رواية الياسمينا الفصل الخامس 5 حصريات The Last Line
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية الياسمينا الفصل الخامس 5 حصريات The Last Line
البارت الخامس
بعد اطمأنانه على ورق الشحنة
ثم نظر لمصطفى بتردد وقال انت صحيح كنت بتوصل ياسمين
مصطفى اه ثم ضحك دي يابني مړعوبه منك حاسه بالذنب وانها السبب في اللي حصلك
محمد انا كمان غلطت امبارح اني قلتلها تشيل الورق معاها
مصطفى امال ليه زعقتلها ادام الموظفين ده خالد بيقولي انك بهدلتها
محمد خلاص بأه انا هبقى اعتذرلها لما اشوفها
مصطفى انت اصلا معرفتش هي عملت عشانك ايه لما وقعت من طولك
محمد بسعاده خفيه عملت ايه
روى له مصطفى ماحدث بداية من قلق ياسمين على محمد وذهابها للدكتور إلى أن جاءت معهم لبيته وانتظاراها بالخارج لتطمئن عليه
محمد پغضب كده يامحمد تسيبها في الشارع كل المدة دي وتنساها مش كفايه اللي البنت شافته من اول اليوم
مصطفى خلاص ياعم هي قالتلي انها مش زعلانه مني وانا بوصلها بيتها
محمد بغيره واضحه من استرسال الكلام بين مصطفى وياسمين وصلتها بيتها
مصطفى هي برضو كانت متوقعه انك ممكن تدايق انها مارحتش الشغل وكملت اليوم في الشركه بس انا اللي قولتلها روحي ارتاحي
محمد طيب يا مصطفى سيبني ارتاح شويه عايز انام
مصطفى لا معلش يا محمد لازم تاكل الدكتور كاتبلك نظام غذاء لازم تمشي عليه
هنا دخلت كوثر وسمعت كلام مصطفى وقالت ايوه يامحمد اسمع كلام مصطفى وانا حضرتلك الاكل وكمان هتاكل في السرير يلا يامصطفى عشان تاكل معاه
مصطفى لا ماليش انا في اكل العيانين ده انا هروح الشركة اشوف الشغل ماشي ازاي وارجع تاني
كوثر ربنا يخليك لينا يامصطفى تعبناك يابني
مصطفى يا طنط محمد ده اخويا هرجع ان شاء الله بعد العصر لو في حاجه عايزنها اتصلوا بيا اجيبها وانا راجع يلا سلامو عليكو
محمد وكوثر وعليكم السلام
كوثر انا هسيبك ترتاح شويه ياحبيبي عايز مني حاجه دلوقتي
محمد شكرا ياأمي انا هنام شويه
خرجت أمه وهو أخذ وضع النوم ولكنه كان يفكر فيها وكيف أحرجها ونهرها في أول اليوم وكيف هي وقفت بجانبه عندما فقد وعيه وما فعلته يدل على اهتمامها به وقلقها عليه لماذا هو يهتم بها على هذا النحو قطعا هو لا يحبها ولكن لماذا يشعر بأنها من نوع خاص لماذا يشعر بالراحه بوجودها معه أثناء العمل وفي ذات الوقت يكون صارم معها ولا يظهر لها الا الوجه القاسې ثم تخيلها وهي تجلس بجانبه في عربة الاسعاف على حسب ماروى له مصطفى وشعر بالخجل من نفسه فهو كان نائما أمامها ولا يدري كيف كانت هيئته ثم تخيلها وهي تجلس بجوار مصطفى فشعر بتلك الوخزة في قلبه فهو يعلم أن مصطفى مرح وبشوش بعكسه تماما تخيلها تضحك على كلامه وهزاره معها طوال الطريق ثم قال لنفسه ياترى اتكلمتوا في ايه
حاول أن ينام ولكن تفكيره في ياسمين منعه تماما
الحلقة 6
وصلت ياسمين بيتها ودخلت خرجت خالتها من المطبخ على صوت فتح باب الشقه
وجدت ياسمين فقالت ياسمين ايه ياحبيبتي اللي جابك من شغلك بدري كده
ياسمين وهي ترمي نفسها على أول كرسي قابلها ده النهارده كان يوم عجيب وحصل فيه حاجات كتير
خرجت رشا من غرفتها على صوت ياسمين ايه اللي جابك بدري ياياسمين
ياسمين هدخل اخد دش واجي احكيلكوا على كل حاجه
تجمعت ياسمين وخالتها وبناتها على طعام الغذاء وروت لهم ياسمين ماحدث في يومها
قالت خالتها بس انتي غلطانه انك تردي على مديرك وكمان قدام الموظفين
ياسمين بس ياخالتو هو فعلا قالي كده
سمية انا مابكذبكيش بس طالما هو كان متعصب يبقى انتي تسكتي خالص وتنفذي كلامه بالحرف
رشا ايوه ياماما بس كرامتها قدام الموظفين وشكلها هيبقى وحش
سمية بالعكس الكل هيحترمها لإحترامها لرئيسها وكمان هو لما يهدى هيفتكرلها الموقف ده بالخير
ريم اعمليلي توكيل ياياسمين وانا ارفعلك عليه قضية وابهدلهولك في المحاكم
ضحكت ياسمين وقالت لها رشا قضية ايه ان شاء الله
ريم سب وقڈف علني
رشا طب ماتقوليش الكلام ده قدام حد عشان محدش يضحك عليكي بس
سميه ياسمين انتي لازم تعتذري ليه لما تشوفيه بكره وتقوليله انها غلطة مش هتتكرر
ياسمين حاضر ياخالتو
سمية وفي حاجه كمان عايزاكي ماتعمليهاش تاني
ياسمين بتساؤل ايه هي
سمية ركوبك مع واحد غريب العربيه مش صح يابنتي انا عارفه ان الست دي هي اللي ضغطت عليكي من باب الشكر ليكي وانتي ماعرفتيش تهربي من الموضوع بس ياريت الموضوع ده مايتكررش
ياسمين حاضر ياخالتو ان شاء الله مش هيتكرر
وصل مصطفى ووالدته لبيت محمد بعد المغرب
أدخلتهم حسنيه الى بهو الفيلا ودخلت عليهم كوثر مرحبه
كوثر يعني ياصفاء ماتجيش الا لما يكون في حد مننا تعبان
صفاء وهي تسلم عليها
والله يا كوثر نفسي اجي اقعد عندك كل يوم بدل مانا بقعد لوحدي طول النهار
كوثر تنوري ياصفاء مانتي عارفه انا ماليش اخوات وانتي زي اختى بالظبط
صفاء القلوب عند بعضها يا كوثر محمد عامل ايه دلوقتي
كوثر الحمد لله بخير هينزل دلوقتي اهو
ونظرت كوثر لمصطفى معلش يامصطفى تعبناك النهارده جامد
مصطفى ياطنط انتي بتقولي كده كتير ليه ده محمد اخويا وغالي علينا كلنا نتعبله في فرحه يارب
كوثر اميييييييييين يامصطفى انا نفسي اشوفه متهني ومتجوز واحده بنت حلال بس مش عارفه ليه من ساعة طلاقه من ايناس وهو مش طايق سيرة الجواز ودلوقتي عنده 35 سنه مش عارفه هيفضل من غير جواز لحد امتى
مصطفى ادعيله ياطنط وهو هيلاقيها ان شاء الله
نظرت كوثر لأعلى وقالت طيب قفل على السيره عشان هو نازل اهو ولو سمعنا مش هيسكتلنا
سلم محمد عليهم وجلس معاهم وظلوا يتحدثون حول ما حدث اليوم وحول أهمية الغذاء لمحمد وأن يقلل من عصبيته وتفكيره في عمله فقط وأن يعطي لنفسه جزء من وقته ليريح نفسه ولا يفكر في أي شئ اخر وكان محمد يوافقهم الرأي كي ينهي
هذا الحوار الذي لن يغير في شخصيته شئيا
قال محمد لمصطفى جبت الورق اللي عايز يتمضي
مصطفى يلوح بلمف مكتظب الأوراق في يده اه معايا اهو
محمد طيب تعالى ندخل المكتب جوه عشان اعرف منك بالتفاصيل ايه اللي حصل
دخل محمد ومصطفى المكتب وانهمكا في العمل ورن هاتف مصطفى ورد عليه
مصطفى الوو وعليكم السلام مين معايا أهلا أستاذة ياسمين
هنا الټفت محمد لمصطفى بسرعه وسقط القلم من يده
ياسمين اهلا بحضرتك ياأستاذ مصطفى انا اسفه على ازعاجك
مصطفى لا ازعاج ولا حاجه اؤمري
ياسمين انا كنت عايزة اطمن على الاستاذ محمد
مصطفى اه هو كويس وانا عنده في البيت بيمضي شوية ورق
ياسمين بړعب يالهووووووي هو جنبك
مصطفى اه
ياسمين أ أ أ طيب قوله ألف سلامة أو أو سلامتك يعني أو أقولك بلاش تقوله حاجه انا لما اشوفه هقوله بنفسي ماتقولوش اني اتصلت ماشي هه
مصطفى محاولا كتم ضحكته حاضر حاضر
ياسمين ماشي مع السلامه استنى استاذ مصطفى انت قفلت
مصطفى لا لا في حاجه ولا ايه
ياسمين هو جاي بكره ولا هيرتاح
مصطفى لا هو هيرتاح بكره وهيجي بعد بكره ان شاء الله وانتي برضو ممكن ماتجييش بكره
ياسمين شكرا ياأستاذ مصطفى مع السلامه
مصطفى مع السلامه
أغلق مصطفى هاتفه واڼفجر من الضحك محمد كان ينظر إليه بغيظ
محمد پحده في ايه يابني انت مين اللي بيكلمك
مصطفى يغمز بعينه ياسلام ياخويا يعني مخدتش بالك ولا مكنتش بتسمع المكالمه كلها من الاول
محمد انت هتهزر ولا ايه
مصطفى دي ياسمين بس ايه الجو المكهرب اللي انت معيشها فيه ده البنت مړعوبه منك عالاخر اول ماعرفت انك جنبي ركبها مېت عفريت واتلخبطت في الكلام ومش عايزاك تعرف انها اتصلت
محمد صمت ولم يجب وسرح في ياسمين وقال لنفسه لسه في براءة وطيبه بالشكل ده ولا ده تمثيل طب وهي هتمثل عليا ليه دي بتشتغل عندي وملهاش مصلحه في انها تضحك عليا
قاطع مصطفى تفكيره ايه سرحت في ايه
محمد ولا حاجه بس انا كنت قاسې عليها شويه وبفكراعتذرلها
هان دخلت كوثر عليهم المكتب قائلة هي مين دي اللي تعتذرلها
محمد دي ياسمين السكرتيره ياأمي اصلي زعقتلها جامد في الشغل قبل اللي حصلي ده ومع ذلك عملت اللي عملته عشاني
كوثر والله البنت دي شكلها بنت حلال أصل انا بعرف الناس من النظره الاولى
محمد بهزار ياسلام عليكي ياماما مكشوف عنك الحجاب ولا ايه
كوثر انت بتتريأ طيب مش انا قلت قبل كده لما شفت ايناس من اول مره اني مش مستريحلها مع انها كانت بتحاول ترضيني بأي شكل وكمان دعاء لحد اللحظة دي مش مستريحلها لكن نوع ياسمين بيبان على طول لانها بنت بيضه من جواها وشكلها متربيه وبنت ناس ربنا يكتبلك تتجوز واحده زيها يارب
مصطفى وليه زيها ياطنط مايتجوزها بدل مانقعد ندور على واحده زيها ونوجع دماغنا
محمد انتوا بتتسلوا عليا ولا ايه ريحوا نفسكوا انا جربت حظي في الجواز ومش هكرر غلطتي تاني
كوثر نظرت لمصطفى خلاص اتجوزها انت يامصطفى وسيبك من دعاء
مصطفى هو لازم حد فينا يتجوزها يعني ياطنط
كوثر بصراحه البنت ماتتسابش
مصطفى وقد اظهر انه اخذ الموضوع على محمل الجد ولكنه يفعل ذلك لإغاظة محمد طيب ودعاء ياطنط هفلت منها ازاي
كوثر عادي مش اول واحده تتفسخ خطوبتها
مصطفى وقد بدا عليه علامات التفكير مممممم هفكر ياطنط في الموضوع برضو ياسمين جميله جدا ومحترمه بس معلش يابوحميد ساعتها مش هخليها تشتغل عندك وشوفلك سكيرتيرة تانيه
محمد وقد استفز من كلام مصطفى وهب واقفا وضړب بيده على سطح المكتب انت هتهزر يامصطفى ماتنساش ان احنا بنتكلم على واحده بنت وعيب اللي بيحصل ده
كوثر وقد تأكدت من الشك الذي يساورها تجاه مشاعر محمد لياسمين طيب قوموا انتوا الاتنين وسيبوا الشغل ويلا عشان العشا عالسفر
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية الياسمينا)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)