روايات

رواية فهد وليلى – هي من سرقت قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم هالة محمد

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية فهد وليلى – هي من سرقت قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم هالة محمد

 

 

البارت الثالث عشر

 

#البارت الثالث عشر والاخير

#بقلم هاله محمد محمد سالم

#سرقت قلبي

فهد : من فضلك يا ليلي اسمعيني ولو آخر مره
ليلي : ماشي يا فهد بس لازم تبقي عارف انها هتكون اخر مره
فهد فرح واخد ليلي وقعدوا

فهد بتنهيده : ليلي ارجوكي سامحيني انا عارف اني غلطان وصدقيني انا ندمان انا ياليلي مش قادر اعيش من غيرك اديني فرصه تانيه
ليلي وقلبها بيقولها سامحيه بس كرامتها رفضه : لا يا فهد انا مستحيل اعيش معاك انت شكيت فيه..
فهد : يعني ايه يا ليلي انا غلطان وبعترف بغلطي اوعدك يا ليلي اني هعوضك عن كل حزن انا كنت السبب فيه بس سامحيني انتي حياتي وعمري ليلي انا اموت من غيرك
ليلي والدموع اتحجرت في عينيها وبجمود : انساني يا فهد ولو عايز تشوف ولادك انا ماعنديش مانع لكن ارجعلك ده مستحيل
فهد ودموعه هربت من عنيه : ليلي اسمعيني …..
لكن ليلي قامت مشيت
فهد قام ركب عربيته ومشي وبيسوق وهو مش شايف قدامه من الحزن والزعل
ليلي روحت وقعدت تعيط كتير : انا ليه مسامحتوش هو اكيد غصب عنه انا قلبي بقي قاسي عليه كده ليه ده هو كل حياتي انا كان نفسي اروح احضنه بس كرمتي وانا خايفه ارجعلوا تاني وهو يرجع يوجع قلبي اااااااه
فهد كان سايق عربيته وكان متعصب جدا : ليه ليه يا ليلي….؟..فهد ودموعه حجبت الرؤيه

بببببووم فهد عمل حادثه والعربيه اتقلبت بيه

شخص١: لا حول الله هو مات ولا ايه
شخص٢: مات ايه ياعم يلا بس نطلعه من العربيه لحد ما الإسعاف تيجي
شخص٣: ده وشه كله دم ربنا يستر الاسعاف جت اهي
شخص١: ده التليفون بتاعه انا هتصل علي اخر رقم كلمه يمكن حد من أهله
عامر : الو ايوه يا فهد
شخص١: لمؤخده يا استاذ صاحب التليفون عمل حادثه والاسعاف خدته علي المستشفي
عامر بخوف : حادثه .. طب مستشفي ايه انطق
شخص١: مستشفي(…..)هتلقيني هناك عشان اديك التليفون
عامر بسرع : ماشي ماشي ..وقفل ونزل ركب عربيته وراح علي المستشفي
عامر بيسأل علي فهد
شخص١: يا استاذ اكيد حضرتك اللي انا كلمته في التليفون
عامر بلهفه : اه اه انا هو فهد عامل ايه وهو فين
شخص١: دخل العمليات(وشاور بايده علي الأوضه)اتفضل ده تليفونه وربنا يسترها عليه استاذن انا بقي
عامر :اخد تليفون فهد وجري وقف قدام اوضه فهد

عند ليلي
علا حزينه علي رفيقه عمرها اللي ملهاش في الدنيا غيرها : مالك ياليلي يا حببتي
ليلي ودموعها مغرقه وشها راحه في حضن علا: انا تعبانه اوي يا علا مش قادره اعيش من غيره تاني
علا بحزن وبطبطب علي ليلي : اهدي بس ، خلاص بقي يا ليلي سامحيه هو غلط واعترف بغلطه انتي كده مش بتعقبيه هو انتي بتعقبي نفسك
ليلي : انا خايفه اوي خايفه ارجع وهو يدوس علي قلبي ولو ده حصل تاني انا ممكن اموت لاني مش هقدر استحمل بعده تاني
علا : سامحي ياليلي عشانك وعشان ولادك وفهد
كمان هو دور عليكي كتير
ليلي مسحت دموعها : مش عارفه يا علا ، انا هنام دلوقتي
علا قامت وقفت : ماشي يا حببتي انا هروح اشوف اشرف
ليلي حركت دمغها من غير كلام وعلا خرجت وليلي بصت علي ولادها وعينيها قفلت ونامت

قد يعجبك أيضاً
اسيرة الغابة بقلم Riamhossein20
اسيرة الغابة
157K
2.8K
تحذير:: تحتوي الرواية على الفاظ غير لائقه⭕ بريئه من ذنوبكم جميعاً
🥀الروايه الاول🥀 (قـٕلـب امراه صعيديه)🥀من سلسله الصعيد،🥀 بقلم Ahmed8xx8Ahmed
🥀الروايه الاول🥀 (قـٕلـب امراه صعيديه)🥀من…
32.1K
699
جيت بحكايه جديده كلام حلو عن الصعيد تعرف أن الصعيد مشهورين ف العالم كلو ادخل علامنا واتعلم
راية العشق بقلم Hebahassan77
راية العشق
293K
5.9K
"" أجبره والدة علي طردهم من المنزل ، مما سبب فجوة بين الاب والابن لطرد ه لحب حياته ،ولكن هل من تلاقي مرة اخرى تحت رايه العشق حيث لا سلطه لجبروت بشر …."
مجنونه حياتي بقلم al5yal
مجنونه حياتي
1.2M
42.1K
هي مجنونه جدا…وطيبه جدا .كل اللي يعرفها بيحبها..جدا .محجبه ..مع انها طيبه بس فكر تغلط فيها..هتقلب ولسانها اكول من بلد .. أما هو عصبي جدا يحاول أن يكبت أعصابه ولكن في أ…
” كنت اداوي الناس .. وقلبي احتاجك انتي تدواينه ” بقلم arwah2012-YT
” كنت اداوي الناس .. وقلبي احتاجك انتي تدواي…
27.9K
1.5K
الكاتبه : اروى ✍🏻❤️
غسان الصعيدي بقلم SohailaAshor22
غسان الصعيدي
1.8M
38.1K
روايه بتحكي عن شاب صعيدي اسمه غسان كانت عايش حياه سعيده مع ابنه ومراته لحد ما مراته ماتت وبعدها امه ضغطت عليه يتجوز بنت عمه بالغصب وبعدها التار هخليه يتجوز للمره التالته…
عشق صعيدي بقلم RahmaaMoohamed
عشق صعيدي
1.1M
17.3K
انا صعيدي لا تهزني امراه…وانا انثي تميزتُ بالكبرياء فمن أنت ياهذا لتظن اني سوف اخضع لگ 💜
ليلي بخوف : فهد لا يا فهد خلاص انا مسامحاك يا فهد
فهد واقف علي جبل عالي وهيقع من عليه وبيبص لليلي وعنيه كلها دموع : خلاص يا ليلي انتي بتكرهيني انا همشي يا ليلي همشي
ليلي بدموع وصراخ : فهد فهد لا يا فهد انا بحبك يا فهد بلاش عشان خاطري فهد فهد فهد

ليلي قامت من نومها مفزوعه وقلبها بيدق جامد
ليلي بتنهج جامد ووشها عرق : بسم الله الرحمن الرحيم اعوذو بالله استر يارب ايه الحلم ده لا ده كابوس انا قلبي مش مطمن اللهم اجعله خير…انا هقوم اتوضه واصلي ..ليلي قامت عشان تتوضه وتصلي

عند فهد
فات 3سعات في العمليات ولسه مفيش خبر
عامر بقلق وخوف : استر يارب….
خرج دكتور من عند فهد
عامر جري عليه بلهفه : فهد عامل ايه يا دكتور
الدكتور : والله حالته صعبه والعمليه كانت خطيره واحنا هننقله العنايه وهنراقب الحاله خلال 24 ساعه
وادعيله عن ازنك
عامر مصدوم مش قادر يستوعب اللي بيحصل وقرر أنه هيتصل علي ليلي
ليلي كانت خلصت صلاه بس كانت قاعده علي سجاده الصلاه وبتدعي ربها أن ميكنشي في حاجه وحشه والفون رن
ليلي : الو
عامر بصوت ضعيف وكله حزن : ليلي
ليلي : اه انا ليلي مين معايا
عامر : انا عامر يا ليلي فهد في مستشفي(……..) وعمل حادثه
ليلي بصدمه وماعرفتشي ترد وخرجت من أوضتها باسدال الصلاه
علا : في ايه يا ليلي بتجري كده ليه
ليلي مش بترد وخرجت من الشقه خالص
اشرف : في ايه يا علا
علا : مش عارفه بسرعه يا اشرف روح مع ليلي
اشرف نزل بسرعه ورا ليلي ووقف تكسي وركب هو وهي وليلي مش بتنطق خالص وصلوا المستشفي واول ما راحت لقت عامر
ليلي بدموع وحزن باين عليها : فهد فين يا عامر وحصله ايه قولي يا عامر أنه بخير وكويس
عامر بحزن : مش عارف يا ليلي فهد لسه خارج من اوضه العمليات والدكتور بيقول أنه حالته صعبه
ليلي بدموع : انا السبب انا السبب اكيد حصله كده بعد ماكنت معاه انا اللي قسيت عليه اااااااه يا حبيبي يارب يارب
اشرف : اهدي يا ليلي وان شاء الله هو هيبقي كويس
ليلي : هو مكأنه فين وديني عنده يا عامر الله يخليك
عامر اخد ليلي ووداها لمكان فهد
ليلي برجاء : انا عايزه ادخل اشوفه
عامر : مش عارف ياليلي بس الدكتور ماكد علينا أن محدش يدخل عنده خلال 24 ساعه تكون حالته استقرت
ليلي بصت عليه من ورا الازاز ودموعها نزله بقهر وندم وصوت شهقتها عالي

فات 24 ساعه
ليلي : ارجوك يا دكتور طمني عليه انا عايزه ادخل اشوفه
الدكتور : اتفضلي شوفيه بس في مشكله
ليلي قلبها اتقبض
عامر بخوف : مشكله ايه ……
الدكتور : فهد بيه دخل في غيبوبه
ليلي بصدمه قفلت عينيها ودموعها نزلت
عامر بعصبيه : يعني ايه غيبوبه وازاي لو مش قادر تشوف شغلك انا ممكن اسفره بره
الدكتور : احنا عملنا اللي اي دكتور به ممكن يعمله بس دي حاجه مش في ادينا وبعدين علي حسب رغبته هو ممكن يقوم بسرعه لو هو عند الاراده بكده وكمان حاول تقرب منه اي حد هو بيحبه أو قريب منه وخليه يتكلم معاه هو هيكون سامعه عن اذنك

ليلي سابت عامر ودخلت عند فهد قعدت علي كرسي جنب السرير وبصت عليه بحزن لم لقته حوليه اجهزه كتير ودماغه ملفوفه ووشه مليان جرووح
ليلي بدموع مسكه ايد فهد : كده يا فهد عايز تبعد عني بتعقبني بس انا مش هسيبك تبعد عني انت كل حياتي يا فهد ليلي سمعت صوت صفاره
ليلي برعب وصريخ : دكتور دكتور. بسرعه فهد فهد
عامر بخوف : حصل ايه يا ليلي
ليلي بدموع : مش عارفه انا بكلمه وفجاه سمعت صوت الاجهزه
الدكتور : ممكن تخرجوا بره
عامر وقف هو وليلي بره
الدكتور عمل اللازم بعد ربع ساعه

عامر : خير يا دكتور
الدكتور : هو ممكن يكون جه في ذاكرته موقف خلاه يزعل اثرت عليه
ليلي دخلت عند فهد ومسكه أيده وفضلت تعيط

تاني يوم
ليلي كانت ماسكه المصحف وبتقرا فيه جنب فهد
عامر : ازيك يا ليلي
ليلي صدقت وقفلت المصحف : الحمد لله
عامر : فهد عامل ايه مفيش جديد
ليلي بحزن : لا مفيش
عامر حزين علي صحبه وعلي ليلي : انا واقف بره لو عزتي حاجه
ليلي حركت رأسها بالموافقه
ليلي مسكت ايد فهد : فهد حبيبي انت وحشتني بقي قوم عشان خاطري انا مش قادره اشوفك كده انا هموت من غيرك يا حبيبي

بعد مرور أسبوع والوضع زي ماهو

ليلي جابت ولادها وراحه عند فهد
ليلي : فهد حبيبي بص همس وآسر حلوين ازاي وآسر شبهك بالظبط قوم بقي عشانهم يا فهد

تاني يوم
ليلي مسكت ايد فهد وبدموع : فهد انت حياتي وعمري وروحي وقلبي انا تعبت بقي والله يا فهد انا مسمحاك خلاص بس قوم بقي قوم يا فهد وحياتي عندك اوعدك يا فهد اني مش هسيبك خالص حتي لوانت قلتلي انك مش عايزني انا مش هبعد عنك بس قوم ليلي دموعها نازله بحزن وقلبها وجعها
ليلي حست بحركه ايد فهد ورفعت وشها تبص عليه
لقت فهد بيحرك رموشه
ليلي فرحت : فهد انت سامعني ..
فهد بصووت خافت وضعيف جدا : امممم
ليلي ابتسمت بسعاده ودموعها نزله بفرحه : فهد حبيبي ،الحمد لله
فهد بضعف : ليلي
ليلي : انا جنبك ياحبيبي
فهد : ماتسبنيش يا ليلي انا مقدرشي اعيش من غيرك
ليلي بدموع فرحه : عمري ما اسيبك يا عمري انا هفضل جنبك علي طول
1

دخل الدكتور
ليلي بلهفه : فهد فاق يا دكتور
الدكتور كشف عليه وطمن ليلي
عامر بفرحه : حمدالله علي سلامتك يا صاحبي
فهد بتعب : الله يسلمك يا عامر
الدكتور : دلوقتي اقدر اقول إن الحال تمام
ليلي : طب ممكن يخرج أمته
الدكتور : يومين بالظبط انا دلوقتي هنقله لاوضه عاديه وهاتبعه خلال اليومين
عامر : شكر يا دكتور

بعد يومين
عامر خرج من المستشفي وراح علي فلته اللي في شرم هو وليلي وولادهم
فهد بحب : ليلي انا اسف علي كل حاجه حصلت اوعدك اني هعوضك
ليلي سكتت فهد حطت اديها علي شفيفه
ليلي : انسي كل حاجه حصلت احنا هنبدا حياه جديده خالص انا وانت وآسر وهمس واهم حاجه انك بخير ومعايا وانا بقي مش هسيبك ابدا ابدا
فهد حضن ليلي وقال بهمس : ابدا ابدا
ليلي : امممم
فهد وهو حاضن ليلي : انا بحبك أوي يا ليلي
ليلي لفت اديها حولين رقبته : وانا بموت فيك يا عمر وروح ليلي
فهد ابتسم بحب وحضن ليلي : انتي قلبي وروح قلبي واللي سرقتي قلبي

ممكن تخليني في حضنك محتاجه اني اسمع صوت قلبك نبضه بيحييني نبضه بيحييني
اصل انا لمه بكون متشافه بتوتر اصل انا خوافه في حضنك احميني في حضنك احميني
والساعه اللي بعشها في قربك ستين دقيقه حياه والوقت الضايع طول بعدك من عمري انا مش حسباه
في ناس يوميا بقبلها مطره اني اضحك واجملها وفي اول فرصه اسرق نفسي واخد نفسي أمه ببقي قدامك انا ببقي خجوله صعب اني اعبر بسهوله ووصف جوايه ووصف جوايه
في حجات بينقص معناها لو بالشفايف قلناها إحساسها كفايه إحساسها كفايه
والساعه اللي بعشها في قربك ستين دقيقه حياه والوقت الضايع طول بعدك من عمري انا مش حسباه
+

تمت بحمد الله

#هاله محمد

 

 

 

 

 

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى