روايات

رواية اصوات الحب الفصل الثالث 3 بقلم فاتن جمال

رواية اصوات الحب الفصل الثالث 3 بقلم فاتن جمال

 

 

البارت الثالث

 

 

البارت الثالث
فرح بابتسامه : اي رايك يا هنومه في اكلي
هنيه بتوتر: حلو جوي
فاطمه خدت بالها من الكلمة : جوي؟ انتي بتعرفي صعيدي
هنيه بتوتر: لا بس صحبتي من قنا ودائما كانت بتتكلم صعيدي وانا اتعلمت منها كام كلمه كدا
فرح براحه : اه طيب ياله كملي اكل
فاطمه بسخرية :
قوليلي يا فرح
فرح كانت ليس هتاكل :
خير يا حبيبتي
فاطمه بسخرية :
هي الشربه لي المرة دي دلعه شويه يعني قصدي كل مره بيكون عليها كيلو سكر المرة دي عليها يجي نص كيلوا بس
فرح بصدمه: تاني ،بقولك اي انا زهقت معنتش عمله شربة تاني

 

وبعدين بصت علي هنيه اللي كانت بتاكل عادي
فاطمه بصي دي بتأكل عادي
فاطمه : هنيه هو الاكل حلو
هنيه بتلقائية: اه مسكر مش عارفه لي ،بس اكيد دي اكله جديده صح
بصرحه مقدرتش انا وفاطمه تمسك نفسنا من الضحك لحد ما هي كمان فضلت تضحك علينا
بعد ما خلصنا اكل عرفتها اوضتها وفاطمه دخلت اوضتها وانا دخلت اوضتي بما أن الشقى تلات اوض علشان دايما مريم بنت الحاج جمال كانت بتحب تبات معانا علشان ملهاش اخوات غير معتز ولما والدتها الحاجه وفية سافرت تعمل عمره فضلت قاعده معانا ودلوقتي الاوضه بقت بتاعت هنيه
خبطت علي باب اوضتها علشان اقولها علي مواعيد الشغل
هنيه : مين
فرح بهدوء : انا فرح
هنيه بابتسامه قامت فتح الباب واتفجئت من البجامه اللي لابسها دي زي اللي نفسي فيها حرير طبيعي بصرحه رجعت في نظرتي وافتكرت أنها قالت إن دي تقليد
فرح : معلشي صحيتك
هنيه بابتسامه: ابدا تعالي انا كنت برتب هدومي
دخلت وبدأت أرتب معاها
هنيه بابتسامه: فرح ممكن تقبلي مني البجامه دى انا بصراحه ليس جايبها من المعرض اللي كنت شغاله فيه بس لقيت المقاس صغير عليا وانا بصراحه اعتبرتك انتي وفاطمه اخواتي
فرح بابتسامه : حببتي شكرا ليكي بس مش هقدر اخدها منك واوعي تفكري أننا عايزين منك حاجه ،احنا كنا زيك لما جينا القاهره
هنيه باستغراب : انتوا مش من هنا اصلا
فرح بهدوء : بصي انا بجد ارتحت ليكي علشان كدا هقولك على حاجه محدش يعرفها غير الحاج جمال ومعتز ومريم أخته والحاجه وفيه وفاطمه اختي
هنيه فضلت مركزه في كلامي
فرح : بصراحه انا اسمي شهد وانا وفاطمه لينا أهل بس احنا هربنا منهم علشان كانوا عايزين يموتوا انا وفاطمه
هنيه فضلت مركزه في كلامي وهي مش عارفه لي خايفه من باقي كلامي
فرح بهدوء: هنيه انتي كويسه
هنيه بتوتر: اه كويسه كملي كلامك

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية غول الصعيد الفصل السابع عشر 17 بقلم بيري الصياد

 

فرح بتنهيده :
احنا من الصعيد من عائله كبيره اوي اسمها آل الشيخ تسمعي عنها
هنيه فجاء وقفت قصادي
وانا استغربت وقومت
فرح : في اي مالك
هنيه بصدمه : ها ..لا مفيش بس فكره صحبتي للي قولتلك اني اتعلمت منها كام كلمه تقريبا قالت اسم العائله دي قدامي المهم هربتوا لي
فرح بحزن : انا وفاطمه توام ملناش اخوات تاني بس لينا ولاد عم مش فاكره منهم غير مالك واخته هنيه علي نفس اسمك انا وهي و فاطمه قد بعض ومالك اكبر مننا تقريبا بخمس سنين وفي يوم لقينا جدي ابو امي بيقولنا أن عمي ماهر اتقتل وان مالك راجع يقتلنا انا وفاطمه علشان فاكر أننا اللي قتلنا وجدي ركبنا القطر وجينا علي مصر نمنا في الشوارع كتير ونسينا اهالينا ولما عرفنا الحاج جمال وقف معانا وراح لما بقيت في ثانوي يشوف اللي حصل زمان في الصعيد اتنسي والا ليس بس رجع من هناك وهو بياكد علي فاطمه أن ابن عمنا مستني رجعنا علشان ياخد بطار أبوه ،انا مش عارفه قولتلك لي بس حسه انك شبه هنيه انا مش فاكره شكلها اوي بس هي كانت شبهك كدا كنت بحبها اوي ودائما اقولها ياختي
هنيه دموعها نزلت وهي مبسوطه أن ظنها طلع صح وطلعوا ملهمش ذنب في موت ابوها وقربت حضنت فرح
فرح باستغراب : هنيه انتي كويسه
هنيه بابتسامه: بقيت كويسه اوي دلوقتي انا بحبك اوي يا فرح
فرح بابتسامه:
وانا كمان بحبك علشان انتي شبه هنومه
هنيه وهي بتكلم نفسها :
لازم اكلم مالك وعرفه كل حاجه

 

 

____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *