رواية احببت متمردة الفصل الخامس عشر 15 بقلم أسماء السيد - The Last Line
روايات

رواية احببت متمردة الفصل الخامس عشر 15 بقلم أسماء السيد

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية احببت متمردة الفصل الخامس عشر 15 بقلم أسماء السيد

 

 

البارت الخامس عشر

 

اياد بصدمه:يعني انتي بنت عم عاصم السعدني
ندي بحزن:ااه انا بنت مدحت السعدني
اياد في نفسه :ملاك لو عرفت ممكن تقتلها دا ليه مش ممكن يكون عاصم الي باعتها تتجسس لاء يا اياد شكلها غلبانه اوووف بقا
ندي:انت رحت فين يا اياد بيه
اياد:مرحتش في حته انا موجود اهو قوليلي بقا ازاي انتي من عيله السعدني وبتشتغلي خدامه هنا دا يعني انتو اغنيا
ندى بحزن وضيق:لاء دي حكايه طويله اوي يابيه
اياد بفضول:حابب اسمعها
ندي بتوتر:ممكن بعدين عشان مش مستعده
اياد:طبعا براحتك عن اذنك بقا تصبحي علي خير وادخلي يلا الجو برد ويستحسن متقوليش لحد في القصر دا انك من عيله السعدني وخصوصا ملاك
ندي بستغراب:اشمعنا ملاك مين تقصد الظابط
اياد:ااه انا حذرتك وربنا يستر لينا قاعده تانيه ياندي سلام
ومشي اياد وندي كانت مستغربه بس اتنهدت ودخلت القصر واتجهت لغرف الخدم الي جوا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند مرام
كانت قاعده لسا بتستني مروان وفجأه لقت عربيهفخمه وقفت قدامها وبتزمر لها مرام فكرته واحد بيعاكس بس اتطمنت لما لقت مروان نازل منها وبيجري عليها بقلق
مروان بقلق:انتي كويسه حد عملك حاجه
مرام مقدرتش تمسك نفسها وقربت حضنته وعيطت بحرقه
ومروان اتصدم بس سابها تطلع الي جواها وكان بيطبطب عليها بهدوء وبعد شويه مرام استوعبت وبعدت بسرعه عنه
مرام بتوتر:اسفه يا مروان بيه والله اسفه
مروان بإبتسامه:حصل خير تعالي اركبي
مرام قربت ومروان فتحلها الباب ولف ركب هو كمان وهيا ركبت وكانت مبهوره بجمال العربيه ومروان دور ومشي
مروان:حابه تتكلمي عن الي حصل متقلقيش ممكن اساعدك
مرام بتنهيده:انا.فعلا محتاجه اتكلم
مروان:وانا سامعك يامرام اتكلمي
مرام بحزن:الي حصل…………… والله انا مظلومه
مروان قبض علي مقبض العربيه بقوه واتعصب جدا
مروان بغضب:وانتي ازاي متدفعيش عن نفسك قدامهم
مرام بخوف وحزن:انا والله اتكلمت كتير ودافعت بس هيا مصدقتنيش وكمان اخدت فلوسي كلها والله انا اسفه لو اازعجتك انا مش عاوزه بس غير حضرتك تشوفلي بس حته ابات فيها للصبح وبعد كدا ربنا يسترها معايا
مروان نفخ بغضب:عيب.الي بتقوليه دا يامرام انا مش عيل صغير وانتي ما ازعجتنيش انا الي رنيت ولو علي مكان انا هشوفلك شقه متقلقيش
مرام بسرعه:بس كدا كتير يابيه
مروان بهدوء:سبيها لله يامرام وربك هيكرم وبعدين هو ايه الي كتير بطلي هبل يلا عقبال مانروح نتعشي تكون الشقه جهزت
مرام بذهول:نتعشي؟!
مروان بضحك:ااه نتعشي انتي مبتكليش زينا ولا علي البناء الضوئي
مرام ضحكت غصب عنها ومروان ابتسم عليها:لاء بعرف اكل بس يعني انا اتعشي معاك وكدا الناس تقول ايه انت ماشاء الله ابن ناس ومعروف وانا علي قدي ويتيمه
مروان :علي فكره انتي عبيطه اوي عمر ماكان ابن الناس بالفلوس والعز يامرام ابن الناس بأخلاقه وتربيته كل الي بتشوفيهم بيتكبرو علي الناس دول مش ولاد ناس
مرام ابتسمت عليه وراحو يتعشوو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري…. وتحديدا في غرفه ابراهيم
كان قاعد بيشتغل في الاب توب وجميله بتقرب منه
جميله:كفايه بقا يا ابراهيم انت ليل ونهار شغال
ابراهيم:اخر حاجه بس وهخلص ياحبيبتي
جميله بقلق:ابراهيم انا قلقانه علي رعد اوي والشباب كلهم
ابراهيم قفل الاب وبحنان:اهدي ياجميله كدا وانتي جميله اوي رعد مش صغير واكيد هيرجع رافع راس بلده
جميله:كان نفسي يسيب الشرطه ويشتغل معاكم احسن
ابراهيم بتنهيده:احنا عرضنا عليه كتير وهو حابب الشرطه وان شاء الله خير ياحبيبتي
جميله:ان شاء الله
ابراهيم بخبث:اومال انتي حلوه كدا ليه
جميله بكسوف:بس بقا بتكسف
ابراهيم بضحكه خفيفه:لسا بتتكسفي ياجميله زي اول ماقابلتك
وفضلو يضحكو وابراهيم بيتغزل فيها وهيا مبسوطه بس قاطعهم رنه الموبايل
ابراهيم:الووو
مجهول:عملت ايه يا ابراهيم
ابراهيم بستغراب:مين معايا
مجهول:معاك صالح السمنودي
ابراهيم ببرود:ااه نعم عاوز ايه
صالح بضيق:عملت ايه في المزرعه هتبيع
ابراهيم:لاء مش هبيع والي عندك اعمله مش انا ابراهيم الدمنهوري الي بيتهدد
صالح بغضب:يعني مش هتبيع يا ابراهيم
ابراهيم ببرود:ااه مش هبيع انا حر ياجدع هو بالعافيه وياريت متلعبش معايا انا بذات عشان انا ورايا وحش ممكن ينهيك
صالح بستغراب:وحش؟! انت اتجننت يا ابراهيم ولا ايه
ابراهيم بغضب:احترم نفسك والزم حدودك واعرف انت بتكلم مين لو انت صالح السمنودي ف.انا واعوذ بالله من كلمه انا ابراهيم الدمنهوري فاهم
صالح بتوتر:هوريك يا ابراهيم وهاخد المزرعه بالحب بالغصب هاخدها
ابراهيم:اعلي ما فخيلك اركبه انا مبهتمش بأشكالك… وقفل
واتنهد بضيق
جميله:هو للسا مصمم علي المزرعه
ابراهيم بضيق:والله ما انا عارف ياجميله ربنا يستر انا مش عاوز مشاكل وبابا مصمم ميبعش ممع انها خطر اصلا
جميله بحب ومسكت ايده:يا ابراهيم ياحبيبي بابا مش وحش ومش طمعان في المزرعه ولا الي فيها بس هو عاوز يحافظ علي تراث اجداده فهمت
ابراهيم بخبث:بس سيبك انتي حلوه اوي اليله كدا ليه
جميله خدودها احمرت وابتسمت
ابراهيم بضحك:بحب انا الفراولة دي ههه.. وقرب ووووووو
(استغفرالله العظيم… عيب ياحاج 🙂)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند مرام ومروان …… وتحديدا في مطعم كانو بياكلو
مرام:الحمدلله شكرا يامستر مروان
مروان:الف هنا علي ايه دي حاجه بسيطه
مرام بخجل:بجد انا مش عارفه اقولك ايه بجد شكرا اوي
مروان بإبتسامه:ياستي سبيها لله وبعدين….
قاطعه رنه موبايله
مروان:الوو
المجهول:تمام ياباشا الشقه جهزت
مروان :تمام يا ابني انا جاي اهو خليك هناك … وقفل
مروان:يلا الشقه جهزت
مرام:تمام…. وقامو ومروان حط الحساب في الدفتر وخرج
………. في حي راقي واسمه كومباوند
مرام بإنبهار:انا اناهعيش هنا بس دا غالي اوي
مروان بهدوء :تب انزلي الاول يمكن الشقه متعجبكش
مرام نزلت بإحراج ومشيت وراه بتوتر وخوف
وصل مروان واخد المفاتيح من واحد واقف قدام الباب والراجل سابهم ونزل بعد مامروان شكره
مروان فتح الباب:اتفضلي يامرام…. دخلت مرام وانبهرت من الشقه الي كانت فخمه جدا
مرام بخجل:لاء ييامروان بيه انا مستحيل اقعد هنا دي باين عليها غاليه اوي وانا مقدرش علي ايجارها
مروان اتنهد:اولا الشقه دي ملكي ثانيا لو علي الايجار مش عاوز لحد ما تتظبطي امورك تمام
مرام بصتله ودموعها نزلت :انا بجد مش عارفه اقولك ايه
مروان بإبتسامه:متقوليش حاجه مبروكه عليكي انا خليته يحطلك اكل في التلاجه وكدا هسيبك انا بقا عشان ترتاحي
ولف عشان يمشي بس وقفه صوت مرام الي كان مخنوق
مرام بخنقه:مروان ……. لف وبصلها بدهشه
مرام بعفويه ودموع مكتومه:بجد شكرا انك شغلتني وشكرا انك جبتلي شقه مكنتش احلم اعدي من قدامها وشكرا انك صدقتني في الوقت الي امي مصدقتنيش فيه بجد شكرا من كل قلبي…..
مروان بدون وعي فتحلها درعاته وهيا جريت عليه وحضنته وعيطت جامد وهو كان بيمسح علي شعرها بهدوء
مروان:اهدي خلاص انا جمبك ومش هسيبك غير اما تعدي ظروفك الوحشه دي خلاص كفايه يامرام
بعد شويه مرام بتستوعب وبتبعد بسرعه وتوتر:انا.انا اسفه والله مش عارفه عملت كدا ازاي
مروان ابتسم وقرب وحط ايده علي راسها ونعكشلها شعرها وخرج وقفل الباب وهيا غصب عنها ابتسمت
وبعد كدا بدأت تلف في الشقه ودخلت الغرفه الكبيره وفتحت الدولاب ولقت فيه هدوم مروان فبتسمت واخد تيشرت من بتوعه ودخلت اخدت شاور ولبسته وبعد كدا نامت بإرهاق وتعب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح…. وتحديدا في اميركا في غرفه ملاك
بتصحي وبتكون دماغها بتوجعها جامد وبتلاقي هدومها مبلوله ومبتكونش فاكره اي حاجه
ملاك بوجع:ااه ياراسي انا ايه الي جابني هنا وهدومي مبلوله كدا ليه …… وافتكرت انها شربت
ملاك بشهقه:يالهوي معقوله انا شربت…. وعيطت جامد
……
ملاك بدموع وقامت ومسكت راسها بجنون:سامحني يارب ونبي تسامحني انا عارفه اني غلطت يخربيت الغباء انا غبيه يعني هفضل ميتقبليش اي حاجه لمده40يوم ياربي حسبي الله ونعم الوكيل فيك يارعد…… وفضلت ندمانه و متضايقه لانها اول مره تشرب
قاطع تفكيرها خبط الباب فقامت فتحت وكان رعد وحاطط ايده في جيبه ولابس نظاره شمسيه وكان وسيم جدا ولابس تيشرت اسود ضيق وبارز عضلاته ومبين بنيته القويه وملامحه مرسوم عليها الحده وعيونه كعيون الصقر
رعد بحده:الهانم الي كانت سكرانه لسا صاحيه
ملاك بصتله بقرف وكره:انت ايه الي جابك اوضتي يابني ادم انت اصلا واتفضل امشي من هنا
رعد بحده وتحذير:لمي لسانك وانتي بتكلميني ياهانم والا انتي عارفه انا ممكن اعمل ايه
ملاك بغضب:اوعي تفكر اني بتهدد ياض انت انا قدك وقد عشره زيك فشوفلك جمب عشان مش نقصاك
رعد ببرود:شكل القلم عجبك
ملاك بغيظ وتوعد:وربي مهعديهاولازم ادفعك تمنه غالي
رعد برفعه حاجب:الي عندكاعمليه ياقطه ويلا عشان بيجهزو الطياره وهيبعتولك بنات تجهزك بلبس وحاجات عشان تتحولي لانثي
ملاك مسكته من التيشرت بتاعه ونزلته لمستواها وبقت عيونهم قصاد بعض ومدت ايدها وشالت النظاره
ملاك ببرود:بس انا انثي غصب عنك وخاف مني يا ابن الدمنهوري…. رعد كان بيبصلها ببرود
رعد بهمس وصوت مخيف:انتي بوق اخرك فاضي
ملاك ابتسمت بخبث وفجأه قربت من ودانه وبهمس:انا مبتكلمش كتير انا بحب الفعل يا ابن الدمنهوري
رعد اتوتر بس حاول يداري توتره قدامها وبصلها ببرود وملاك بعدت ودخلت الاوضه وقفلت في وشه وهوا ابتسم غصب عنه ومشي
ملاك دخلت تاخد شاور
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري…… وتحديدا علي الفطار
كان الجميع متجمع حتي يارا .. دخل سالم وهما كانو مستنينه ومبدأوش لسا الفطار
سالم:صباح الخير
الجميع:صباح النور
قعد سالم بهدوء والجميع بدأ ياكل
ابراهيم:مكلمتش محمود عرفت رعد سافر ولا لاء
سالم:ااه سافر ووصلو من امبارح
جميله بقلق:انا قلقانه عليهم اوي ربنا يسترها عليهم
ميرفت:فعلا وانا قلقانه علي زياد اوي اختفي فجأة ومشي قبلهم
سالم:زياد وصل قبلهم ياميرفت وربنا يخليهم للبلد
ريم:تعرف ياجدو انا مش صعبان عليا غير مين
سالم:مين ياحبيبتي
ريم بحزن:ملاك شكلها غلبان اوي ومرات ابوها بتعملها وحش….يارا اتضايقت وكانت بتغلي من الغيره
سالم بهدوء:لاء ياحبيبتي نرمين مش مرات ابوها دي امها
جميله بدهشه:امها؟!
ريم:ازاي ياجدو امها بجد
سالم:ااه والله امها الي اعرفه انهم كانو تؤام بس معرفش التانيه راحت فين
ميرفت:يعني ملاك عندها اخت
سالم:ااه ومعرفش هيا فين يلا ربنا يستر طريقهم
يارا بغيظ:يعني البنت دي مسافره مع رعد
مروان بستفزاز:ااه وعرفت كمان انها هتكون مراته في العمليه يعني يامساء الحب والرومانسية
يارا بغضب:انت بتتكلم بجد
علي بصرامه:يارا احترمي نفسك ومتدخليش في الي ملكيش فيه وانت يازفت اخرس وكمل طفح
مروان بضحك:وانا كنت اتكلمت ياعمي الله
ابراهيم:ياسلام عليك وانت كنت هتضيعنا في ملايين بس الحمدلله اتوكس بقا لولا الموظفه يا منيل
مروان شرق وقعد يكح وشرب وريم عطيته ميه وشرب بتوتر
مروان بضحكه سذجه:انت بتصدق الاشاعات دي ياحاج بردو عيب عليك انت سايب وراك اسد
ابراهيم بسخرية:تقصد قطه شيرازي
ريم ضحكت والجميع ضحك ومروان اتغاظ
ريم بضحك:ونبي ياقطه لتوصلني معاك لحد النادي هههههه
مروان بغيظ:عاجبك كدا ياسي بابا
ابراهيم بضحك:وفيها ايه لما توصل اختك
ريم بمرح:ياواد انا الملكه هههههه
مروان ضحك غصب عنه والكل كان مبسوط معادا يارا الي كانت بتولع
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في امريكا…… وتحديدا في القاعه الرئيسيه تحت في الفندق كان المكان فاضي بس مليان ظباط وعساكر ورعد كان واقف وحسام جمبه وكان بيشرب سجاره ويرتدي بدله سوداء فخمه جدا وساعه من اللون الاسود ومرصعه بلألماس وهذه ملك رعد ومحفور عليها اسمه من تحت وكان يرتدي جزمه سوداء من الجلد الطبيعي وكان مصفف شعره وحاطط من برفانه الخاص الجذاب وكان وسيم جدا وباين عليه القوه والهيبه
رعد بزهق:هيا البت دي ما بتجيش بدري ابدا
حسام وكان يرتدي بدله من الون الرمادي وكانت فخمه وكان وسيم : يارعد اهدي واكيد زمانها نازله
اللواء والي كان عربي :خلو بالكم من بعض ياشباب واحرصو دول اذكياء جدا
رعد بثقه:ياباشا احنا مصريين يعني بإذن الله الموضوع خلصان
اللواء:وملاك خد بالك منها لان في واحد اسمه چون سميث زير نساء وممكن متفلتش من ايده
رعد بضيق وغيره:متقلقش هيا ماشيه مع راجل مش مع عيل وبعدين دي مراتي وانا هعرف احميها
اللواء:ربنا يستر ويوفقكو ياشباب وزياد متبينوش انكم تعرفو بعض ابدا هو هيتكلم معاكم برسميه متستغربوش
رعد:تمام.. واد يا حسام اوعي تكون غبي وتغلط
حسام بثقه:عيب عليك ياصاحبي دا. انا. انا … وفجأه بلم
رعد برفعه حاجب:في ايه مالك بلمت كدا ليه
حسام بدهشه:بص وراك كدا
رعد بص وراه وانبهر من الحوريه الي نازله علي السلم الكبير وكانت ملاك ولابسه فستان احمر طويل وبحملات عريضه ومن ورا مقفول بأحبال كتير ومفتوح من اليمين لحد فوق الركبه بقليل وكانت سايبه شعرها وكان ويفي وشكله تحفه وكانت حاطه لمسات بسيطه من الميكب ولابسه شوز كعب عالي من اللون الاحمر ولابسه عقد من الالماس بتاعها وساعه من الالماس ولونها فضي وبتاعتها وجواها صورتها ولابسه اقراط رقيقه من الالماس وكانت حقيقي ملكه جمال وتشبه الحوريه
رعد في نفسه:يخربيت حلاوه امك ايه دا دي طلعت ملبن قال مش انثي قال دا كتله انوثه حرفيا
ملاك:صباح الخير
اللواء بإنبهار :صباح النور يا حضرت الظابط بجد ملكه جمال
ملاك بخجل:شكرا حضرتك
رعد اتعصب جدا لما لاقا كل الظباط والموظفين بيبصلها بإعجاب وحس انه عاوز يخبيها جواه
حسام بتصفير:ايه الحلاوه دي يابت اومال كنت عامله حوكشه ليه من شويه
ملاك داست علي رجله بالكعب وحسام صرخ ورعد ابتسم بخفه وقرب منها و هيا بصتله بإعجاب من وسامته حاولت تدرايه وهو مدلها ايده بهدوء وهيا ابتسمت وحطت ايدها في ايده وكانو لايقين علي بعض موووت واتجهو لبرا وركبو عربيه فخمه جدا وانطلقو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استووووب
انتظرو البارت الجاي هيكون دمااارر صدقوني ومش هتأخر

 

 

0 0 votes
Article Rating
____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

Subscribe
نبّهني عن
guest

0 تعليقات
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x