رواية أسيرة الوحش الفصل الثامن عشر 18 بقلم ساجدة محمد - The Last Line
روايات

رواية أسيرة الوحش الفصل الثامن عشر 18 بقلم ساجدة محمد

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية أسيرة الوحش الفصل الثامن عشر 18 بقلم ساجدة محمد

 

 

البارت الثامن عشر

 

 

#اسيرة_الوحش
فهد بعيون مليانه دفئ وحنان : اسمعيني يا سجده اسمعيني وبس…. انا مقدرش اتنفس من غيرك ياسجده…..فهماني مقدرش اعيش من غيرك اصلا ومش عايز الطلاق…. ده سمعاني
سجده بصدمه: ايوه سمعاك…. انا مش صماء قولت متقدرش تتنفس من غيري ومش عايز الطلاق…. وبعدين
فهد: هديكي فرصتك تفكري….. ياسجده انا هجهز الورق ولو رجعتي…. عن قرارك يبقي الورق ملوش لازمه واتمني…. انك تفكري كويس وبيسبها وبيمشي
سجده بتكون واقفه…. مبسوطه اووووي.. ومش مصدقه… وضربات قلبها بتعلي وبتهبط….. وفي نفس الوقت مش عارفه…. تعمل ايه
ايه

 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
عند سجده في الاوضه بتمون قاعده محتاره.. وخلسه انها متشتتته… وبتدخل عليها حور
حور: سرحانه في ايه
سجده : فهد قالي انو مش عايز الطلاق وانو ميقدرش…. يتنفس من غيري
حور بفرحه: بتهزري
سجده: اه والله بس قالي فكري…. وراح يجهز ورق الطلاق وقالي ولو رجعتي عن قرارك الورق مش هيكون ليه لازمه
حور: وانتي لسه هتفكري
سجده: مش عارفه…مش عارفه ياحور مشاعري متلخبطه… جدا
حور: لازم تحسي بكده بس اتمني انك متتخليش عنه ياسجده.. زي مهو متخلاش عنك
حور بتطلع وسجده بتقول: يعني هو انا الي اقدر اعيش من غيره… م انا خلاص اتعودت عليه.. ومقدرش احس بالامان غير معاه…. بس.. بس غيرتي عليه من سراب وجعتني اوي
_&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
عند فهد بيكون قاعد في المكتب سراب بتدخل عليه
سراب : فهد
فهد: نعم
سراب بحزن وندم شديد: انا جايه…. اتاسفلك يافهد عارفه اني…. سببتلكم مشاكل كتير
فهد: ولا مشاكل ولا حاجه ياسراب
سراب باسف: لا يافهد سجده…. كان عندها حق انا اه كنت بحبك وحاولت…. افرق بينكم بس حبك ليها وخوفك عليها خلي كل خططتي فشلت… وانا شايفه حبك ليها في عيونك
فهد: ولا يهمك يا سراب مفيش حاجه…وحبك ليا ده تعود لا غير
سراب: الصفقه خلصت خلاص… وانا هسافر بكره بس قبل مسافر عايزه اقولك حاجه مطلقش سجده يافهد انت بتحبها…. فمتتخلاش عنها ومتخلنيش احس بالذنب
فهد: اناعمري مهتخلي عن سجده ياسراب انا اصلا مقدرش اعيش…. من غيرها ابدا
سراب بفرحه: ربنا يخليكم لبعض هطلع انا بقي اجهز شنطتي
فهد: ماشي ياسراب.. ربنا معاكي
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
فهد بيطلع الاوضه بيلاقي سجده… نايمه علي الكنبه فبيغير هدومه وبيقعد علي السرير، وبيكون عارف انها مش نايمه بس بتتهرب منه
فهد في داخله: عارف انك صاحيه… وانك بتتهربي مني بس والله عمري متخلي عنك ابدا وبيطفي النور وبينام
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
في الصباح سراب بتكون بتسلم…. علي العيله كلها وبتسلم علي فهد وبتروح علي سجده وبتحضنها وبتقولها بندم واسف : انا اسفه ياسجده سمحيني عارفه…. اني غلط في حقك كتير حبي لفهد كان عميني لكن حبه ليكي وخوفه عليكي اكدلي انو عمر مهيكون في قلبه حد غيرك ابدا يا سجده.. علشان كده راجعت نفسي.. وشفت ان استحاله انا وفهد نكون لبعض اصلا
واتمني تسامحيني لتاني مره…. وموضوع الطلاق فكري كويس لانك مش هتلاقي حد يحبك قد فهد
سجده بطيبه: مسمحاكي…. واتمني انك تلاقي شريك حياه يعوضك عن اي حاجه
سراب بتطلع تركب العربيه….. وبتوصل المطار
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
فهد بيروح الشركه بس بيرجع علي طول لان التفكير في سجده….. كان شغله جامد ومبيقدرش يكمل فبيرجع علي البيت وبيدخل مكتبه وهو زهقان
حور بتخبط علي الباب: ممكن ادخل
فهد: اتفضلي
حور: اتفضل القهوة
فهد:بس انا مطلبتش… قهوة
حور: انا… عارفه بس انا جبتها علشان عايزه اتكلم معاك
فهد: اقعدي ياحور واتكلمي
حور: متتخلاش عن سجده يافهد
فهد: انا قلت مش هطلق… يحور انا بس بهدي سجده واخليها تفكر
حور: بس يافهد حب الراجل بيبان فعينه انما الست معروفه بخجلها….. فاتعامل معها براحه وانا عارفه انك بتحبها وهيا كمان بتحبك وفي حاجات كتير موضحه ده… اولها غيرتها عليك من سراب
فهد بيفرح في داخله….. وبيعرف انها كانت بتتجاهله…. علشان كده
فهد بفرحه: خلاص احنا لازم… نحط للموضوع ده حد
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
بيطلع الاوضه بيلاقي رساله محطوطه علي الكومود وبيمسكها يقراها…. بيلاقي مكتوب فيها… استعجلت يعني ورحت جبت ورقة الطلاق فهد بيضحك لانو اصلا مجبش حاجه….. وسجده فجاة بتدخل الاوضه فهد بيقرب منها اوي… فبتتكسف فهد بيضحك علي ردة فعلها وبيقولها بحنيه وحب: فكرتي
سجده باستهبال: في ايه
فهد بغمزه: يعني انتي… مش عارفه

 

 

سجده بكسوف: ايوه فكرت
فهد: وقولتي ايه
سجده بتوتر: قولت انو انا… مش عايزه ابعد عنك ابدا… وعايزه اصحي كل يوم… علي النظر في عيونك وبس
فهد بيحضنها بفرحه وبيقولها: وانا كمان مش عايز ابعد عنك ابدا ابدا
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
في المساء
فهد بيكون قاعد علي الكنبه ماسك التليفون، وسجده…. طالعه من الحمام وهيا لابسه بيجامه وفرده شعرها…. ومخلياها قمر وبتروح تقعد جنبه فهد بيقرب منها وبيزيح شعرها وبيبوسها فس خدها
سجده بكسوف: فهد مش احنا قولنا هنسمع فيلم
فهد: اه
سجده: خلاص هقوم… اعمل فشار وبتجري علشان تتهرب منه
سجده بتكون واقفه في المطبخ… وبتعمل الفشار بفرحه… وبتدخل عليها حمديه لاول مره بتبين غلها وبتقول: فرحتك دي مش هتدوم…. وحياة بنتي الي طلعت من البيت ده بسببك…. مهتدوم… ومتنسيش انو كان متجوزك غصب عنك
سجده بتاخد الفشار وبتتجاهل كلامها لانها كانت متاكده ان حمديه نوايها بردو مش كويسه… وكانت بتسلط سراب بردو تفرق بينها وبين فهد.. وبتطلع لفهد
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&& بتدخل سجده بالفشار وبتقعد جنب فهد وبيبداوا يسمعوا الفيلم مع بعض…. في جو هادئ وجميل فهد بيقرب من سجده وبيقولها: متتكسفيش ياسجده انا كمان اول مره ليا احب علفكره
سجده بتوتر: الموضوع…. مش كده يافهد
فهد بحنيه: انا حاسس بيكي…. فعلشان كده عندي ليكي فكره حلوه
سجده بحماس: ايه هيا
فهد: احنا نتعرف علي بعض….. من جديد خالص
سجده:ازاي
فهد: اقولك ازاي….. انا بكره هعزمك علي مكاني الخاص الي عمر محد دخله ابدا ولا هيدخله غيرك ونتعرف علي بعض…. بقي ونتغدي مع بعض وكده
سجده بفرحه: الله
فهد: وكمان مش اول مقابلتك…. كنتي عايزه تشتغلي
سجده: اه
فهد: تيجي علي الشركه…. من تاني ونتعرف
سجده بحماس: احلي فكره…. من احلي فهوده
فهد بحب وضحك: فهوده كده الهيبه تضيع
سجده: خلاص فهدي
فهد بحب: ان كان كده ماشي… وبيفضلوا يتكلموا لغاية ما سجده… بتنام علي كتفه فهد بيبوس جبينها بحنان وبيقولها…. ربنا يقدرني واسعدك مش عارف انتي ازاي خطفتي قلبي…. فهد الراوي بهيبته وقع في حب طفله…. بس اجمل طفله شافتها عيني
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
سجده… بتفوق من النوم وبتبتسم علي حنية فهد معاها فهد…. بيصحي من النوم وبيشوفها وهيا بتبتسم
فهد: احلي اصتباحه دي ولا ايه، سجده بتتكسف وخدودها بتحمر وبتقوله: انا هقوم علشان اجهز نفسي ع…. لشان منتاخرش علي الشركه الا المدير عصبي… وممكن ياكلنا
فهد بيشدها عليه: المدير بتاعها عصبي مع الكل معاكي انتي…. مبيعرفش ماله برغم حركاتك المجنونه الي ان برائتك وعيونك كفيله انها تنسيني كل حاجه
سجده: ايه الكلام الحلو ده ا… نا مش متعوده عليك كده
فهد بحب: صدقيني الكلام ده طالع من قلبي…. وكان نفسي اقوله من زمان
سجده: طب هقوم بقي اجهز قوم بقي
فهد: ماشي يا احلي… بنوته
بيجهزوا الاتنين وفهد بيعمل نفسه مش عارف يظبط الكارفتة بتاعة البدلة
فهد: بنوتي
سجده بسعاده: بنوتك
فهد: ايوه فيه مين غيرك…. مش انا فهدك وانتي بنوتي
سجده بهيام: نعم
فهد: مش عارف…. اربط الكارفته
سجده: ثواني بس وبتروحل…. ه وبتقوله:وريني كده وبتبدا تظبطها…. وهو بيستنشق عبيرها وشعرها المحببين الي قلبه
سجده: خلصت
فهد بيبوسها بحنيه من خدها
سجده: هلبس الطرحه بقي علشان ننزل
فهد: تمام…. وبتلبس حجابها وبينزلوا الاتنين وهما بيضحكوا
حمديه في داخلها: والله مهدوم الفرحه دي عليكو
الجد بفرحه: ربنا يديم فرحتكم ياحبايب قلبي
فهد: يارب ياجدي وبيفطروا
الجد: انت هتاخد سجده معاك
فهد: ايوه ياجدي سجده.. اشطر سيدة اعمال وهتشتغل معايا
الجد: مش حفيدة صالح الراوي اكيد تبقي احسن سيدة اعمال
سجده : شكرا ياجدو….. وبيخلصوا اكل… وبيتحخوا نحو الشركه
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
سجده وفهد بيكونوا قاعدين في العربيه

 

 

سجده: انا جبت السي ڤي معايا
فهد: انتي مش محتاجاه اصلا
سجدة: لا انت… قولت هنتعرف من جديد يعني هحصل علي الوظيفه بكفاءتي….. وياريت مترفضليش طلبي ولا تعيني في حاجه اعلي انا في الاول كنت جيالك علشان ابقي سكرتيرة وبس
فهد: متنسيش انو انتي ليكي في الشركات دي ورث عمتي الله يرحمها…. وانا جوزك يعني حاجتي هيا حاجتك حتي الشركات بتاعتي انا مدام هيا بتاعتي تبقي بتاعتك
سجده: انا مش عايزه حاجه خالص والله غير اني اشتغل واحقق طموحي… وانك تكون معايا
فهد: براحتك يسجده…. وانا هفضل جنبك طول عمري
سجده: شكرا يافهد انك فهمتني
فهد بحنيه: لو انا مفهمتكيش مين هيفهمك بس
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
بينزلوا من العربيه فهد بيمشي علشان يدخل الشركه وسجده بتفضل واقفه
فهد باستغراب: مدخلتيش ليه
سجده بضحك : تقمص الدور روح انت الاول وروح علي مكتبك… وانا هدخل اقدم علي وظيفتي ونعمل المقابله
فهد: شكلنا هنتعب اوي بس كله علشانك يهون
سجده: طب ادخل
فهد بيدخل علي الشركه وهو مبتسم والموظفين بيستغربوا لانو دايما بيدخل بعصبيه
وبعدين سجده بتروح لموظفة الاستقبال
سجده: السلام عليكم
الموظفه باحترام: وعليكم السلام
اتفضلي يافندم فهد باشا لسه داخل علي مكتبه
سجدة: انا عايزه اقدم علي وظيفه
الموظفه باستغراب وبتقول في سرها: الشركات شركات جوزها وجايه تقدم علي وظيفه
سجده: يا انسه
الموظفه: معاكي يا فندم…. استاذ فهد لسه داخل المكتب اتفضلي وبتاخدها وبتروح تخبط علي الباب
فهد: ادخل
الموظفه: الاستاذه جايه تقدم علي وظيفه
فهد: تمام اتفضلي ادخلي….. وانتي اتفضلي يانغم
الموظفه بتطلع وهيا مستغربه
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
فهد بضحك: الموظفه اتجننت يابنتي
سجده بجدية: السلام عليكم
فهد: وعليكم السلام
سجده: انا جايه اقدم علي وظيفه
فهد بعيون مليانه حب: اسمك ايه
سجده بتلاحظه : ركز في شغلك ي استاذ…و اسمي سجده
فهد:حاضر….. السيفي بتاعك فين
سجده: اتفضل

 

 

فهد: اتفضلي اقعدي
سجده بتقعد علي الكرسي…. وفهد بيقرا السيفي
فهد: معاكي كام لغه
سجده: اربعه انجليزي وفرنساوي والماني وتركي
فهد: تمام تقدري تشتغلي من انهارده و… مكتبك الي جنبي علي طول
سجده: شكرا وبتطلع تروح مكتبها
فهد بيضحك وبيقول: حتي لو بنتعرف من جديد مش هبعدك عني بردو
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
بيعدي فترة وسجده بتشتغل علي الملف الي فهد اداهولها بجديه.. وبعد مبتخلص بتروح تخبط علي مكتب فهد
فهد: ادخل
سجده: اتفضل… الملف
فهد بيقوم من علي الكرسي…. وبيقعد علي المكتب وبياخد الملف منها وبيشوفه فهد بيشد سجده عليه
فهد: ايه الحلاوة دي
سجده: حلاوة ايه
فهد: الملف حلو اوي
سجده: اه
وفجاة الوظفه بتفتح الباب سجده بتبعد عن فهد
الموظفه: اسفه وبتكون لسه هتخرج
فهد: استني يانغم…. كنتي عايزه ايه
نغم: شركة Wr اتصلو صاحبها عايز يقابل حضرتك
فهد: ماشي يا نغم بكره ان شاء الله
نغم: تمام يا فندم وبتخرج
سجده: عاجبك الاحراج… الي احنا فيه ده
فهد: مراتي…. يعني براحتي
سجده: احنا في الشركه وانا هنا موظفه
فهد: بس مراتي
سجده: ايوه عليك عنيد
فهد: مش اعند منك يعني
سجده: ماشي يافهد وبتكون طالعه بتلاقي فهد بيقولها: ايه العصبيه دي انا عمري ما كنت عصبي كده
سجده: بجد
فهد: الحق ولا ابن عمه
سجده: الحق
فهد بضحك: خلاص نقول ابن عمه
سجده: بطل هزار

 

فهد: انا عصبي شويتين… بس
سجده: احلي عصبي في الدنيا…. وبتطلع جري علي مكتبها
فهد: يعني يوم متقولي كلمتين عدلين تطلعي تجري مش هحلك لما نروح
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
فهد وسجده…. بيرجعوا البيت وبيطلعوا علي الاوضه
فهد بيشد سجده عليه وبيقولها : انا عصبي
سجده: اه بس عصبي…. جميل جدا
فهد بضحكه : وانتي اجمل بنوته
سجده: طب ايه مش هننزل علي الغدا
فهد: اكيد هننزل
وفهد بيكون نازل عل السلم…. وبيشوف اخر شخص كان ممكن يتوقع انو يشوفوا
ياتري فهد شاف مين؟؟؟؟
يارب البارت ده يكون عجب الناس الي كرهت فهد.. ومتقلقوش هتحبوه الفصول الجايه

 

 

 

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى