روايات

رواية عانيت لأحبك الفصل الثامن عشر 18 بقلم فاطمة محمود

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية عانيت لأحبك الفصل الثامن عشر 18 بقلم فاطمة محمود

 

 

البارت الثامن عشر

 

” روايه عانيت لأحُبك ”
“البارت التامن عشر ”
“الكاتبه فاطمه محمود ”
-‏ عيناك يا قَمري اعتذاراتُ السّمَاء
عن كلِّ ما عانيتُ أو سأُعاني 🫂♥️
فارس بصدمه : نور انتي بتقولي ايه
نور : اللي انت سمعته مش عاوزه اعرفك تاني يا فارس

 

فارس : طيب ايه حصل عشان دا كله عاوز افهم بس
نور : انت عارف كل حاجه
فارس بغضب : ونا لو عارف هسالك
نور : انا قولت اللي عندي
فارس : دا اخر كلام عندك يا نور
نور : ايوا في حاجه كمان عاوزه اقولها ليك انت اكتر
انسان انا بكره في حياتي
فارس : وسيبه في قلبك كل دا قولي كمان
نور : مفيش كلام ما بينا تاني
فارس : تمام يا نور
نور قفلت وفارس بص في الفون ورما بغضب علي الارض
وقف قدام المرايا
فارس بغضب : شوفت حتي اللي حبتها بعدت عنك كل حاجه كنت بعملها عشانها مقدرتهاش سابتني من غير اي سبب ونتي زي الاهبل بتكلمها بعد دا كله بس تمام مش هتفرق معايا
فضل يفكر في نور كتير وبعدين طلع البلكونه بعد شويه
سمع صوت
شروق : فارس
فارس بص باستغراب : هو انتي ايه مسهرك لدلوقتي
شروق بابتسامة : انا كدا عاوز بصراحه عشانك
فارس : يابنتي شليني من دماغك
شروق بتوهان : انا اعمل كدا
فارس بنرفزه : شروق انا مدايق ومش ناقص المحن بتاعك دا
شروق : ومين دا الي معكر مزاجك بس
فارس فضل يشرب سجاير وهو باصص قدامه ومردش عليها
شروق : ممكن تحكيلي لو حابب
فارس بصلها : عشان اريحك وتعرفي اللي فيها انا بحب وحده تانيه
شروق : ما انا عارفه هي تبقا اخت خطيب سلمي
فارس بصلها : دا انتي مركزه اوي
شروق : هو انا مركزه اه بس نظراتك الي فضحاك برضو
فارس : مش بايدي انتي اكيد شوفتيها جميله قد ايه
شروق : مش بطاله يعني
فارس بضحك : انتي غيرانه ولاا ايه
شروق : اكدب لو قولت لاا
فارس : بصي يا شروق بجد يعني متبقيش فارضه نفسك علي حد يا عاوزك يا تبعدي
شروق : انتي قصدك بالكلام دا عليك
فارس : حاجه زي كدا
شروق : طيب هو انت محبتنيش ليه يعني حلوه واحلا
من نور كمان
فارس : محدش ليختار الشخص اللي بيحبه وبعدين انا
حبتها من اول مره شوفتها
شروق : امم اصرف نظر يعني
فارس بضحك : ياريت
شروق : ماشي ياعم فارس
فارس : تصدقي اول مره مدايقش من الكلام معاكي
شروق : هو انت بتدايق مني
فارس : يعني شويه بس انتي كدا حلوه مترجعيش زي ما كنتي
فارس انهي جملته بضحك
شروق بابتسامة : حاضر
فارس : روحي نامي بقا الوقت اتاخر
شروق : تصبح على خير

 

 

فارس : ونتي من أهل الخير
فارس رجع قعد علي السرير ومسك الفون شويه وبعدين نام
…………………………………………….
نور فضلت تعيط كتير ودخلت الأوضه عليها هناء
هناء : مالك يا حبيبتي بتعيطي ليه
نور حضنت هناء : انا موجوعه اي يا ماما
هناء بحنان : ليه بس يا حبيبتي ايه حصل
نور بعدت عن هناء وبصتلها بعياط : انتي عارفه أن بحكيلك اي حاجه صح
هناء : صح يا حبيبتي
نور بعياط : انا انهارده سمعت طنط سوزان وهي بتقول إن فارس هيبقا جوز بنتها
هناء بصت لنور وسكتت
نور : بصراحه يا ماما انا بحب فارس وهو كمان قالي أنه بيحبني انا عارفه مكانش ينفع اتكلم معاه بس والله يا ماما ما كان في نيتي اي حاجه وحشه بس مش عارفه ازاي هيتجوز ملك
هناء بحنان : طريقتكم غلط انكم تتكلم في السر بس
الحب بيعمل اكتر من كدا بس سببها علي ربنا
نور بعياط : انا اسفه يا ماما
هناء : متتاسفيش يا حبيبتي ومتزعليش نفسك
نور : حاضر
هناء : قومي نامي يلا
نور قامت ونامت علي السرير وهناء كانت هتخرج
رجعت بصيت عليها
هناء : متفكريش كتير تصبحي علي خير يا حبيبتي
نور : ونتي من أهل الخير يا ماما
نور فضلت مفتحه عيونها لوقت كبير وتعبت من تفكيرها
واستسلمت لنوم
……………………………………………
محمد وزينب كانو في الاوضه بتاعتهم
زينب : شوفت يا محمد البنات كبروا ازاي
محمد : العمر بيعدي اوام ربنا يتم فرحتهم
زينب : يارب
محمد : عقبال ما ابنك ربنا يهدي
زينب : كويس انك فتحت الموضوع دا عشان عاوزه اتكلم معاك
محمد بصلها : في ايه يا زينب
زينب : ليه مصمم علي الموضوع يا محمد لما ابنك مش موافق
محمد : كله عشان مصلحته يا زينب
زينب : مصلحه ايه يا حبيبي يعني يرضيك يتجوز وهو مش مبسوط
محمد : لاا طبعا عاوزه يكون مبسوط انتي عارفه فارس عندي ايه
زينب : ما دا الي محيرني عمرك ما ضغط علي حد من الأولاد
محمد : كلامي ليكي سوزان قالتلي واقنعتني
زينب : هي سوزان في الموضوع
محمد : زينب
زينب بصتله : ونا قولت ايه يا محمد حتي لما غلطت فيا البنات ردو عليها اتعصبت عليهم
محمد : انا عارف انها غلطانه ومعاكي في كدا بس متنسيش أنها اختي الكبيره حتي لو غلطت مينفعش اقل منها
زينب : يا حبيبي مقولتش حاجه بس مش عشان سوزان قالتلك جوزهم يبقا توافق وبعدين انت هتكون مبسوط لو فارس اتجوز وهو مش موافق حتي ملك معرفتش رأيها في الموضوع
محمد : فارس اكيد هيفهم بعدين لما يتجوز وملك موافقه وبتحب فارس
زينب : مين قال كدا انت سالتها
محمد : لاا بس سوزان قالتلي
زينب : حاول تفهم يا محمد مش كل اتنين مش موافقين علي الجواز هيحصل بينهم حب بعد الجواز وبعدين انت حبتني ممكن فارس يحب ملك وممكن لاا يعني الجواز هيبقا عباره عن تجربه يا تنجح يا تفشل وبعدين انا حاسه أنهم مش موافقين والي بحس بيه بيكون صح
محمد بابتسامة : أصلها بنت اختي وملهاش غيرنا فقولت
يعني ليه لاا
زينب : ربنا هيبعتلها اللي تحبه ويحبها
محمد : أن شاء الله
زينب بابتسامة : متشلش هم حاجه انت
محمد : طيب
……………………………………..
مالك كان ماسك الفون ومتردد يرن علي آيه ولا لاا
مالك : هو انا ايه اللي بعمله دا انا ماليش اي حق في
حياتها اكلمها ليه
مالك فضل يفكر وبعد وقت اتحكم فيه قلبه ورن علي آيه
آيه كانت واقفه سرحانه وفاقت علي صوت الفون فكرته
سيف وشافت الفون ولقيته مالك
آيه : مالك ازيك
مالك : انا الحمدلله انتي كويسه
آيه : كويسه اه

