روايات

رواية أوردر دليفري الفصل العاشر 10 بقلم عادل عبدالله

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية أوردر دليفري الفصل العاشر 10 بقلم عادل عبدالله

 

 

البارت العاشر

 

 

#أوردر_دليفري
#الكاتب_عادل_عبد_الله

#الحلقة_العاشرة

طارق ” بعصبية ” : خلاص براحتك ، لكن قبل أي حاجة أنا عايز حقي في ورث أخويا .
نرمين : ورث ايه ؟!!! أخوك ابنه اللي يورثه ، أنت ملكش أي ورث فيه .
طارق ” بعصبية أكبر ” : أنتي أتجننتي ؟!!! الولد ده ابني أنا !! وأنا بس الوريث الشرعي لخالد .
نرمين : لأ يا حبيبي ، زياد ابن أخوك وهو الوريث الشرعي لأبوه .
طارق : أنا وأنتي عارفين إن زياد ابني أنا .
نرمين : أثبت لو تقدر ، كل الأوراق بتقول إن زياد ابن خالد وهو وريثه الشرعي والفلوس كلها بأسمه .
طارق : أنتي أكيد أتج،ننتي !!! خالد مبيخلفش !! التقارير الطبية كلها بتقول أنه مبيخلفش !! ده غير إنه كان مسافر ، حتي لو كان بيخلف ، هيخلف منك أزاي وهو مسافر ؟؟!! يعني الأوراق اللي معاكي دي كلها مز،ورة
نرمين : بص يا طارق ، انا بس علشان العشرة اللي بينا هسيبلك مليون جنية و حقنا في البيت ده ، وأخد أبني و أبعد بعيد .
طارق : أنتي بتحلمي ، أنا مش هسيب فلوسي ولا هسيب ابني .
نرمين : أنت عايز أبنك ولا عايز الفلوس ؟
طارق : الاتنين .
نرمين : ابنك وقت ما تحب تشوفه هخليك تشوفه ، والفلوس قولي عايز كام ؟؟
طارق : الفلوس كلها .
نرمين : نعم !!! يعني عايزني بعد كل الصبر ده أخرك من المولد بلا حمص ؟!!! لأ طبعاً .
طارق : خدي نصيبك الشرعي ، خمسة مليون جنية .
نرمين : عايزني أخد أنا خمسة مليون وأنت تاخد خمسة وتلاتين مليون ؟!!! لأ طبعاً مش موافقة .
طارق : عايزة كام ؟
نرمين : نص الفلوس ، عشرين مليون .
طارق : أخرك يا نرمين هسيبلك عشرة مليون وترجعيلي باقي الفلوس ، لكده لأما هف،ضحك وفي الأخر هاخد أنا الفلوس كلها وأبني وأنتي هتدخلي السجـ,,ــــن .
نرمين : طيب سيبني أفكر .
طارق : معاكي يومين فكري فيهم ، بعد كده متلوميش إلا نفسك .

خرج طارق وجلست نرمين تفكر …
معقول طارق ياخد الفلوس كده علي الجاهز ؟!!
ده أنا اللي أتحملت كتير !! أنا اللي ضيعت سنين من شبابي مع واحد ربط.ني علي اسمه وسافر !!!
لأ !! لأ والف لأ ، أنا مش هفرط في ولا مليم يا طارق !!

بعد يومين …
أكتشف طارق أختفاء نرمين وطفلها فجأة !!
ظل ينتظر رجوعها أو ظهورها بلا جدوي !!!

في شقتها الجديدة …
جلست نرمين في شقتها الجديدة تفكر في مصيرها ومصير طفلها الرضيع !! هي مازالت تخشي طارق وردة فعله !!
بعد تفكير طويل لم تجد حلاً إلا التخلص،،منه !!!
ولكنها لا تريد أن تغامر بحياتها ومستقبلها ، هي تريد أن تبقي بعيدة عن أي مسألة قانونية ، نعم فهي تريد أن تنعم بتلك الأموال الوفيرة التي ستكفيها وابنها طوال العمر !!
قطع تفكيرها صوت دقات جرس الباب !!
فتحت نرمين لتجد عامل توصيل الدليفري أمامها .
ابتسمت نرمين وأخذت منه الأوردر وقالت : ثواني هدخل اجبلك الفلوس من جوه .
دخلت نرمين ووقف الشاب يتابع حُسنها بنظراته !!
لاحظت نرمين نظراته التي تتبعتها فأبتسمت !!
بدأت تفكر في إستمالة هذا الشاب وإغواءه حتي يساعدها في الخلاص،،من طارق !!
عادت نرمين وأعطته المبلغ المطلوب ثم سألته : أنت اسمك ايه ؟
قال لها : أسمي معاذ .
نرمين ” بابتسامة ” : خد ال ١٠٠ جنية دي لك يا معاذ ، وهات رقم تليفونك علشان بعد كده لما أطلب حاجة هقولك أنت توصلهالي .
أنصرف بعدها الشاب وظلت نرمين تفكر في كيفية إقناعه في مساعدتها في الخلاص من طارق .

باااااااااااك

حين فتحت الحقيبة ونظرت إلي عين معاذ التي اتسعت عن أخرها !!! نظرت له نرمين بإبتسامة : دول ربع مليون ، ٢٥٠ الف جنية وزيهم مستنيينك لما تخلص .
معاذ : جهزيهم ، بكره الصبح هاجي أخدهم منك .
نرمين : هتنفذ النهاردة بالليل ؟؟
معاذ : لأ ، بكره الصبح .

خرج معاذ ومعه حقيبة الأموال وهو في غاية السعادة ، لا يفصل بينه وبين تحقيق أحلامه سوي خطوات قليلة !!

أخذ معاذ الحقيبة وسار لا يعلم أين سيذهب بها ليخفيها !!
لا مكان أكثر أماناً من منزله ، ولكن ماذا سيقول لوالدته عنها ؟!!
ظل يفكر حتي وصل منزله وحين سألته والدته : ايه الشنطة اللي معاك دي يا معاذ ؟
معاذ : دي شنطة صاحب الشغل ، قالي خليها عندك أمانة يومين .
الأم : أوعي تكون بتعمل حاجة غلط يا ابني ؟؟
معاذ : يا ماما متخا،فيش علي ابنك ، أنتي عارفاتي كويس .
الأم : ربنا يبعد عنك يا ابني شر ولاد الحر،،ام .

ترك معاذ الحقيبة في منزله و ذهب لمكتب تأجير سيارات ، وأستأجر سيارة لمدة يوم كامل ، وأخذ السيارة ووضعها في جراج للسيارات !!
ذهب إلي عمله ، وطيلة وقت العمل كان يفكر في كيفية تنفيذ خطته حتي تبدو الحا،دثة التي سيدبرها طبيعية غير مرتبة أو متعمدة !!
أنتهي من عمله فجراً ، وبدل ملابسه وذهب إلي جراج السيارات ليأخذ السيارة ويستعد للتنفيذ .
تعجب حارس الجراج الذي أستيقظ علي صوت نداؤه !!!
الحارس : أيوه يا أستاذ ، عايز ايه ؟
معاذ : عايز أخد عربيتي .
الحارس : دلوقتي !!! دي الساعة خمسة الفجر !!!
معاذ : أصل أنا مسافر بيها .
الحارس : حاضر يا أستاذ .

قاد معاذ السيارة وخرج بها من الجراج ونظر في ساعته يفكر ….. لسه الوقت بدري أوي !!! هقضي الوقت ده كله أزاي ؟؟ أحسن حاجة أركن العربية عند أي كافية وأقعد أفطر وأشرب حاجة علي ما الوقت يعدي .

جلس في أحدي الكافيهات وفجأة سمع صوت جرس هاتفهه ، نظر في شاشته ليري اسم نرمين …
نرمين : عملت ايه يا ميزو ؟
معاذ : قاعد بفطر علي كافيه وبستعد علشان أخلص الموضوع ده .
نرمين : هفضل صاحية مش هنام و هستني منك مكالمة تقولي إنك خلصت المهمة بنجاح .
معاذ : ساعتين بالظبط وكل حاجة هتبقي تمام .
نرمين : أنا مجهزالك شنطة فيها باقي الفلوس يا معاذ ، ٢٥٠ ألف جنية في إنتظارك .

 

 

0 0 votes
Article Rating
____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

Subscribe
نبّهني عن
guest

0 تعليقات
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x