روايات

رواية عشق في قلب صعيدي الفصل الثالث عشر 13 بقلم اسماء السيد

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية عشق في قلب صعيدي الفصل الثالث عشر 13 بقلم اسماء السيد

 

البارت الثالث عشر

 

 

(عشق في قلب صعيدي) part 13
عشق بقت تصرخ والرجاله شيلنها ودنيا مش عارفه تتصرف
عشق بعد مركبو العربيه واتحركو:انتو مين وعاوزين ايه سيبوني حرام عليكم
احد الرجال:صدقيني انتي متوصي عليكي توصيه مش علي حد شكلك مهمه اوي للبوص
عشق:بوص مين وبتاع مين انا عاوزه امشي
الراجل:بقولك ايه انتي هتتعبينا ليه… وفجأه حط علي وشها منديل فيه مخدر وهيا نامت ..
عند دنيا كانت منهاره ورنت علي زين
دنيا بنهيار:زين الحقني
زين بخوف:في ايه انتي كويسه
دنيا:عشق اتخطفت
زين:ايه انتي بتقولي ايه ازاي دا حصل
دنيا :في رجاله ضربو نار علي الحرس كله واخدو عشق
زين:تب خليكي مكانك انا جايلك
دنيا:عشق يازين انا خايفه عليها اووي لا انا راكبه وجايه انا في العربيه
زين:تمام انا هبلغ سليم وانشاء الله هنجبها بس والله اي كان مين لقتله …. وقفل .. واتصل علي سليم وهوا كان في اجتماع وقافل تليفونه
زين بغضب:قافل تليفونك ليه ياسليم انا لازم اروحله… وطلع من شركته علي شركه سليم…. وسليم كان مشغول جدا في الاجتماع… وفجأه دخل زين علي طول
زين بخوف:الحقنايا سليم
سليم بقلق: في ايه مالك
زين:عشق اتخطفت
سليم:اااايه
.. وطلع يجري علي برا والكل مصدوم … وسليم كلم حد في التليفون من المخابرات
عند عشق صحيت لاقت نفسها مربوطه في كرسي والدنيا ضلمه فخافت جدا
عشق بخوف:انتم يالي هنا يا ناس حد يجي يكلمني
احد الرجال:اسكتي بقا البيه جاي اهو
عشق:بيه مين وبتاع مين سيبوني امشي… وفجأه النور اشتغل والاوضه نورت ودخل هشام
هشام بخبث:اهلا اهلا ببنت الجبالي… وعشق خافت بس محبتش تبين دا عشان ميعملش فيها حاجه
عشق :كنت عارفه ان دي حركه من حركاتك الوس*خه
هشام:صدقيني هتبسطي معايا جدا يا مدام القناوي
عشق بجمود:وانتا فاكر ان سليم هيسيبك ههههه تبقا بتحلم
… وفجأه دخل رفعت وعشق اتصدمت لما شافته
رفعت:الله الله انتي الي عامله كل دا… واتصدم لما شافها
رفعت في نفسه:ايه دا دي شبه ليله اوي .
هشام:ايوا هيا دي بنت الجبالي…. وفجأه دخل احد الرجال
الراجل:ياباشا الرجاله خايفه
هشام:من ايه
الراجل:من سليم القناوي دا مبيرحمش ياباشا ولما عرفو انها تخصه وكمان مراته اترعبو وفعلا لو سليم القناوي وصل هنا مش هيسمي علينا دا وحش مش انسان ياباشا والله
هشام بخوف وغضب:وانا مالي اطلع قول لشويه النسوان الي برا دول يتلمو ويجمدو يالا…. ايه يارفعت متنح كدا ليه
رفعت:اصلها شبه واحده اعرفها… انتي مين يابت
عشق بغضب جحيمي:انا عشق الجبالي
هشام:لسا بردو بتقوحي يا بت انتي انا هقطعلك لسانك دا
عشق بسخريه:ولا تقدر تعمل حاجه يا هشام انتا بوء يالا
هشام بغضب:هقتلك يا بنت الكل*ب
رفعت بخبث:اهدا واقعد متنساش انها جايه بأمر من البوص وبعدين البت عجبتني ياراجل شرسه
عشق:انا هوريكم الي عمركم ماشوفتوه فاهمين انا عشق الجبالي ومرات سليم القناوي يعني مخفش من كلاب زيكم
رفعت بغضب:متلمي نفسك يابت انتي.. وفجأة دخل البوص
اكرم:اهلا ببنت الجبالي انتي شرفتي…. وعشق اتصدمت لماشافته….. واكرم انبهر بجمالها
اكرم :واو انتي فرسه يابت وعجبتيني تعرفي اني متشوق اشوفك من زمان
عشق بغضب:فكوني انا كدا كدا مش هعرف اهرب من رجالتكم فكوني ونتكلم
اكرم بشر:فكوها
هشام :بس يابوص
اكرم:قولت فكوها يلا… وبالفعل فكو عشق وهيا كان نفسها تقتلهم بس اتملكت من اعصبها
رفعت:عجبتني شجاعتك يابت انتي
عشق:انا مسميش بت انا اسمي عشق الجبالي يا راجل انتا
هشام :اخرسي يابنت الجبالي عشان مقتلكيش
عشق حطت رجل علي رجل وبجمود:بوء يا هشام انتا بوء
ولا تقدر تعمل حاجه اصل انا عجبت البوص بتاعك واكيد مش هيخليك تقتلني الا اما ياخد الي هوا عاوزه ولا ايه
اكرم بدهشه:واو انتي فعلا دماغك ذريه اقعد يا هشام واخرس… وعشق بصتله بسخريه
رفعت:هنعمل فيها ايه يا باشا
اكرم بخبث:هنتسلي شويه وبعدين ناخد الي عاوزينه ولو عجبتني هنسبها ليا لو لا هقتلها ههههه
عشق:طلباتك ايه عشان امشي
اكرم:تؤتؤ متستعجليش يا حرم سليم القناوي
عشق:وانتا بقا فاكر ان سليم هيسبني ههههه تبقا بتحلم يا بوص
رفعت:اتكلمي عدل معاه يابت
عشق :اخرس انتا انا بكلم كبيرك يبقا انتا متدخلش يابن الرفاعي
رفعت بدهشه:انتي عرفتي منين اني ابن الرفاعي
اكرم:رفعت اخرس عندها حق هيا بتكلمني انا واذا كان علي سليم هقتله تاني زي ماقتلته اولاني
عشق بغضب:اقسم بربي لو جوزي اتمس منه شعره لهكون قاتلك وما هسمي عليك فاهم يا ههههه بوص
اكرم بغضب:انتي ازاي تتكلمي معايا كدا
هشام :قولتلك اقتلها يا بوص
اكرم:انا هسيبك تقولي براحتك بس خافي مني
عشق بسخريه: هههههه انا مبخفش غير من رب العباد وبس انما انتا اخرك طلقه 100جنيه مش اكتر
رفعت بغضب:لا انتي زوديها اوي.. وراح عندها ومسكها من رقبتها وعشق ما عطتش اي رد فعل.. وهو افتكر لما كان بيخنق ليله بنفس الطريقه وبعد عنها وهوا متوتر
عشق:مقتلتنيش ليه ها متقتلني
اكرم :رفعت ارجع مكانك وسيبها شويه ونرجعلها. يلا اربطوها
عشق:صدقوني هقتلكم ياولاد الكلب .. وهما سابوها وخرجو
عند سليم راح القصر وطلع اوضته اخد حاجه ونزل جري وطلع وقف قدام القصر. وقدامه اكتر من 500راجل مستنين اشاره منه
سليم بغضب جحيمي :انا مراتي اتخطفت وهنتحرك عشان هنجيبها فاهمين والله لو مراتي اتمست لأقتلكم فاهميين
الرجاله بخوف:فاهمين
سليم:يلا ورايا… واتجه لمكان عشق وهوا بيفكر
flash back
كانت عشق واقفه قدام المرايه وفجأة جه سليم وحضنها من ضهرها
سليم بحب:بتعملي ايه ياقلبي
عشق بإبتسامه :عادي كنت بسرح
سليم:تعرفي انك جميله اوي بذات بقميصي دا
عشق بضحك:ههههه انا عارفه انك متغاظ اني لبست قميصك
سليم :لا والله انتي تعرفي اني بلبسهم وراكي علي طول عشان بتكون ريحتك فيهم
عشق:ياراجل بجد بتحبني لدرجادي
سليم بحب:انا بعشقك يا عشق وعمري ماحبيت غيرك وعشان اسبتلك انا جبتلك حتته هديه
عشق بحماس:بجد وريني بسرعه
سليم بضحك:اهدي بس ثواني… واتجه للدريسنج وطلع منه
بوكي هدايا كبير
عشق:اي دا كبير اوي… وراحت قعدت علي السرير وهوا راح قعد جمبها
سليم:افتحيه وقوليلي رايك…. وعشق فتحته بحماس وطلعت منه بوكيه ورد احمر وكان عليه شريط مكتوب عليه
(اخترتك لتكوني نسائي الاربعه يا حب عمري واعظم انتصارتي❤)
عشق:واوواو دا جميل جدا
سليم :تب شوفي الباقي.. وعشق لاقت عليه ففتحته وكان فيها عقد من الالماس وعليه اسم سليم واسيوره محفور عليها اسمه ودبله وخاتم والدبله محفور عليها عشق والخاتم محفور عليه سليم… وباقي البوكس شوكلاته
عشق بإنبهار:واو ياسليم دول حلوين اوي
سليم:بجد عجبك.تب لبسيني دبله جوازنا الي هتربطيني بيها طول العمر… وفعلا عشق لبسته الدبله وهوا لبسها الخاتم
سليم:بصي بقا انتي مش هتعرفي تقلعي الاسيوره دي ابدا
انا هربطك بيها حياتك كلها… ولبسهالها هيا والعقد
سليم:ايه رايك بقا في هديتي
عشق:تحفه ياسليم انا بحبك اوي.. وحضنته جامد
End back
سليم :هجيبك بلعقد والاسويره ياعشق صدقيني مش هسيبك يا قلبي.. وفعلا سليم عرف مكانها واتجه لهناك
في قصر القناوي
فريده ببكاء :بنتي يايعقوب بنتي هتروح مني
يعقوب بحزن :اهدي يا فريده ربناا يستر زين وسليم راحو يجيبوها
مجدي:اهدي يا فريده صدقيني خير انشاء الله
دنيا ببكاء:دول شالوها وهيا كانت بتصرخ وماعرفتش اعملها حاجه
ريحانه ببكاء:يارب ترجع بسلامه دي مابتأذيش حد
كل دا ومنار وكريمه طايرين من الفرحه وبيدعو انها تموت ومترجعش تاني
صفيه ببكاء:دا انا اعتبرتها بنتي ربناا يسترها عليهم
ماجد:اهدو يا جماعه كل الشباب راحو يجيبوها حتى رامي وريان اهدو ربنا يعديها علي خير
كريمة بخبث:والله انا قلقانه علي ريان اوي ربنا يستر
(ونسيب الحربايه هيا وبنتها ونروح لعشق)
عند عشق كانت مربوطه وبتفكر انا اكرم دا الي اغتصب امها
ورفعت ابوها مع بعض وبتفكر هتنتقم منهم ازاي
فجأه دخل عليها اكرم وهشام ورفعت
اكرم :انا قولت اسيبك تهدي واجيلك يا مزه
هشام :صراحه انا كان نفسي اقتلك بس يلا البوص امر
رفعت:انتي فعلا فرسه يابت والله انا دوري بعد البوص
وعشق اتصدمت ان ازاي دا ابوها
عشق بحمود:اسمع انتا وهوا انا مفيش حد هيمس مني شعره غير علي جستي فاهمين
اكرم:ومالو يا قطه نقتلك صح يارجاله ههههه
رفعت وهشام:صح يابوص ههههه
عشق:انتو ايه متعرفوش ان في ربنا اي انتم جنسكم ايه دا ربنا الي خلقكم بس يا خساره هتخسرو دنيا واخره
اكرم:والله يا حلوه احنا عارفين اننا داخلين النار فمش فارقه نتمتع في الدنيا ونتحاسب في الاخره
عشق:خد بالك ربنا مبيسبش حد وانا واثقة ان ربنا هينقذني منكم يا شوية يهود
هشام:انتي ازاي تتكلمي معاه كدا انتي هتعمليلنا فيها شيخه ولا ايه ياست عشق
عشق بصتله بسخريه :والله يا هشام انتا الي صعبان عليا ههههه اه والله عاوز تعمل شبح ومش عارف عشان هلفوت
اكرم بغضب:بت انتي ايه مبتخافيش نازله فينا شتيمه وانا ساكتلك بس لا ياروح امك انا ادفنك مكانك هنا
عشق:ههههه عيب علي سنك يا جدو انتا وهوا انتو رجل برا ورجل جوا اقتلني يلا ااقتلني
اكرم بشر:لا انا مش هقتلك انا هتمتع وبعدين اقتلك فكوها
عشق:ارجع يالا انت وهوا .. وفكوها وقامت .. واكرم بدأ يقرب منها اكتر وهيا ترجع
اكرم بخبث:متقلقيش انا هكون حنين معاكي يامرات سليم هشوف هوا اختار صح ولا لاء .. وعشق بترجع لحد مالزقت في الحيطه..
عشق بتوتر:ابعد عني هقتلك لو لمستني ابعد يا حيوان
وفجأة انقض عليها وقطع كم الدريس وهيا بتصرخ
عشق بصراخ:يا سليم ياسليم الحقني ياسليم يارفعت اعمل حاجه خلي عندك نخوه
رفعت افتكر ليله وهيا بتصرخ كدا. وحس انه عاوز ينقذها
رفعت:ياباشا بلاش دي سيبها يابوص احسن سليم يقتلنا
اكرم:اخرس يا حبوان انا حر
عشق بصراخ :هقتلكم ياولاد الكلب ياسليم ياسليم يارب
ابعد عني ياابن الكلب.. واكرم بيحاول يقطع الفستان وعشق بتقاوم وبتزق فيه وماسكه هدومها.. وفجأة الباب اتكسر ودخل سليم وجري علي عشق. شد اكرم ونزل فيه ضرب لحد لما نام في الارض ورامي وريان وكريم وزين والرجاله كانو بيضربو هشام ورفعت والرجاله وسليم جري علي عشق
سليم بخوف:انتي كويسه يا حبيبتي
عشق بنهيار :لا انا مش كويسه
سليم:عملك حاجه يا نور عيني
عشق:لا بس اناخايفه اوي… وحضنت سليم جامد وهوا شدد من حضنها.. وزين جري عليها
زين بلهفه :انتي كويسه يا عشق حبيبتي
عشق:الحمدلله.. وسليم قلع الجاكت بتاعه وحطه عليها
سليم انا عاوزه اكرم ورفعت عشان بينا حساب وخليلك هشام
سليم :وانا كمان ليهم حساب معايا
الظابط:مينفعش يا سليم لازم ناخدهم معانا
عشق:ارجوك يا سليم انا عاوزهم يومين وهسلمهم
سليم:تمام يا عشق.. يلا يا حبيبتي.. كريم توديهم التلاته المخزن لحد ما اجيلهم
كريم:حاضر … وكانو خارجين بس فجأه هشام رفع سلاح وكان هيقتل سليم بس عشق لحقته ووقفت قدامه والظابط ضربه رصاصه في راسه
سليم برعب:عشق انتي كويسه عششق
زين بخوف:يلا ناخدها المستشفى بسرعه
وفعلا سليم شالها واتجه لإسعاف الي برا واخدوها علي المستشفى ودخلت العمليات علي طول والعيله عرفت وكلهم جم المستشفي معاد كريمه ومنار وكريم بالفعل اخد رفعت واكرم علي المخزن
في المستشفي.. كان سليم قاعد علي الارض ومنهار من العياط
مجدي :اهدي ياسليم اهدا يا ولدي ان شاءالله خير
سليم ببكاء :انا خايف يجدي تروح مني دي لو جرا لها وحاجه انا هموت يا جدي انا يحبها اوي
صفيه:والله يا ولدي هتبقا كويسه اهدا بس
فريده:بنتي مالها انا عاوزه بنتي
ريان:اهدي يا عمتي انشاء الله خير
روح:هيا كويسه ياريان
ريان:ان شاءالله خير ياروح
روح ببكاء:انا خايفه عليها اوي انا حبيتها جدا
ريان:خلاص اهدي ياروح هيا هتبقي كويسه..
روح:يارب دي اكتر من اختي يارب… وفجأه حضنها ريان وهيا عيطت جامد وشدتت من حضنه
وفضلت العيله منهاره لحد موصل رامي وكريم
كريم:اهدو يا جماعه انشاء الله خير اهدي ياسليم هتكون كويسه عشق قويه وهتقاوم
سليم بنهيار:يارب مليش غيرها يارب
وبعد شويه خرج الدكتور… وكلهم جريو عليه
سليم:عشق عامله ايه
الدكتور:لاسف حالته خطر دي قلبها وقف 6مرات بس هيا كانت بتقاوم الموت في كل لحظه بس دلوقتي استقرت
سليم:تب ينفع اخشلها
الدكتور:لأسف مينفعش دلوقتي بس فين سليم ومامتها
سليم:انا سليم.. ومامتها اهي
الدكتور :انتي ليله دي شكلها بتحبك جدا انتي وهوا
دي طول العمليه بتقول ماما ليله وسليم وبتعيط
عن اذنكم… والدكتور مشي
يعقوب:مين ليله سليم انتا تعرفها
سليم:ليله دي ام عشق الحقيقية
يعقوب:ازاي يعني عشق فاكره اهلها
سليم:بعدين يا عمي لما تفوق بس
يعقوب :ماشي
وبعد اسبوع وعشق لسا مافقتش وسليم قاعد معاها ليل نهار
و العيله بتروح وتيجي… سليم بيكون نايم جمبها علي الكرسي وماسك ايدها وهيا بتحرك ايديها وسليم بيحس فيتنفض
سليم بلهفه:عشق حبيبتي انتي كويسه
عشق بتعب:اممم
سليم:انا هنده الدكتور حالا… وبالفعل طلع وندهله والدكتور جه جري ودخل فحص عشق
الدكتور:الف مبروك يامدام عشق حمدالله على السلامه
عشق بتعب: الله يسلمك
الدكتور:عن اذنكم… وخرج
سليم بدموع:انتي كويسه يا عشق قلبي
عشق حطت ايديها علي خده:انا كويسه ياحبيبي
سليم:انتي وحشتيني اوي انا مسبتكش لحظه
عشق: انتا كمان وحشتني اوي يا نور عيني.. وسليم بيحضنها
والعيله بتيجي
فريده:الف سلامه يا قلب امك
عشق بتعب:الله يسلمك ياماما… وروح وتاليا بيجرو عليها
روح بدموع:انا خوفت عليكي اوي يا عشق
عشق:انا كويسه يا حبيبتي
تاليا:وحشتيني اوي يا عشق اوي
عشق:وانتي كمان والله
وبعد اسبوع عشق بتتعافي تماما وبتروح القصر
مجدي:حمدالله علي سلامتك ياعشق يابتي
عشق بإبتسامه :الله يسلمك يا جدي
وروح وتاليا بينزلو جري ويحضونها
روح:وحشتينا اوي يا عشق
عشق :والله وانتم ياحبايبي
تاليا :حمدالله علي سلامتك
سليم:خلاص يا جماعه سيبولي مراتي شويه
مجدي:يعني ياواد انتي مش عاوز نسلم عليها ولا ايه
عشق:لا يا جدي هوا قصده اني ارتاح لاني فعلا مرهقه
سليم:ايوا مرهقه يالا يا حبيبتي عشان ترتاحي
عشق:تمام يا حبيبي يلا عن اذنكم.. ومشيت خطوتين
وفجأه سليم شالها وهيا اتصدمت
عشق بخجل:نزلني ياسليم
سليم:لاء يا قلب سليم انا هطلعك اصلك مرهقه وتعبانه وانا عاوز اريحك يالا عشان اريحك وعشق دفنت وشها في صدره من الكسوف وبعدين اتجه للطلوع ومنار وكريمه متغاظين
مجدي:شوف الواد تب راعي اننا موجودين حتي ياسافل
سليم وهوا طالع :قول انك غيران يا مجدي مش كدا
مجدي:انا اغير منها يا ابن الكلب
سليم:خلاص متزعلش متغاظ ههههه
والعيله كلهابتضحك وسليم بيوصل الجناح وبينزل عشق براحه علي السرير وعشق خدودها كانت زي الفراولة
سليم:يا خلثي علي الفراوله بتاعتي ياناس
عشق:مكنش ينفع تشلني كدا
سليم:ليه يا حبيبتي انتي مراتي وملكي واعمل الي انا عاوزه
بس سيبك انتي وحشتينى اوي
عشق:وانتا كمان وحشتني
سليم :متجيبي حاجه تعويض كدا
عشق:اتلم ياسليم وبطل قله ادب
سليم:اتلم ايه انتي لسا شوفتي قله ادبي ياعشقي
(ونسيب قله الادب ونروح عند الحربايه وبنتها)
منار بغيظ:شوفتي كان شايلها ازااي
كريمه بخبث:اهدي يابت انا هكلم رفعت وهوا هيحل المشكله وهيقتلها بس يخلص الشغل الي عنده وكمان هيعرفني علي هشام السيوفي اكبر عدو لبنت الجبالي
(غلبانه دول عايشين في المهلبيه 😂)
منار:اعملي اي حاجه المهم اخلص منها البت دي
كريمه:اهدي بقا انا هتصرف
بليل عند عشق كانت نايمه في حضن سليم وسرحانه وسليم بيدخن وطفي السيجارة وباسها من خدها
سليم:بتفكري في ايه يا حبيبتي
عشق:بفكر في رفعت
سليم بغضب :وبتفكري فيه ليه انا لسا هصفي حسابي معاه هوا دا الي خبطني طلقه واكرم هوا الي قتل معتز
عشق بصدمه:هوا دا الي ضربك طلقه انت عارف دا يبقا مين
سليم:اه رفعت الرفاعي
عشق بتوتر:انا كان اسمي دهب رفعت الرفاعي
سليم بصدمه:ايه ازاي
عشق:والله زي مبقولك كدا رفعت دا كان ابويا واكرم دا هوا الي اغتصب امي قدام عيني… وانهارت في البكاء
سليم:اهدي يا حبيبتي انا ليا حق والله هخدلك حقك وحقي وحق معتز من الكلاب دول
عشق:سليم انا عاوزه اقابلهم عشان خاطري
سليم:مستحيل اسيبك تقابليهم
عشق :عشان خاطري ياسليم انا مستني اليوم الي هنتقم منه من 17سنه
سليم:ماشي يا عشق هنروح بكرا
عشق:تمام سليم
سليم:نعم
عشق:انتا كرهتني
سليم برفعه حاجب:ودا ليه بقا انا اكرهك ليه دا انتي حب حياتي كلها
عشق:يمكن عشان عرفت اني بنت رفعت
سليم بسرعه وحط وشها بين ايديه :عشق يا حبيبتي انا بعشقك واكتر كمان انا بقيت بدمنك يا عشق انتي متعرفيش انا كنت هموت عليكي وانتي في المستشفى
عشق:بجد ياسليم يعني انتا لسا بتحبني
سليم:ايوا لسا يا عشق وروح سليم الأول والاخير
وعشق حضنته جامد
عشق:وانا كمان بحبك وا… وفجأه قامت جريت علي الحمام
وسليم قلبه اتقبض عليها وجري وراها وعشق كانت بتستفرغ
وسليم واقف واستني اما خلصت وغسلها وشها وبوقها من غير مايقرف حتي وشالها لحد السرير وهيا تعبانه جدا
سليم بحنيه مفرطه:ايه رايك نروح للدكتوره او اكلمها
عشق بتعب:لا يا حبيبي انا كويسه
سليم:انا خايف عليكي اوي تعالي نروح للدكتوره
عشق:مش مستاهله ياسليم انا كويسه وكمان هتلاقي دور برد… وقام طفي النور ونامو
تاني يوم الصبح صحيت عشق تعبانه جدا وكانت طول الليل بتجري تستفرغ.. ومبتلقيش سليم جمبها فقامت تتدور عليه ملقتوش فدخلت الحمام واخدت شاور وطلعت لبست ونزلت
عشق:صباح الخير
الجميع:صباح النور
عشق:اومال سليم فين متعرفوش
مجدي:سليم في المجلس يابنتي
عشق:مجلس ايه دا
مجدي:انتي نسيتي ان سليم كبير البلد والعمده
عشق:اه عارفه بس مجلس ايه الي دلوقتي دا
مجدي:عادي هوا زمانه جاي.. كلي لحد ماهوا يجي
عشق:لا انا هستناه لحد مايرجع.. وعشق طلعت فوق وفجأه دخل سليم
سليم:هيا عشق منزلتش ولا اي
صفيه:لسا طالعه دلوك
سليم:اكلت
صفية:مرضتش تاكل وقالت هتستناك
سليم :يعني ما اكلتش تمام بعد اذنك ياما قوليلهم يجيبو الفطار فوق
صفيه :حاضر يا ولدي
وسليم طلع لعشق وهيا كانت قاعده بتتفرج علي التليفزيون
ودخل سليم
سليم بحب:صباح الخير يا قلبي
عشق:صباح النور يا حبيبي … وسليم اخدها في حضنه
سليم:ماأكلتيش ليه بقا يا حبيبتي
عشق بتعب:مش قادره اكل وكنت مستنياك ترجع
سليم:انا طلبت اكل وهناكل سوا
عشق:اوكي……. وبعد شويه الاكل بيوصل وبيفطرو
عند كريمه
كريمه بخوف:مبترضش عليا ليه يارفعت غريبة دي اول مره تعملها.. وفجأة تليفون منار رن
منار:الو مين
المجهول:انا فاعل خير وعرفت انك عاوزه تنتقمي من عشق
منار :وانتا مين بقا
المجهول:انا محمد السيوفي ومش عاوز حاجه غير عشق
منار بخبث:تمام وانا عاوزه سليم
محمد:يبقا اتفقنا انتي تاخدي سليم وانا هاخد عشق حبيبتي
منار:ماشي.. وقفلت
كريمة :مين يابت
منار:دا محمد السيوفي وعاوز يفرق عشق وسليم
كريمه:ودا ليه
منار:عشان بيحب عشق
كريمه:اه والله ما عارفه هما بيحبو البت دي ليه مع اني شايفا انها وحشه وسوده من جوا
مناربخبث:اتقلي عليا بس
عند عشق وكانت في الطريق هيا وسليم للمخزن
نزلت عشق وهيا متوتر ودخلت لقت رفعت واكرم كل واحد مربوك في كرسي وسليم راح عندهم
سليم بغضب:صدقوني انا مش هرحمكم
اكرم بخوف: كل دا عشان الظابط الي قتل نفسه
سليم:لاء اتقل عليا وانا هعرفك
عشق:ازايكم عاملين ايه.. ازايك يارفعت
رفعت بتوتر:اهلا انتم عاوزين ايه مني سيبوني
عشق بسخريه:تؤ تؤ مينفعش تمشي من غير ما نضيفك يا بابا
رفعت بصدمه:بابا انتي مين
عشق حطت رجل علي رجل :انا دهب
رفعت:دهب بنتي كنت حاسس
عشق بغضب:اخرس بلا بنتك انتا كلب ولا تسوي
رفعت:سامحيني يابنتي
عشق:اخرس ياظالم ياقاتل
رفعت:انا مقتلتش ليله الي خطتت لكل حاجه حتي موت سالم كانت كريمه
عشق وسليم:ايه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

 

 

لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية عشق في قلب صعيدي)

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *