روايات

رواية أمنية الفصل الرابع 4 بقلم وفاء الدرع

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية أمنية الفصل الرابع 4 بقلم وفاء الدرع

 

 

البارت الرابع

 

الجزء الرابع… (امنيه..) ❤️❤️
ذهب اخي الى فهد في بيتنا الجديد لكن لاقى البيت مقفول
ذهب اليهم في البيت القديم بيت العيله كانت العائله كلها موجوده اتفق معهم على الطلاق لكن فهد كان رافض بشده اتعصب عليه اخي وقال انت لازم تطلقها انت اخترت طريقك وهي كمان تشوف طريقها
قال فهد انا مستعد لاي شيء من اجلها لكن هي ما تسيبنيش انا ما اقدرش استغنى عنها
قال اخي هي رافضه الرجوع ومصره على الطلاق
ردت والده فهد وقالت عندكم المحاكم واللي انتم عايزينه اعملوه لو عايزينها تطلق تتنزلوا على كل شيء
جاي فهد يتكلم لكن هي وقفته عن الكلام

 

 

قال اخي كلامي مع الرجاله مش معاكي انت لكن هي كانت شديده ومسيطره جدا وما حدش يقدر يرفض لها طلب كانت امراه مفتريه وكلمتها ماشيه حتى على زوجها
اتصل اخي ببابا وقال له ما حدث
بابا انا موافق على كل طلباتهم وعلى التنازل من اجل سعاده بنتي وراحتها
ااخي احنا موافقين على التنازل وعمل لهم التنازل وطلق فهد غصب عنه من سيطره امه عليا
امنيه أنا كنت فرحانه إني اتطلقت لكن في نفس الوقت كنت زعلانه إن حب عمري راح مع شخص ما يستحقش اللي عملته معه
أهلي كلهم كانوا قاعدين معايا وعايزين ينسوني لكن هو اللي في القلب في القلب
امنيه انا هحاول اوراقي في المدرسه اللي هنا
الام لما ترتاحي وخدي اجازه ثانويه لما تستردي صحتك
انت تعبانه من يوم ما عرفتي ان فهد اتجوز عليك
امنيه الشغل الوحيد اللي هينسيني ما حدث لى
بابا فعلا يا امنيه لازم تنزلي شغلك وتشغلي وقتك عشان تنسي وما تفكريش في أي شيء
وبالفعل حولت اوراقها الى مدرسه في القاهره الثانويه بنات
امنيه استاذنت منهم وذهبت الى اسماء صاحبتي كانت متزوجه في نفس الشارع عندنا ومعها والد وبنت وكانت حامل وذهبت الى اسماء وفتحت لي باب الشقه ودخلت قعدت معها وكانت بتواسيني وتقول لي اوعي اي شيء ياثر فيك ولازم تنسي علشان تقدري تبداي من جديد وقعدنا نتكلم مع بعض اكتر من ساعتين كانت اقرب شخص ليا كان حبها ليا وحبي ليها مثل الأخوات واكتر
وهي فرحت اني قدمت اوراقي في نفس المدرسه اللي هي تعمل فيها وكل يوم نذهب مع بعض الى المدرسه ونرجع مع بعض وفي يوم حصل شيء غريب
كنت تعبانه وخرجت قبل الحصه الاخيره لوحدي بعد ما خرجت من باب المدرسه اغمى عليا
ما حسيتش غير لما بقوم وبفوق لقيت نفسي في مستشفى فخمه جدا حاجه كده على مستوى عالي انا اتصدمت وقلت في بالي مين اللي جابني هنا
لقيت زرار بجوار السرير رنيت عليه لقيت في الحال ممرضه دخلت و قالت لي حمد لله على سلامه حضرتك
قلت انا ايه اللي جابني هنا انا عايز امشي

 

الممرضه في شخص جاب حضرتك ودفع مصاريف المستشفى كامله ومشي
قلت طيب ومصاريف المستشفى غاليه جدا دفعها لي بمناسبه ايه انا لست اعرف اي شخص غني بالدرجه دي
الممرضه لا يا فندم هو عارف حضرتك لانه ادانا اسمك وعنوانك لكن مش عارف ارقام تليفونات احنا بعتنا مندوب من عندنا يعرف اهلك
وخرجت الممرضه وانا عقلي هيشت يا ترى مين هو وعارفني ازاي ومنين انا عمري وانا في حالي ولا اعرف حد ولا حد يعرفني كان نفسي اعرفه لكن للاسف ما عرفتوش
ودخلوا عليا اهلي وهم مخضوضين عليا فيكي ايه يا بنتي مالك يا امنيه قلت لهم انا بخير والحمد لله
بابا احنا يا بنتي قد المستشفى دي ده مستشفي استثماري كبيره ومش بيجي فيها رجال الأعمال
قلت له اللي حصل واستغربوا عائلتي على ذلك دخل علينا الدكتور كشف عليا وطمنهم هي بخير دلوقتي وأحسن من الاول قلت له طب انا عايزه اخرج من هنا
الدكتور انت دلوقتي تحت الملاحظه لان كان عندك انيميا حاده ان شاء الله هتخرجي بعد 24 ساعه وبعد الزياره خرجوا عائلتي وكنت انا في حيره مين هذا الشخص ده
وفي اليوم التالي الساعه 2:00 ظهرا دخل علي شخص طويل عريض وسيم لبسه اخر شياكه حمد لله على سلامتك يا امنيه انت عامله ايه دلوقتي
نظرت له وأنا مصدومه إنت مين حضرتك واذاى عرفت اسمي كمان بالكامل
ابتسم انا اسامه الجرحى من كبار رجال الأعمال في جميع أنحاء العالم
قلت له انا معرفش أى شخص من رجال الأعمال ولا عايزه اعرف ممكن حضرتك تخرج من هنا ،
أسامه لكن انا أعرفك كويس أكثر من عشر سنين واعرف عنك كل شيء لكن للأسف ذهبت من أحد عشر سنوات سافرت إلى فرنسا في شغل وبعد مرور سنه رجعت إلى القاهرة وسألت عنك وعرفت إن انتى تزوجتي وزعلت إن حبى الوحيد في حياتي ضاع مني وبعد مرور سنتين تزوجت من بنت عمي وانجبت ولد وبنتين وتوفت من سنتين بمرض السرطان في الدم
امنيه بعد اللي قولته ده كله انت تعرفني منين وانا عمري ما شفتك قبل كده
أسامه أنا احكيلك ازاي شوفتك وعرفتك من قبل،،
أنا اتخرجت قبلك بدفعه من كلية التجارة وكنت دايما اجى اشوفك وفي يوم جات عشان أكلمك لكن انتى رفضتى وسألت عنك وعرفت كل شيء عنك ادبك واخلاقك واحترامك لكن للاسف بابا تعب بعد تخرجي وكان لزاما اسافر مكانه في شغل مهم جداً
،،،،،،،باقى القصه مشوقه جدا

 

…. يتبع ….😍😍

 

 

0 0 votes
Article Rating
____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

Subscribe
نبّهني عن
guest

0 تعليقات
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x