روايات

رواية وهم الخيانة الفصل الحادي عشر 11 بقلم نيرة عبدالله

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية وهم الخيانة الفصل الحادي عشر 11 بقلم نيرة عبدالله

البارت الحادي عشر

 

تاني يوم
وائل كان وصل بعربيته قدام كافيه ودخل وراح عند ترابيزه معينه وقعد وق’لع النضارة وقال: خير ي هبه هانم عوزاني ليه
هبه: فيه أن خط’تنا في س’رقة التصاميم فشلت
وائل:ه يعني ايه سليم مش ش’ك في نور أنها هي اللي عملت كده
هبه: لا ش’ك فيها وراح ليها الشركه واتخ’انق معاها
وائل: طب يبقي خطتنا نجحت اهو والع’داوه بينهم هتزيد
هبه بسخرية: هتزيد اه؟! خد كده شوف الصوره دي
وائل اخد منها الفون واتصدم لما شاف صوره نور وسليم ونظراتهم لبعض

 

وائل: ايه ده المفروض بعد اللي عملناه يبع’دوا عن بعض مش يقربوا من بعض بالشكل ده
هبه: نور كانت السبب أن سليم يلحق يخلص التصاميم المطلوبة
وائل اتنهد بغ’ضب: طب وهنعمل ايه
هبه: المعرض الدولي قرب خلاص عوزاك في اليوم تبقي قريب من نور اوي ي وائل لدرجه ان سليم يقتنع انكم بتحبوا بعض فهمني ولا لا
وائل بخ’بث: فاهمك طبعا
هبه: اشوفك في المعروض؛ واخدت شنطتها ومشت
وائل: ي انا ي انت ي سليم وانا اللي هك’سب؛ واخد حاجاته وركب عربيته ومشي
جه يوم المعرض
نور وروضه كانوا واقفين في القاعه مع رؤساء المعرض وكانوا بيتكلموا معاهم؛ وائل اول ما شافهم راح ليهم
وائل لنور: هاي نور عامله ايه
نور: هاي ي وائل الحمدلله
وائل بص لروضه: ازيك ي روضه
روضه بب’رود: كويسه
وائل لنور: جيتي ليه من غيري
نور: افندم؟!
وائل: اقصد يعني بعت ليكي مسدج علي الواتساب عشان نيجي سوا
نور: سوري مخ’دتش بالي من المسدج
وائل ابتسم: لا ولا يهمك؛ هروح اجيب حاجه اشربها اجبلكم معايا
نور وروضه: لا شكرا
وائل: عن اذنكم مش هتاخر؛ وسابهم ومشي
روضه: ال’واد ده رخ’م وب’ارد ومش بطي’قه
نور ضحكت: معلش استح’مليه الكام ساعه دول
روضه اتنهدت: يارب يعدوا علي خير
نور: أن شاء الله
وفي الوقت ده؛ دخل سليم ومعتز وهبه وخالد وسليم لفت انتباه الحضور بشياكته اول ما دخل وبص لنور وابتسم ليها ونور كمان ابتسمت له
وهبه لما لاحظت كده اتغ’اظت بس مبينتش ومسكت ايد سليم ونور اضايق’ت اوي لما شافت كده ودي’رت وشها الناحيه التانيه؛ أما معتز فبص لروضه وابتسم بحب بس روضه بصتله ب’زعل ودي’رت وشها ومعتز اتنهد ب’زعل
خالد لمعتز: هو فيه حاجه ولا ايه
معتز: لا هيكون فيه ايه يعني
خالد: اصل شوفتك بتبص ناحيه روضه وبتبتسم ليها

 

 

معتز: لا لا مكنش ليها هي
خالد: اومال لمين
معتز: هو فيه ايه ي خالد هو تحقيق ولا ايه
خالد: لا يعم لا تحقيق ولا حاجه اهدي كده
معتز: ما انا هادي اهو؛ وسابه ومشي
وائل راح لنور وحط اي’ده علي ضه’رها: اسف اني اتاخرت عليكي؛ سليم اول ما شاف كده اتع’صب اوي وض’غط علي اي’ده بعصب’يه
نور ن”زلت ايده وقاالت بح’ده: وائل اي’اك تح’ط اي’دك علي ضه’ري تاني فاهم وياريت تتعامل معايا بح’دود؛ وس’ابته ومش’ت
سليم اول ما شاف كده ابتسم وهبه شافت اللي حصل واضاي’قت اوي ولاحظت أن سليم مبتسم
هبه: هو انت مبتسم كده لمين
سليم: ده لرئيس شركه….
هبه بغ’يظ مكت’وم: تمام ماشي
رئيس المعرض طلع لكل علي المسرح ورحب بكل الضيوف اللي حاضرين؛ وبعدها طلب من كل الضيوف يروحوا القاعه اللي فيها التصاميم عشان ياخدوا فكره عنها وكل الضيوف راحوا القاعه
نور اول ما دخلت القاعه راحت عند تصاميم سليم اللي عجبتها جدا جدا؛ وقالت؛ التصاميم حلوه اوي اوي
روضه: صراحه اه تجنن
وائل: هو ايه اللي يجنن انا شايف انها عاديه يعني
نور بصتله: اصل ده فن ومش كل الناس بتفهم في الفن بقي؛ عن اذنك وخدت روضه ومشت ووائل كان واقف مض’ايق اوي من رده’ا

 

سليم كان واقف قدام تصاميم نور وهو منبهر بتصاميمها ومركز فيها اوي
هبه: ايه عجباك اوي
سليم: اه جدا
هبه اضاي’قت من رد سليم؛ وقالت بابتسامه: بس تصاميمك احلي بكتير ي حبيبي
سليم بصلها وابتسم ليها؛ وهبه مسكت ايده وحطت راسها علي كتفه
نور اخدت بالها واتعص’بت جدا وطلعت من برا القاعه بسرعه
روضه طلعت وراها وقالت: نور مالك فيه اي
نور: مفيش ي روضه انا تمام متقلقيش
روضه: طب انتي راحه فين
نور: هروح الحمام واجي
روضه: تمام هستناكي هنا؛ نور ابتسمت ليها ومشت
ومعتز جه من ورا روضه وقالها: وحشتيني
روضه بصتله ب’زعل ولسه هتمشي؛ معتز مسك ايديها وقال: انا اسف حقك عليا والله بس من ض’غط الشغل اتصرفت كده بس اوعدك مش هعمل كده تاني
روضه: كل مره بتقول كده يا معتز وترجع تتصرف زي الاول
معتز باس ايديها وقرب منها وقال بحب: المره دي بجد وعمري ما هتصرف كده تاني الايام اللي عدت واحنا ب’عاد عن بعض حياتي مكنش ليهم طعم؛ انا بحبك يا روضه ومش هخ’لي حاجه تف’رقنا عن بعض ابدا
روضه بحب: بحبك
معتز باس جبينها: وانا بموت فيكي؛ انا همشي دلوقتي ولما اروح هكلمك ونسهر سوا
روضه ابتسمت بحب: ماشي يا حبيبي
معتز باس ايديها وسابها ومشي؛ ونور بعد شويه طلعت من الحمام ودخلوا القاعه هي روضه وكانت بتجنب تبص لسليم وسليم كان مستغربها
وبعد شويه طلع رئيس المعرض عشان يعلن اسم الشركه الفايزه؛ وقال: المفروض كان يكون شركه واحده بس اللي فايزه بس بسبب ق’وه التصاميم والمناف’سة هيبقي فيه مركز اول وتاني؛ والشركه صاحبه المركز التاني هيكون ليها امتيازات برضوا بس طبعا الامتيازات الاكتر للشركه صاحبه المركز الاول ودلوقتي هنعلن عن الفايزين
رئيس المعرض: المركز التاني راح لشركه الحديدي جروب
الكل سقف ونور انبسطت أن سليم اخد مركز؛ وسليم ابتسم وطلع سلم علي رئيس المعرض واخد الجايزه وشكر شرائكه ونزل
رئيس المعرض: والمركز الأول راح لشركه المهدي جروب
الكل سقف ونور طلعت استلمت الجايزه وسليم كان فرحان أن نور هي اللي فازت؛ ونور قالت كلمتها وشكرت شرائكها ونزلت
رئيس المعرض لنور: تستحقي الجايزه دي يا نور حقيقي تصاميمك فوق الروعه
نور بابتسامه: شكرا لحضرتك ي فندم دي شهاده اعتز بيها؛ ممكن اطلب من حضرتك طلب
رئيس المعرض: طبعا يا نور اتفضلي
نور ق’ربت منه وقالتله الطلب
رئيس المعرض ابتسم: اكيد طبعا يا نور
نور ابتسمت: شكرا لحضرتك ي فندم؛ عن اذن حضرتك
رئيس المعرض ابتسم: اتفضلي
نور وهي ماشيه وائل راح ليها: انا مبسوط بيكي اوي يا نور
نور: شكرا يا وائل
وائل: احنا لازم نحتفل بقي واخد منها الجايزه؛ ومسك ايديها وخدها عشان يرق’صوا سوا ونور كانت بت’رقص وهي مضايقه
وسليم كان شايف كده والغض’ب كان مت’ملك منه وباصص عليهم بغض’ب
هبه بصتله وقالت: مالك يا سليم فيه ايه
سليم وهو بيحاول يم’سك أعص’ابه: مفيش ي نور؛ وبعدها سليم اخد باله من اللي قاله وهبه كانت باصه له بص’دمه
هبه لسه هتتكلم بس في الوقت ده جه خالد وقال: سليم مدير شركه ….. بيسال عليك عاوزك
سليم: طب انا هروحله عن اذنكم؛ وسابهم ومشي وهبه كانت واقفه وباين عليها الغ’ضب
خالد: متزعليش من سليم ي هبه مهو برضوا غص’ب عنه أنه يفتكر نور كل شويه عشان هي كانت حبه الاول
هبه بص’دمه: حبه الاول؟!….(يتبع)

 

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى