رواية احببت متمردة الفصل السادس 6 بقلم أسماء السيد - The Last Line
روايات

رواية احببت متمردة الفصل السادس 6 بقلم أسماء السيد

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية احببت متمردة الفصل السادس 6 بقلم أسماء السيد

 

 

البارت السادس

 

 

#احببت_متمرده part 6
وفجأه بتقف ملاك وبتمسح دموعها وبتلف تركب عربيتها والغضب عاميها ورعد مستخبي وهيا ماشافتوش واتحركت بأقصي سرعه
رعد:ياترا راحا فين انتي وراكي اسرار كتير ولازم اعرفها عشان اكسرك والله لهوريكي يابنت النجار
وركب عربيته واتجه لقصر النجار
………. بعد مده وصلت ملاك المستشفي الي كانت فخمه
نزلت ودخلت المستشفى
ملاك:عاوزه ادخل
الممرضه :حضرتك ممكن تيجي وانا هعالجك

 

 

ملاك:لا انا عاوزه الدكتور
الممرضه بعصبيه:بقولك تعالي انا ممرضه برضو هعرف العلاج بردو
ملاك بغضب:اسمها ايه المستشفى
الممرضه بستغراب:اسمها الملاك
ملاك بنفاذ صبر:صاحبها مين
الممرضه:قاسم النجار
ملاك :انا بقا اسمي ملاك النجار يعني جدي صاحب المستشفى دي وكمان متسميه علي اسمي فاهمه
الممرضه بخوف:اهلا ياهانم اتفضلي تحبي تدخلي دلوقتي ولا بعديين
ملاك بصتلها بغضب وفتحت الباب ودخلت
الدكتور:اهلا اهلا يا ملاك هانم اتفضلي
ملاك مدتله ايدها :انجز اربطهالي انا مش فاضيه وكمان غيرلي علي الج”رح الي في كتفي دا
الدكتور:حالا يا هانم دا المستشفى نوررت بحضرتك
وقرب من ملاك وبدأ يعالج لها الجر*ح الي كان سطحي
وكتفها الي كان تم شفائه بنسبه كبيره
………. بعد شويه بيخلص
الدكتور:اي حاجه تاني ياحضرت الظابط
ملاك بزهق :لاء عن اذنك ….. وخرجت
…….. في الخارج طلعت ملاك وركبت عربيتها ومشيت
ملاك بغضب:أنا مش هسكت غير لما اعرف الي انت مخبيه وهعرف السر .. وقعدت تفكر في حاجات كتير
قاطع تفكيرها موبايلها الي رن وكان قاسم
قاسم:ملاك ياحبيبتي
ملاك:ايوا
قاسم:انتي فيين
ملاك:أنا موجوده ياجدو في حاجه
قاسم:تب عاوزك تيجي حالا القصر
ملاك بغضب:لاء كفايه كدا اوي يا قاسم انا مش ناقصه
قاسم بحده:ملاك حالا القيكي قدامى فاهمه وارجوكي متكسفيش جدك قدام الناس…. وقفل بسرعه
ملاك اتعصبت اكتر وفعلا اتجهت للقصر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر
كان الكل متجمع حتي رعد وصل وعيله الدمنهوري لسا هناك مامشيوش
جميله:هيا كل دي صور لملك
نيره:ملاك مش ملك اه دي صورها
وكانو بيتفرجو علي الصور الكبيره الي في جميع أنحاء القصر ومنهم وهيا بالبدله والتخرج
سالم:بس شكلها شرسه
قاسم بضحك:لاء دا الي بتبينه انما دي من جوا بسكوته
سالم:بس شكلها عنيده اوي يا قاسم
قاسم:ملاك عنيده لا لا دي عنيده دي قليله عليها
إبراهيم:بس شكلك بتحبها ياعمي اوي
قاسم بحب:ملاك دي روحي
يونس بمرح:ااه ماهيا ست ملاك هيا الي في القلب

 

 

قاسم:اخرس يالا دي حبيبتي
مروان:بس بجد انا اتصدمت لما عرفت انكم ولاد عم
يونس:اشمعنا
مروان بص لرعد :لا عادي
قاطعهم دخول ملاك
ملاك:سلام عليكم
الجميع:عليكم السلام
سالم:يعني انا اجي عشان اشوفك تسيبيني وتمشي
ملاك:لاء ياجدو مش كدا بس كنت متضايقه شويه
قاسم:تعالي اقعدي
قربت ملاك وقعدت جمب قاسم ويونس بيبصلها وهيا مبصتلوش حتي
قاسم:ايدك كويسه
ملاك:اه تمام معلش بقا لو ازعجتكم
سالم:ولا يهمك يا بنتي
نرمين كانت بتبصلها بكره ومحمود ملاحظ بس ساكت
قاسم بخبث:هتباتي معايا انهارده هنا ماشي
ملاك بعفويه:لاء يا قاسم
سالم:هيا ملاك مش بتبات في القصر
قاسم:لاء ياسيدي مستقله برا القصر من فتره
ملاك:ارجوك سيبني علي راحتي
يارا بخبث :صحيح يا ملاك هوا انتي مش قاعده مع عيلتك ليه
ملاك:والله عادي انا حابه كدا فعملت كدا
يارا:واو يعني محدش يغصبك علي حاجه يعني مش بسبب ان عندك بيفرند
قاسم بثقه:انا عارف اخلاق حفيدتي كويس هيا عمرها متعمل القرف دا ولو انا مش واثق فيها مكنتش سبتها لوحدها دي ملاك النجار زي الجنيه الدهب
ملاك بصت لرعد بثقه وهوا بصلها بكره شديد
قاطعهم رنه تليفونها وكان مجهول
ملاك:ممكن ارد
سالم:اتفضلي يابنتي
ملاك ردت وكان رقم امريكي
ملاك:امممم
المجهول:……………….،
ملاك بشر:وصل
المجهول:اه وحصل……………..،
ملاك عيونها احمرت من الغضب:اوكي… وقفلت
قاسم:مين
ملاك بصت ليونس بصه هوا فهمها:عن اذنكم
سالم:علي فين انتي لحقتي
ملاك :لاء ياجدو انا طالعه فوق وجايه
وطلعت فوق ويونس طلع وراها ورعد استغرب واتعصب
(انت ماااالك يا عم 🙃)
…….. فوق عند ملاك دخلت غرفتها الي مدخلتهاش من اربع سنين كامليين
والي كانت متنضفه وكأنها متواجد فيها حد ودي اوامر قاسم..
دخل يونس
يونس:ملاك في ايه
ملاك بغضب:انا مش طايقك بس محدش هيساعدني غيرك تمام
يونس بحزن:ملاك والله انا…
ملاك قاطعته:هشش مش عاوزه اسمع حاجه دا مش وقته خالص
يونس:من طريقه كلامك يبقا وصل
ملاك:ااه وصل بعد خمس سنين
يونس بتوتر:تب وهتعملي اايه
ملاك بغضب:هنهيه هوا وكل الي ومعاه
يونس :بس بس دا مش سهل ومش هتقدري عليه
ملاك:هوا انت كيس جوافه ولا حاجه
يونس بخوف:بس ياملاك دا صاحببي
ملاك بغضب:بس دا عدوووي ها يا ابن عمي معايا ولا عليا هات اخرك
يونس اتنهد :الي تشوفيه ياملاك معاك ياصاحبي
ملاك:يبقا يلا جهز الرجاله قبل مااطلع العمليه الجايه عشان لازم اروح اقرص ودنه وبعدين اقطعها خالص
يونس بتوتر:بس انتي عارفه ان مايا هيا ال..
ملاك بغضب:يونس اخرس
يونس بتوتر:تب اهدي كدا وانزلي وانا هجهز الحاجه وهكلمك ونروح
ملاك بغضب:لاء انا هروح لوحدي واليله
يونس بصدمه:لوحدك

 

 

ملاك:ااه لوحدي واخلص انا مش ناقصاك
يونس:تمام ياملاك
ملاك :اتفضل انت وانا نازله وراك
يونس خرج وهوا خايف عليها وهيا اتنهدت وقربت علي الدريسنج وفتحت باب سري ورا الكوتشيات وكان عليه جهاز امني مطور جدا ومبيتفتحش غير ببصمه العين والقلب ورقم سري وكمان كلمه بصوتها
ودخلت وكانت عباره عن غرفه كبيره ونورت الانوار وبان مخطط كبير جدا عليه صور ناس كتير وخيوط متربطه ببعض مسكت السهم الصغير ورمته علي صورة واحد وجت في نص دماغه
ملاك:مش هسيبك لو علي موتي
ولفت وخرجت برا المخبئ وقفلته كويس بنفس الطريقه وخرجت من الغرفه وعملت مكالمه لحد ونزلت
……… تحت في الصالون نزلت ملاك وقعدت معاهم
قاسم:كنتي فيين
ملاك :كنت بتفرج علي اوضتي
قاسم بصلها بشك :ملاك كنتي بتعملي ايه
ملاك:خلاص بقا مفيش حاجه كنت بتفرج علي اوضتي
قاسم اتنهد وسكت لانه عارفها عنيده
ميرفت:صحيح ياحبيبتي انتي مالو دراعك الشمال
ملاك بضحك:لاء عادي دي طلقه
اتصدم الجميع معادا محمود والشباب
قاسم:طلقه انتي مش قولتيلي وقعتي
ملاك:عادي يا قاسم يعني كنت بهزر بسلاح فطلقه جت في دراعي مش مشكله
جميله بدهشه:وانتي تاخدي طلقه عادي كدا
ملاك:اصل انا في شغلي دا الموت بيني وبينه خطوه بس
جميله:ربنا يسترها عليكي ياحبيبتي
ريم:انتي سوبر هيرو بقا
ملاك:لاء عادي والله مش مستاهله هوا محدش من عندكم اخد طلقه قبل كدا اصل اعرف انهم ظباط
جميله:لاء الي اتصاب قبل كدا رعد بس كان جرح مش طلقه
ملاك بصتله بكره وهوا بدلها النظراات
……… بعد مده جه رساله لملاك ففتحتها بلهفه وقامت واقفه بسرعه
ملاك:عن اذنكم
قاسم:علي فين ياملاك
ملاك شالت السناده ورمتها ليونس الي اخدها وملاك فضلت تحرك دراعها الي اتحسن
قاسم:ليه عملتي كدا
ملاك:معلش حبيت افكها سوري ياجماعه
ومدت ايدها تتأكد من السلاح
محمود بخوف:انتي واخده سلاحك ليه انتي راحا فين
ملاك:مشوار ياسياده اللواء عن اذنكم
قاسم:راحه فين استني
ملاك وهيا ماشيه:هجيلك تاني ياقاسم مش فاضيه
قاسم:تب خدي كلميني
ملاك بسرعه:متأخره سلاام هكلمك
وخرجت جري وركبت عربيتها واتحركت بسرعه لدرجه انهم سمعو صوت فرملت العربيه
قاسم:ربنا يستر
محمود بغضب:انا تعبت من البنت دي
نرمين:ريح دماغك منها هيا علطول كدا بتحب المشاكل
الكل بصلها بستحقاار وسكتو وهيا اتحرجت
يارا بقرف:دي بنت قلية ذوق
قاسم اتعصب بس مبينش:ليه يابنتي بتقولي كدا
يارا:اصل هيا قاعده معانا كل شويه تمشي ايه دا
قاسم بهدوء:انا بعتذر بنيابه عنها ليكم بس ملاك مبتحبش تقعد ولا تستسلم وانا متأكد انها راحه تعمل مصيبه
محمود:والله وانا كمان عارف
سالم:ولا اي حاجه حصلت ياقاسم دي عامله زي رعد مبيقعدش بردو
محمود:يونس
يونس:نعم
محمود:ملاك راحا فيين
يونس بتوتر:الله وانا مالي انتا عارف ملاك بتقول لحد
محمود بتحذير:يونس ملاك مبتحكيش لحد في الدنيا غيرك وسرها معاك انتا هيا راحا فيين
يونس بتوتر اكبر:لاء انا معرفش ياعمي وبعدين احنا متخانقين فمحكتليش حاجه وبعدين انا مالي
محمود بصله بشك ويونس اتوتر ومتكلمش
سالم:بص بقا يا قاسم انتا معزوم عندي علي الغدا كمان يومين تمام
قاسم:بس…

 

 

قاطعه سالم:مفيش بس تمام
قاسم:تمام يا صاحبي
كل دا ورعد هيموت ويعرف راحت فين بس حاول يشغل نفسه في حاجه تانيه
رعد في نفسه:انا بفكر ليه مايارب تولع انا مالي اووف
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك
بتوصل بارر شكله فخم وبتنزل جري من عربيتها وتدخل
بس وقفها الحارس
الحارس :علي فين يا انسه
ملاك بغضب:داخله
الحارس:معاكي كارت دخول
ملاك ببرود :ااه معايا
الحارس:وريني
ملاك طلعت كارت اسود من جيبها
الحارس بخوف:ملاك النجار وكمان كارتVIP دا بجد اتفضلي ياهانم
ملاك بصتله بقرف ودخلت وقعدت علي احد الكنب بتاع الاغنياء
الجرسون:تشربي حاجه
ملاك:لاء
الجرسون بخوف:م.ملاك النجار
ملاك ببرود:ااه بما انك عرفتني روح انده للمشغلك خليه يطلعلي يلا
الجرسون جري من قدامها واتجه لاحد الغرف في المكان
…….. في الغرفة
كان يجلس رجل في التلاتينات ومعاه اكبر رجال الاعمال في البلد وماسك كاس وبيشرب
احد الرجال:بس والله كان ليك وحشه وصلت امتا
الرجل:لسا واصل امبارح بليل
رجل اخر :نورتنا ياباشا
الرجل:بنوركم يا رجاله
فجأة دخل الجرسون وهمسله في ودنه
الرجل اتصدم والكاس وقع اتكسر :مين
الجرسون:والله هيا يا باشا
الرجل بتوتر:تب تب خلي الرجاله تجهز
الجرسون:انا هجهز الرجاله وكل حاجه بس هي دي بيقدر عليها حد
الرجل بعصبيه:نفذ ياغبي يلا
احد الرجال:في حاجه ولا ايه
الرجل بتوتر:لاء دي صديقه ليا مش اكتر عن اذنكم اتبسطو وانا جيلكم…. وخرج بلهفه
……… في الخارج كانت قاعده ملاك وحاطه رجل علي رجل وبتشرب عصير بعد ما اتأكدت من صحته
فجأه ظهر الرجل الي كان وراه رجال كتيير بس وقفهم بحركه من ايده وقرب عليها وهيا بصتله بغضب بس مسكت نفسها وهوا قعد
ملاك ببرود:اهلا يا عاصم
عاصم بتوتر:اهلا ياملاك عامله ايه
ملاك بغضب:أحسن منك
عاصم:جايه لييه
ملاك بخبث:والله زي ماتقول كدا سمعت انك جيت مصر بعد خمس سنين غياب قولت اجي اهو اعرف هنتقم منك ازاي وحياتك ماشيه ازاي عشان أعرف ادمرها
عاصم اتصدم من جرائتها وبخوف:عاوزه ايه ياملاك
ملاك بحده:اسمي حضرت الظابط فاهمم
عاصم:عاوزه ايه ياحضرت الظابط
ملاك ببرود:امم عاوزه ايه عاوزه ايه…عاوزه روحك ياعاصم
عاصم بتوتر:وغير روحي
ملاك بغضب :عاوزه روحك واذلك ياعاصم
عاصم بعصبيه:لاء بقا انتي تخطيتي حدودك معايا
ملاك بصوت عالي:ولا اسمع كدا وتخرس فاههم الشويتين بتوعك دول مش هياكلو معايا فاههم
عاصم اتوتر ومتكلمش
ملاك بغضب:من الاخر انا عارفه انتا عملت اييه زمان وهاخد حقي منك ياعاصم…. وقامت وقفت
عاصم رجع ضهره لورا وببرود:انتي اخرك فاضي ياملاك وجواكي كسر كبير معجزك انا الي حافظك وعارفك ولا نسيتي الذكريات
قربت ملاك ومسكته من ياقه قميصه ووشها قصاد وشه
ملاك بحده:صدقني ياعاصم وحيات كل دقيقه من الذكريات لهدوقك عذاب ياابن السعدني ملاك بتاعت دلوقت مش ملاك الغلبانه الي كنت تعرفها و هاخد روحك
عاصم اتوتر وخاف من كلامها بس كان مبسوط من قربها
ملاك بعدت بغضب وبصتله بقرف واتحركت بس هوا وقفها لما مسك ايدها وهيا عطياله ضهرها
عاصم بحزن:ملاك هوا ممكن يجي يوم ونرجع تاني
ملاك بحده:دا مستحيل انا اسمي ملاك لكن افعالي الجايه شيطانيه ياعاصم ورب الكون لوريك العذاب الوان
وشدت ايدها من ايده وكملت طريقها بس وقفت فجأه وطلعت سلاحها وصوبته علي عاصم في ثانيه رجاله عاصم رفعت عليها السلاح
عاصم بصراخ:نزلو السلاح يلا

 

وبالفعل نزلو السلاح وملاك لسا مصوبه عليه قام وقف
عاصم:اعملي الي انتي عاوزه انا قدامك اهو
ملاك نزلت السلاح وببرود :لاء مش هقتلك دلوقتي هترتاح وانا عاوزه اعذبك الاول وبعدين اذلك وبعدين اقتلك
واتحركت عشان تمشي بس فجأه اطلقت طلقه علي احد الحراس وجت في كتفه ومشيت وعاصم اتنهد
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر
كان الكل متجمع ويونس قاعد قلقان والباقي بيتكلم
سالم:انا بقول نستأذن احنا بقا
قاسم:ليه كدا ياسالم ماانتو قاعدين
سالم :ياراجل ما انت معزوم عندي بعد بكرا
قاسم:الي تشوفه ياصاحبي بس خليك كمان شويه
سالم بإبتسامه:معلش يا قاسم تتعوض في وقت احسن
قاسم اتنهد:علي راحتك ياصاحبي
حسين:ابقو شرفونا تاني ياجماعه والله قعدتكم مايتشبع منها
إبراهيم:ان شاء الله بس مش بعد ماتشرفونا
سلم الجميع علي بعض واتجهو الي خارج القصر بعد العيله ودعتهم ودخلو جوا
قاسم بجمود:يونس
يونس:ايوا ياجدو
قاسم:ملاك فين
يونس بتوتر:ملاك ملاك
ملاك من وراه :انا اهو ياحبيبي
يونس اتنهد براحه وقاسم قرب منها
قاسم:كنتي فيين
ملاك بإبتسامه:عادي مشوار كدا
قاسم بغضب:ماشي ياملاك ماشي
ملاك:انا قولت اسلم عليكم وامشي
حسين:يابنتي خليكي معانا انهارده وبكرا امشي
ملاك:لاء ياعمي سيبني علي راحتي
قاسم:تب عشان خاطر قاسم
ملاك اتنهدت:انت قلبي وروحي يا قاسم ياعسل بس صدقني مش هقدر يلا عن اذنك…. وقربت باسته من خده واتحركت للخارج
ملاك بحده:يونسس ورايا
جري يونس وراها بعد ماسلم عليهم وقاسم اتنهد علي عندها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استوووب

 

 

0 0 votes
Article Rating
____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

Subscribe
نبّهني عن
guest

0 تعليقات
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x