روايات

رواية نجاتي الفصل الحادي عشر 11 بقلم فاتن جمال

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية نجاتي الفصل الحادي عشر 11 بقلم فاتن جمال

 

البارت الحادي عشر

 

 

البارت الحادي عشر
احمد بهدوء : ممكن اوصلك
أسوة : انا مش عارفه انا رايحه فين
احمد بزعل : تحبي ترجعي لوالدتك
اسوة بتوتر : خايفه ارجع القيها نسيتني
احمد : طب ممكن تيجي معايا عند ست هتحبيها اوي
أسوة بتسال : مين دي
احمد : والدة امير وخالت ادم

 

 

أسوة بصدمه : الظابط اللي ادم زعق معا
احمد بضحكه : متخافيش ادم مش في البيت وبعدين والدته تبقى في مقام والدة اسر قولت اي ؟
أسوة بتنهيده وتفكير لأن معندهاش حد تروحله وافقت
بعد مده كانت واقفه قدام فيلا
احمد : اتفضلي انزلي
أسوة نزلت من العربيه وهي مش عارفه تدخل واللي لا كان الليل بداء يدخل عليها
احمد : يا ام امير فينك
ناديه بابتسامه : احمد فينك يا واد
احمد بضحكه : واقف بين ادم وأسر
ناديه بضحكه : ليس زي ماهما
احمد : واكتر
ناديه بابتسامه: مين القمر يا احمد
احمد : مرات اسر
ناديه بفرحه : تعالي يا حببتي انتي اسمك أسوة صح
أسوة بابتسامه خفيفه: ايو يا طنط
احمد : طب امشي انا علشان اسر
أسوة : هو اسر ممكن ميعرفش انا فين
احمد بهدوء: حاضر ولو عوذتي حاجه رني عليا من عند ناديه وكمل وهو بيشاور لناديه باي يا نونو
ناديه بابتسامه: معا السلام يا ابني
ناديه بابتسامه: تحبي تأكلي
أسوة : لا شكر
ناديه : طب تعالي نعمل عصير
بعد وقت كانت أسوة وناديه قاعدين بيتكلمه
ناديه : انا عرفت قصة جوازك من أسر بس اسمعيني يا بنتي اسر مفيش اطيب منه
أسوة بغيظ منه : دا مفيش اوحش منه ولا في حد شرير زيه
ناديه بابتسامه: يبقى هو اللي هيدخل قلبك

 

أسوة بتوتر : اي لا مستحيل احب واحد زيه
ناديه : الايام بكرا تثبت كلامي
أسوة : هو اسر وادم لي بيكرهوا بعض
ناديه بتنهيده: دي حكايه طويله
أسوة : ممكن اعرفها
ناديه بتنهيده : سيف السويفي و جوزي عامر العاشري و هاني الدمياطي ابو ادم كانوا اكتر من أصحاب كانوا شركاء في كل حاجه بينهم عيش وملح و ادم وأسر وامير بقوا نفس اكتر من اخوات وانا و رحمه ام اسر واختي نبيله ام ادم كنا اكتر من اخوات وكلمت بحزن لحد ما جه يوم هاني كان مسافر برى في شغل وبعد فترة سمعنا خبر موته و سيف طلب ايد نبيله للجواز من غير ما رحمه تعرف ولما عامر جوزي عرف قالي أنهم اتجوز من غير ما حد يعرف وبعدها بفترة قصيرة رجع هاني وافتكر أن سيف كان بيخونه معا مراته و مستحملش الصدمه ومات ادم ساعتها كان في أول ثانوي قرار يبعد عن نبيله ويجي يعيش معانا و بعدها بمده عرفنا أن سيف السويفي اتقتل بس منعرفش مين السبب ومن بعدها اسر مسك شركات أبوه وفض الشركة بينه وبين ادم وبعدها على طول رحمه سابت اسر ونور الا كانت يعيني عليها طفله مكملتش سنه وأسر هو إلا رباها وبعدها بكام سنه مات عامر جوزي ودخل امير وادم كلية الشرطه ومن بعدها بقى ادم يكره اسر
أسوة بحزن : ومامت ادم راحت فين
ناديه بتنهيده: بعد موت سيف جالها انهيار عصبي ودخلت مصحه ومن يومها ادم مبيرحش ليها لانه شايفها خاينه وخد أخته فرح رباها ودلوقتي سافرها برى مصر علشان تتعلم
أسوة باستغراب : اخت ادم من سيف السويفي
ناديه بتنهيده: ايو يا بنتي
أسوة بصدمه : يعني اسر ليه اخت غير نور
ناديه : ايو فرح عندها ١١سنه
أسوة : طب ونور تعرف
ناديه : تقريبا لا لان اسر هو اللي مربي نور وهو مخبي عليها موضوع جواز امها من عيل
أسوة بزعل : طب وأسر فعلا بيتاجر في المخدرات
ناديه : بصي يا بنتي انا معرفش عن أسر غير أنه يعيني عليه مجروح من أبوه الاي ساب أمه واتجوز غيرها حتي لو اختي بس بردو غلط والا أمه اللي اتجوزت عيل من دور ابنها علشان تعوض النقص اللي سببه سيف ليها وموضوع المخدرات انا بسمع زيك من امير وادم بس لحد الان محدش فيهم قدر يمسك عليه حاجه
أسوة : طب حضرتك تعرفي حاجه عن والدي
ناديه بتسال : والدك ؟ مين
أسوة : محمد كان شغال سواق عند والد اسر
ناديه باستغراب : سواق مكنش في عند سيف سواقين
أسوة بصدمه: يعني اي
احمد وصل الشركه عند اسر
احمد بهدوء: اسر انت غلطان لو فاكر انك كدا هتخليها تحبك
اسر : انا مش عايزها تحبني
احمد بمكر : يعني انت مبداتش تحبها
اسر بكدب : لا انا مبحبش حد
احمد بخبث: تمام لما تطلقها ابقى قولي اصل ادم عايز يتجوزها
اسر بعصبية قام من مكانه وقرب من احمد بعصبية مكتومه: دا لو اخر واحد علي وش الدنيا مستحيل يقرب ليها
احمد بتوتر: يا عم اهداء بهزر معاك
اسر بعصبية: بطل شغل عيال وقوم علشان لازم نتحرك
في مكان مجهول وسط رمال الصحراء..
اسر بغضب : يعني اي الشحنه انسرقت انت عارف دي تمنها قد اي
واحد من الرجاله : يا باشا محدش يعرف ازاي انسرقت
اسر بعصبية: قدامك يومين وتكون البضاعه قدامي يا اما اكتب وصيتك لامك
احمد بتوتر : اهدا يا اسر اكيد هنعرف مين السبب
اسر بجمود: انا قولت الا عندي الشحنه قصاد حياته
اسر خرج من الجبل بكل هيبه
اسر لمجهول: كل حاجه تمام
المجهول: كدا الشحنه اتسلمت
اسر ببرود: كل حاجه بقت زي ما انا ما خطط
احمد خرج وراء اسر
احمد : اسر انت كويس
اسر : هي فين
احمد بتوتر : مين ؟
اسر ببرود: انت عارف مين
احمد بتنهيده: ممكن تسبها النهارده

 

اسر بعصبية مكتومه: قدامك ساعه وتكون في القصر والا هتكون نهايتك يا احمد
احمد بغيظ: وانا مالي هو انا الا ضربتها والا خرجتها من الشركه وقولت ليها امشي
اسر ببرود: ااممم وانت عملت فيها للشجاع صح
احمد : يعني كنت أسيب مرات اخويا في الشارع
اسر وهو بيركب العربيه : المره الجايه هكسر ايدك لو مسكتها
احمد حب يديقه: وانت مدايق لي مش انت قولت انك مبتحبهاش
اسر حاول يكدب مشاعره قدام احمد : ايو
احمد : ايو اي بتكرها والا بتحبها
اسر بعصبية مكتومه: اخرس انا مبحبش حد
احمد : بس مبتكرهاش
اسر افتكر ضحكتها و طريقة كلامها و حركاتها اللي كانت بالنسبه لاسر اجمل حاجه في يومه لكن حس بوجع في قلبه لما أيده اتمدت عليها
عند أسوة
أسوة بدموع: ايو يا نور
نور : علشان خاطري ارجعي
أسوة بعند : مستحيل هو إلا قالي امشي ارجع ليه تاني مش كفايه اللي عمله معايا من يوم جوازنا
نور : علشاني انا
أسوة : لما يطلب مني اني ارجع ساعتها افكر
نور بصدمه: نعم دا في المشمش اسر عمره ما يعمل كدا
أسوة بتحدي : هيعمل كدا
نور : طب انتي فين
أسوة بتوتر : ااانا عند ناس قريبي
نور : طب خدي بالك من نفسك كويس
أسوة بحب : حاضر يا روحي
نور : باي
أسوة : باي
أسوة سابت الفون وهي بتفكر ازاي هتفضل هنا ولو ادم جه الاي ممكن يحصل
احمد بعت لـ أسوة
احمد : أسوة اسر بيقولك تعالي القصر
أسوة بعند: مش جايه وياريت يبعد عني خالص
احمد ببرود : بعت ليها وقالت مش جايه
اسر بصدمه : نعم هي مين دي الا مش جايه
احمد بتوتر : أسوة
اسر ضربه بوكس : علشان تحرم تقف معاها تاني

 

احمد بغيظ: آخرة الا يعمل الخير
اسر : هي فين
احمد بتوتر: ها
اسر : بطل تلف ودور هي فين
احمد بسرعه : عند امير في البيت
اسر بصدمه واستيعاب: فين
احمد بتمني الموت : عند امير العاشري في البيت قاعده معا والدته
اسر بعصبية مكتومه: مين وداها هناك
احمد بقلق : ااانا مكنتش عارف اعمل اي في طلبت من مدام ناديه أنها تاخدها عندها
اسر : ملقتش غيرها
احمد بهدوء : مكنش في حد يقدر يقنعها أنها تفضل معاك غيرها وبعدين انت عدوتك معا ادم مش امير ولا مدام ناديه ومتنساش أنها أقرب واحده ليك
اسر بتنهيده: مش ناسي أنها كانت في مقام امي وكما بغيظ : بس اكيد الز*فت ادم هناك
احمد بالتأكيد: لا ليس مروحش
اسر ضربه تاني بالبوكس
احمد بوجع : يا عم ايدك يخرب بيتك
اسر ببرود: علشان تبقي تتصرف من دماغك تاني
احمد : عن ابو معرف*تك انت وهي
اسر بعصبية: وقف العربيه
السواق وقف
احمد باستغراب : اسر في اي
اسر بسرعه : في قنبله في العربيه
ووووو

 

 

 

 

____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *