روايات

رواية أبناء سميرة الفصل الخامس 5 بقلم ناهد ابراهيم

رواية أبناء سميرة الفصل الخامس 5 بقلم ناهد ابراهيم

 

 

 

البارت الخامس

 

 

بعد ما سمعت اهات ماما و صوتها الي كان مالي الاوضة و هيا بتزوم و تتمحن و عماد نازل رزع فيها بزبه و هو عمال يشتم فيها و فيا و في الي جابو اهلي ،، كنت فقدت السيطرة على نفسي و على كل حاجة في جسمي نزلت على ركبي و بنطلوني مفتوح و انا بحلب في زبري على اهات القحبة امي و شرمطتها ،،و موش حاسس انه فريدة ورايا بتتلذذ بدياثتي و تعريصي على ماما و هيا مازلة بتمسك في زبري بكل حنية و تحلب على ايدي و تفتح الباب عشان اشوف لاول مرة ماما و هيا واخذة زبر عماد في كسها و جسمها الي كان بيتهز ، بيترج رج قدام عيني و هيا بتترجى في عماد انه يدخل زبره اكثر فيها و اقوى …..
كنت خلاص جبت لبني على ايد فريدة و هيا بترفعها لبقي عشان تذوقني طعم لبني و حلاوته و تروح بشفتها على شفتي تلحسها و تاكلها ،،،، بعد ما كانت ماما خلاص سايحة و بتجيب شهوتها على زبر عماد الي كان هو كمان بيحلب زبه و ينطر كل الللبن الي فيه على طيزها و فخاذها ،،،،
،،، سحبتني فريدة بالراحة من ايدي قمت معاها و رجعنا للصالة و انا بنطلوني نازل لتحت مابين رجليا ..
،،، سحبتني فريدة بالراحة من ايدي قمت معاها و رجعنا للصالة و انا بنطلوني نازل لتحت مابين رجليا ..و انا بكلي نشوة و سايح على اخري ،،كنت موش عاوز اقوم من مكاني اتفرج كمان اشوف حيعملو ايه تاني ،، بس فريدة كان عندها راي تاني ،،، دخلت الصالة قعدت على الكنبة و بترفع في رجليها و تهز الروب لفوق و ايدها على كسها بتحك فيه من فوق الكلوت الاحمر الي كانت لابساه و انا مازلت غايب عن الوعي و بقي مفتوح و عيني على لحم فخاذ فريدة و ايدها الي بتلعب على كسها ،، كنت متنح ،، مبلم ،، و هيا قدامي بتشاورلي بصبعها اقرب ،و اروح ليها.. كنت زي المتخدر رايح ناحيتها و انا على ايدي و ركبي و بقرب من رجليها ،الي مدت ايدها شدتني من شعري و فتحت رجليها زقتني بيناتهم و هيا بتبعد الكلوت من على كسها ،عشان يبان ليا كله …
كان كسها مربرب اكبر من كس ماما و نظيف و لونه غامق و شفراته عريضة و كبيرة قوي ،،، و ريحته حلوة قوي بالميه الي كانت خارجة منه ….. و انا موش عارف اعمل ايه قدام الكس دا و هيا بتزقني عليها ادفس راسي كله فيه كنت بشم في ريحته و هو كان مبلول و فريدة بتقلي …
فريدة:: طلع لسانك و الحس كسي يا ميبون
كنت طلعت لساني و بحط على كسها و هيا ماسكة شعري بتهز في دماغي من فوق لتحت و انا لساني على كسها و شفراته و عانتها بلحس زي الكلب ،،كنت موش عارف اعمل ايه بجد لانها اول مرة في حياتي اشوف كس قدامي بس فريدة كانت خبرة بتمشيني على كيفها و لساني رايح جاي طلع نازل على كسها بلحس فيه و بذوق طعم شهوتها و ميتها الي نازلة ،،،، كنت خلاص عرفت ازاي اتعامل معاها و بقيت بغوص في كس فريدة و بلحس و باكله بكل شهوة و متعه و اثارة و انا بتخيل في نفسي باكل في كس ماما حتى اني في لحظة نسيت نفسي و ابتديت اعض فيه شفراتها بسناني بقوة و باكل كل لحمها المربرب و فريدة بتمسك في دماغي من الوجع و الشهوة و بتدفشه ما بين فخاذها اكثر و هيا بتتمحن و تسب و تشتم فيا

فريدة:: اه يا ميبون ،،، اه يا عرص ،، اقوى كمان جامد يا ابن الزانية ،،، اي اي اي اي اه اه اااااااااا احححححح منك يا ولد القحبة ،، زيد زيد زيد الحس ارضع يا فاسد يا متناك
و انا نازل لحس و مص في كل كسها بلساني و شفايفي و بغوص اكثر لغاية ما حسيت بميتها السخنة الي خارجة بتشر من كسها و هيا دافسة دماغي عليها بتكبس برجليها عليها على دماغي عشان خلاص كانت بتجيب في شهوتها و ميتها الي جات في بقي و على وشي كله،،، اخذتني بعدها و مسكت وشي بين ايدها بلتحسه و بتلحس شفايفي بلسانها و تاكل اكل ،،، … و انا كنت سايب نفسي ليها تعمل فيا الي هيا عاوزاه كنت زي العجينة تشكلها زي ماهيا عاوزة لاني مستمتع بدا ،، هايج نشوتي على اخرها موش قادر اسيطر على اي حاجة فيا غير اني اتمتع و خلاص ،،، …..هديت فريدة بعدها و انا قعدت جنبها على الارض و ساند راسي على فخاذها و هيا بتلعب على شعري بايدها و بتقلي …

فريدة:: انت طلعت مصيبة يا واد ،، ايه الي عملت فيا دا ،،دا انت و لا اجدعها ذكر ،،، جامد يا واد ،،،
و انا ببتسم و حاسس اني سويت الهوايل و عملت حاجة كبيرة انا بشد في نفسي كدا و بنفخ في روحي و بقول ليها
انا:: عجبتك ،، يا فيفي ،، باعرف ،، انبسطي بجد
فريدة:: ايوا يا واد انبسط و بتعرف دي حنشوفها بعدين ،، بس بجد انا انبسط قوووي …
قعدت معاها و هيا مسكت سيجارة بتولعها و انا جنب منها و هيا ماسكة كوباية البيرة بتشرب منها و بتاخذ في انفاس السيجارة ،،، و ببص بالمح في ماما خارجة من اوضتها و هيا بتلف نفسها في الروب و حافية جاية ناحية الصالة ،، كانت دخلت بصت ليا و انا تحت رجل فريدة عريان من تحت زبري كان نايم ….و ساند راسي على فخاذ فريدة العريانة الي قالت لماما …
فريدة:: اه تمام يا سمسة ،، عامل ايه عمدة معاك ،،و لا لسه شوية ..
ماما:: لا تمام يا فيفي كل تحت السيطرة ،،، بس الضاهر موش عمدة بس الي سايح اهوه في مين تاني سايح اكثر منه و عامل فيها ذكر ….
فريدة:: كيمو دا ذكر و ذكر جامد قوي يا روحي …
ماما::: هههههه ما هو باين ذكر و عرص في نفس الوقت

و كانت بتبص عليا بصة موش فاهم ايه معناه ،،، احتقار او متعه ، او ايه بالظبط لاني بجد ،موش فاهم ايه الي تقصده من كلامها ،،، اخدت ماما علبيتن بيرة و السجاير و راحت تتقصع بطيزها و تمشي و هيا تتمرقع لغاية ما سمعت باب اوضتها بيتكسر ،،،، و انا مازلت زي ما انا على فخاذ فريدة الي ساند عليهم دماغي ،،، الي كانت بتشرب و لا همها في حاجة ،،، بس اتكلمت و قالت ..

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية عانقت رماد الذكريات الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم سمر محمد

فريدة:: امك دي مافيش في دماغها غير الشرمطة و بس يا كيمو ، ماتاخذ في بالك من كلامها ،،هي دلوقتي موش عارفة قيمتك كويس ،،بس مصيرها تعرف …
و انا كنت اصلا موش فاهم هي بتتكلم على ايه و لا عاوز افهم و الي كان شاغل بالي امي بتعمل ايه دلوقتي مع عماد دا ،،،،،، …
قمت من مكاني و كنت عاوز كالعادة اروح اتلصص على ماما وعماد اسمعليش كلمة او اشوفليش حاجة كدا بس المرة دي فريدة مسكت فيا بايدها رزعتني على الارض بصيت ناحيتها لقيتها مبرقة عينيها فيا ،،، و بتقلي…

فريدة:: اقعد مكانك رايح فين ،،،
انا:: انا،، رايح على الحمام ….
فريدة:: طب روح ،، بس تروح لحمام موش لمكان تاني فاهم….

كنت قمت و.خرجت و انا موش فاهم رد فعلها دا ليه ،، و ليه هي بتبرق في عينيها عليا ،، خرجت و انا بسمع في ضحك و مزيكا و صوت عماد بيعلى و يزيد و هو بيقول لماما ( ايوا كدا ،، اي اي ميل يا غزيل ،، يا غزيل ميل )) فهمت انه ماما بترقصله ،، كملت لغاية الحمام ،، و بعدين خرجت ،،، كان ضحك ماما و صوتها خلاني اقف ما اتحركش من مكاني و انا عاوز اروح على الباب و افتحه اشوفها بتعمل ايه مع عماد جواه بس كنت خايف من فريدة لا تقفشني ،،،، كملت طريقي للصالة لقيت فريدة في مكانها و لما شافتني ضحكت و قالت …

فريدة :: جدع يا كيمو ،، و انت بتسمع الكلام ،،، ،، تعالى لحضني بقا ..
رحت على فريدة الي اخذتني في حضنها و بتفعص فيا جامد بايدها و تحسس على جسمي بايدها و كانت بتفتح في البنطلون و بتدخل ايدها تحت البوكسر تمسك في زبري الي اول ما لمسته حسيت انه ابتدى يوقف و هيا بتحسس عليه و على بيضاتي و هيا عمالة تلحس في رقبتي و خدي و شفايفي و ايدها تعصر في زبري الي خلاص وقف بين ايدها و انا سايح سايب نفسي لشهوتي و متعتي ، و فريدة ،،الي موش عارف حاتوديني فين بكل دا ،،،، ..
مسكتي فريدة و زقتني على الكنبة و سحبت البنطلون و البوكسر مع بعض و رمتهم على الارض و نزلت على ركبها اخذت زبي كله في بقها و انا موش مصدق ان دا كله بيحصل و هيا بتاكل في زبي و تمص فيه و بتعض في راسه و تحطها بين شفايفها ،،، و مدت ايدها قلعت الروب عشان يبان بزازها الي قد ما اقعد اوصف في جمالهم و جمال حلمتهم موش حاكيفهم حقهم و هيا بتحط زبي بين بزازها و تف عليهم و تضغط جامد و تحركهم على زبي الي قايد نار مولع ،، واقف ،، اول مرة زبري يوقف للدرجة دي ،،،و هيا بتحرك بزازها على زبري و عينيها في عيني و تقلي …
فريدة:: قلي يا متناك ،، بزاز مين احلى انا ولا امك القحبة انطق يا عرص
انا:: انت احلى يا فيفي ،، انت اجمد يا فيفي ،،بزازك حلو ،جامد يا فيفي …
فريدة::( و هي بتعصر في زبري جامد) امك دي ايه يا عرص ،، امك مالها يا خول يا ديوث
انا:: ( سايح ،،على اخري موش داري بالي اقوله)) امي قحبة ،، امي متناكة ،امي شرموطة بتتناك من زبر عماد
فريدة:: و انت ايه ،،اتكلم ،، عاوز تشوف امك تتناك ،،عاوز تعرص على امك يا خول
انا:: اه ايوا ،احححح مممم انا ديوث ميبون ،انا عرص ،عاوز اشوفها بتتناك ،عاوز اشوف زبر عماد في كسها

و هيا عمالة تدعك في زبري بين بزازها و تتف على راسه الي بيضرب في ذقنها و رقبتها و تشتم فيا و في ماما و تقلي اوسخ كلام عمري ما سمعته ،،،، قامت بعدها مسكتني من ايدي و خرجت بيا برا لغاية باب اوضة ماما الي فتحت الباب بشوف في ماما راكبة فوق عماد و هيا بتتنطط عليه و على زبره الي في كسها و هو ماسك بزازها بين ايده بيعصر فيهم جامد و هو عمال يشتم فيها و يقلها كلام اوسخ من الي قالتهولي فريدة …
عماد:: اه يا قحبة ،، يا متناكة ،، يا فاجرة ،،، اه منك و من قحبك و عهرك … اي اه اه
ماما:: انا قحبة ،، انا شرموطة ،، اححححح من زبرك ،، اه اه مممممم انا متناكة زبرك ،، احححححح اووووووي اااااااااه
و انا واقف قدام الباب و فريدة ورايا ماسكاني من شعري و ايدها بتحسس على زبري و تحلب فيه و تقلي بصوت عالي ،، كانها عاوزة ماما تعرف اني بتفرج عليها ….

فريدة:: شوف يا عرص امك القحبة بتحب الزبر قد ايه ،، اتفرج في المتناكة امك بتتنطط على زبر عماد يا خول …شوف و متع عينيك بمنظر الفاجره امك يا متناك ياابن المتناكة ..

كلام فريدة دا خلى ماما تلف بدماغها ،،و عماد يهز.راسه يشوفوني و انا قاعد على ركبي على الارض و ايد فريدة بتلعب في زبري الي واقف زي العمود و هيا بتلحس في رقبتي و عينيها في عين ماما بتغمز ليها ،،،، و ماما الي كانت متخدرة من زبر عماد الي بتتنطط عليه لفت تاني لعماد و بقت بتزيد و تسرع في رزعها لزبر عماد و تهز طيزها و تنزل و هيا تتاوه و تتمحن و تقول لعماد ..
ماما:: اه اححححححخ نيكني ،،، نيكني ،،دخله كله ،، نيكني جامد ،، موش قادرة احححخح مممم زبك نار اه اااااااااه كمان
و عماد الي كان لف ايده على وسطها و ثبتها وبدا يهز في وسطه و ينيك في ماما و صوت ضربات اللحم في بعضه مع صوت ماما واكل الاوضة و ممكن حتى خارج لبرا البيت كله و هيا تتمحن و تزوم على اخرها و انا الي كنت خلاص موش قادر استحمل اكثر من كدا كنت بمسك في ايد فريدة الي على زبري و بسرع في حلب زبي بس هيا كان عندها راي تاني ،،كانت موش عاوزاني اجيب لبني ،،كان عاوزاني اسيح و اسيح و اهيج و اكون زي الخاتم في صبعها و هو دا الي حصل ،،،، زقت ايدي من على ايدها و كتفتهم بين رجليها ورا و تفت على راس زبري و بدات تحسس عليه بطرف صباعها و تنزل بشويش لبيضاتي و ترجع و انا بتلذذ و محنتي على اخرها ،،و هيا تقلي في وذني …
فريدة:: اتفرج في امك ،،اتفرج في عهر امك يا عرص ،، اه عجباك ،،، عجبك زبر عماد في كسها ،،، يا ميبون ،، قلي ،هايج انت من لحمك امك الرخيص و هيا بتتناك قلي يا خول انطق يا ابن الزانية
انا:: اه اه مممم اححح اي ممم اه عاجبني ،، ايوا مممم عاجباني القحبة و هيا بتتناك ،،، امي قحبة ،،اححح امي متناكة ،،اححح انا عرص انا ديوث اه موش قادر ،، ممممم
و هيا بتسيح فيا و عاوزاني على اخري ،،عاوزاني موش عرص و ديوث بس ،،، هيا عاوزاني اكثر من كدا ،، عاوزاني ابقى خول رسمي ،،، كانت مع لمست ايدها على بيضاتي بتحاول تفتح رجلي اكثر و توصل للابعد نقطة ،،كنت في الاول مستمتع بلمسات ايدها و موش فاهم لغاية ما حسيت بصباعها بيوصل لخرم طيزي و بتحاول تبعبصني و تدخله ،، بس انا قفشت و كنت بتلم في رجلي و ببص ليها و ببرق ليها بعيني و بقول ليها ( لا لا انا موش ..لا موش عاوز لا و كنت بجد موش عاوز دا يحصل باني موش خول ) كانت فريدة بتسحب ايدها بشويش من على طيزي و ترجعها على زبري و هيا بتبتسم ابتسامة خبيثة و تقلي ،،،( طيب يا حبيبي ،، ) كنت تقريبا افشت من تصرفها دا و خرجت من المود و بطلت موش عاوز حاجة و بترعش و هيا عمالة تحسس عليا بحنية و عينيها على عيني و تبتسم ،،، و في دا كله كان صوت ماما جايب اخره و عماد الي لفها و ركب فوقيها و هو رافع رجل على كتفه و الثانية ماسكها بايده و بيرزع في كسها بكل قوته و هات يانيك ،هات يا شرمطة في كس و لحم امي و هيا الي يتشتم في نفسها و فيا ..
ماما:: اه يا زبك احححح اه يا زبك ،،، نيك نيك نيكني نيك القحبة بتاعتك نيكني دخله خليه كله في كس المتناكة ام العرص ،، نيكني قدام الديوث المتناك، اححححح موش قادرة خلاص اه اووووووووي مممممممممم
عماد:: يا قحبة يا بنت القحبة ،،، انيكك و انيك ابنك ،، ابنك العرص ،، اينك الخول الديوث ،، شوف امك يا عرص و زبي بينيك فيها اه من امك يا فاجره

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية سالم وعبير - تشابك الاقدار الفصل الثاني 2 بقلم سعاد محمد سلامة

كنت باسمع في الكلام دا و انا ابتديت ارجع للمود مع لمسات فريدة الي ابتدت تزود في حلبها لزبري و هيا بتبوس في رقبتي و خدودي و لسانها بتمشيه يلمس شفايفي تدخله بينهم و تطلعه و هيا تضغط على راس زبري الي ابتدى يحس بنار و.حرارة من تاني ….. الي بعدها زقتني فريدة من تاني على الارض على ضهري و ركبت فوق مني و هيا بتعدل في نفسها موش عارف بتعمل ايه ،، مسكت زبري بايدها الي موش شايفه و بدات تحكه على كسها الي اول ما حسيت به ،، حسيت كاني طاير في السما من فرط احساس الحلاوة الي حسيتها وقتها ،،، و هيا بتحك به و تمشيه على كسها و عانتها لغاية ما حسيت بزبري دخل جواها في محرقة ،،حاجة سخنة خالص ،،، موش قادر اوصف شكلها او هيا ايه بالزبط غير انها حاجة فوق الخيال بالنسبة لواحد زي حالاتي في السن دا ،،،، و هيا بتقعد على زبري كله و تمسك ايدي تحطها على بزازها و تقلي ،…
فريدة:: امسكهم جامد ،،اعصرهم جامد ،،، امسك راس بزي ،، اقرصه ،، جامد يا عرص ،،اقوى يا خول يا ابن الزانية
و انا ما صدقت بعد الكلمتين دول رحت قافش فيهم و بعصرهم و باقفش فيهم على قد ما اقدر و بطلع في راسي عليهم الحسهم و اعصرهم بسناني و ابدل بيناتهم الاثنين و هيا بتدور في وسطها على زبري الي في كسها ،، و بدات تطلع و تنزل ،،تطلع و تنزل و انا قافش في بزها باكله بشفايفي و بسناني ،،باعصر فيهم و نار قايدة في جسمي و زبري الي ابتدى ينقط لبن الي اول ما حسيت بيهم فريدة ابتدت تزود في سرعتها عليا و هيا تتنطط و تزيد و تقلي ..
فريدة:: هاتهم جواه ،،انطر لبنك جوه يا عرص ،، نيك جامد يا خول ،احححححح سخن ،اححححح لبن نار يا متناك ،،احححححح اه اه اه اه اه و انا الي بهز في وسطي و بترعش و بسرع في حركة وسطي طالع نازل و زبي الي كان جايب لبنه كله فيها و انا برضع في بزها ،،،،،
بعد دا هديت فريدة و نامت عليا و راحت بشفايفها على شفايفي اكلتهم اكل ،، و هيا تلحس في كل وشي ،،و انا عيني بتبص على عماد الي نازل رزع و هري في ماما و هو بيزوم و بيقول ..

عماد:: اه احححح حاجيب يا لبوة ،،حانطر لبني يا متناكة ،،عاوزاهم فين يا قحبة مممممم
ماما:: هاتهم جواه كسي ،،طفي نار كسي ،،عاوزة احبل ،،عاوزه لبنك يعشرني ،،اححححححح نار نار مممممم هاتهم في كس شرموطتك ممممممممممم
و كان عماد بيرزع بكل قوة و هو يصيح و يشخر و لبنه بيشر شر في كس ماما الي كانت بتترعش و تتنفض و بتهز في وسطها و هيا تتمحن على اخرها ،،،، و عماد يترمي فوقيها و يبوس فيها و يلسح في شفايفها ،،،، شوية زمن مرت على كل دا و انا لسه على الارض و فريدة فوق مني و ماما بتهز في نفسها بعد ما عماد لف و رمى جسمه على السرير جنب منها و هيا بتبص ناحيتي و تقلي …
ماما:: حلو زبر عماد في كسي يا علق ،يا عرص ،، اتمتعت انت بتعريصك عليا يا ميبون يا ابن الزانية ،،،
و انا الي ببص عليها و ساكت موش بتكلم بس فريدة كانت جاوبتها في مكاني ،،
فريدة:: عرص و ديوث بس ذكر ،، زبه بيكيف على الاخر يا قحبة ،،،، لو عاوزة تجربيه ،،، ادفعي و تعالي يا متناكة …
و هيا بتضحك و قامت من عليا مسكتني من ايدي خرجت انا و هيا رايحين على الصالة تاني ،،،، قعدت و قعدتني في حجرها و هيا بتمسك سيجارة ووتقلي ( ولعلي يا ذكري) كنت اخدت الولاعة لوعت ليها و انا لسه في حجرها و هيا بتضحك و تهزر معايا ،،، لغاية ما شفت عماد خارج و بالبوكسر و في ايده منشفة كبيرة و رايح الحمام و بعديه ماما الي كانت لابسة روب بتاعها و جاية ناحيتنا ،، دخلت الصالة و قعدت على الكنبة ،و حطت رجل على رجل و اخدت سيجارة و بتولع فيها و هيا بتبص عليا ،،، و تقلي ،،،
ماما:: ي**** قوم البس هدومك عشان توصل عماد ،لعربيته
فريدة:: هو خلاص رايح ،، ما لسه بدري يا سمسة ،،،
ماما:: لا يا فيفي ،كدا كفاية دلوقتي و بعدين هو الي طلب يمشي عشان قالي ان عنده معاد ،، ….
قمت انا من على حجر فريدة اخدت البوكسر بلبس فيه و لبست بنطلوني كان عماد خرج من الحمام الي راحت عليه ماما دخلت معاه اوضة النوم شوية وقت و انا واقف و.كان خرج بعديها ،، و راح على فريدة سلم عليها و وشوش ليها بكلام في وذنها ،، ماسمعتش قالها اي بالظبط ،، و بعدها راح لماما سلم عليها و بعدين خرجنا مع بعض ،،، كنت بمشي معاه في الشارع و انا مبسوط و كان دا باين عليا قوي و انا موش هاممني اي حاجة ،،و صلنا لقدام عربيته ،، طلع عماد عليها ،،و قبل ما يروح كان مطلع حته ب20 جنيه و ادهالي في ايدي و قالي …
عماد:: انت بجد طلعت ذكر بصحيح ،، انت دخلت ماغي خالص ،،، المرة الجاية بقا حراضيك احلى من كدا ،،
انا:: تشكر يا عمدة ،،، انا متشكر قوي ،،،، …
راح عماد و انا كنت فرحان ب20 جنيه ،خبيتها في جيبي و رجعت جري على البيت ،و انا طاير من الفرحة ،، موش عارف ،فرحان على ايه بالظبط على تعريصي و دياثتي على امي ولا على كلام عماد و لا على 20 جنيه و لا ايه بالظبط ،،،،، رجعت وصلت البيت ،،كنت لقيته مفتوح شوية ،موارب ،،دخلت ،،و اما بسمع في الحوار الي داير بين ماما و فريدة …
ماما:: انت ليه عملت كدا ،، خليتي كريم يشوفني ،، احنا صحيح متفقين بس موش لدرجة انه يشوفني و انا بتناك …
فريدة:: و انت زعلانة يعني انه شافك يا سمسه ،، اسكتي دا ابنك دا طلع حكاية بجد ،، دا كان من اول ما دخلتي انت و عماد و هو على اخره ،، موش قادر ياعيني ،،زبره واقف و هايج ،،…
ماما:: بس برضو ما يجيش كدا ،،، موش للدرجة دي يا فريدة ،،، اما موش عاوزة الواد تحصله حاجة و يتعقد ،،
فريدة:: بلا نيلة بلا عقد انتي التانية ،، سيبي الواد في حاله و خليه يتمتع و بقلك اهوه ،، بجد و نصيحة مني اعملي زي ما انا عاملة مع الواد ابني فاهمة ،، خليه تحت باطك و صاحبيه ،،، خليه يتعلم منك و يعرف و يفهم و ما تحاوليش تخبي عليه اي حاجة مهما كانت ،، دا بردو سندك و ضهرك يا ولية ،، حتى و ان صارت حاجة وحشة لا سمح **** يعني موش حتلاقيه غيرو هو الي يوقف جنبك و يوقف في وش العالم كله على خاطرك ،، صدقيني يا اختي انا مجربة ووعارفة ،،،،

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية تحدي حبك الفصل الثاني 2 بقلم مريم علي

كنت واقف و انا بسمع في حوارهم الي خلص بضحكات و هزار بناتهم و انا كنت برزع في الباب عشان ما اعرفهمش اني كنت باتسنط عليهم ،،، و باسمع في ماما بتقول ..

ماما:: مين ،، كيمو ،، هو انت يا حبيبي
اما:: ايوا يا ماما انا ،( و انا ماشي رايح عليهم و هوما قاعدين في الصالة
ماما لابسة الروب و لافاه بالحزام اما فريدة فكانت زي ما هيا قاعدة بتشرب في كوباية البيرة و السيجارة في ايدها ..)
دخلت عليهم ،، كنت لسه واقف في الباب ببص عليهم لقيت ماما بتقلي ….
ماما:: حبيبي ،، روح بقا جيبلينا حاجة ناكلها من برا ،،، و بالمرة عدي على اختك في بيت خديجة خذها معاك و هات لينا اكل على مزاجك ،، و كمان شوف اختك لو نفسها في حاجة …
انا:: انا عاوز اكل دجاج مشوي ،،،( كاني نسيت كل حاجة حصلت من شوية وقت فاتو و فريدة و ماما بيضحكو عليا )
فريدة:: و انا كمان عاوزة زيك يا كيمو يا جامد ..
انا:: و انت يا ماما عاوزة ايه
ماما:: الي انت عاوزه جيبوا يا حبيب امك
وقفت ماما راحت على اوضتها جابتلي الفلوس و خرجت انا على مريم اخذتها معايا اشتريت الاكل و اشتريت لمريم الي نفسها فيه زي ماما قالت و رجعت على البيت لقيت ماما الي غيرت لبسها و لبست فستان طويل شوية و فريدة الي زي ما هيا من اول النهار لغاية دلوقتي بنفس لبسها قاعدين في المطبخ ،،، حطيت الاكل الي كنت اشتريته و رحت بغير في هدومي و رجعت لقيت كل حاجة جاهزة … اكلنا و كنا بنضحك و نهزر مع بعض و كان مافيش حاجة حصلت خالص ،،،، ….. بعدها قمت رحنا كلنا على الصالة و قعدنا على التلفزيون بنتفرج و سهرنا مع بعض و انا بسال في نفسي هي فريدة دي ما لهاش بيت و عيال و زوج ولا ايه بالزبط ،، و هوما ما بيسالوش عليها و لا ايه ،لغاية ما جاه معاد النوم ،، كانت ماما و فريدة و مريم راحو على اوضة ماما ينامو و انا اخذت مكاني في الصالة على الكنبة و قعدت افكر و اسال نفسي بخصوص فريدة دي و كمان افكر و اتذكر الي حصل كله في اليوم دا ..

 

نتقابل الجزء الي جاي بقا نشوف مع بعض حكاية فريدة و ايه و ايه الي ممكن يحصل في تتطوارتي مع ماما و مع عيشتنا و اسلوبنا الجديد مع بعض …

 

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *