رواية أسد وهمسة الفصل الخامس عشر 15 بقلم نجلاء عبدالظاهر
رواية أسد وهمسة الفصل الخامس عشر 15 بقلم نجلاء عبدالظاهر
البارت الخامس عشر
اسد…….. همسه همسه بدأ يهز فيها لينصدم حرارتها مرتفعة شفايفها مزرقه ترتعش وجهها مصفر
أسد بصدمه وخوف…… همسه همسه
كانت في عالم تاني تجري خلف أشخاص وتتطلب منهم أن ياخذوها معهم وإلا يتركوها تنادي أسماهم وتلك العيون ممتلاء بالدموع
أسد بخوف…… همسه ردي عليا همسه مسك تليفونه وضرب على أرقام
أسد بخوف وقلق على همسه…….. الو دكتوره نور تعالي بسرعة على ******مراتي حرارتها عاليه وبحاول افوقها بس مش بتفوق
الدكتوره……. استاذ أسد حضرتك لازم تفوقها لحد لما اوصل ضروري وانا مش هتاخر سلام
أسد بص عليه بقلق أول مره يبقى خايف على حد بالطريقه دي
الحرارة عاليه ومش بتنزل
شالها وهي اتعالقت في رقبته وتحت المايه وقف بيها جسمها كان بيتنفض وبيترعش وهو كان المايه دي بتحاول تطفي النا*ر اللي جواه
طلعها جاب ليها بجامة تقيلة لبسها ليها وبدأ يهمل كمادات ليها وبيكلمها
أسد……… همسه همسه
فتحت عيونها بتعب وإرهاق كبير واضح عليها ونظرت ليه رغم ألمها إلا إنها حاولت تبين إنها قويه
همسه بتعب وسخريه…….. ايه خايف امو*ت و و متقدرش تعذ*بني
غمض عيونه بألم من تلك الكلمات ورجع نظر ليها تاني
همسه بتعب……… عارف أنا انا ولا هلومك ولا هعاتبك ولا هقولك حاجة عارف ليه علشان لو كان في امل في في العلاقة دي كنت قولت ليك بس خلاص ال ال الأمل راح وأنا هروح معاه واشبع بجحـ*ـــيمك دا وبدأت تغمض عيونها
أسد بخوف وحاول يخليها تفضل صاحيه
أسد……. كنت عايزه تقولي ايه
نظرت ليه وبدأت تتكلم
همسه بتعب……… اقولك ايه انت اللى جبته لنفسك اس اسمع بقي أول حاجة أنا أنا مكر*هتش في حياتي حد قد ما كر*هتك يا أسد يا جارحي كر*هي ليك بقى بيكبر كل يوم وكر*هت نفسي علشان خليتك تلمسني
كأن تلك الكلمات تحولت لسكـ*ـــينه وجعلت القلب ينز*ف
لتكمل همسه…… تاني حاجة ان ان انت مش انسان لا انتي أقرب ل ل حيوا** فاكر نفسك في غابة وانت فوق الكل عمرك ما جربت تسمع غيرك ولو فكرت يبقى بعد فوات الأوان زي مانت عايز تسمعني دل دلوقتي بس بعد ايه بعد ما ورتني العذ*اب، عارف أنا بتمنى اني ابعد ومضطرش اشوف وشك دا لأنه بيفكرني قديه كنت ر**خصيه لما خل خليت واحد زيك يلمسني كر*هت نفسي وكر*هت حياتي علشان أن انت فيها عايز تسمع أكتر ولا ك ك كفايه دول
حاول يتحكم في دموعه بكل قوته وفتلك الكلمات قد ا*ذت روح
أسد بصوت خلاه طبيعي على قد ما قدر
أسد…………. هو انتي عندك تاني
همسه بسخريه………. عندي تاني وتالت ورابع عندي كلام لو سمعته اتحداك لو معملتش المشـــ*ــنقة لنفسك وريحتنا منك
ألتلك الدرجة تكر*هه وتتمنى مو*ته ألتلك الدرجة لا تتمني وجوده في حياتها
أسد………. وا واض واضح إنك شايله كتير
همسه بتعب والم………… شايلة كر*ه لو طلع لكان خلصني منك
قاطع ذلك الحوار المالم وصول الدكتوره اللي بدأت تكشف على همسه وادتها حقنه ودا وطلبت من أسد الراحة ليها والاهتمام بالأكل
همسه بسبب الحقنة غرقت في بحر النوم
أسد أمر حارس يروح يجيب الدوا ودخل هو ليها
شافها نايمة وكلامها بيتردد في ودانه راح ليها هو حاسس بخنقة كبيرة خادها في حضنه اللي أول ما رأسها لمست صدره تلك العاصفة بداخله هدأت تماماً وأخذت الدموع مجراها غمض عيونه بأ*لم وحزن شديد من الوضع اللي وصله هو مكنش عايز يحب مكنش عايز يعيش في عذ*اب الحب بس العذ*اب كان عايزه شدد على احضنها أكتر وغرق معاها في بحر النوم
واقفه باصة لنفسها بانبهار أول مرة تلبس حجاب شكلها أحلى بكتير من الأول
منه ابتسمت بحزن وطلعت
حمزه أول ما شافها صفر
حمزه بانبهار……. بسم الله ماشاء الله ايه الجمال ده يا بت انتي انتي بتحلوا أكتر كدا ليه أنا شكلي هلبسك نقاب كمان
نظرت ليه بصدمه وثواني وكانت بتضحك
حمزه…… احممم يلا بينا
منه…….. طب انا عايزه اطلب طلب منك
حمزه……. خير
منه….. عايزه اكلم أهلي واطمن خواتي عليا ممكن
حمزه بهدوء……… لا كلها شهر وهترجعي ليهم تاني يلا بقي
مشت معاه وعيونها مليانه دموع وهو لاحظ كدا وكان مضايق ومخنوق علشان هي زعلانه
حمزه…….. تحبي نركب مركب
منه بهدوء…… لا شكرا
حمزه……. تحبي غزل البنات
منه…….. لا شكرا
حمزه…….. ايه رأيك نروح الملاهي
منه بسخريه…………على أساس رأي يهمك حمزه بيه اللي انت عايزه اعمله كلها شهر وانا هرجع لعيلتي وانت تبعد عني بلاش نعمل ذكريات مع الزمن هتتنسي عادي سابته وراحت قعدت وفضلت تتفرج على المراكب والدموع بتنزل من عيونها
حمزه اضايق بس حاول إنه ميبينش وراح قعد جنبها
حمزه بهدوء……. ايه رأيك نبقى صحاب
منه بهدوء……. وأنا مش عايزه الصحوبيه دي
حمزه بهدوء……… منه ممكن نتكلم شويه
منه…….. لو سمحت أنا مش عايزه اتكلم معاك
حمزه بهدوء………. جربتي تحبي حد مره وهو ميبادلكيش نفس المشاعر وقلب يتكسر
منه……… الحب مش بادين حد يا حمزه بيه انت بتحب حد وأنا بحب حد بس اللي بيجمعنا اننا انجر*حنا في الحب
حمزه بغيره واضحه……. بتحبي بتحبي مين بقي
منه بهدوء…….. شخص خلاص راح لحاله
حمزه بهدوء…………. منه ممكن نبقى صحاب ارجوكي
منه بهدوء………… تمام يا حمزه
حمزه وكأنه مسك نجمه من السماء وفرحان. مسك ايدها وبدأ يشدها وراه
حمزه بفرح…….. على كدا بقي لازم اصالح صاحبي يلا وخدها بدأ يفسحها وهي كانت فرحانه
_أسد لازم يمو*ت
_أول مره أشوف أم عايزه تقـ*ـــتل ابنها حتى لو بتكر*هه
ام أسد……. ايوه بكر*ه لأنه بيفكرني الزاي بعت حب عمري علشان اتجوز أبوه وفي الآخرة اطلع من كل دا ببلاش
_انا اقلك الطريقه
ام أسد……. اللي هي
_اكسريه بمراته، ابنك مش بيحب الخيا*نة خلي مراته خا*ينة
ام أسد بشر…… فكره مش بطاله
_هيوريكي شويه صورة وانتي هتفهمي
بعد مدة
ام أسد……… ااااه على الدماغ اللي مش بتنام وانا موافقه
_تمام
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية أسد وهمسة)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)