روايات

رواية قصي وأميرة – انتقام حياة الفصل الثالث 3 بقلم رودينا محمد

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية قصي وأميرة – انتقام حياة الفصل الثالث 3 بقلم رودينا محمد

 

البارت الثالث

 

وذهبا وعندما ذهبا إلى محل الأيس كريم اصتدمت حياة بشخص فقالت حياة: مش تحاسب😒😠
الشخص : انا بردو الي احاسب!!!😠انت ما تعرفيش انا مين😏
حياة : لا تكنش ابن وزير مثلا 🙄🙄🙄😠
الشخص : هه انا قصي السيوفي😒وانت مين بقا يا حلوة عشان تقوليلي احاسب
حياة : معلش بس في السؤال
هو انت يعني لما تقولي انت قصي السيوفي ابقا انا عرفت انت مين يا سلام…سبحااانه🙄😒
قصي وهو في صدمة كبيرة كيف لا تعرف من هو قصي السيوفي
رد قصي بغرور وتكبر: انا قصي السيوفي صاحب اكبر شركات العمرانية في مصر 😏😏😏😏
حياة: والمفروض اعمل ايه يعني😒
ظل قصي منصدم من كلامها فالكل يتمنى ظفره ولكن هي تتحدث معه وكأنه شخص عادي
حياة : خلاص أنا أعتذر ليك و انا مشغولة دلوقتي وذهبت من أمامه سريعا😏😏😏
أما قصي فقد صعق منها فكيف هي منشغلة وتريد الذهاب بسرعة وهو واقف أمامها
قصي في سره : ازاي ازاااي طب حتى لو ماكنتش عرفاني طب هي ازاي تكلمني بالطريقة دي هي مش شيفاني وسيم ولا ايه لالالا ووقف قصي امام سيارته ونظر إلى انعكاسه في الزجاج وقال: طب انا شكلي حلو اهو هتعوز ايه يعني عيون زرقاء وبشرة بيضة وشعر اسود وعضلات
وقال قصي : انا عاجبني شخصيتها 😌😌😌وقال انا لازم اتبعها واعرف كل حاجة عنها
وعندما أنها جملته رآها تقف بجانب صديقتها وهي على وجهها ابتسامة ساحرة☺️
وقال في نفسه : يعني البنت دي اهم مني!!!🙂🙂🙂 انا عمر ما حد عمل كدة معايا
…………………………………
(وصف الأبطال الجداد)
عدي : شخص يبلغ من العمر ٣٢ سنة ولكن من يراه يقول إن عنده ٢٥ سنة
لديه شعر مزيج من البني والذهبي وبشرة حنطية وعيون خضراء اللون وطويل القامة
مازن : لديه عيون بنية اللون وبشرة بيضاء وشعر بني اللون و هو ليس طويل ولا قصير
قصي : شخصية مغرورة جدا و متكبرة يبلغ من العمر 32عام لديه عيون زرقاء وبشرة بيضة وشعر اسود وعضلات وطويل القامة
…………………………………
ام عند امير فقد أخذه مازن إلى البحر وكان المنظر رائع جدا ❤️
فقال امير : اول مرة تعمل حاجة عدلة يا مازن انا فخور بيك🥹
مازن : متشكرين😒😒😒😤
أمير كاد أن يتكلم ولكنه رأى شيء جعله عاجز عن النطق
مازن : أمير يا أمير انت يابني
ثم قال بصوت عالي
اميييييييييييييييييييييييييير
اتفزع أمير وقال فيه ايه يا ابن الناس 😳😳😳😳😳
مازن : مالك يلا انت سرحت ليه
أمير : هاااا انا شوفت بنت جميلة اوي
مازن : آااااه فين دي
وبيبص وراه لقى بنت جميلة جدا لابسه حجاب شرعي وعيونها رصاصي
مازن : تصدق هي مشاء الله جميلة
أمير اتعصب وحس بغيرة : ولا انت تلم نفسك😠😠😠
مازن : اوبااا هو دا الي اسمه حب من اول نظرة😀😏
أمير بتوتر : ها لا لا طبعا انت بتقول ايه يا عم انت اتهبلت ولا ايه لالالا هو انا يعني شوفتها قبل كدة دي حيا الله اول مرة اشوفها لا لا لا
مازن: شكلك وقعت يا نص
أمير : انا ايه الي خلاني اروح معاك هنا
وفجأة لاحظ أمير أن هناك شباب يحاولون مضايقة الفتاة هم أمير للذهاب إليها وعندما وصل سمع الشباب يقولون : على فين يا حلوة
الفتاة: ملكش دعوه يا زبال*ة
هم الرجل لكي يضربها قام أمير بإيقافه وقال له مش رجولة انك تضرب بنت وقام بضربه ضرب عنيف(يستاهل🤓🤓)
أما الفتاة وكانت اسمها زينب اعجبت بقوة أمير وشجاعته
وعندما انتى من ضرب الرجل خاف الشباب اللذان كانا معه وهربا من أمير
توجه أمير نحو زينب وقال لها: انت كويسة هما اذوكي في حاجة
زينب : لا انا الحمدلله كويسة انت كويس هما ضربوك جامد انا هدويلك جرحك الي في راسك😲😲
أمير : لا شكرا يا آنسة
زينب : اسمي زينب
أمير : الله اسمك جميل يا زينب
زينب وقد احمر وجهها من كثرة خجلها فقالت : تمام انت تقدر تروح الصيدلية عشان تداوي جرحك هو شكله مش عميق يا
أمير : اسمي أمير 😊 تشرفنا
زينب : ا انا ايضا
وهم أمير للذهاب فقالت زينب : مش حضرتك بردو في كلية الطب البشري
أمير باستغراب: آه هو حضرتك عرفتي منين؟🤨🤨
زينب اصل انا حسيت اني شفت حضرتك لأني كمان ادرس في كلية الطب البشري ☺️☺️☺️
أمير وقد احس بسعادة أنه بإمكانه أن يراه ثانية : آه تشرفنا وهم للذهاب إلى صديقه بفرح وخجل وخوف وسعادة
………………………………………
ام عند حياة
حياة: اي رأيك في طعم الأيس كريم ☺️
سارة: دا طعمه جميل اوي اوي بس قولي لي يا حياة هو مين الشخص الي طولتي معاه في الوقفة
حياة بضيقة : هحكيلك كل حاجة دلوقتي
وحكت لها حياة عما حدث فتكلمت سارة: يا لهوي عليه دا شكله غتت
حياة: اوييييييي
وكان قصي يسمع كلامها عن قرب فصعق أكثر فأكثر وظل في صدمة كبيرة(خد الصتمة انا بقى 🤓)
قصي : ازاي ازاااااي 😦😯
وذهبت كلا من سارة وحياة إلى منزلهما
………………………………….
ام عند امير
أمير : ولا دي طلعت معانا في الكلية انا حاسس بفرحة كبيرة اوي
مازن

يتبع….

 

 

____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *