روايات

رواية ابن عمتي الغريب الفصل الرابع 4 بقلم اسراء ابراهيم

رواية ابن عمتي الغريب الفصل الرابع 4 بقلم اسراء ابراهيم

 

البارت الرابع

 

ليه مني انا مش نيتي وحشة والله اختك اللي كانت هتقع وانا اتصرفت بتلقائية واسألها حتي مضايقتهاش ولا ايه يا انسة
عشق بابتسامة متوترة
عندك حق وانا بعتذر ليك بجد هو ميقصدش
فارس بغضب من كلمة اختي وهو بيقرب من عشق وبيحاوطها بايديه
ااولا دي مش اختي دي مراتي ثانيا انا اللي بكلمك مش هي يعني كلامك معايا انا
الشاب بتوتر
احم انا اسف بعد اذنكم
مشي الشاب بعد ما قال كدة ووقتها فارس بص لعشق بغضب بس هي كانت نظرتها ليه كلها حيرة
عشق بحيرة وصدمة وهي بتبعد عن فارس
انت ليه قولت كدة
فارس بتهرب
اومال يعني كنت هسيبه يبصلك كدة وعينه منك
عشق بغضب
وليه متسيبهوش انت بصفتك ايه بتقولي كدة اصلا لو سمحت خلي يينا حدود
فارس بانفعال
اسيبه ازاي انتي هبلة انتي مراتي حتي لو انتي مش راضية بس انا غصب عنك جوزك ولحد ما ده يخلص متطلبيش اني امسك اعصابي واي حد هيقرب منك هوقفه عند حده انتي فاهمة
عشق بصتله بصدمة وكانت مش قادرة تنطق وهي شايفة نظرات التملك الغريبة في عيون فارس

بعد كام يوم كانت قاعدة عشق بتبص للكتاب اللي في ايديها وبتحاول تلهي نفسها بيه عن فارس ويارا اللي قاعدين بيتكلمو قدامها بعد ما عزمها فارس عضان تتعرف اكتر علي امه وكان صوت ضحكة يارا عالي شوية عن اللزوم
يارا بصوت فيه دلع وهي فارس
إيه رأيك نختار الصور اللي هننزلها علي الانستجرام بقالنا كتير منزلناش استوريز سوا
فارس وعنيه علي عشق
احم ماشي هبص عليهم بعدين
عشق كانت قاعدة على الكرسي التاني بتبص في كتابها بس ودنها مع كل كلمة
يارا بقصد
وإنتي يا عشق بتحبي الصور ولا مش من الناس اللي عندهم ذكريات اكمنك مش بتخرجي ومش متعلمة يعني
عشق بسخرية
مين قالك انس مش متعلمة انا معايا ليسانس اداب قسم انجلش يا روحي اما بالنسبة للصور فانا بحب اعيش اللحظات أكتر لان الصور ساعات بتكذب
فارس ابتسم من ردها وفضب مثبت نظره عليها و عشق حست بيه فرفعت عينيها ليه بسرعة ولما شافت نظرته قلبها دق من غير ما تعرف ليه
ويارا لاحظت وقامت بسرعة بضيق
فارس انا زهقت وعاوزة امشي
فارس بانتباه
يارا احنا لسة يدوب جايين خليكي شوية
يارا ببرود
منا شايفاك مشغول ومش فاضيلي فقولت اسيبك براحتك
عشق بتوتر واحراج
طيب انا هسيبكم وادخل اعمل حاجة نشربها
زهرة بخبث
وانا هقوم اصلي العصر احسن يفوتني وصحيح يا عشق فكرتي في الموضوع اللي كلمتك فيه الراجل مستني رد
اتوترت عشق وبصت لفارس اللي كشر باستغراب
فارس باستغراب
راجل مين ورد ايه اللي انتي مستنياه يا ماما مش فاهم
عشق اتهربت من عيون فارس اللي محاوطاها ودخلت المطبخ وفارس متابعها بعنيه ويارا واقفة تبصلهم بشك
فارس بنفاد صبر
ماما انا مستني رد مين اللي بتتكلمو عنه ده ورد ايه اللي انتي عاوزاه من عشق
زهرة بمكر
مفيش اصل عشق جالها عريس ومستني ردها
فارس بصدمة وغضب
نعمممممم يعني ايه عريس مش فاهم وازاي اصلا
زهرة بابتسامة
زي الناس يا فارس البت ليها سنين عايشة معايا وطبيعي التاس بتشوفها وان يجيلها عرسان
فارس بغضب اعمي
طب وبالنسبة ليا انا ايه كيس جوافة ولا ايه
يارا بتكشيرة
يعني ايه انت ايه وانت ايه علاقتك بيها اصلا وبعدين ما يجيلها عرسان انت ايه علاقتك بيها
فارس بغضب وهو بيسيبها ويمشي
ااستني انتي دلوقتي

كانت واقفة عشق في المطبخ وهي متوترة وخايفة من صوت فارس العالي وهو بيتكلم مع عمتها ومتعرفش ليه كانت خايف لحد ما انتبهت لصوته من وراها فاتخضت ولفت بسرعة ليه
فارس بغضب
ممكن افهم ايه قصة العريس دي وازاي متقوليليش
عشق بخضة وخوف
خضتني يا فارس حرام عليك وبعدين انا زيي زيك مكنتش اعرف حاجة الا من يومين
فارس بانفعال
ولما انتي عارفة من زفت يومين مقولتليش ليه و بتفكري كمان في ايه ان شاء الله احسن مفكرة ان ده ممكن يحصل
عشق بخوف وتردد
والله عمتو اللي طلبت مني افكر خصوصا لما عرفت انك هتطلقني قبل فرحك علي يارا زي ما اتفقنا
فارس بعصبية
انتي عبيطة انتي اللي قولتي واتفقتي مش انا وانا مش هطلقك يا عشق لانك مراتي قدام الدنيا كلها ولازم الكل يعرف كدة
عشق بصدمة
انت بتقول ايه فارس فوق انت بتحب وهتخطب و
فارس باندفاع وهو بيمسك ايديها بتملك
انا مش هعيش من غيرك عشان انتي مراتي ولازم الكل يعرف كدة كويس
يارا من وراهم بغضب
انت بتقول ايه يعني ايه البت دي مراتك
عشق اتخضت وسحبت ايديها من ايد فارس  وهو بيتكلم بثقة
ايوة يا يارا عشق تبقي مراتي وانا كنت غبي عشان معترفتش بده بس ايام قليلة خلتني اتأكد اني بعشقها وان قلبي مسكنش غيرها
عشق قلبها دق وبصت لفارس بصدمة غير يارا اللي ردت بانفعال
طب وانا يا استاذ فارس ايه نسيت انا اصلا جاية هنا ليه
فارس بهدوء
انتي صديقتي يا يارا وانا لاخر لحظة كنت بحاول اقنع نفسي اننا لايقين علي بعض ولو تفتكري اني في بداية علاقتنا انا قولتلك اني هحاول بس موعدكيش
يارا بصتله بغضب وسابتهم ومشيو وكل ده وعشق مش مصدقة لحد ما فارس بص في عينيها وقالها بصدق
انا بحبك يا عشق وحقيقي كنت هندم كل يوم لو مكنتش اعترفت لنفسي اني بحبك
عشق بخجل وقلبها بيدق
فارس انت بتتكلم جد
فارس من غير ما يحس بنفسه مسك ايديها ورد عليها وهو باصص في عنيها بقلق
طبعا بجد بس قوليلي يا عشق انتي فعلا لسة شايفاني اخوكي زي ما قولتيلي
عشق بابتسامة خجل
انت لو تعرف انا شايفاك ازاي من يوم ما وعيت عالدنيا مكنتش هتصدق اللي في قلبي ناحيتك يا فارس ولما انت جيت وفاجأتني انك بتحب وهتخطب وقتها حسيت كأن قلبي اتكسر وكان لازم ارد لنفسي كرامتها واحفظها واقولك اني مبفكرش فيك غير اخويا
فارس اتفاجئ وابتسم بسعادة
يعني افهم من كلامك انك بتحبيني يا عشق للدرجادي انا كنت غبي حقيقي اسف
فضلوا واقفين كده للحظات وكأن الزمن وقف وفارس سرحان في عنيها
فارس بحب
منكرش اني لا مشيت كنت مضايق ومقرر اني انسي اللي حصل كله وحتي جوازي منك بس لما رجعت كأني بشوفك من جديد وحبي ليكي ظهر وانتصر عليا ومش ناوي اسيبك مهما حصل يا عشقي
عشق بابتسامة فرحة
وانا مش عاوزة غير انك تكون معايا وجمبي واهم حاجة تحس بحبي يا فارس وتقدره زي ما انا شايفة في عنيك دلوقتي يا ابن عمتي
ضحك فارس بخفة وهو متبت في ايديها وقرر انه من اللحظة دي تبقي ملكه قدام الدنيا كلها
تمت 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى