ينضرب
زمرد بصدمه: انتي بتقولي اي
صفا : ولا حاجه ركزي احسن
بعد وقت
صفا : انا خلاص مش قادره مش المفروض اننا خلصنا كليه اي لازمتها بق نحضر تاني الشرح
زمرد : انتي ناسيه اننا لازم يوم نظري ويوم عملي هي دي السنه الا بجد
صفا : علي أساس أن السبع سنين طب كانوا لعب عيال
زمرد بضحك: يا بنتي السنه دي اسمها سنه خدمه وكويس أننا مخرجناش برا الكليه دا من القسم للقسم
قدام الكليه
يوسف : الو يا مازن انت فين
مازن : رايح اجيب زمرد من الكليه
يوسف : طب عسل انا مستنيك قدام الكليه
مازن فرمل العربيه فجاء : يوسف زمرد كويسه
يوسف بسرعه : يا عم متخافش هي كويسه بس انا لا
مازن : مالك فيك اي
يوسف بحب : وقعت في حبها
مازن : مين دي
يوسف : صفا صاحبة زمرد
مازن بعصبية: انت سايب شغلك وواقف زي المراهقين
يوسف : علي اساس انك مبتعملش كدا
مازن بتوتر : انا اي دي مراتي يا حيوان
يوسف : ودي حببتي
مازن : اصبر عليا
بعد وقت مازن وصل قدام الكليه
زمرد وصفا كانوا خارجين بياكلوا ايس كريم
مازن ويوسف واقفين قدام الكليه
زمرد : مازن
صفا : انت
مازن بحب وقرب منها : وحشتيني قولت اجي نروح سو عند عمي
زمرد بابتسامه: امممم مش قادر علي بعدي يعني
مازن بابتسامه: في دي عندك حق
صفا : انت بتعمل اي هنا
يوسف : جاي اشوف القمر الاي بسببه مش عارف انام
صفا : انت قليل الادب
يوسف : والله غرضي شريف حتي اسالي مازن وليس بيبص لمازن لق واحد بيرفع المسدس من بعيد علي مازن
يوسف بصوت عالي : ماااازن ووو
رواية اوقعتني في عشقها الفصل الخامس والعشرون
يوسف بصوت عالي: مااااازن
مازن ليس بيرفع عيونه مكان ما يوسف بيبص لق واحد ضرب طلقة جت في كتف يوسف
مازن بخوف : يوسف يوسف فوق
زمرد بصدمه : يوسف
مازن قام من جانب يوسف ومسك مسدسه وضرب طلقة جت في رجل القاتل وقع علي الارض
مازن لحارس الجامعه : امسكه لو هرب منك هدفنك مكانك
مازن قرب من يوسف : يوسف يوسف
صفا قربت من يوسف وحطت راسه علي رجليها : نبضه طبيعي
مازن قرب من زمرد إلا كانت واقفه خايفه خدها في حضنه
يوسف بحمحمه : دا علشان قربتي مني بس بق طبيعي
مازن بعصبية: وحيات امك يعني أنا كنت هموت من خوفي عليك وانت زي القرد
زمرد بعدم فهم : هو ازاي كويس
مازن : البيه لابس واقي حامي
صفا : انت كنت عارف ان دا هيحصل
يوسف : لا مكنتش اعرف بس طبيعي واحد زيي لازم يكون عامل حسابه
زمرد قربت من مازن : وانت يا استاذ مش بتلبس لي
مازن : حببتي انا بلبسه بس علشان الجرح مينفعش البسه
صفا : ممكن تقوم من علي رجلي
يوسف بصوت هادئ : لا انا مرتاح كدا
صفا بعصبية: وانا مش مرتاحه كدا وياله قوم
مازن عيونه جت علي زمرد إلا كانت واقفه جانب مازن بتضحك علي كلمة صفا لأنها نفس الكلمه الا قالتها لمازن الصبح
( زمرد : لو سمحت سبني
مازن : وانا مرتاح كدا
زمرد : وانا مش مرتاحه كدا )
مازن قرب من زمرد : بتفتكري كلمنا الصبح
زمرد بابتسامه: بصراحه اه
مازن : وحشتيني
زمرد بتوتر : مازن احنا في الشارع
مازن : ماشي حسابنا في البيت
صفا : اوعي بق كدا وقامت مره واحده يوسف رأسه وقعت علي الارض
يوسف يوجع : يا بنت المفتريه
صفا بعصبية : تستاهل
يوسف : بق كدا طب والله ما هسيبك
مازن : طب قوم بس الاول كدا
مازن مد أيده يقوم يوسف
مازن لزمرد : زمرد تعالي معايا انتي وصفا علشان اوصلكم
يوسف : لا خد زمرد انت وامشي وانا اتصلت بالرجاله تيجي تاخد الكلب دا
زمرد ل مازن : مازن انت هتعمل فيه اي
مازن : هخليه يتمنى الموت
صفا باستغراب وقربت من يوسف : انت يا استاذ عفريت
يوسف بابتسامه: نعم يا قلب العفريت
صفا بغيظ : لم نفسك
يوسف : هحاول حاضر
صفا : انت لي عملت كدا قصدي انك تضحي بحياتك علشان صاحبك
يوسف بص علي مازن الا واقف بيكلم زمرد : مازن مش صاحبي دا اخويا انا كان زماني ميت لوله مازن عرض حياته للخطر علشاني اكتر من مره مش خساره فيه حياتي
صفا بابتسامه: شكلك بتحبه اوي
يوسف بخبث : هو واخد ربع قلبي بس انتي من ساعة ما شفتك خدتي باقي قلبي
صفا بكسوف : يعني أنا غلطانه اني بسالك
يوسف بسرعه : لا خلاص مش قصدي ازعلك
زمرد بتوتر : ياله يا صفا
مازن بقلق : زمرد مالك
زمرد بقلق : مفيش حاجه
مازن باستغراب : متاكده
زمرد هزت راسها بمعني ايو
يوسف : ممكن تيجي اوصلك
صفا بابتسامه: تمام بس من غير كلام
يوسف : حاضر
مازن قرب مسك ايد زمرد : ياله يا حبيبتي وانت يا يوسف وصل صفا وروح علي المخزن انا هوصل زمرد واجي
يوسف : حاضر
بعد وقت في عربية مازن
زمرد كانت شرده وعيونها كلها دموع
مازن كان مركز معاها : حببتي انتي كويسه
زمرد اكتفت أنها تقرب تحط رأسها علي كتف مازن
مازن بقلق : حببتي انتي كويسه
زمرد بدموع : ممكن نروح البيت مش عايزه اروح عند بابا
مازن : حاضر يا حبيبتي
عند يوسف وصفا
يوسف : انتي تعرفي زمرد من امته
صفا بحب : من اول يوم جامعه كانت جديده وانا كنت باجي دايما معا بابا علشان كان عميد الكلية بس طلع علي المعاش لما دخلت ف اتعرفت عليها وبقينا أصحاب
يوسف وقف العربيه فجاء : صفا انا مش عارف حبيتك امته وازاي بس انا عايز اقابل باباكي ممكن
صفا بكسوف بس حبت تعرف هو بيتكلم جد والا بيلعب بيها : والله يا استاذ يوسف انا مش عايزه جواز تقليدي يعني واحد شافني قالي بحبك أصدقه لا انا عايزه شخص احبه ويحبني من قلبه
يوسف : ماشي مانتي بعد الجواز هتحبيني
صفا : لا انا عايزه احب قبل الجواز
يوسف بعصبية: يعني اي
صفا : يعني شغل العربيه يا اما هنزل امشي
يوسف : و علي اي نمشي احسن
صفا ابتسمت
رواية اوقعتني في عشقها الفصل السادس والعشرون
عند مازن وزمرد
مازن نزل من العربيه وقرب من زمرد شالها
زمرد بهدوء : مازن كتفك وجعك نزلني
مازن بحب : والله طول مانتي قريبه مني انا مش تعبان بالعكس بحس اني كويس اوي
زمرد بابتسامه: بحبك
مازن : وانا بموت فيكي يا قطتي
قدام باب الشقه
مازن فتح الباب ودخل هو وزمرد
زمرد : انا هدخل اغير هدومي واعمل الغداء
مازن مسك ايديها : تعالي اقعدي عايزك في حاجه
زمرد : حاضر
مازن خدها قعد علي الكنبه وهي جانبه
مازن بحب : مالك بق يا حبيبتي
زمرد بدأت دموعها تنزل
مازن بحب: تؤتؤ حببتي دموعها ماتنزلش ابدا
زمرد بخوف قربت حضنت مازن ومسك في القميص بتاعه جامد كأنها خايفه يسبها
مازن حس بيها وأنها خايفه
مازن بابتسامه وطبع بوسه علي رأسها
مازن : متخافيش انا كويس والله وبعدين مقدرش اموت واسيبك لوحدك
زمرد بسرعه قامت من حضنه : متجبش سيرة الموت تاني
مازن بابتسامه: حاضر والله
زمرد بابتسامه: انت عرفت منين اني خايفه من بعدك عني
مازن مسك ايديها وطبع بوسه عليهم
مازن : علشان عارف حببتي بتفكر ازاي
زمرد بحب قربت حضنته : بحبك اوي يا مازن
مازن بابتسامه وهو حضنها ل حضنه : وانا روحي فيكي
مازن بخبث : بقولك اي بما انك راضيه عني متيجي نجيب بنوته شبهك
زمرد بعدت عني بسرعه : مازن انت قليل الادب
مازن بضحكه : يا مجنونه أنا جوزك
زمرد : واي يعني وبعدين انا عايزه فرح
مازن بصدمه : نعم !!
زمرد بابتسامه: بجد عايزه فرح يعني أنا اروح عند بابا وانت تيجي تطلب ايدي تاني ونعمل شبكه وفترة خطوبه وفرح
مازن بعصبية مكتوبه: قدام حل واحد يا زمرد مفيش غيره انك تقومي من قدامي
زمرد بصدمه: يعني كمان معنتش عايز تقعد جانبي
مازن بعصبية مكتوبه: يارب صبرني عليها
زمرد بتعب : مازن
مازن باستغراب : فيكي اي
زمرد بكسوف : ممكن تنزل دلوقتي
مازن : انزل! لي
زمرد بعصبيه : علشان منفضلش نتخانق
مازن بعصبية: ونتخانق لي ما تبطلي تقولي كلام عبيط
زمرد بدموع : انا بقول كلام عبيط شكرا يا مازن
مازن : لا دا في حاجه مالك يا زمرد
زمرد بكسوف : تعبانه شويه
مازن بخوف : تعالي نروح لدكتور
زمرد : لا انا هكون كويسه كمان شويه
مازن بإصرار : لا ياله بينا
زمرد بكسوف: مش هينفع اروح انا عارفه هيقولي اي
مازن باستغراب : هيقولك اي ممكن توضحي
زمرد بكسوف: انت مالك
مازن بعصبية: لسانك عايز قطعه يا بنتي قولي مالك
زمرد فضلت تفرك في ايديها : بصراحه مش هينفع اقولك انا عندي اي
مازن بفهم : اه دي هرمونات البنات
زمرد بكسوف هزت راسها بمعني ايو
مازن بابتسامه حب: طب ممكن تهدي وبلاش العصبيه دي
زمرد بكسوف: غصب عني وبعدين انت بتكلمني كدا لي
مازن ضحك عليها: خلاص يا ستي هكلمك زي ما بكلم عمي خليل بتاع الشاي
زمرد بصدمه: نعم يعني أنا شبه عمي خليل
مازن بحب وقرب عليها : انتي احلي عمي خليل شفته
زمرد ضحكت غصب عنها : مازن ابعد انت بتقرب كدا لي
مازن: هعمل اي يعني ما خلاص بق
زمرد بضحكه : احسن
مازن : اضحكي هيجي يوم متخافيش
زمرد بكسوف: طب اوعي كدا وياله انزل
مازن : انزل لي مش يمكن تحتاجي حاجه
زمرد بكسوف: انت قليل الادب
مازن بابتسامه: انا متحرش
زمرد بصدمه: نعم يعني أنا متجوزه متحرش
مازن : اخيرا اعترفتي اني جوزك
زمرد بسرعه : جواز سوري يا روحي
مازن بعصبية مكتومه: صبرك يا زمرد اسبوع وهيكون جواز حقيقي
زمرد بتوتر : علي فكرا انت مش محترم
مازن بصدمه : كل دا ومش محترم يانهار ابيض دانا لو مش محترم كان زماني مع حضرتك عند دكتورة بنحدد معاد ولاتك
زمرد بكسوف: اطلع برا يا مازن
مازن بابتسامه: طب اجبلك حاجه من تحت
زمرد بكسوف : لا مش عايزه حاجه
مازن قرب قبل جبنها ونزل
يوسف بعصبية : اتفضلي انزلي
صفا بابتسامه : شكرا
يوسف بصوت عالي: انزلي يا صفا
صفا بخضه : في اي
يوسف مسك مسدسه وقربه من دماغها : اسمعي بق كويس جو الحب والنحنحه والكلام دا مش عندي والاسبوع الجاي والا بكرا هجيب ابويا وامي ونيجي نطلب ايدك وكلمه كمان هقطع لسانك علشان محدش يبص عليكي
صفا بعصبية : اولا نزل المسدس دا يا شاطر ثانيا انا مش مواقفه فا بلاش تيجي علشان شكلك هيكون وحش اوي قدام اهلك
يوسف بلامبلاه : انزلي يا روحي
صفا باستغراب: روحك
يوسف : مش هحسبك علي كلامك دا غير بعد الجواز واياكِ صوتك يعلي عليا تاني وانزلي
صفا نزلت من العربيه وهي متعصبه من يوسف وهو قاعد سرحان في جمالها وشكلها وهي متعصبه شبه الاطفال
زمرد حست انها جعانه ومفيش حاجه في البيت تتاكل رنت علي مازن
مازن كان في المخزن عند رجالة المافيا
يوسف : ازيك يا ساهر
ساهر : مالك يا صحبي
يوسف بحب : وقعت في الحب ولا حد سم عليا
ساهر بضحكه: خيرا يوسف وقع في الحب
يوسف : مكنتش اعرف انه حلو كدا بس عليهم كلام يحرق الدم
ساهر : دانت ليس في أولها
مازن : ازيكم يا رجاله
ساهر ويوسف : تمام يا كبير
يوسف : مرات اخويا عامله اي
مازن بابتسامه: كويسه مطلعه عيني بس
ساهر بضحكه : يا خسارة الرجاله
يوسف : علي اساس انك سي السيد
مازن : يا ابني استني دقيقه بس والمدام ترن هتلاقيه جري عليها
ساهر ليس هيتكلم فونه رن
ساهر : الو يا حبيبتي مالك
…. طب انا جيلك حالا
مازن بابتسامه: مالها حببتك
ساهر : تعبانه شويه ولازم اروح
يوسف: والنبي بلاش الجو دا حافظنا حركات سلمي
ساهر بابتسامه: يا عم بجد تعبانه شكلكم كدا هتكونوا عمام
مازن بفرحه : بجد ربنا يتمم ليها علي خير يارب
يوسف قرب حضن ساهر : مبروك يا كبير
ساهر بفرحها: الله يبارك فيكم عقبالكم يارب
مازن بحب: يارب سلملي علي سلمي
ساهر : حاضر المهم هتعمل اي في دول
مازن بابتسامه: متشغلش بالك المهم تاخد بالك من نفسك وتخلي حراسه معاك
يوسف : انا بكرا هكلم شركة الحراسه
مازن : وانت كمان يا يوسف لازم حراسه معاك
يوسف : متخافش عليا
مازن بحب : لا اخاف انتم اخواتي وبعدين مفيش أمان دلوقتي لي اي حد حوالينا بكرا تكلم الشركه
ساهر : طب بالنسبه للشركة الا محدش فينا بيروحها وكل حاجه تحت ايد احمد
مازن : بكرا مش هروح المديريه وهروح الشركه اشوف المتاخر اي واخلص الشغل ويوسف يبق يروح بعد بكرا وأشوف مشكلة الحراسه بتاعه اللواء هاشم اي
يوسف : تمام
ساهر : طب هامشي انا
مازن : مع السلامه
زمرد : الو يا مازن بقالي كتير اوي برن عليك
مازن بحب : معلشي يا حببتي كنت واقف مع يوسف وساهر والفون بعيد عني
فيكي حاجه
زمرد بكسوف: لا انا كويسه بس جعانه
مازن بابتسامه: حاضر هجيب اكل واجي
زمرد بسرعه : طب وعايزه شوكولاته كتير اوي وشبيسي وايس كريم وحلويات كتير
مازن بصدمه : انتي هتاكلي كل دا
زمرد بكسوف: ايو
مازن : طب ثواني خليكي معايا
مازن جري وراء ساهر
مازن : ساهر استني
ساهر بخوف : في اي مالك
يوسف طلع وراء مازن : في اي يا مازن
مازن : مفيش حاجه انا هسال ساهر علي حاجه
يوسف : تمام انا جو
ساهر : خير يا مازن
مازن : اسمع انا مش عارف اقولك اي بس هي كان بيجي علي سلمي وقت معين تاكل في كل حاجه مع بعض يعني شوكولاته وشيبسي وحلويات
ساهر فهم فضحك : ايو كل شهر وهرمونات بعيد عنك بتخليني انام في الصاله وساعات مكونش عملت حاجه والقي عياط وزعل علي حاجات حصلت من سنتين وليس فكرها
مازن بصدمه : يا نهار ابيض ي يعني لازم اتعامل مع كل دا
ساهر بضحكه خبيثه: وتكون حنين وعندك صبر ايوب
مازن : الله يخربيتك يا ساهر غور من وشي
ساهر مشي ومازن رجع رن علي زمرد
مازن : اسف يا حببتي كنت بكلم ساهر
زمرد بدموع : خلاص يا مازن مش عايزه حاجه انت لو فارق معاك مكنتش قفلت في وشي مع السلامه يا مازن
مازن بصدمه : يا نهار ابيض وووو
رواية اوقعتني في عشقها الفصل السابع والعشرون
البارت 27
معلشي اسفه على التاخير بس بجد الفتره دي تعبانه جدا
مازن بصدمه : يا نهار ابيض دي قفلت في وشي
مازن فضل واقف مكانه مصدوم أن ازاي زمرد تقفل في وشه
صفا بنوم : الو مين
يوسف : القمر نايم بدري لي
صفا : لا القمر في السماء يا خفيف وبلاش جو المعاكسات دي جتكم قرف
يوسف ضحك عليها : علي فكرا انا بتكلم جد المقر بتاعي نايم بدري لي
صفا قامت من نومها : انت مين
يوسف : انا العاشق الولهان
صفا عرفت صوته : وعايز اي يا استاذ عاشق انت
يوسف : اسمع صوت القمر
صفا : طب اسمع بق يا استاذ عفريت علشان معملش فيك محضر ازعاج قدامك حل واحد وهو انك تمسح رقمي وتبعد عني ماشي
يوسف بصوت هادئ: تعرفي أن صوتك بيكون أحلي وانتي ومتعصبه
صفا بابتسامه: انت عايز اي
يوسف : بحبك والله بحبك امته وازاي معرفش انا بس عايزك تديني فرصه اثبتلك حبي مش اكتر
صفا بتفكير : ماشي بس بشرط
يوسف : من اولها شروط بس ماشي يا روحي قولي
صفا : ولا تقولي بحبك ولا حببتي ولا روحي ولا اي كلام من دا ثانياً تيجي تتقدم ولو في نصيب ساعتها نعرف بعض واعرف حبك الا بتتكلم عنه وليس هتتكلم مامتها دخلت
سعاد : صفا انتي صاحيه
صفا : ايو يا ماما في حاجه
سعاد بابتسامه :أه يا حببتي في عريس جيلك بكرا رائد في الداخليه اسمه يوسف قال إنه صاحب جوز زمرد صاحبتك قولت اي
صفا بصدمه : ماما انتي بتقولي مين
سعاد بقلق : مالك يا حبيبتي فيكي اي
صفا : ها ولا حاجه يا ماما
سعاد : طيب يا حببتي نامي دلوقتي وبكرا نتكلم
صفا : ماشي يا ماما تصبحي علي خير
يوسف : أولا أنا دخلت البيت من بابه ثانياً أن شاء الله هيحصل نصيب لاني شاركِ وبكرا الايام تثبت ليكي كلامي وياله كفايه كدا ونامي يا عروسه
صفا بابتسامه: تصبح على خير
يوسف : وانتي من اهلي أن شاء الله
مازن بعصبية مكتومه: زمرد افتحي الباب
زمرد :لا وروح نام في اوضتك
مازن بابتسامه: طب والشوكولاته
زمرد : مش عايزه منك حاجه الاهتمام مبيطلبش يا سيادة الرائد
مازن : انا اسف حقك عليا افتحي الباب
زمرد بإصرار : لا يعني لا
مازن بتفكير : ماشي يا زمرد برحتك خليكي جو
زمرد استغربت بس قالت اكيد هينام ويسبها مره واحده لقت مازن في البلكونه
زمرد بخوف : حرامي حرامي
مازن قرب حط أيده علي شفايف*ها علشان تسكت
مازن : اسكتي حرامي اي انا مازن
زمرد : اوع ايدك دي وبعدين ايو حرامي الا يدخل من الشباك يبق اي
مازن بابتسامه: علي فكرا دي بلكونه
زمرد بتوتر : واي يعني وبعدين عايز اي
مازن قرب حضنها : عايز حببتي تسامحني ممكن
زمرد بابتسامه: مقدرش ازعل منك
مازن بحب: ربنا يبارك لي فيكي يارب
زمرد بابتسامه: يارب
مازن بابتسامه: طيب ممكن تيجي تقعدي علي السرير علشان متتعبيش وانا هجيب الشكولاته والشيبسي وكل حاجه وهشغل فيلم كرتون واجي
زمرد بابتسامه: ماشي يا روحي
مازن في سره : ربنا يهديكي
زمرد بصوت عالي ،مااااازن الحقني
رواية اوقعتني في عشقها الفصل الثامن والعشرون
البارت 28
زمرد بصوت عالي: مااازن الحقني
مازن كان خرج يجيب الشكولاته والشيبسي ساب كل حاجه وجري علي اوضتة زمرد
مازن : زمرد
زمرد مكنتش موجوده مازن فضل يدور عليها لكن مكنش فيه فائده لحد ما خد باله أن في ملايه متعلقه في سور البلكونه مازن مسك فونه بسرعه
مازن بعصبية: ساهر عايز قوه علي بيتي بسرعه
ساهر بخوف : في اي انت كويس
مازن : زمرد اتخطفت
ساهر بصدمه : ازاي طب انا جاي حالا
يوسف كان قاعد سرحان في صفا لحد ما قطع تفكيره رنت فونه من ساهر
يوسف بهدوء : خير يا صاحبي
ساهر بسرعه في الكلام : يوسف انت فين تعالي بسرعه علي بيت مازن زمرد اتخطفت
يوسف مكنش مستوعب كلام ساهر : ساهر انت بتهزر زمرد مع مازن ازاي حصل
ساهر : مش عارف تعالي بسرعه علي بيت مازن
يوسف قام جري
بعد وقت كان خلاص النهار قرب يطلع
ساهر يوسف مع المباحث ومازن في المخزن بيضرب رجالة المافيا
مازن بعصبية: مين كبركم مراااتي فين
راجل من رجالة المافيا : بتعب والله ما نعرف غير اسمه النمر منعرفش اكتر من كدا احنا كنا بناخد الأوامر منه بالتليفون
مازن بعصبية: يعني اي
راجل تاني : منعرفش مراتك فين واحنا بالنسبه ليهم فران عادي نموت ومفيش خطر منا عليهم علشان محدش فينا يعرف الكبير
مازن بتفكير : يعني اي
راجل تاني: يا باشا محدش فينا عمره خطف طفل ولا واحده ست مش شغلنا شوف انت ليك عدوه مع مين
مازن بتنهيده وخرج برا المخزن ركب العربيه وفضل قاعد فيها
في مكان مجهول
زمرد بدأت تفوق
زمرد : اها انا فين مازن
مقنع : هش هش هش مش عايز اسمع اسمه منك
زمرد بخوف : ااانت مين وعايز اي مني
المقنع : بحبك من زمان وعملت المستحيل علشان تعرفي حبي بس هو خدك مني بس خلاص دلوقتي بقيتي بتاعتي انا
زمرد بخوف وصوت مهزوز : انا معرفكش ومبحبكش انا بحب جوزي
المقنع بعصبية: مسكها من شعرها جامد اياكِ اسمعكي تقوليها تاني
زمرد بخوف : طايب سيب شعري
المقنع : شاطره كدا احبك اكتر
ودلوقتي اسيبك تأكلي انا جبت ليكي كل حاجه حلوه
زمرد بدموع : مش عايزه حاجه
المقنع : قولت اي
زمرد بدموع : انا عايزه ادخل الحمام
المقنع : تعالي
زمرد مشيت وراء والمقنع قدامها مسالسل ايديها بحديد
زمرد بخوف : مش هعرف ادخل الحمام بالحديد ممكن تفكه ليا
المقنع بحب : حاضر وكمل بتحذير اياكي تعملي حاجه
زمرد بتوتر : حاضر
فك ليها الحديد وهي دخلت الحمام
زمرد فضلت تعيط وتفتكر
فلاش
زمرد بحب: بموت فيك يا مازن وليس بتلف تقفل البلكونه لقت حد بيحط أيده علي السور وليس بتنادي علي مازن
زمرد بصوت عالي: ماازن الحقني
ملحقتش تكمل كان المقنع حط علي وشها منوم
باك
زمرد بصوت مهموس : اعمل اي دلوقتي لازم اتصرف
رواية اوقعتني في عشقها الفصل التاسع والعشرون
كمال : تعالي معايا يا مازن وانا اقولك مين رحيم
دخل مازن وكمال وسامية المنزل ولكن كان عقل مازن يكاد ينفجر من التفكير حتي تكلم كمال
كمال بحزن : اول ما جينا القاهره سكنا في منطقة شعبيه خوفنا جدك يقدر يوصل لينا فضلنا فيها فترة كبيره لحد ما زمرد بقت في الثانوية العامة كان ساكن قصادنا راجل اسمه محمد ومرته زينب وبنته فاطمة ووابن رحيم فاطمة وزمرد كانوا اكتر من اخوات ودائما زمرد كانت قاعده عندهم رحيم كان أكبر من زمرد بحوالي خمس سنين كان بيحب زمرد بس انا كنت فاكر أنه بيحبها زي أخته ولما كانت فاطمة تضيق زمرد كان يضرب فاطمة وفي يوم جه هو وأبوه يطلبوا ايد زمرد بس انا رافضة من غير ما اقول لزمرد حتي و
فلاش
محمد : ازيك يا حج كمال
كمال بابتسامه: الحمدالله والله انت عامل اي
محمد : الحمدالله ماشي الحال بقالك فترة مبتنزلش القهوه خير
كمال : والله يا محمد يا خويا الشغل اليومين دول تعبني شوية
محمد : لا الف سلامه عليك يا كمال يا خويا المهم انا كنت عايز اجي اشرب شاي معاك انا ورحيم
كمال بحب : تنوره في اي وقت
محمد بفرحه : يبق أن شاء الله نجي اخر النهار
كمال : تنور يا حج محمد
في المساء
محمد : ازيك يا حج كمال
كمال : اتفضلوا اهلا وسهلا
رحيم بابتسامه : اهلا بيك يا عمي
كمال : اتفضل يا ابني نورتنا
محمد : بصراحه يا حج كمال انا جاي طمعان في حاجه عندك
كمال بعدم فهم: مش فاهم يا حج محمد
رحيم بابتسامه: بصراحه يا عمي انا جاي طالب ايد زمرد
كمال بصدمه : زمرد
محمد : انت عارف انها في ثانوية بس رحيم مش مستعجل هو عايز يحجزها بس انت عارف احنا في الحته محدش بيسيب حد في حاله والكل بيقول لي زمرد طول النهار عندنا واحنا عايزين نقطع لسان الناس قولت اي
رحيم بابتسامه: بصراحه يعمي بعيدا عن كل دا انا بحب زمرد ونفسي تكون مراتي
كمال : بس بس زمرد يعني
محمد : من غير بس يا حج كمال هو انت هتلاقي زي رحيم فين دا زينة الرجاله أمين شرطة وبيعرف يجيب القرش قولت اي
كمال : بصراحه يا حج محمد زمرد مخطوبة من زمان لابن عمها كامل
رحيم بصدمه : نعم ! ازاي يعني
كمال : يا ابني دي عويدنا في الصعيد ابن العم ياخد بنت عمه
محمد بعصبية: يعني بترفض يا كمال
كمال : انا اسف
رحيم بعصبيه مكتومه: تبق بتحلم يا كمال لو بقت لغيري زمرد بتاعتي انت سامع
كمال بصوت عالي: انت انهبلت اظاهر عليك اتفضل اطلع برىٰ
محمد : ياله يا رحيم
رواية اوقعتني في عشقها الفصل الثلاثون
باك
كمال بحزن: بعدها بفترة اتغير رحيم وبق طماع وبيعمل اي حاجه علشان الفلوس لما عرفت خوفت علي زمرد ورنيت علي كامل قالي أنه اشتر ليا بيت في مصر الجديدة في حته حلوه وبعيدا عن رحيم بعدها قرارت اخد زمرد ونمشي بس سامية قالت بعد الثانوية علشان مستقبلها بس حصل الا كنت خايف منه
في يوم كانت زمرد قاعده علي السطوح بتذاكر هي وفاطمة بس كانت نيت فاطمة حرق وش زمرد بمية النار علشان محدش يحبها ورحيم يتجوزها
فلاش
فاطمة بخبث : زمرد بقولك اي تيجي نلعب ب
المية
زمرد : ازاي
فاطمة : انا هرشك بالمية وانتي تعملي زيي
زمرد بابتسامه: موافقه فين ازايز الميه
فاطمه بخبث : هنزل اجبها
بعد فتره فاطمة طلعت بالازيز واحده فيها ميه و التانيه مية نار
زمرد باستغراب : انتي لي مسكه الازازه كدا بعيد عنك
فاطمة بتوتر : اصل اصل خايفه ماما تزعق لو حبة ميه جت عليا
زمرد : طب محنا هنلعب بيهم
فاطمة : ساعتها هقولها
زمرد بابتسامه: ماشي ياله نلعب
فاطمة بخبث: استني رحيم جاي
زمرد بابتسامه: بجد طب كويس انا مش عارفه لي بابا بطل يخليني انزل عندكم وكمال معنتش بشوف رحيم
رحيم بابتسامه: بتجيبي سيرتي لي
زمرد بابتسامه: ها لا دانا كنت بقول لفاطمة اني معنتش بشوفك خالص
رحيم : انا بق بشوفك علي طول وعلشان نفضل قريبين من بعض دي سلسله حطيت فيها صورتي وصورتك خليها معاكي
