روايات

رواية ويفيد بآي الندم الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم حنين هاني

رواية ويفيد بآي الندم الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم حنين هاني

 

 

 

البارت الخامس والثلاثون

 

بارت36
حازم. ازاي انا بحبها وهي بتحبني اي الي يخليك ترفض
شوقي. اول حاجه تتادب وانتا بتكلم الي اكبر منك ثانيا انا مقبلش اجوز حفيدتي لعيل بنسبالي لا وكمان عاوز تاخدها وتسافر معاكي ويافرحتي بعد كام سنه تجيلي شايله عيل في ايديها وتكون انتا خونتها بس انا مش هقرر غلطت بنتي واحنا معندناش بنات للجواز طلبك مرفوض
جنه بدموع. بس ياجدو
شوقي بزعيق. مبسش لما الكبار يتكلمو متتكلميش واتفضلي اطلعي فوق يلا وبص لحازم ياريت تكون سمعت انا قولت اي
حازم. مدام تهاني انا بحب جنه اتكلمي قولي اي حاجه انا مش زي اي حد وهاحافظ عليها
شوقي. الكلام معايا انا انا هنا الي بنفذ الكلام ومدام قولت كلمه مفيش حد بيراجعها ورايا ولا اي ياتهاني
بصت تهاني لبوها وبعدين بصت لحازم. معاك حق يابابا
حازم. عن اذنكم وطلع وهو مش شايف قدامو
****
جنه. هو فارك نفسو مين عشان يرفض
رنا. عيب كده ياجنه ووطي صوتك عشان محدش يسمع
جنه. يسمعو انا مش خايفه من حد انابحب حازم وعاوزه
رنا. يابنتي ماتفهمي ممكن يكون في حاجه عشان كده جدو رفض
جنه. هيكون في اي واحد وجاي يتقدملي يرفض ليه ويقولو انتا بنسبالي عيل ده اهانو
رنا. بصي كل الي اقدر اقولو واهدي وكل حاجه هتتحل
جنه. ماشي يارنا اطلعي عاوزه اعد لوحدي
رنا. لا مش هسيبك غير لما تهدي
جنه بصتلها وابتسمت. اتغيرتي اوي يارنا مبسوطه انك قدرتي تتغلبي علي الشر الي جواكي
رنا. هو انا كنت وحشه اوي كده
جنه. مش وحشه بس التصرفات كانت بتخليكي انسانه مكروه مبسوطه ليكي اوي وحضنتها
***********
يوم الخطوبه
***********
الصبح بيفطرو علشان كل واحد هيشوف هيعمل اي
********
شوقي. اسمعو عشان تكونو عارفين شغل جنان والبهل بتاعكم ده لا تمام في ناس هتحضر الخطوبه ومش عاوزين فضايح
رغد. فضايح واحنا وش ذالك ياجدو
شوقي. ده انتو ذالك نفسو ولا نسيتو الي عملتو في كتب كتاب زين وكارما
اعدو يبص لبعض
زين. لا دي كانت زيادات اكتئاب مش اكتر
عمار. حصل وانا شاهد
شوقي. انا قولت الي عندي
رنا. بصراحه ياجدو منوعدكش
بصلها الكل وهي كلمت
تبقا خطوبتي واعد ساكته لا الموضوع مش راكب
يونس. طيب انا بقول تعمل حسابك ياجدي وتخليك في الامان وتعمل ركن بعيد للناس الي جايه عشان كده الموضوع بيكبر
صلاح. اه فعلا معاك حق يا يونس
سليم. انا الحمدلله مراتي حامل ومش هتقدر تقف فا انا في امان
كيان. اي ده مين قالك
سليم. قالي اي
كيان. اني تعبانه
سليم. نعم اومال انتي اي يعني
كيان. انا فل الفل وبعدين يعني خطوبة رغود واعد اكاني زي الناس ازاي يعني انتا عاوزها تزعل يابني
كارما. وانا اتفق معاكي علي الكلام ده
زينب. حصل ازاي يعني الكلام ده هو خلاص مفيش قلوب يرضيكم البت رغود ورنا يبقا لوحدهم
زين. كارما طب والي اتفقنا عليه
كارما. لا هو انا مش قولتلك ولا اي اصلي بقيت بنسا كتيرر عايز حاجه ياحبيبي
عمار. وانتي مش قولتلك مش هتقومي من علي التربيزه الي هتعدي عليها
زينب. لا انا اصلا مش عارفه انتا مين
عمار. وحيات امك
سليم. لا ده كده علي راي جدي في شغل هبل وعبط هيحصل خير بقا منك ليها
كيان. في خطوبه هتحصل ولازم نقف مع العرايس
كارما. صح كده
زينب. وانا بصراحه مقدرش افضل اعد يجيلي جلطه
شوقي. هو ده الي كنت عامل حسابو شوية مجانين وهيطلعو جنانهم
صلاح. عليه العوض ومنو العوض يابابا خلاص
رغد. من الاخر بقا انا مش هقبل اني اكون علي وضع الصامت
رنا. اه وانا كمان
كارما كيان زينب جنه. واحنا بس هنقف جمبهم
سليم. طيب تمام ابقا اشوف واحده بس بتهز كتفها هتبقا ليلتها شبه وشها
رغد. سليم ياحبيبي ثق فيا
******
سليم. ده انا هولع فيكي ياكيان
عمار. مش انتا الي اعتمدت كلام المفعوصه دي
ياسين. دول مش اعدين علي حيلهم
زين. ماشي ياكارما انا هويكي
طبعا كانو البنات خاربينها علي الاخر ناس قليله فاخدو راحتهم بزياده
كانت حوريه اعده بتتفرج عليهم وباصه قدامها
ياسين في نفسو. الحمدلله انها اعده كده لوحدها ومكلمش الكلمه وبص عليها كانت جنه جت وشدتها رقصت معاهم
ياسين. احيه يافرحه ماتمتت وركز معاها
الكل فرحان وسعيد
حته رنا مع انها اتغصبت علي الخطوبه دي بس هي اتبسطت ونسيت نفسها
وبعد شويه من الرقص والهيصه لبسو الدبل
شريف. اي يابت صوابك تخنت كده ليه انتي لحقتي تخنتي
رغد. تخنت اي يابني ده اكيد من المحشي الي لسه ضرباه قبل ماتجي
شريف. كلتي محشي قبل متنزلي بجد ده انا من امبارح مكلتش علشان متعبش
رغد. اتكلم عن نفسك بقا انا كان لازم اشحن علشان متعبش
شريف. اه تقومي تضربي محشي والدبله مش عاوزه تخش
رغد. احشرها بس وهي اهيه داخله
شريف. احشرها اه انا مني لله علشان حبيبتك
******
معتز. بس طلعتي حلوه وانتي بتضحكي اهو
رنا بتداري. الكسوف. بقولك لبسني وانتا ساكت ياسمك اي انتا
معتز. وكمان مش عارفه اسم خطيبك بس عارف انك بتعملي اللقطه دي عشان تداري كسوفك صح
رنا. انجز بقا
معتز. طيب اقولك علي حاجه كمان
رنا. اتفضل مش هنخلص في الليله دي
معتز. انتي طالعه زي القمر قالها بابتسامة علي وشو ظاهر فيها الاعجاب بصتلو رنا وتقربيا اول مره تشوف ملامحو اوي وفضلت باصه عليه فاقت علي غمزتو
معتز. مز صح خلي بالك امك دعيالك عشان عجبتيني انا اصلا مش بيعجبني اي حد كده والسلام
رنا. لل ياشيخ ده علي اساس انك مقطع السمكه وديلها يعني عشان كده مش بيعجبك اي حد
معتز. تؤتؤ عشان انا جامد ومش اي حد وغمزلها
والكل كمل تهيص وكل واحده شدت جوزها ورقصو كلهم سوا وكان يوم جميل في اجواء جميله زيهم
في اخر الليل
*******
كارما. الحفله كانت تحفه اوي بجد
زين. هو مفيش حد تحفه غيرك اصلا عشان تكوني عارفه
كارما. بجد
زين بغمزه. ده جد الجد كمان ولا انتي شاكه
كارما. لا منا عارفه
زين. بقولك ايه تعالي اقولك كلمه سر
كارما. طب ماتقول مفيش حد سمعنا
زين. لا فهميني صح وانا عاوزك تفهميني غلط
كارما. يعني اي
زين قرب وشالها. يعني استعانه علي الشقا بالله
********
عمار. هو انا ياكلبة البحر مش قولتلك مراتي مترقصش قدام حد
زينب. ياعمار وحيات امك كفايه تعبت من الجري منك
عمار. ده انا هنفخك قربي يابت
زينب. ياعمار خلاص تعبت اه مش قادره اخد نفس اه جري عليها عمار
عمار. بس اهدي تعالي واعدها
حاسه بي اي انتي كويسه
زينب بتمثيل. مش قادره اخد نفسي
عمار. طيب اهدي خدب اشربي وشربها ها ارتحتي عن الاول
زينب. اه هقولك حاجه بس مش تتضربني
عمار. قولي
زينب. كنت بتضحك عليك عشان مش تتضربني
عمار. اه يا بت الايه يعني بتضحكي عليا
زينب. خلاص بقا قلبك ابيض
عمار. مش عشان خاطر ابني بس
زينب. ياسلام وانا كخه يعني
عمار. لا طبعا ده انتي الحب كلو ياخرابي
زينب. خلاص صدقتك يلا بقا ننام عشان تعبانه اوي
عمار. يلا ياروحي وخدها في حضنو ونامو
*********
كيان. طيب وبعدين بقالي ساعه بصالح فيك
سليم. لا انا زعلان منك اوي بجد
كيان. وانا مقدرش علي زعلك
سليم. لا منتي زعلتيني
كيان. طب لو قولتلك عشان خاطر ورده روح بابا هتفضل زعلان
سليم. انتي يعني بتخشي من باب قلبي
كيان. اهااا
سليم. خلاص عشان خاطر النونو المره دى بس
كيان. بس كده لا ده كل مره حد يلاقي الدلع وميتدلعش
سليم. لا ياشيخه ده بجد يعني
كيان. اه انا حامل ومن حقي ادلع
سليم. بس كده من عيني تعالي وانا ادلعك
كيان. ايه دلع ياشيخ اتقي الله انا هروح انام يلا تصبح على خير
سليم بضحك. الله مش انتي الي قولتي
كيان. طب انا عيله انتا بتاخد علي كلام عيله بردو
سليم بضحك. ماشي ياعيله يلا عشان ننام ونامو
في حب وراحة بال
يتبع

 

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية تويا وخالد - ليلة زفاف الفصل العشرون 20 بقلم زينب دويدار

 

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *