رواية احببت متمردة الفصل الثامن 8 بقلم أسماء السيد
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية احببت متمردة الفصل الثامن 8 بقلم أسماء السيد
البارت الثامن
#احببت_متمرده part 8
ريم بصدمه:حسام؟!
حسام بغضب:بتكلمي ميين
ريم بتوتر:دي دي صاحبتي
حسام بحده:صاحبتك مين ياريم
ريم بعصبية خوف:الله يا حسام هوا في اييه ماقولتلك صاحبتي
حسام بغضب:اتكلمي عدل وقوليلي كنتي بتكلمي ميين
ريم بتوتر وعصبية:الله متقولتلك صاحبتي وبعديين انت مالك اصلا انا حره ولو سمحت متدخلش في حياتي اوووف
وكانت ماشيه لحد ماحسام مسك ايدها بقوه
ريم بألم:حسام ايدي بقا
حسام بغيره وغضب:كنتي بتكلمي ميين يارييم انطقي
ريم حاولت تفلت بس ما عرفتش من قوته
ريم بدموع:حسام انت بتوجعني
بعد حسام ايده بسرعه
حسام بنفاذ صبر:لاخر مره كنتي بتكلمي ميين يارييم
ريم حطت وشها في الارض:حسام انت ملكش دعوه بحياتي الخاصه انت مين اصلا وانا حرره
حسام بغضب:كدا تب ماشي يارييم براحتك بس هعرف
ومشي ودخل جوا بغضب وهيا عيطت اكتر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في جناح رعد
كان في البلكونه بيشرب سيج*اره وفي ايده قهوه وكان غضبان
رعد بغضب:بقا انا اتجوز الزفت”ه دي لاء حرام انا مش بطيقها حرفيا
بس فجأه قاطعه رنه الموبايل وكان مجهول
رعد:الووو
المجهول:اهلا يا رعد
رعد:مين؟
المجهول بسخريه:عيب عليك تنساني بسرعه دي ياباشا
رعد بغضب:ارغي انت مين مش ناقصه هيا
المجهول:لسا بتتعصب بسرعه جنونيه
رعد بحده وغضب:انت شريف
المجهول بتوتر:عرفتني انا الي انت مبتكرهش قده وقالب الدنيا عليه وصدقني مش هتلاقييه
رعد بغضب جحيمي:وربي وما اعبد يا شريف لهجيبك ولو الدنيا اتطربقت هجيبك وهربيك وعاوزك تعرف ان اللعب مع رعد الدمنهوري بيقت*ل…….. وقفل الخط
اتنفس بغضب وبدأ يفتكر ذكريات كتيير لحد ما تعب ودخل نام علي السرير ومن كتر التفكير والغضب نام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند يونس
كان في شقته وقاعد لوحده بعد ماطرد رحاب وكان مستلقي علي الكنبه وباصص للسقف وسرحان
قاطع تفكيره رنه الجرس قام واتجه للباب واتصدم
يونس بدهشه:عاصم؟!
عاصم حضنه:وحشتني يا يونس وحشتني اوي
يونس بضيق:وانت ما وحشتنيش خالص
عاصم:عارف انك زعلان من الي حصل بس انت عارف اني كنت مغصوب
يونس بحده:ادخل
دخل يونس ووراه عاصم الي قفل الباب واتجه قعد جمبه
يونس:انت قولت لملاك اني كنت عارف بل حصل زمان
عاصم بخبث:انا محصلش دي جتلي الباار واتخنقت معايا وانا متكلمتش
يونس بضيق:اومال مين يعني امي
عاصم بتعجب:قولتلك مش انا وبعدين دي اتجننت هيا من امتا بقت قويه كدا وكمان مبقتش تعيط بسرعه وكمان بقت ظابط بس هيا مكنتش بتحب الشرطه!!!
يونس بحزن:ملاك مبقتش ملاك اتملت حزن وقهر وغضب ومسئوليات كتير وكل دا ومحدش جمبها ملاك البريئه اتدفنت من زمان اووى….
عاصم بدهشه:ياااه كل دا في ملاك ومبتتكلمش بس هيا مش راضيه ترجعلي
يونس بغضب: انت عبيط ترجعلك ازاي بعد الي حصل
عاصم:بس انا بحبها
يونس بحده:عاصم بتحب ايه عليا انا انت متعرفش الحب
عاصم بتوهان:ملاك علمتني الحب والحنان انا يمكن كنت قاسي الاول وطماع وبتاع بنات وفيا صفات وحشه كتير بس هيا قدرت تغيرني بس ربنا ينتقم منها الي كانت السبب… بسبب سواد قلبها ضيعت مني احسن ضحكه وابراء واحسن بنوته انا عرفتها في حياتي.
يونس بدهشه:هيا ملاك عملت فيك كل دا؟!
عاصم:واكتر من كدا يايونس بس هفضل احاول معاها لحد اخر يوم في عمري عن اذنك…….. وقام ومشي ويونس بيستوعب الي حصل
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في منتصف الليل عند ملاك
كانت نايمه وبتحرك دماغها وجبينها متعرق بشده وبتحلم بواحده شكلها مخيف بتقرب وتخنقها وملاك بتبعد لحد ماخنقتها تماما
ملاك بفزع:عااااا
ملاك كانت بتنهج بخوف: ايه دا ياربي كابوس ااه
وقربت واخدت كوبايه الميه الي علي الكومدينو وشربتها
ملاك :اشهد أن لا إله إلا الله وأشهد ان محمداً رسول الله
وقامت دخلت الحمام
……. وبعد مده طلعت لابسه اسدال وقعدت تصلي وتقراء قراءن
لحد ماخلصت ودعت ربها وقراءت .القرآن الكريم.
قامت واتجهت للمطبخ وعملت لنفسها قهوه وكانت جعانه وملقتش اكل
ملاك بزهق:انا امتا هجيب اكل في البيت دا بقا ياربي
واخدت القهوه وطلعت البلكونه وقعدت تفكر في الي جاي ويونس والي عمله وعاصم والي حصل
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تاني يوم
وتحديداً في مكتب محمود في القطاع
كان قاعد محمود ورعد الي مضايق وزياد وحسام والمأذون
المأذون:اين العروس
محمود بتوتر:انا ابوها
المأذون:لاء انا لازم اخد رائيها يا سيادة اللواء
محمود :تمام هرن عليها
وطلع موبايله ورن علي ملاك الي مرضتش وفضل يرن
محمود:مبتردش دي سابع رنه
رعد بضيق:مش جايه نلغي الجوازه
فجأه دخلت ملاك من الباب وكانت لابسه بنطلون جينز اسود وتيشرت بنص كم ابيض والنظاره الشمسيه وعامله شعرها ديل حصان وكانت جميله جدا
المأذون:يا مشاءالله العروسه قمر 14 انا بحسد العريس عليها
رعد بغضب:ماتخلصنا ياشيخنا دي حلوه دي
المأذون بصلها بدهشه لانها فعلا كانت جميله جدا
ملاك:احترم نفسك هيا. مش ناقصاك علي الصبح
محمود:بس انتو الاتنين اكتب ياشيخنا يلا
المأذون بدأ يحضر الاوراق ورعد وملاك بيبصو لبعض بكره وغضب شديد وحسام وزياد كاتميين الضحك
المأذون:ملاك محمود قاسم النجار موافقه تكوني زوجه رعد إبراهيم سالم الدمنهوري علي سنة الله ورسوله
ملاك بصت لرعد بغضب: م..م. مو.. موافقه
المأذون:رعد إبراهيم سالم الدمنهوري موافق علي ان ملاك محمود قاسم النجار تكون زوجه لك علي سنه الله ورسوله
رعد بحده:موافق
……… بعد مده
المأذون:بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خيير اتفضلو امضو هنا يا ولاد
قرب رعد ومضي وبصم بضيق وكره
المأذون:امضي ياعروسه
ملاك كانتت متردده بس قربت ومضت بقرف وبعدها قامت وخرجت برا المكتب واتجهت لمكتبها
ورعد طلع وراها ووراه حسام وزياد الي كانو شهود
المأذون:شكلهم مغصوبين يا سياده اللواء
محمود بتنهيده:لاء يا شيخنا دول راييحن مهمه ولازم يتجوزو وبعد كدا هيطلقو
المأذون:مظنش انهم هيطلقو.
محمود بدهشه:ازاي دول مبيطيقوش بعض حتي
المأذون:بكرا نشوف
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكتب ملاك
كانت قاعده علي الكرسي بغضب
ملاك بغضب:انابقيت مرات البتاع دا لاء مستحيل اوووف بقا انا ايه الي خلاني اواافق بسس ياربي
قاطعها رنه موبايلها وكان يونس ومردتش لحد ماقفلت التليفون خالص وفضلت تفكر
ملاك بضيق:ليه كدا يادنيا بتعملي. معايا كدا ليه دا انا عمري مأذيت حد طول عمري انا الي بتأذي وبس
واتنهدت بحزن بس فجأه دخل عليها رعد
ملاك ببرود:نعمم ايه الي جابك مكتبي
رعد بغضب:وافقتي ليه
ملاك :وانت وافقت لييه
رعد سكت وبصلها بضيق وكره
رعد بغضب:تب خليكي عارفه ان الجوازه دي علي الورق وبس يعني ولا كأننا نعرف بعض فاهمه
ملاك وقفت وبصت في عيونه بقوه وبرود وهوا رفع حاجبه بستغراب
ملاك:اركن.علي جمب مش فاضيه للشغل دا ياض انت
ولبست نضرتها وخرجت وهوا كان بيستشيط غضب وبيطلع نار من ودانه
رعد بغضب:وربي لهربيكي يا بت انتي اصبري عليا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك
كانت طلعت وركبت عربيتها وساقتها وهيا متعصبة
ملاك بتقليد رعد:تب خليكي عارفه ان الجوازه علي الورق فاهمه اوووف محسس نفسه انه بطل الكون دا انسان مريض اصلا ايه دا
فجأه بطنها عملت صوت
ملاك بضحك:حبيبتي انتي جعانه حاضر ياقلبي هأكلك
واتجهت للمطعم ومأخدتش بالها من العربيه الي بتراقبها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استووووب
شكراً لتعليقتكم الحلوه ❤
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية احببت متمردة)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)