زمرد بابتسامه: ازاي بق
فاطمة بغل : مش ياله نلعب وغمزت لرحيم
زمرد بابتسامه: ياله بس كنت عايزه اقول لرحيم حاجه
رحيم بابتسامه: قولي
زمرد : انا رسمت صوره ليك ابق خدها مني
رحيم : زمرد انا بحبك
زمرد بكسوف: بجد
فاطمة حست بنار جواها قربت من زمرد ترش عليها مية النار لكن قرب رحيم وخد المية كلها علي وشه
فاطمة بصوت عالي: لااااااااااااا رحيم
زمرد فضلت مصدومه ورحيم بيصوت من الوجع فاطمة فضلت تبعد لحد ما قربت من سور السطوح ووقعت في الشارع ماتت
باك
كمال بحزن: طلعت انا وسامية علي الصوت لقيت زمرد مصدومه ورحيم مغم عليه خدت زمرد ورميت من ايديها السلسله وقعت في مية النار ونزلنا كلمت كامل وقالي أن امشي علي طول واسيب كل حاجه ومشيت من الحاره كلها بعدها بفترة قبلت واحد من الا كانوا عايشين هناك وسألته عن رحيم قالي أنه اترفد من شغله بسبب التشوه وكمان علشان كان فاسد بس راعو حالتة ف اكتفوا برفده من الشرطة وأنه دخل أبوه وأمه مستشفى المجانين علشان ياخد البيت والقهوه وبق تاجر مخدرات عد سنتين ورجعت شفت نفس الراجل وقالي أن رحيم قتل أبوه علشان ياخد وشه علشان شكله الوحش وأنه بيدور علي زمرد في كل مكان خوفت وقرارت امشي خالص وروحنا قاعدنا في العريش سنة لحد ما بقت زمرد في سنة رابعه كليه وكنت كل فترة اعرف اخبار رحيم من نفس الشخص لحد ما جه في مره كلمني وقالي افرح يا كمال رحيم مات الشرطة قتلته بعدها اطمنت ورجعنا عشنا في القاهرة تاني وبدأت زمرد تنسي كل حاجه حصلت معاها تكلمت سامية بدموع
ساميه بدموع: زمرد فضلت فاكره أن هي السبب لو رحيم مكنش جه كانت هي إلا بقت مكانه وكان زمان فاطمة عايشه زمرد تعبت كتير بسبب الموضع دا بقت تروح لدكتور نفسي
كمال باستغراب : بس انت لقيت السلسله دي فين
مازن باستيعاب: دي الدليل
كمال بصدمه : يعني اي
مازن : يعني رحيم عايش يا عمي ووو
رواية اوقعتني في عشقها الفصل الواحد والثلاثون
كمال بصدمه : يعني اي
مازن بتفكير : يعني رحيم عايش يا عمي
سامية حطت ايديها علي قلبها : يعني بنتي معا رحيم يارب استرها
كمال بخوف : بنتي
مازن : متخافش يا عمي هترجع
ساميه بدموع: والنبي يا ابني رجعلي بنتي مليش غيرها هي واختها
مازن بحزن: وانا مليش غيرها ومستحيل اسبها تروح مني
كمال : هتعمل اي
مازن بقلت حيله : مش عارف بس لازم اروح المديريه حالا
مازن نزل من عند عمه ورن علي يوسف وساهر
مكالمه جماعيه يوسف : ايو يا مازن
مازن : يوسف هات ساهر وتعالوا علي المديريه فورا
ساهر : انا في الطريق هروح علي هناك
يوسف : وانا كمان
مازن : تمام سلام
زمرد بتعب : ممكن اعرف انت عايز مني اي
رحيم : عايزك انتي يا حببتي وبعدين خدي العلاج الدكتوره قالت لي انك تعبانه
زمرد بعصبية: مش عايزه اخد حاجه انا عايزه ارجع لأهالي سبني في حالي
رحيم : عايزه تسبيني تاني يا زمرد
زمرد بصوت عالي: انا معرفكش ومبحبكش انا بحب جوزي
رحيم مسكها من شعرها وجرها منه : انتي متعرفيش يعني اي حب غير حبي انا انتي سامعه
زمرد بدموع : لا مش سامعه حاجه انت واحد مريض سيب شعري اه … يا ماااازن
مازن حاسة بوجع في قلبه فجاء
مازن بدموع ” زمرد ”
” متي أصبحتُ غارقاً هكذا وكيف لقلبي أن يشعر بكِ هكذا ؟ فأنا الذي كُنت أُكذب الحُب الان أشعر بناره !! ”
فاتن جمال
زمرد بصوت عالي ودموع : يا ماااازن تعالي خدني والنبي
رحيم خبطها في الأرض فقدت الوعي
رحيم بابتسامه مسكها من خدها : شفتي بقيتي جميله ازاي وانتي ساكته هانت يا حبيبتي واخدك ونسافر برا مصر
في مديرية أمن القاهرة
مازن بعصبية: يعني اي مفيش شهادة ميلاد باسم رحيم محمد الدسوقي
يوسف : اهدي يا مازن اكيد في حاجه غلط
ساهر بتفكير : مازن انا حاسس ان في حاجه اكبر من كدا
مازن بستماع: قصدك اي ؟
ساهر : قصدي اي الا يخلي الا اسمه رحيم دا يظهر في الوقت دا بالذات
يوسف : قصدك أنه لي علاقة بالمافيا !
مازن : انا رايح المخزن
مازن خرج من مكتبه ونسي فونه جو
ريهام الدكتوره : يا تري رقم مين دا انا هرن من غير ما مصطفى يعرف ما اكيد البنت محتاجه فعلا مساعده مني …. يو بق انا رنيت فوق العشرين مره اعمل اي بق مفيش حل غير اني اروح ابلغ الشرطه
مازن بعصبية: انتو قولته انكم عمركم ما شفتوا زعيم المافيا صح ؟
راجل من رجالة المافيا : والله يا باشا ما نعرف عنه حاجه
مازن : مصدقك بس انا عايز منكم مساعده
راجل تاني: والمقابل يا باشا
مازن بابتسامه: محدش من الحكومه يعرف انكم معايا ولو بقيتوا معايا هعمل لكل واحد فيكم جواز سفر برا مصر
راجل تاني بسرعه : موافقين
احنا طول عمرنا نسمع انك شهم يا باشا واكيد هتوفي معانا
مازن : وانا كلمتي شرف
الرجاله فضلت بصه لبعضها لحد ما مازن اتعصب ولكن اتكلم قبل مازن واحد منهم
راجل منهم : اسمعني يا باشا المكان الا كونا بتاخد منهم المعلومات مكان في حي السيدة زينب حاره كلها تبع المافيا هناك علشان تدخلها لازمك قوات الجيش والشرطة المكان هناك مخفي ومحدش يعرف عنه حاجه
رواية اوقعتني في عشقها الفصل الثاني والثلاثون
مازن باستغراب: يعني اي مكان مخفي
اتكلم راجل تاني: يا باشا رئيس المافيا معا ناس تقيله تهز الدنيا من مصر وبرا مصر الناس هناك عايشين عادي بس تحت كل بيت مخزن سلاح ومتفجرات وجيش بيدرب تحت الارض
مازن بعصبية مكتومه: يا ولاد الكل* ب
بداء مازن يسمع ليهم وان ممكن فعلا يكون رحيم راجل من رجالة المافيا
يوسف : ايو يا حبيبتي
صفا بحب : ااانا قولت ارن اطمن عليك
يوسف بصوت تعبان : انا كويس
صفا بقلق : مالك يا يوسف صوتك متغير
يوسف بتنهيده : زمرد اتخطفت
صفا بخوف : ازاي هي لحقت يا حبيبتي يا زمرد
يوسف : متخافيش مازن منمش من امبارح
صفا : وانت فين
يوسف : في مكتبي مستني ساهر بيحاول يجمع معلومات
صفا : الساعه بقت ٤ الفجر قوم روح
يوسف : مقدرش اسيب اخواتي لوحدهم
صفا بحب : طب خد بالك من نفسك كويس
يوسف بحب : حاضر باي
مازن كان حس أن دماغه خلاص هتقع منه بسبب الصداع قام ركب عربيته ووصل الشقه اول ما دخل الشقه افتكر حببته وازي كانت بتحب تعاند فيه دخل اوضتتها ومسك هدومها حطها في حضنه ونام أما زمرد فكانت في عالم من الاحلام لا تشعر بشيء
في صباح يوم جديد
خرج مازن من منزله الي مكتبه
يوسف بنوم : علي هاتي كوباية قهوه وبدأ يفوق ساهر من نومه ساهر ساهر تشرب اي
ساهر بنوم : قهوه
علي : حاضر يا باشا
مازن : انتو نايمين هنا لي
يوسف : جبنا اول الخيط
مازن بعصبية: طب ما اتصالتش بيا لي
ساهر : تليفونك انت نسيته هنا من امبارح
مازن بتذكار : اه نسيت فعلا
يوسف : في رقم رن عليك كتير اوي وانا خدت الرقم لقيته متسجل باسم ريهام ممدوح
مازن : معرفش مين دي
ساهر : رن عليها يمكن في حاجه
مازن : مش وقتها قولي الاول اي اول الخيط
يوسف : اسمع يا سيدي رحيم محمد كان امين شرطة واترفض بسبب الرشاوي ولأنه كان حاصل ليه حدثة ف الحكومه اكتفت برفده من الوظيفه بعد كدا بق بلطجي لحد ما بق ليه عصابه كبيره و بعد فتره قالوا أهل المنطقة بتاعته أنه مات ومحدش لق جسدته لحد ما في يوم بدأت أهل المنطقة يشكوا أن في حرامي وبعدها استولي علي المنطقه بالكامل الغريب أنه مش موجود في اي مكان
فون مازن رن برقم الدكتوره
مازن بعصبية: مين دي
ساهر : رد
مازن بعصبية: مين
ريهام : ازي حضرتك انا مش عارف حضرتك مين بس في بنت تقريبا دكتوره كتب رقمك مع العلاج وكتبت ساعديني بالانجليزي
مازن بسرعه : انتي فين
ساهر ويوسف : في اي ووو
رواية اوقعتني في عشقها الفصل الثالث والثلاثون
الفصل الثالث والثلاثون من رواية اوقعتني في عشقها لا يزال قيد الكتابة، لو عايز تقرأ الفصل كامل بمجرد نشره أنضم لقناتنا على تليجرام واكتب تعليق على الصفحة دي.