 

 

مالك : انا اسف لو بتصل في وقت زي دا بس حبيت
اطمن عليكي
آيه بابتسامة : ولا يهمك وشكرا بجد علي سؤالك
مالك بابتسامة : متقوليش كدا
آيه بابتسامة : بدأت شغل ولا لسه
مالك : بدأت من فتره صغيره كدا
آيه : طيب وايه نظام الشغل
مالك : والله في مشاكل شويه كدا بس عادي
آيه : انت قدها يا مالك
مالك : انتي رايك كدا
آيه : اكيد طبعا
مالك بابتسامة : انا كدا هبقا مغرور
آيه ضحكت وكانت هترد علي مالك كان سيف بيرن
عليها طنشته
آيه بضحك : وماله ياعم حقك
سيف رن عليها تاني
آيه : مالك معلش هرد علي سيف بس وهرجع اكلمك
مالك حس بغيره بس حاول ميبينش : تمم
آيه ردت علي سيف الي اتكلم بغضب
سيف بغضب : بتكلمي مين يا هانم
آيه : اولا وطي صوتك
سيف : بصي انا بحاول اهدي علي الآخر فا انجزي
آيه : عاوز ايه يعني
سيف : بتكلمي مين
آيه فكرت شويه لو قالت له ممكن يدايق : لاا مفيش
سيف : ايه متكدبيش كنتي بتكلمي حد
آيه : اه يعني انت قصدك اني بكلم ومقضياها
سيف : انا مقولتش كدا انا بسالك سوال واضح
بتكلمي مين
آيه معرفتش تتهرب من السوال فقررت تقول
آيه : دا يبقا مالك
سيف : مالك مين
آيه : مالك صاحبك
سيف : مالك صاحبي كان بيكلمك في ايه بقا
آيه : متتعصبش هو كان بيسالني كويسه ولا لا
سيف بعصبية : هو انتي شوفتي عصبية ويسالك
بتاع ايه
آيه : انت تالت مره تتعصب عليا
سيف بعصبية : ما انتي السبب كل ما احاول ابقا حلو
معاكي بتعصبيني بحركاتك
آيه : لا انت اللي بتتعصب علي أتفه حاجه
سيف : اتفه حاجه بيكلمك الساعه 2 ودي تبقا اتفه حاجه
آيه : ما انت بتكلمني اهو علي الأقل هو بيطمن عليا مش
زيك تتعصب وبعدين ولا تبقا فاكر فيا
سيف : انا خطيبك يا هانم لو انتي فاكره ونا لو كلمتك
بعصبيتي مش هتستحمليني زي دلوقتي بالظبط وبعدين
تقوليلي مش عاوزه اتكلم
آيه : سيف انا بجد تعبت من غيرتك دي بجد يعني
سيف : لاا مش كل مره هتعمل فيها دور المقموصه
آيه بعياط : هو انت بجد كل حاجه قولتها ليك مكانتش
ليها فايده
سيف حاول يهدي شويه وبعدين رد بهدوء : انتي اللي
بتوصليني لكل دا
آيه : انا اسفه
سيف : خلاص يا حبيبتي انا اللي اسف
آيه بابتسامة : شايف قمر ازاي ونت هادي
سيف بابتسامة : توتا
آيه بابتسامة : ايوا
سيف : انا بحبك اووي
آيه بهمس : ونا كمان بحبك
سيف بضحك : اخيرا قولتلها
آيه بضحك : متتعودش بقا
سيف تصنع الزعل : كدا مش عاوزه تقوليلي بحبك
آيه بضحك : خلاص متزعلش
سيف : مقدرش ازعل منك
آيه وسيف فضلو يتكلمو كتير
……………………………………
سلمي كانت بتكلم مع يوسف
يوسف : ادخلي متقفيش في البلكونه
سلمي : ومين قالك اني واقفه في البلكونه
يوسف : ادخلي يا سلمي
سلمي : ادخل ليه
يوسف : حد يشوفك
سلمي : الساعه 2 مين هيشوفني
يوسف : طيب انتي لابسه ايه
سلمي بصدمه : نعم
يوسف بضحك : مش قصدي اللي في دماغك بس اكيد
هدوم النوم وبشعرك
سلمي : ونت عرفت ازاي
يوسف : هي محتاجه تفكير يا ذكيه
سلمي : امم
يوسف : طيب ادخلي يلا
سلمي : لاا وبعدين محدش شايفني
يوسف: متدخليش اهو عنادك ادا للي هيجي علي راسك بعدين
سلمي : ازاي يعني
يوسف : لما اشوفك هتشوفي بنفسك
سلمي افتكرت اللي عمله في الخطوبه فدخلت علي طول

 

 

يوسف فضل يضحك عليها كتير
سلمي : بتضحك علي ايه
يوسف بضحك : عشان دخلت
سلمي : هو احنا في برنامج رامز جلال بتشوف كل حاجه
كدا
يوسف بضحك : لاا بس متنسيش اني ظابط
سلمي : وايه يعني برضو
يوسف : يابنتي الظابط بيبقا عندهم خبره في الحاجات دي
سلمي : خبره انك تشوف اللي بيحصل هنا
يوسف بضحك : مش بالظبط بس يتركز في تفاصيل يعني
ممكن اسمع الي بيحصل عندك واخمن الباقي من عندي
والظابط الشاطر اللي بيعرف
سلمي بابتسامة : تعرفي اني كان نفس اتجوز ظابط
يوسف بابتسامة : يعني لو مكنتش ظابط كنتي مش
هتحبيني
سلمي بضحك : لاا طبعا
يوسف بضحك : بياعه
سلمي بحب : انا كنت هحبك في اي زمان ومكان وشكل
اهم حاجه تكون انت يا يوسف
يوسف : اقوالك حاجه هتبسطك
سلمي : قول
يوسف : كنت تخليها ليكي مفاجاه بس هقول بقا
سلمي : قول يا يوسف بقا
يوسف بضحك : حاضر .. يعني ربنا كرمك برائد
سلمي : انت قصدك
يوسف بضحك : ايوا
سلمي بصويت : يا نهار ابيض
يوسف بضحك : اهدي طيب
سلمي : دي احلا حاجه سمعتها
يوسف : طيب بكره عوزاك تبقي معايا
سلمي : دا اكيد طبعا
يوسف : طيب يلا يا قمري روحي نامي كدا
عشان بكره عاوزك تبقي فايقه كويس
سلمي : حاضر يا حبيبي تصبح علي خير
يوسف : ونتي من أهل الخير يا قلبي
…………………………………….
صباح جديد
نور فاقت من النوم وافتكرت كل اللي حصل معاها
وافتكرت كلام فارس ونزلت دموعها بعدين مسحتها
وقامت اخدت شاور وليست هدومها وابتسمو وخرجت
من الاوضه وراحت علي السفره ولقيت يوسف وسيف
ومالك وهناء
نور : صباح الورد
الكل رد عليها الصباح وبعدين قعدت
مالك : مالها عيونك يا نور
نور : مفيش حاجه يا مالك
مالك : هو ايه اللي مفيش حاجه انتي مش شايفها عامله ازاي
يوسف : انتي كويسه يا نور
نور : كويسه والله
سيف : طيب ايه حصل
نور : مفيش بس هي وجعاني شويه
يوسف : طيب بعد ما تخلصي محاضره هنروح لدكتور
نور : يا جماعه مفيش حاجه والله
مالك : انت رايك كدا يعني
نور : اه والله بسيطه
يوسف : ماشي يانور
جرس الشقه رن ونور قامت تفتح وبعد شويه
نور بصوت عالي : ماما يوسف
ماما : في ايه
يوسف : تلاقي الفستان اللي طلبته
بعدين يوسف وهناء قامو راحو يشوفو نور
مالك : طيب اقوم انا بقا اروح علي شغلي
سيف : مالك
مالك بص لسيف : ايه
سيف : عندي سوال بس وعاوزك تجاوب عليه
مالك : قول يابني
سيف : انت كلمت آيه امبارح
مالك سكت ومعرفش يقول ايه
سيف : سكوتك بيقول اه
مالك بصله : ايوا كلمتها اطمنت عليها دي كل الفكره
سيف : وهي الفكره تيجي في دماغك ليه اصلا تكلمها بصفتك ايه
مالك : علفكره انا مش في دماغك كل اللي بتقوله دا
سيف : بس هي باينه كدا يعني انت مهتم بيه وعاوز تتكلم لاا وقت متأخر ليه
مالك : سيف لحد كدا وكفايه انا مش كدا انا انا حبيت اطمن عليه
سيف : وياريت متتطمنش تاني
مالك بصله : تمام
يوسف رجع لقي مالك ماشي بنرفوه وسيف قاعد بيبصله
يوسف : مالكم
مالك : مفيش انا ماشي ورايا شغل
يوسف : خد يابني هنا
مالك مشي ومردش ويوسف بص علي سيف : هو في ايه سبتكو شويه ورجعت لقيتكم كدا
سيف : مفيش يلا بينا علش الشغل
يوسف : لاا ما انا مش كل واحد هسالو هيقولي مفيش
سيف : طيب يلا هقولك قدام
يوسف : طيب .. نور يلا عشان اوصلك
يوسف وسيف ونور نزلو وصلو نور وبعدين يوسف كان بيسوق وبص لسيف
يوسف : قول بقا
سيف : مالك كلم آيه امبارح
يوسف : طيب وبعدين

 

 

سيف : هو ايه طيب وبعدين بقولك كلمها
يوسف : انت مكبر الموضوع شويه هما ليهم كلام يعني من قبل ما تخطبها
سيف بغضب : انت سامع بتقول ايه هو ايه اللي مكبرها وبعدين انت توافق اني اكلم سلمي ودلوقتي هي خلاص خطبتي يعني ليها كلام ملهاش كله كان الأول
يوسف بغيره : وحياه امك هو ايه اللي تكلمها
سيف بضحك : شوف اتعصبت ازاي اهو
يوسف : طيب انت قولتله ايه
سيف قال كل الكلام اللي قاله لمالك ويوسف بصله
يوسف : انت مجنون يابني ازاي تقوله كدا
سيف : اللي حصل
يوسف : متنساش مالك اخوك مش صاحبك وهو قالك أنه كان بيطمن وكان تتكلم معاه بهدوء مش تقوله الكلام الجارح دا
سيف : ممكن اكون غلطان بس انا مبقتش عارف ابقا هادي وما بتكلم معاه
يوسف : ممكن ايه قصدك اه
سيف : يا سيدي غلطان حلو كدا
يوسف : لاا مش حلو لازم تعتذر منو
سيف : حاضر
بعد وقت وصلو ونزلو وكل واحد راح مكتبه يشتغل
…………………………….
نور كانت قاعده في المحاضره سرحانه والدكتور شافها
الدكتور : يا انسه يا انسه اللي سرحانه انتي
نور فاقت علي صوته : حضرتك تقصدني انا
الدكتور : ايوا هو انا كنت بقول ايه
نور باحراج : معلش يا دكتور مش مركزه
الدكتور : ياريت تركزي معايا احنا مش جاين نسرح هنا
نور قعدت وسلمي بصيت عليها
سلمي : مالك يانور
نور حاولت تمسك دموعها: مفيش
شهد : اهدي طيب يا نور
نور : انا هاديه
بعد وقت خلصت المحاضره ونور مصدقا وراحت علي الحمام بسرعه عشان محدش يشوف دموعها
سلمي : يا نور استني
شهد : هي مالها
سلمي : مش عارفه تعالي نشوفها
شهد : يلا
سلمي وشهد راحو ورا نور ودخلوا الحمام
سلمي : نور
شهد شافت نور واقفه بتعيط وحاطه ايدها علي بوقها : سلمي
سلمي بصت مكان ما باصه شهد وشافت نور راحت عندها بسرعه : نور مالك
نور بتعيط وبس
شهد : انتي بتعيطي عشان الدكتور الحيوان دا
نور مبتردش و آيه دخلت شافتهم
آيه : في ايه يا بنات ونور بتعيط ليه
شهد : مش بتكلم خالص
آيه حضنت نور ونور عيطت اكتر
آيه : اهدي يا نور احكيلي مالك
سلمي : هو الدكتور احرجها
آيه : كدا طيب استني انا هخلي فارس يضربه
نور اول ما سمعت اسم فارس قالت بعياط : فارس
سلمي : ايوا بس متعيطيش انتي
نور بعياط : هو فارس هيتجوز بجد
شهد : انتي عرفتي ازاي
نور بعياط : يعني انتو كنتو تعرفو ومحدش فيكم قالي
آيه : لاا يا حبيبتي الموضوع مش كدا
سلمي : انتي عرفتي ازاي
نور : امبارح سمعت من عمتك وهي بتقول هيبقا جوز بنتي
شهد : اه منها مبتسبش فرصه الحربوقه دي
سلمي : نور فارس بيحبك واتخانق مع بابا عشانك وصدقيني مش هيتجوز ملك
شهد : عاوزه اقولك حاجه كمان يا نور مكنتش هقول بس عشان تهدي ملك اصلا بتحب مراد اخويا يعني ولا هي ولا فارس موافقين فمتقلقيش
نور عيطت
آيه : بتعيطي ليه دلوقتي
نور : اصلا انت قولت لفارس كلام وحش اووي وجرحته
سلمي : طيب قولتيله ايه
نور : قولتله أن يبعد عني ومش عاوزه اشوفك تاني وبكرهك
سلمي: ليه يانور كدا
نور بعياط : انا مكنتش عارفه بيقول ايه لما عرفت بالموضوع ونا قلبي وجعني
آيه : خلاص يا نور كل حاجه هتبقا كويسه
نور بعياط : كويسه ازاي بقولك قولتله بكرهك وهو زعل اووي وقالي تمام كأنه بيودعني واكيد مش عاوز يشوف وشي تاني
شهد : اهدي يا مجنونه اكيد مش هيقول كدا هو بيحبك ومستحيل يبعد عنك هو زعلان بس
سلمي : انهارده في حفله وفارس هيكون موجود حاولي تتكلمي معاه
شهد : حفله ايه
سلمي : يوسف وسيف هيترقو بخصوص شغلهم انتي متعرفيش يا آيه
آيه : لاا مقالش
سلمي : تلاقيه عامله مفاجاه ليكي
نور : طيب تفتكروا هيوافق اني اتكلم معاه
آيه : جربي وهيوافق
شهد : طيب يبقا قولولي ايه هيحصل
سلمي : يعني ايه انتي كمان مش هتروحي معانا
شهد : ونا اروح ليه
سلمي : يوسف هيزعل
شهد : طيب ماشي

 

آيه : يلا بينا طيب
البنات خرجو وكل وحده روحت علي بيتها
…………………………………
مالك كان واقف في العمليات
وبعد وقت طويل كان خرج
مصطفي : ايه يا دكتور
مالك بصله : بتكلمني انا
مصطفي بسخريه : هو في غيرك وبعدين ايه مش مركز كدا حتي في العمليه سرحان بتحب ولا ايه
مالك : بقولك ايه التزم حدودك ومتنساش نفسك
مصطفي : انا بقول الحقيقه ولا هي مبقتش تعجب خلاص
مالك : انا عارف بعمل ايه كويس ومش مستني انك تقولي
عمر : خلاص يا مالك هو بيستفزك بس
مصطفي : ايه يا عمر انت كمان بقيت في صفه خلاص حتت عيل يجي يسيطر علي كل حاجه
مالك كان فقد أعصابه وقرب من مصطفى وضربه بالبوكس في وشه
مصطفي : انت اجننت يلاا
مالك : انت مشوفتش جنان لحد دلوقتي
عمر بعد مالك عن مصطفي : خلاص يا مالك مينفعش كدا
مصطفي : طيب والله هتشوف هعمل فيك ايه
مالك : هات اللي عندك مبتهددش انا
مصطفي بصله ومشي وعمر اخد مالك علي المكتب
عمر : في ايه يا مالك انت اول مره تبقا كدا
مالك : انا مدايق اوي يا عمر
عمر : احكيلي طيب ايه حصل
مالك : كلمتها امبارح واكيد أصر أنه يعرف كانت بتكلم مين وانهارده كلمني بطريقه كاني واحد معرفهوش جرحني بكلامه بس هو معاه حق انا اكلمها ليه في الاخر هي خطبته وحقه بس مش بايدي والله قلبي مش عارف اتحكم فيه
عمر : اهدي يا صاحبي اكيد ميقصدش
مالك : ياريتني ما حبتها حبي ليها بود علاقتي انا وسيف انت متعرفش احنا كما ازاي
عمر : انت ليه مكبر الموضوع كدا
مالك : عشان هو كبير اصلا انت مش عارف انا مدايق قد ايه
عمر : طيب احكي يا مالك طلع الي في قلبك عشان ترتاح
مالك : بالعكس كل ما بطلع اللي في قلبك بتعب من العواقب تعرف اني مبقتش حابب اعمل ايه حاجه حتي شغلي اللي بحبه بقيت باهمل في هو فعلا الزعل بيعمل دا كله
عمر : الزعل بيطفي البني ادم لدرجه انه ممكن تشوفه متصدقش أن دا هو هو أكبر عدو ليك بس اوعي يا مالك تستسلم لي عاوزك تركز في شغل عشان خاطر نفسك علي الأقل
مالك بتنهيده : حاضر
الباب خبط وعمر فتح وكان واحد زميله
عماد : الدكتور طارق عاوز يشوف الدكتور مالك
عمر : ماشي
عمر بص علي مالك : اكيد عشان مصطفي
مالك : متقلقش انا هروح اشوفه وراجع
عمر : استني هاجي معاك
مالك وعمر وصلو قدام مكتب طارق وكان موجود مصطفى اللي بص علي مالك بنظره غضب
مالك : طلبتني يا دكتور
طارق : ايوا يا مالك اتفضل اقعد
ونت يا عمر جاي ليه
عمر كان هيتكلم قاطعه مصطفى : اصلا المحامي بتاعه
طارق بحده : مصطفي
مصطفي : سكت اهو
عمر : اكيد مفيش مانع من وجودي انا جاي مع مالك
طارق : طيب اتفضل
عمر قعد وطارق بص لمالك
طارق : ممكن اعرف سبب الخناقه يا مالك
مالك : حضرتك انا كنت خرجت من العمليات وهو وقفتي واتكلم معايا وغلط مره واتنين ونا مقدرتش اسكت ونا كنت بدافع عن نفسي
مصطفي : انت كداب انا اللي كنت بقوله انك مش مركز
طارق قاطعه : مصطفي قولتلك اتكلم
مصطفي سكت وهو باصص علي مالك وطارق بع علي عمر
طارق : انت كنت موجود يا عمر
عمر : ايوا يا دكتور

 

طارق : احكيلي اللي حصل طيب
عمر حكي اللي حصل لطارق
مصطفي : ماهو اكيد هيقول كدا
طارق قاطعه : مصطفي انا عارف كل واحد كويس عارف مالك وعارفك ومالك مش هيعمل كدا بدون سبب فا ياريت
تركز في شغلك وتبطل الحركات دي
مصطفي : تمام
مصطفي قام وبص لمالك وخرج من المكتب
طارق : تقدر تكمل شغلك يا مالك
مالك : عن ازنك يا دكتور
مالك وعمر خرجوا من المكتب وكل واحد راح علي شغله
……………………………..
فارس كان قاعد في اجتماع ومش مركز خالص وبيفكر في كلام نور
واحد من الموجودين : فارس بيه
فارس : نعم
: انت رايك ايه في الموضوع
محمد : ممكن تأجل الاجتماع في وقت تاني
: تمم يافندم
كل الموجودين خرجوا وفضل فارس ومحمد
فارس قام وكان هيخرج
محمد : اقعد يا فارس عاوز اتكلم معاك
فارس قعد ومتكلمش
محمد : مالك يا بني ليه مش مركز كدا
فارس بصله : انا اسف مش هتحصل تاني ومش هخسرك شغلك
محمد : انت فاكر اني بقولك كدا عشان الشغل انا ميفرقش معايا غيرك يا حبيبي
فارس : فعلا ميفرقش معاك غيري
محمد : عارف انك زعلان مني بس انا كنت فاكر اني صح وهتوافق بس خلاص يا حبيبي مفيش جواز
فارس بصله : بتكلم بجد
محمد بابتسامة : ايوا اهم حاجه تكون مبسوط
فارس : طيب في حاجه كمان
بصراحه كدا مراد بيحب ملك وهو قالي وانا وافقت يعني
محمد : طيب خليه ياجي ونا هوافق
فارس بابتسامة : بتفجاني انت
محمد بابتسامة : انا ايه يهمني غير انكم تكون مبسوطين
فارس : طيب خلاص انا هتفق أنه يجي بكره
محمد : تمام
فارس بيقوم يروح مكتبه
فارس : ندا اطلب من مراد يجيلي المكتب
ندا : حاضر يا فندم
فارس بيدخل المكتب وبعد شويه بيدخل مراد
مراد : طلبتني يا فارس بيه
فارس : انت مجنون يا مراد آيه فارس بيه دي يابني احنا متربين مع بعض
مراد بابتسامة : ما هو مينفعش اناديك باسمك في الشغل
فارس : لا يا سيدي قولي باسمك انا بقولك اهو
مراد : حاضر بس انت طالبني ليه
فارس : عندي ليك خبر حلو
مراد : ايه هو
فارس بضحك : بكره تيجي عشان انا زهقت منكم خلاص
مراد : مش فاهم قصدك
فارس : يابني خلاص هتجوز انت وملك
مراد بابتسامة : بتكلم جد
فارس بضحك : اه والله
مراد بضحك : اقوم ابوسك طيب
فارس بضحك : كنت عارف انك هتفرح بس مش لدرجه تبوسني يعني
مراد بضحك : مش عارف انا بقول ايه والله
فارس قام حضنه وبصله بضحك : مبسوط عشان والله
مراد بابتسامة : بجد يا فارس شكرا
فارس بابتسامة : متشكرنيش يا حبيبي كمل بضحك يلا بقا عاوزين نفرح
مراد بابتسامة : هيحصل قريب هكلم ملك وافرحها
فارس بابتسامة : ماشي يا حبيبي
مراد خرج وفارس رجع قعد علي الكرسي فتح الفون علي صوره نور
فارس بحزن : مش عارف ليه تبعديني عنك ممكن زعلتي من حاجه عملتها ومش قصدي بس حتي لو كدا المفروض مفيش حاجه تبعدنا عن بعض بس انتي وحشتني اووي يانور بحد محتاجلك كان نفسي اكلمك الوقتي عشان القوالك خلاص كل حاجه هتبقا زي ما احنا عاوزين بس انتي بعدتيني عندك

 

فارس قفل الفون واخد نفس طويل ورجع يكمل شغله
……………………………….
مراد خرج من عند فارس وراح علي مكتبه ومسك الفون ورن علي ملك وبعد وقت رديت عليه
مراد : عارف انك زعلانه مني بس انا اسف خلاص يا ملوكتي هنتجوز ومفيش اي حاجه هتوقف في طريقني كمل بضحك اسف اسف اتكلمت كتير ومش مديلك فرصه تتكلمي
سوزان : ومين قالك انك هتجوزها
………………………………..

 

 

0 0 votes
Article Rating
____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

Subscribe
نبّهني عن
guest

0 تعليقات
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x