روايات

رواية اسر وحنين – اسرني حنينك الفصل العشرون 20 بقلم شيماء محمد

رواية اسر وحنين – اسرني حنينك الفصل العشرون 20 بقلم شيماء محمد

 

البارت العشرون

 

 

ملاك بصوت عالي :تصرف تاني في اي اكتر من الي انت عملتوو هااا في

 

ايي جاوبني يافهد باشاا في اي اكتر من انك تضربني قدام مراتك التانيه متقول ساكت ليييه
فهد بعصبيه :من امتا وانتي بتعلي صوتك عليا هاا وبعدين انا طلقتها واخر مره هقولهالك يا ملاك صوتك ميعلاش ويلا عشان تمشي معايا عشان هنروح للدكتور نطمن علي البيبي
ملاك :بيبي اي انت عرفت منين
فهد :ملكيش فيه يلاا اخلصي
ملاك بعصبيه :انا هسقط يا فهد عشان مش عاوزه حاجه تفكرني بيك وبعدين انت طلقتني ازاااي اجي معاااك انا هسقط الي في بطني يافهد
فهد بغضب :ملااااااك لآخر مره بقولك وطي صوتك وتخلصي وكلمه ذياده انتي الي هتندمي علي الي هيحصل

ملاك :عارف يافهد انا بكرهك انت مش إنسان انت حيوان ولسه هتكمل فهد ضربها بالقلم ملاك من شده القلم وقعت علي الارض ملاك بصويت وهي بتمسك بطنهااا

 

 

فهد فاق علي صوتها واستوعب هو عمل اي وشلها وجري بيها علي المستشفي ركبها العربيه وبقي بيسوق بأقوي سرعه
عند حور ومراد
حور :مراد بس كده كفايه جبنا كل حاجه تعال نروح ناكل هيكون فهد صالح ملاك
مراد :ماشي ياحبيبتي يلا
وراحوو مطعم كبير عشان يكلوو
عند ابو فهد
ليلي بعياااط :طلقني يا عميي فهد طلقني
ابو فهد:اهدي يا بنتي مش انتي بتقولي طلقها هي الاول
ليلي :ايوه ياعمي
ابو فهد :خلاص يا ليلي خلصت هو هيرجعلك
ليلي:بجد يا عمي
ابو فهد :ايوه يلا اطلعي غيري وراتاحي شويه
ليلي :ماشي ياعمي
عند فهد
وصل المستشفي
فهد بعصبيه للدكتور ابني ومراتي يعيشوو
الدكتور:يا فهد بيه هنعمل الي علينا والباقي علي ربنا
فهد قعد علي الارض وحط ايدو عل راسوو وبقي بيعيط ويقول يعني انت تروح عشان تصلحها وتردها تقوم تضربها تاني انت اي يا اخييي
فهد فاق لما الدكتور طلع جري عليه
فهد:هااا في اي
الدكتور :الحمدلله محصلش حاجه للمدام ولا البيبي هما كويسين بس خد بالك منها
فهد :عاوز ادخلها
الدكتور:خمس دقايق بس

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية كيان الزين الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم كيان كاتبة

 

فهد: ماشي
فهد دخل لقه ملاك نايمه وباين علي وشها التعب
فهد قعد علي السرير ومسك اديها وبقاا يعيط ويقول انا اسف يا ملاكي

 

بس انتي استفزتيني واهنتي كرامتي وانا مش بقدر اتحكم في اعصابي انا اسف ياملاك

 

ملاك فاقت واول ما شافت فهد صوتت
ملاك بعيااط:ابعد عني اطلع براا انا بكرهك ابعد عني انت عاوز تموتني انا وابني

 

فهد :ملاك لا انتي بت لسه مكملش ملاك بتصوت وتقلوو اطلع برااااا فهد طلع عشان صحتها
فهد طلع برا عشان ملاك تهدي وبعد ساعه دخل وقالها انا اسف ولازم تسمعيني

ملاك بتعب:فهد انا كونت هسقط بسببك عارف يعني اي كونت هخسر ابني
فهد بدموع مسك ايد ملاك :ملاك انا اسف والله كونت جاي اصلحك بس انتي

 

الي عصبتيني واوعدك من هنا ورايح مش هتعصب عليكي بس سامحيني انا بحبك ومش هقدر علي بعدك
ملاك بعيااط:مسمحاك يافهد بس اي غلطه منك انسه اني اسامحك
فهد:اوعدك مش هزعلك ولا هزعل ابني وهشلكم في عيوني
تسريع الاحداث حور ومراد عرفو الي حصل لي ملاك وراحو المستشفي وبعدين فهد خد ملاك وطلع علي البيت وحور راحت البيت

 

ومراد روح نام وكلهم نامووو ونسبهم بقا انا يصحوو نروح عند ابو فهد والحربايه ليلي شويه
ليلي :ياعمي انا سمعت انو رد ملاك
ابو فهد:يابنتي فهد طلع بيحبها وانا غلط لما جوزتك فهد من غير ما يعرف

يُتبع..

 

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *