روايات كاملة

رواية اسير عشقها كاملة – جميع الفصول في مكان واحد | بقلم ميرو عادل

رواية اسير عشقها كاملة – جميع الفصول في مكان واحد | بقلم ميرو عادل

رواية اسير عشقها هي رواية من روايات الكاتبة المميزة ميرو عادل، ونوفرها لكم اليوم كاملة للقراءة المباشرة على موقعنا The Last Line في صفحة واحدة بدون إعلانات.

اقرأ ايضًا:

رواية اسير عشقها كاملة – جميع الفصول في مكان واحد | بقلم ميرو عادل
رواية اسير عشقها كاملة – جميع الفصول في مكان واحد | بقلم ميرو عادل

رواية اسير عشقها الفصل الأول

روايه اسير عشقها
تعريف الابطال
مريم عاصم الحديدي: عندها 21بنت مرحه ومشاغبه جدا بس وقت الجد جد في كليه هندسه جسم مثالي قصريه شويه بشره بيضاء عيون عسلي وشعر احمر ناري
ليان عاصم الحديدي: توام مريم عندها 21سنه نفس صفتها في كليه هندسه عيون عسلي بشره بيضاء شعر بني فاتح جسم مثالي وقصيره شويه
ميرنا وائل السيوفي عندها 21سنه من نفس سن مريم صديقه مريم وليان المقربه والوحيده ومصايب علي طول مع بعض في كليه طب مع هندسه مع مريم وليان عيون بني وبشره قمحويه وشعر اسود
محمد وائل السيوفي عندو 28سنه اخو ميرنا جسم رياضي شعرو اسود بشره برونزيه وعندو لحيه خفيفه عيون سوده ومدير شركات المعماريه جروب
باسم اياد الصاوي صاحب محمد المقرب عندو 28سنه جسم رياضي شعر بني بشره قمحويه عيون سوده
الباقي هنعرفهم في الروايه
????????????????????????????????????????????
في فيله عاصم السيوفي تشوفها من برا تقول اكيد صحاب البيت راقين لكن بمجرد متقرب هتسمع صويت وده مكان غير صوت ريماس ام مريم وليان
ريماس: والله لوريكي يمريم الكلب انتي والحيوانه التانيه
عاصم: في اي ي ريماس علي الصبح كده
ريماس: الست هانم هي والتانيه نايمين ولا علي بالهم انهم عندهم كليه
طلعت ودخلت الاوضه وكان المنظر كالتالي مريم نايمه وليان نايمه في حضنها
ريماس: اتاثرت بجد وهوب مسكت سلاح الام المصريه ونزلت فيهم ضرب قومو يلا عندكم كليه
مريم بفزع: الكليه احي دكتور مختار هيقتلنا وقامت جريت علي الحمام بينما ليان تنام ولا تبالي بما يحدث خرجت مريم
مريم: اوعي كده ي اخت ريماي اصحي القتيله دي وهوب كانت المايه مغرقه ليان اللي قامت
ليان: بغرق بغرق البيت بيولع بينما مريم وريماس مايتين تضحك استوعبت ليان اللي حصل وصرخت مريممممممممممممم دخل عاصم بضحك من اسطوانه كل يوم: يلا يحابيب بابا عشان الكليه
نزلت ريماس تحضر الاكل وعاصم راح يجهز لشغلو والبنات بيجهزو ونسبهم ونروح مكان تاني
????????????????????????????????????????
في فيله وائل السيوفي في غرفه كئيبه دخلت الغرفه هذه الفتاه التي لم تكن سوا ميرنا لايقاظ اخيها
ميرنا: ي ابيه ابيه قوم يلا ماما بتقولك قوم عشان تاكل
محمد: طيب اهو قومت وقام حبيبت قلب اخوها عامله اي انهارده
ميرنا: بخير يقلب اختك يلا البس وننزل ناكل عشان تروح الشغل
وخرجت ولبست ونزلت لقت اخوها لبس ونازل هو كمان
علي السفره كان الكل قاعد
ريهام ام ميرنا ومحمد: صباح الخير ي حبايبي
ميرنا ومحمد راحو باسو ايديها وايد بابهم وقعدو فطرو
بينما في الجانب الاخر
كانت مريم بتاكل بسرعه وليان برضو عشان مختار كرشه مينفخهمش
ريماس: مفاجيع اهدو الدنيا مش هطير
ميرنا: اصلك مش عارفه ي ماما مختار بيعمل اي لو حد دخل بعدو
مريم: يلا ي ميرنا عشان نلحق
باسو ايد ابوهم وامهم ومشيو ركبو العربيه بتاعت مريم وراحو علي الكليه
مريم: ليان رني علي البت ميرنا شوفيها
وبفعل رنت ليان علي ميرنا
في منزل السيوفي
قامت ميرنا وكانت ماشيه بس فونها رن ردت
ليان: الحب الحب
ميرنا: التوب التوب
مريم: خلصتو فكره المحن فينك ي ميرنا
ميرنا بضحك: هركب اهو وجايه
مريم: بسرعه
بعد ربع ساعه والبنات بتجري علي المدرج
مريم: اوووف مختار كرشه مدخلش
ميرنا: ياستر من ده دكتور
ليان بخوف: بلاش نكلم علي حد
ميرنا بخوف: هو لي في سخونه في قفايا
مريم بخوف: هو هو هو رانا
ليان وهي بتهز راسها اهه
البنات في صوت واحد احيييي
مختار بصريخ: براااا واعتبرو نفسكو شلتو الماده
ليان: انت خرجتنا من الجنه يعني
خرجت البنات وراحو الكافيتريا
مريم: والعمل انا زهقانه
ميرنا: واناا
ليان وهي مركزه مع الاكل: مليش دعوه بيكو
مريم: ابو شكلك نفسي اعرف كميه الاكل اللي بتكليها دي بتروح فين
ليان وهي بتخمس في وشه وبتقلد نسمه: الله اكبي الله اكبي
ميرنا بضحك: خلاص يمريم سبيها
وهما قاعدين في واحد جه يرخم عليهم
الشاب: ازيكو ي قمرات هو القمر بقي بطلع بنهار
ليان بتريقه: حته تعالا عاكس بحاجه جديده المعاكسه دي بطلت من 2015
الشاب: ومالو يقمر عشان خاطر عيونك
مريم بخبث: ملل راح وجع وقت الجد
ميرنا بنفس الخبث: وحدوووه
ليان بخبث: لااله الا الله
وهوب نزلو عليه ضرب
في شركه المعماريه جروب
كان قاعد بيخلص شغلو دخل عليه مره وحده وهيكون مين غير باسم
باسم بمرح: صبح صبح
محمد: مش قولت ميت مره تخبط قبل متدخل
باسم: عادشي
محمد:ابو شكلك غور يلا
باسم بضحك: اهون عليك ي بيبي
محمد وهو بيقوم وعلي وشك انو يضربو
طلع باسم بسرعه بضحك
فجاء تلفون محمد رن
محمد: الو
المتصل:…….
محمد: بتقول اي وخرج يجري وشافو باسم وجري وركب بسرعه قبل ميمشي
في الكليه في غرفه العميد
كانو واقفين التالت بنات والشاب اللي مش باين منو اي ملامح
العميد بعصبيه: دي مبقتش كليه دي بقت زريبه
مريم: والله ي حضرت العميد هو اللي بداء وجه عشان يعاكس
العميد: قمت انتو عملتو اي
ليان ببراءه: معملناش احنا بس عملنالو شويه تعوير
العميد في بوادر شلل: هتشل الواد جالو ارتجاج وتقولي شويه تعوير
في الوقت ده دخل محمد وباسم اللي جري علي ميرنا خدها في حضنو
محمد: حبيب اختك حصلك حاجه
ميرنا ببراءه: محصلش حاجه
قاطع كلامهم صوت مريم وليان عرفينو كويس مريم نهار اسود
يتبع

رواية اسير عشقها الفصل الثاني

الفصل الثاني من رواية اسير عشقها لا يزال قيد الكتابة، لو حابب تقراه كامل أنضم لقناتنا على تليجرام واكتب تعليق على الفصل ده.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى