رواية احببت متمردة الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم أسماء السيد - The Last Line
روايات

رواية احببت متمردة الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم أسماء السيد

رواية احببت متمردة الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم أسماء السيد

 

 

البارت السادس والثلاثون

 

#احببت_متمرده part 36
بيتصدم رعد لما بيلاقي سريرها فاضي وحس ان روحه ونفسه راحو
رعد بذهول:هيا راحت فيين ملاك….وقرب وفتح الحمام
وكان فاضي وبقا يدور عليها زي المجنون
رعد بغضب جحيمي:انتوووو يا بهاييم فيننن مراتيي
قرب علييه الدكاتره والممرضين بذعرر
رعد بغضب:فييين مراتتتي؟؟
الدكتوره برعب:ما هيا جوووا يا رعد بيه
رعد بدأ يكسر فيها كل حاجه زي المجنون:مش معقول هرببببت ازاي راحتتت فين
وبيخرج من المستشفى وهو علي اخره من الغضب وقلبه هيتخلع عليها من الخوف وبيركب سيارته بجنون بعد مابيكلم حسام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شقه شريف
كان قاعد وبيتفرج علي التلفزيون بملل فجأه الباب خبط
اتجه للباب وفتحه وكانت الصدمه لما شاف هنا

 

 

شريف بدهشه:هناا
هنا بصتله ببرود:مش هتقولي ادخلي ولا اييه
شريف بحده:لاء واتفضلي مش عاوز اشوف وشك
هنا بخبث:دلوقتي مبقتش عاو تشوفني ياشريف
شريف بغضب:واياكي تقربي من رعد فاهمه يا هنا
هنا بغرور وسخريه:لاء ما انا قربت من زمان يا شريف ومتنساش انك انت الي ساعدتني اهرب ازاي
شريف بضيق:الي فات مات واتردم عليه وابعدي عن. طريقي فاهمه رعد الي انقذني كتيرر وانا بعته عشان شيطانه زييك
هنا بسخريه:ههه صدقني يا شريف مش هسيبه وهاخده وهيكون ليا وهسيطر عليه انا متأكده انه لسا بيحبني
وقربت ولفت ايدها حواليين رقبته بجرأه ودلع:ومتنساش الي كان بينا يا شريف يا حبيبي
شريف زقها وبصلها بقرف:انتي ازبل واحده في الحياه ياهنا حقيقي انا مشوفتش في قذارتك
ودخل وقفل الباب في وشها وهيا بصت للباب بنظره غريبه
وتوعد.. ونزلت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند رعد…… وتحديدا علي الطريق
وقف فجأه في طريق فاضي وضرب الدريكسيون بقوه وغضب وكان هيموت من القلق
رعد بغضب:لييه كدا ياترا انتي مشيتي ولااتخطفتي ولا اييه اعمل اييه بسس انا بقيت تايييه
وافتكر حاجه وهدي وابتسم وكان بيفكر هيوصلها ازاي
وعن طريق ميين
قاطع تفكيره رن تليفونه وكان حسام
ررعد ببرود:اممم
حسام ببسرعه:راجعت الكاميرات ولقيت فعلا ملاك خرجت بكل هدوء وكانت مماشيه طبيعي جدا وكمان لقيت رساله
رعد بغموض:رساله اييه
حسام بتوتر:رساله مكتوب فيها…. انا بكرهك طلقني يارعد غيابي وسيبني في حالي سلام يامن وجع قلبي……
رعد بحده وبرود: تمام. وقفل وحسام اتصدم
رعد بضحكه خبيثه وغموض:وماله انا بحب اللعب اويي وخصوصا لو هنجري ورا بعض ياملاكي وحيات قلبي الي
حبك لهتباتي في حضني اليله يا ملاك
وانطلق وهو بيبتسم بخبث وبروود رهيب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شرم الشيخ…. وتحديدا علي البحر
كانت واقفه ملاك وهيا لابسه دريس لونه ازرق طويل
وبحملات عريضه وسايبه شعرها وبتتأمل البحر
ملاك بإبتسامه حزينه:كان لازم اعمل كدا انا تعبت من الدنيا كلها بس حتي رعد يمكن هو مغلطش اوي بس انا الي ضعيفه وجبانه ااه يارعد لو تعرف انا حصلي ايه ف الضلمه
لاء وكنت بحلم ان نرمين هانم تنازلت وجتلي هه اوهام
….تباً لكي ايها الفتاه لهذه الدرجه تعلمي ان لا احد يحبك حتي امك وابوك….
ودموعها نزلت غصب عنها:بس انا بحبه اوي بس دا عمل فيا زيه انا مش. قادره اتنفس من غيره متنكريش.ياملاك
انك عشقتيه…
وفضلت تتمشي لحد ما لمحت قدامها رعد وهو حاطط ايده في جيبه وبيبصلها بإبتسامه
ملاك اتجمدت:رعد..
رعد بحب:وحشتيني.ياملاكي تعالي… وفتح ذراعيه
ملاك جريت عليه بدون وعي ولكن كانت الصدمه انها بتتخيل
ملاك بغضب وانهيار :لييه كدا بقيت اتخيله كمان يارب
وقعدت علي احد الكراسي وبكت بقوه وحزن وبعد كدا اتجهت لغرفتها في ذاك الفندق
…. في اسانسير. اتجهت ملاك وركبت ولاكن. في حد. ركب وراها والاسانسير طلع
الشخص بعدم. تصديق:ملاك.النجار مش معقول
ملاك بصتله بستغراب:حضرتك تعرفني
الشخص بهدوء:عز المعرفه انتي مش عرفاني
ملاك بتذكر:الصراحه لاء بس. حاسه اني شوفتك قبل كدا
الشخص بهدوء:انا سيف العدلي كنت عند جدك قاسم في المكتب وشوفتك يوم ايدك ماكانت مجروحه
ملاك بهدوء:اااه تمام
سيف:انتي بتعملي ايه هنا بقا
ملاك ببرود:عادي جايه اشم هووا بس ياريت محدش يعرف اني هنا
سيف بغموض:اكيدد دا. سرر
وصل الاسانسير وطلعو نفس الدور
سيف بإبتسامه:اييه الصدف دي
ملاك بلا مبالاه:ااه ماشي
سيف مدلها ايده:اتشرفت بمعرفتك
ملاك بصت لايده وببرود:سوري مبسلمش علي اغرراب
واتجهت لغرفتها وسيف اتحرج وحك خلف رقبته بإحراج
سيف بتوتر واحراج:قاسيه بس مك”نه الماني ملاك وهيا ملاك فعلا يخربيت جمالها… ابتسم بخبث … يلا بينا يا بنت النجار…
واتجه لغرفته وهو بيفكر في حاجه
(اصل المشر”حه ناقصه قت؛له 😑)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر النجار… وتحديدا في الصالون

 

 

كان متجمع الجميع معادا يونس الي كان في اجتماع
قاسم:حسيين
حسين:نعم يا بابا
قاسم:كنت عاوز منك تجيبلي بكرا تقرير بلحديد الي استوردنه من المغرب
حسين:تمام من عيوني وااه صح ملاك بقت تملك نص اسهم الشركه الرئيسيه دلوقتي يعني انت وهيا وانا الي شركا فيها دي نسبتها 45%وانا40بس … وضحك
مايا بغل:وانا بقا ياجدي
قاسم ببرود:هبقا اكتبلك اي اسهم في اي فرع من الشركه
مايا بحقد:لاء انا عاوزه في الشركه الام النجار الرئسيه
واكتر من ملاك كمان
قاسم بحده لأول مره:لاء هيا زيطه
مايا بذهول:انت بتقولي لاء ياجدي شوف يابابا
محمود ببرود:الي شايفه صح ابويا يعمله ميخصنيش دا ماله هو مش انا
مايا ذهلت من معاملتهم واتضايقت
نرمين بحده:خلاص يامايا مش مستاهله ولا انتي عاوزه مشاكل
مايا بحقد وغل لملاك:حتي انتي يامامي ماشي… وطلعت
فوق..
اياد بذهول:انتو كويسسين ياجماعه
محمود:اشمعنا
اياد:اصل مش من عادتكم تعملو كدا يعني

 

قاسم بغموض:لازم كل حاجه تتغير بقا… وقام اتجه لمكتبه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في منتصف اليل … عند ملاك
كانت نايمه بعمق وهيا حاضنه المخده وباين عليها الحزن
وفاتحه النوور
فجأه بيتفتح الباب وبيدخل شخص بخطوات ثقيله وبيقفل الباب وبيقرب منها وبقعد علي حرف السرير امامها وبيبص عليها وبيمشي ايديه علي خدها وبيرجع خصلة شعرها خلف اذنها
ملاك بتتضايق من اللمسات وبتفتح عينها وكانت الصدمه
انه وووووووووووو…….
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استوووووب
دا تصبيره كمان بارت بليل هاخد بريك وهكتبه🙂

 

 

____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *