رواية ضحية الجارحي – عقاب وخطايا الفصل الثالث 3 بقلم اسيل باسم
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية ضحية الجارحي – عقاب وخطايا الفصل الثالث 3 بقلم اسيل باسم
البارت الثالث
خبط على سطح مكتبه بغضب شديد ” دي تالت مرة ال system يبقى في خلل . لو انت مش قادر تقوم بشغلك قولي وانا اجيب حد يشتغل شغلك ي ياسين…
ياسين ” هتكون دي اخر مرة بإذن الله .. …
انا بنفسي هتابع الموضوع ده …
تنهد بضيق ” حالك مش عاجبني الايام دي ابدا …
فيك اي … احكيلي
ماكاد يتحدث حتى رن هاتفه …
ياسين بهدوء ” عن إذنك هروح مكتبي ….
وضع تلك الملفات امامه بغضب شديد ….
امسك كل شي تطاله يديه يلقيه أرضا … هو أسد جريح
والاقتراب منه الان ضرب من الجنون
دخلت سكرتيرته وتدعي نادين ” ياسين باشا
حصل اي لكل ده بس …حضرتك بخير
امسك يدها بغضب ” ابعدي عني احسنلك ي نادين فاهمة
اقترب اكثر وهي تنظر لعينه بحب ” امو***ت لو بعدت عنك
شدد على قبضته بقسوة ” انتي عايزة مني اي
عايزة توصلي لاي بحركاتك دي
نادين ببساطة ” لقلبك
ياسين ” وانا قلبي مش ملكي … انا متجوز
انكسر قلبها لالاف قطعة . في البداية ظنت انه يقول هذا فقط لكي تبتعد عنه الا انه جاد بل اكثر من جاد ….
همست بتقطع وكسرة ” ازاي
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
وقف وهو بكل هيبته ووقاره .. داخل مكتب المدير ……..
والغضب يقطر منه .. لا يكاد يصدق انه هذا الطائش الصغير وضعه في هذا الوضع المخزي…
انزل الصغير الذي هو نسخة من والده عينه أرضا … ودموعه خذ اخذت مجراءه .. بصمت
المدير بحرج ” جواد بيه … دي مش اول مرة ابن حضرتك يضرب زملاءه … احنا مضطرين ناخذ اجراءات ضده .. ابن حضرتك هيتوقف عن الدراسة …
جواد بتجبر” متنساش اني اكبر مستثمر في مدرستك دي ي حضرة المدير … تخيل بقى يحصل اي لمدرستك دي لو انا وقفت فلوسي … ارجع فكر في قرارك ي حضرة المدير … ابني مش هيتوقف عن دراسته حتى ولو يوم واحد ….
ولو كان على الولد ال ضربه ابني فانا هتكفل بكل مصاريف علاجه اكله كل حاجة هيحتاجها انا هتكفل بيها …ومش هينقصه حاجة حتى يتعافى ويرجع مدرسته …
المدير ” المشكلة في ابن حضرتك هو ببقى عنيف … وسلوكه عدواني ومفيش حد من زملاءه مصاحبه او يرضى يقرب منه حتى …..
جواد وهو ينظر لابنه ” دي اخر مرة يحصل كده….
وليك كلمتي مش هتشتكي من فؤاد خالص من بعد النهارده .. مش كده ي فؤاد
اوماء الصغير براسه ويرفض النظر لابيه …
وهكذا تم الامر وحلت المشكلة خرج من مكتب المدير بكل كبرياء وقوة وابنه خلفه مطاطا راسه ….
قبض على مقود السيارة بغضب ” دي اول مرة اتحط في الموقف الزبالة ده وكله بسببك …. عقلك كان فين ي فؤاد وانت بتضرب زميلك … انطق
فؤاد ببكاء ” هو ال بدا وشتمني بأمي …
جواد بغضب ” تقوم تخبط دماغه في الحيطة .. افرض كان ما**ت. … من امتى وانت عنيف كده ي فؤاد
فؤاد بغضب ” كله بسببك انت مش راضي تعرفني امي فين … انا عايزها عايزة افضل معها مش عايز اعيش معاك انا عايزها هي ….
استدار يحاول ان يضمه اليه يكبت انفعاله لكن الصغير يرفض وهو في حالة انهيار تام هو فقط يريد والدته التى حرم منها …
نظر جواد أمامه يريد إيقاف السيارة على الجانب لكن لم يعلم من اين ظهرت له هذه. … وحينما حاول إيقاف السيارة فجاءة … حتى اصطدم بها …
جواد وهو ينزل من السيارة ” خليك في العربية ي فؤاد … اوعى تطلع انت فاهم
صدم جواد مما رأى … واقعة أرضا وحولها بركة من الدماء ويبقى السؤال من هذه ….!!!
ومين اين خرجت له فجاءة …. !
تفاحاءة بالصغير يرتجف وهو يقول له ” ما**تت صح …..يتبع
سوري على التأخير معليش حصلت لي ظروف صعبة اوي مقدرتش فيها اكتب ولا نص كلمة … آسفة بجد … و enjoy
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية ضحية الجارحي – عقاب وخطايا)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)