رواية أسيرة الوحش الفصل الأربعون 40 بقلم ساجدة محمد
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية أسيرة الوحش الفصل الأربعون 40 بقلم ساجدة محمد
البارت الأربعون
#اسيرة _الوحش
سجده بتتصدم اول مبتشوف فهد وبتكون هتقع من علي الكرسي وهيا بتعلق الانوار لانها بتكون لابسه بنطلون ضيق باللون الابيض وعليه تشيرت بنص باللون البينك وطالقه… شعرها بس فهد بيقرب عليه وبياخدها بين احضانه قبل متقع بتفضل سجده مغمضه عينها وبعدين بتفتحها بتلاقي نفسها في حضنه بتتوتر وبتنزل
فهد بعصبيه وغيره: انتي ازاي تلبسي كده افردي كان اسر ولا احمد الي دخل بدالي
سجده: والله العظيم انا ماكده علي سما تقفله بالمفتاح كويس وكنت متاكده ان مفيش حد هيدخل سما بتطلع علي صوتهم
سما: انا.. انا اسفه والله نسيت خالص واتلهيت في المذاكره
فهدبتكون الغيره عمياه: ازاي يعني نسيتي متشوفي شغلك كويس ولا انتي جايه تلعبي
سجده بعصبيه من اسلوبه: هو فيه ايه ايه الي انت فيه ده انت بتكلمها كده ليه اصلا.. نست غصب عنها.. وكمان كلكم مشغولين بره وانا لولا متاكده ان محدش ظاخل مكنتش هلبس كده
نست وكانت بتذاكر مفيش رحمه ولا ايه
فهد بيقرب منهت وبيشيلها وبيطلع فيها علي اوضتهم
سما: يارب يارب ميتخانقوا بسببي
حور وحبيبه: يارب
حور: متزعليش من كلام فهد يسما هو بس اتعصب علشان انتي عارفه غيرته علي سجده
__________________________
بيطلع فهد وهو شايل سجده الاوضه وبينزلها علي السرير
فهد: انزلي وانتي تقيله كده
سجده: والله ليه هكون اتخن منك يعسل انت
فهد: خلينا في المهم وبيقرب ناحيتها
سجده بتوتر: انت عايزه مني ايه ابعد و الي هصوت والم عليك الناس
فهد بضحك: وهتقولي ايه ان شاء الله هتقولي الحقوني جوزي بيقرب مني طب بالذمه ده كلام ينفع حتي
سجده: انت عايز ايه دلوقت وبعدين اوعي كده انا مينفعش اقف قدامك كده اصلا
فهد: يبنتي افهمي افهمي انا جوزك مطلقناش
سجده: دا بالنسبالك
فهد: لا بنسبالي وبنسبالك وبالنسبه للكل
سجده بغضب: بطل بقي بطل بقي الي انتي فيه ده بطل عصبيه بطل تاخد عاطل في باطل بكل تحكم علي اي حاجه من غير متفهم ممكن… افهم سما ذنبها ايه تزعقلها بنت مجتهده وبتذاكر وبتشوف شغلها علي اكمل وجه ليه تظلمها وليه تتعصب عليها كده يفهد حرام عليك كفايه هتفضل كده يفهد عمرك مهتتغير ودموعها بتنزل وبتكون طالعه بيمسك ايدها فهد: طب اهدي انا اسف وهنزل اتاسف لسما دلوقت بس متزعليش مني
سجده بتفرح وبتمسح دموعها: بجد طب يلا انزل
فهد بضحك: طفله
سجده بتذمر: لا والله مين دي الي طفله يحبيبي
فهد: ي ايه
سجده: لا. لا مقصدش زي م انت فاهم كلمه بقولها لاي حد عادي
فهد: اه طب يلا البسي حاجه علشان ننزل نكمل الي ورانا سجده بتتجه نحو الدولاب وبتفتكر انها اصلا مش قاعده في الاوضه دي
فهد بسرعه: ممكن علفكرا اروح اجيب هدومك وحاجتك واكون سهلت عليكي
سجده: لا شكرا يقمر
فهد: والله مفيش قمر غيرك
سجده بتضحك وبتروح تلبس وبيكملوا يومهم عادي بحب وفرح ولحظات مليئه بالسعاده مع العيله
_______________________________
يوم الحنه
الكل بيصحي من بدري علشان بيكونوا عاملين دبيحه ودي عادات عندهم ويوزعوا علي البلد عندهم وطبعا عائلة اسر الي متكونا من والده ووالدته واعمامه واسر بيكون وحيد معندهوش اخوات لكن عيلته كانوا طيبين اوي
بيكون حاضر الدبيحه الجد وابو فهد واسر واحمد وكبعا عم فهد احمد وزوجته وولاده كبار العيله برضه حاضرين بيمسك اسر السكينه بيكون خايف يدبح
فهد بضحك: يلا يعريس شد حيلك كده
اسر: لا لا مقدرش يفهد خد ادبح انت
فهد: لا والله ابدا سمي الله وادبح
اسر طب هات وبيدبح بس بيكون لابس تيشرت ابيض فهد بياخد الدم وبيحط علي هدومه
اسر: ينهار ابيض يفهد طب تعالي وبياخد دم وبيطلع يجري وراه وبيكون الجو مرح وطبعا بيكونوا جايبين طباخ يطبخ الاكل علشان لازم عندهم ياكلوا جميع المعازيم وطبعا بيكون جيلهم معازيم من جميع انحاء مصر القاهره والصعيد باكملها واسكندريه الي اخره لان معارفهم بتكون كتير وقرايبهم اكيد
______________________________
في المساء بيكونوا عاملين حنه… كبيره في البلد وجالهم ناس من جميع الانحاء زي مذكرت فوق
فهد واسر بينزلوا وبيكونوا لابسين قفطان صعيدي وبيبقي شكلهم يخطف القلب والعين
وبيكونوا الجميع فرحانين في اجواء تحفه وفهد واسر بيرقصوا مع بعض علي الاحصنه وفهد بيكون مختار حصان سجده علشان يرقص عليه وبيرقص بيه بمهاره كذلك اسر وبيكون شكلهم حلو اوي
_______________________________
عند النساء بيكون في ستات كتير حاضرين وفرحانين اوي العروسه بتكون لابسه فستان روعههه باللون الاحمر وفارده شعرها الاسود عليه وبتضع ميكب بسيط وبيكون شكلها قمر
وسجده بتكون لابسه قفطان مغربي باللون البيرجاندي…. وكانت عامله شعرها تسريحه كعكه فوق ومنزله قصه وبتحط ميكب بسيط جدا فيتكون حوريه فيه
وكذلك حبيبه كانت لابسه قفطان مغربي باللون الزيتي وحاطه ميكب وبيكون شكلها قمر برضو
بيطلعوا والستات الي قاعده بتنبهر من جمالهم هما التلاته وبيبداو يرقصوا مع بعض في اوقات مرحه جدا وبعدين بيعملوا الحنه حور بتقعد للبنوته الي بترسم حنه علشان ترسملها وبطلعهلها تحفه
وبعدها سجده بتروح علشان ترسم حنه ف البنت بتقولها عايزه حرف ايه
سجده بصوت واطي: حرف ال F
البنوته بضحك: وانتي مكسوف وموطيه صوتك كده ليه مش فهد باشا جوزك برضه
سجده: اسكتي هتفضحينا الله يكرمك اسكتي اعملي وانتي ساكته
البنت: من عنيا لكن لسوء الخظ وهيا بترسملها وقع علي هدومها
البنت: اسفه اسفه والله
سجده بابتسامه بشوشه: ولا يهمك يحبيبتي هقوم اغسل واجيلكم
_______________________________
هيا بتطلع علشان تغسل هدومها وبتطلع اوضتها نضفت هدومها وهيا طالعه من الاوضه لقت فهد طالع من اوضته
سجده: اعععععع
فهد بضحك: مالك يقمر
سجده: يبني انت ورايا ورايا
فهد: والله انا كنت طالع اجيب حاجه من اوضتي وبصراحه كان عندي امل ان اشوف القمر والحمد لله شوفتك
سجده: لا والله
فهد: بس سيبك انتي ايه الحلاوه والجمال والطعامه دي احلي واحده في الحفله يخواتي
سجده بتضحك علي اسلوبه وبتكون مبسوطه في الوقت بس بتقول: عارفه ان انا حلوه يعسل
فهد: م انتي لازم تتغري يقلب العسل وبيشدها عليه كده وبيبوسها من خدها
سجده بتتوتر وبعدين بترفع ايدها في وشه: ايه الي عملته ده
فهد بيلاحظ ان في حرف مكتوب عليها وبيلمح انو حرفه بس مش بيكون متاكد
فهد: افتحي ايدك كده
سجده بتتذكر انها كاتبه حرفه بترفض انها تفتح ايدها
وبتقول: لا مش فتحاها وبتطبقها جامد زي الاطفال وبتنزل جري وهيا مش عارفه هتروح فين وهو بينزل وراها وبعدين بتدخل علي المطبخ وبتستخبي سجده لنفسها ايه الغباء ده م كنت روحت الاوضه الي قاعدين فيها الستات… كان هيتحرج يدخل وبتهم بالطلوع لكن بتلاقي نفسها اصتدمت في صدر صلب وبترفع عينها لفوق بتلاقيه بتكون لسه هتجري بيمسكها وبيرفعها علي التربيزه الي في المطبخ
سجده بتوتر من قربه: ان. انت عايزه ايه
فهد: وريني الي في ايدك
سجده: لا لا
فهد بخبث: امم. تمام لو مورتنيش ايدك مش هخليكي تطلعي للستات الي بره وهنطلع الاوضه ولو حد سال هقولهم تعبت وهتنام وقابليني هتطلعي ازاي
سجده: انت هتهددني متقدرش تجبرني علي حاجه بس هقولك ايدي اهي علشان اخلص من ذنك
فهد بضخك وفرحه:واو حرفي اوووووه خلاص مسمحاني يعني
سجده: لا دا البنت هيا الي كتبته وقالتلي ان هيا هترسم حرف جوزي فمردتش احرج نفسي قدامها
فهد: اديكي قولتلي جوزك وبيقرب عليها علشان يبوسها وفجاه الاتنين بيتصدموا من الي بيلقوه واقف قدامهم ووووووووووووووووووووووو
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية أسيرة الوحش)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)