رواية أسيرة الوحش الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ساجدة محمد - The Last Line
روايات

رواية أسيرة الوحش الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ساجدة محمد

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية أسيرة الوحش الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ساجدة محمد

 

البارت التاسع والعشرون

 

#اسيرة _الوحش
اسر: المخازن…. بتولع يافهد
فهد بهدوء: وعرفت مين الي عمل كده
اسر: هو مفيش غيره
فهد بغموض: هو مين
اسر: رعد السيوفي
فهد: كنت عارف يا اسر اقسم…. بالله مهرحمو يا اسر المهم حد اتاذي
اسر: لا الحمد لله…. الكل كويسين
فهد بغموض اكثر: تمام يا اسر خلص وتعالي علي الشركة… بسرعة علشان عايزك ضروري
اسر بحزن: حاضر يافهد
________
عند سجده
هيا وحبيبه بيكونوا وقفين بيعملوا الاكل وسجده بتعلم حبيبه تطبخ….وحبيبه بتقلها
سجده
سجده: نعم
حبيبه: انتي ازاي كده
سجده باستغراب: كده ايه يعني
حبيبه: يعني ازاي قلبك ابيض كده حاولت اوقع بينك وبين فهد كتير… وكمان حاولت اقتلك وسامحتيني وبتعامليني باحسن معامله
سجده بطيبه: ربنا سبحانه وتعالي.. بيغفر وبيسامح يبقي انا مش هسامح ياحبيبه وبعدين دا كان وقت غضب…. والمهم انك تعترفي بغلطك وبالفعل اعترفتي يبقي…. انا ليه مسامحكيش وبتضربها بخفه علي دماغها وبتقولها: انسي بقي ياست حبيبه.. مفيش بين الاخوات الكلام ده
حبيبه بتروح عليها وبتحضنها وبتقولها: انتي احسن اخت في الدنيا
سجده: طب يلا بقي علشان نخلص الاكل قبل ما فهد…. يرجع علشان نبدا الدرس (قصدها علي ان حبيبه مسافره امريكه ومش بتتكلم انجليزي ف سجده.. بتعلمها)
حبيبه: ماشي يااحلي سجوده
________
عند فهد في الشركه
فهد.. بيكون قاعد ببرود علي الكرسي… واسر بيدخل عليه
اسر: فهد ايه البرود…. ده علفكره انا قولتلك ان المخازن…. اتحرقت انت عارف الشركه هتخسر قد ايه
فهد بضحك: بس الحاجات الي جوه المخازن متحرقتش.. ولسه سليمه
اسر بفرحه: ازاي الكلام ده.. انت بتهزر
فهد: اقعد وانا افهمك ازاي
اسر: اديني قعدت
فهد: من تلت ايام
flash back:-
فهد كان قاعد فى غرفته وشغال علي اللاب فجاة جاله اتصال
فهد: الو
شخص: ايوه ياباشا
فهد: ايه يا حسن
حسن: سمعت ان رعد السيوفي… رجع من السفر ياباشا وشكله مش ناوي علي خير وهيلعب علي كبير
فهد بضحك: ينور وانا بموت….. في اللعب وهنلعب مع بعض كتير
end flash back:
فهد: بس كده يااستاذ اسر طبعا…… لما عرفت ان رعد راجع وانو ناوي علي شر قررت انقل كل حاجه لمخازن تانيه….. وزي… متوقعت ولع في المخازن شكله زعلان…. من اخر مره خسرته فيها صفقه بملاين من يومها سافر وشكله راجع وعايز يلعب فقررت… العب معاه شويه تسليه
اسر بصدمه: طول عمرك ذكي يافهد بس هتلعب ازاي معاه بقي
فهد: اقولك انا وبيحكيله… هو هيعمل ايه
اسر: اقسم بالله صدق الي سماك وحش التجارة يافهد وحش وحش يعني
فهد: عندك شك
اسر: ولا واحد في الميه…. انت مش متصور فرحتي ان كل حاجه سليمه يافهد
فهد: هبقي اوريك اماكن المخازن الجديده علشان تصدق….. ولا اقولك تعالي نروح دلوقت
اسر: يلا
__________
بيكون قاعد علي الكرسي وبيضحك بفرحه وخبث
رعد: تلقيه دلوقت قاعد بيولول زي الحريم
شخص: بس الي اعرفه يا باشا ان فهد الراوي مش بيزعل. ولا بيضعف علي حاجه بتروح منه ده بيقوي وبيرجع اقوي
رعد بعصبيه: انت معايا ولا معاه
الشخص بخوف: مش قصدي يا باشا….. بس كله عارف فهد الراوي واللعب معاه تقيل اوي اوي ومش سهل ومحدش بيلعب معاه
رعد: انا بقي هلعب معاه… وهديله الصدمه انهارده بليل
الشخص: تمام يا باشا
رعد السيوفي.. رجل اعمال بيشتغل في شركات ابوه… وبجوار كده بيشتغل في المخدرات والسلاح وبيكره فهد اوي علشان شايفه احسن منه وبينافسه كتير وفهد
اكتشف قريب انو بيشتغل في المخدرات والسلاح وطبعا فهد… قرر يسلمه للشرطه
_________
بعد فترة رعد بيكون قاعد في مكتبه بيلاقي الشخص الي كان قاعد معاه وداخل بيجري
الشخص: رعد بيه رعد بيه
رعد بقلق: فيه ايه يا صادق
صادق: اكتشفنا ان مخازن فهد الراوي اتحرقت بس هو كان محول كل حاجه علي مخازن تانيه وبكده شركته مش هتخسر. ولا مليم
رعد بعصبيه: انت بتقول ايه
صادق: فيه بلوه اكتر
رعد: ايه هيا
صادق بتوتر: الم.. خ.. ز.. ن
رعد بعصبيه: انجز اتكلم فيه ايه ياصادق
صادق: المخازن الي كان فيها المخدرات كلها ولعت يا باشا
رعد بجنون: ايه… الكلام ده
صادق: لسه الرجاله مكلمني وقالولي المخازن بتولع وطفو النار. والبضاعه كلها اتحرقت
رعد بيكسر كل حاجه قدامه علي المكتب
رعد بجنون: مش هسيبك. والله مهسيبك يافهد وهدمرك… وادمر حياتك
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
فهد بيروح هو واسر المخازن الجديده وبيضحكو وبيكون نفسهم….. يشوفو منظر رعد دلوقت وفجاة بيجي لفهد اتصال
فهد: الو
رعد بمكر: وحشتك
فهد بمكر اكثر: اوي اوي…. بس ايه رأيك في الي بيحصل للي يفكر يلعب مع فهد الراوي
رعد بحزن وضعف بيحاول يدريه: بصراحه عجبتني اوي. وعلشان كده عايز اقولك خبر خطير وبيبدا يسرد عليه الكلام
فهد من الصدمه التليفون بيقع من ايده وبيحس ان الدنيا بتلف بيه
اسر بقلق: فهد انت كويس
فهد بتوهان: كويس كويس….. وبياخد مفاتيح العربيه وبيطلع علي بره
اسر: فهد الك””””””” ده قالك ايه
فهد: مفيش يااسر…. وبيتجه نحو سيارته
اسر: طب انت مش هتقدر تسوق تعال اوصلك بعربيتي
فهد: لا لا ان كويس وهقدر اسوق…. واروح وبيركب العربيه وبيسوق باعلي سرعه عنده.. وهو حاسس ان انفاسه بتروح منه
__________
عند سجده
بتخلص الدرس الي كانت بتديه لحبيبه وبتطلع تنتظر فهد فوق في الغرفه
فهد بيوصل الفيلا وبيطلع علي ملجاه طوق نجاته في الحياه…. وبعدين بيشوفها وبيقرب منها وملامحه كلها حزينه
سجده بخوف وقلق: مالك يافهد… انت كويس
فهد بيترمي في حضنها كانه طفل وبيحاوطها كانه طفل يحتضن امه… وبيقولها: لا مش كويس مش كويس خالص يا سجده
سجده بحنيه: احكيلي يافهد
فهد دموعه بتنزل بانهيار
فهد بانهيار: امي. امي ياسجده. اتحرمت منها وانا عيل صغير ماتت. كنت فاكرها ماتت موته طبيعيه في حادثه لكن، وبيكمل بوجع وقلبه بيتقطع. طلعت حادثه بفعل فاعل…. والمقصود فيها كان. انا
سجده بصدمه وحزن: ازاي يافهد الكلام ده
فهد بحزن: ابو رعد الكل •••••• كان بيكره ابويا ودايما بينافسه…. ولما شاف ان بابا احسن منه حب انو يكسره….. فدبر الحادثه دي علشان يقتلني وانا طلعت عايشه وامي…. امي ما.. ومش بيقدر يكمل الكلام
سجده بحزن:مين رعد ده يا فهد وليه هو وابوه بيكرهوكم، وانت عرفت منين انها مش حادثه
فهد: رعد ده منافس ليا وطول عمره…. بيكرهني زي ابوه بالظبط مكان بيكره بابا…. وعرفت من الحقير رعد هو الي اتصل…. وقالي علشان يوجع قلبي ويكسرني ومفكر اني هضعف هو الوحيد الي ميعرفش ان فهد لما بياخد ضربه بيردها بعشره
سجده: ان شاء الله ربنا هياخدلها حقها منهم ادعيلها… بالرحمه يافهد
فهد: الله يرحمها بس اقسم بالله يا سجده مهرحمو لا هو ولا ابوه…. وهخلي المشاكل تجيله من كل حته وهو مش عارف. هيا جايه منين ويعترف ويقول مين فهد بحق
سجده بتمسد علي راسه بحنيه: ان شاء الله ربنا ينصرك عليه. وانا عارفه ان حبيبي اقوي حد في الدنيا كلها
فهد: تعرفي اني لما عرفت مقدرتش املك اعصابي ملقتش حد غيرك احكيله وجعي انتي ملجائي الوحيد ياسجده
سجده: ربنا يباركلي فيك ياحبيبي ويجعلني دايما ملجائك واخفف عنك وجعك
فهد بيبوسها من جبينها وبيضمها اكثر وبعدين بيناموا
_____________
في اليوم التالي
في فيلا رعد
بيكون ابو رعد قاعد ويدعي خالد
رعد: يبابا مكنتش اقصد
خالد: مكنتش تقصد.. ايه ياغبي انت ضيعتنا رايح تقوله ان انا الي قتلت امه… وان هو الي كان مقصود
رعد: يبابا لما عرفت ان المخازن اتحرقت الدنيا لفت بيا وحبيت احسره….. وملقتش غير الطريقه دي الي احرق قلبه بيها
خالد: غبي طول عمرك غبي عرفت ليه فهد دايما احسن منك علشان بيستخدم عقله كويس مش زيك ولعلمك… فهد كده مش هيتكسر لاء
ومره واحده…. بيلاقو الي داخل عليهم وبيقولهم: انت عندك حق في كل كلمه قلتها يا خالد
رعد: انت ازاي تدخل الفيلا بالطريقه دي
فهد: ايه مفيش ترحيب بالضيوف عندكم ولا ايه وبيقعد علي كرسي وبيحط رجل علي رجل وبيكمل ولا انت…. ايه رايك يا خالد
خالد بتوتر وخوف: اه. اه. طبعا يا ابني احسن ضيافه للغالي
فهد بتلاعب: الغالي الي كنت عايزه تموته. وتحرق. قلب ابوه وهو صغير
خالد بتوتر: ايه الكلام الفارغ ده
فهد بيطلع الموبايل وبيسمعه التسجيل
خالد بغضب وغيظ : غبي غبي. يارعد الي كنت خايف منه حصل وسجل المكالمه… وهوصل للمشنقه بسببك
خالد بشر: ايوه انا الي دبرت الحادثه والمقصود انت علشان احرق قلب ابوك… عليك ولو طولت هعملها تاني
وفجاة بيلاقي الظابط داخل عليه وبيقوله: مطلوب القبض عليك
خالد بجنون: انا معملتش حاجه صدقني معملتش حاجه…. وبيقبضوا عليه وكده فهد بيكون خد حق امه زي مقال لسجده
فهد: سلام يا رعد ولا اقولك يا كتكوت بابا
رعد بغل: مش هسيبك وهحرق قلبك يافهد
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
فهد بيرجع البيت… وبيحكي لسجده كل حاجه وسجده بتكون فرحانه جدا…. وبعدين بيتصل علي اسر وبيقوله وبيفرح…. هو كمان وبعدين بيعزموا علي الغدا… وبيقضوا اوقات مرحه مع بعض
وبعدين فهد بيطلع يذاكر لسجده علشان امتحاناتها وحبيبه….. بتطلع تنام واسر بيمشي
بعد مرور شهر
سجده بتكون في اخر يوم الامتحانات وطالعه وبتكلم حبيبه في التليفون….. ومبسوطه وفجاة حبيبه بتتصدم لما بتلاقي سجده. بتصرخ في التليفون لما بتلاقي… رجاله لابسين اسود في اسود وبيدخلوها العربيه وحبيبه بتصرخ في التليفون: سجده سجده…. مالك يا سجده في ايه ردي عليا ياسجده وهيا مش بتلاقي رد لان التليفون وقع في الارض….. والعربيه مشيت
عند سجده ف العربيه
سجده بصراخ: انتو مين وعايزين من ايه ابعدوا عني سبوني
شخص بصوت غليظ: اخرسي بقي
بعد فترة العربية بتوصل…. لمكان شبه مقطوع وبيكون عبارة عن مخازن قديمه وبيدخلو سجده وبيربوطوها في كرسي. وبيغموا عينها برباط
بعد فترة بيدخل شخص وبيقول: يا اهلا يا اهلا بمرات الغالي
سجده بغضب: انت مين. وعايز ايه
رعد: ثواني وهتعرفي انا عايز ايه
________
عند فهد بيرجع الفيلا بيلاقي حبيبه بتجري عليه
حبيبه بخوف: الحقني يافهد
فهد بقلق: فيه ايه يا حبيبه
حبيبه بدموع: سج… سجده كانت بتكلمني في التليفون… ومره واحده صرخت وصوتها انقطع من التليفون…… سجده اتخطفت يافهد
فهد بيعرف انو رعد الي خطفها وبيخبط الكرسي يوقعه في الارض بغضب وبيقول: اقسم بالله مهسيبك يارعد المره.. دي القاضيه وبيلاقي التليفون بيرن
فهد: الو
رعد: اهلا اهلا
فهد: سجده يا رعد اقسم بالله لو اتخربشت خربوش مش هيكفيني…. فيك عيلتك كلها
فهد بضحك: انا قولت برضو…. انك ذكي وهتعرف ان انا الي خطفتها ولو عايزها تعالي علي المكان الي هبعتهولك
سجده بصوت عالي سمع فهد في الموبايل: لاء يافهد متجيش بالله عليك… انا كويسه ده كمين يافعد عايزين يوقعوك متجيش يافهد
فهد بلهفه: سجده انتي كويسه
سجده: ايوه والله كويسه… بالله عليك متجيش يافهد رن علي الشرطه يافهد
رعد: متنساش يافهد الشرطه. لو جات اقرأ الفاتحه علي مراتك
فهد بثقه لان عارف ان رعد جبان: طب فكر يارعد كده تنزل منها…. دمعه بس وانا ادفنك مكانك
رعد: طول عمرك عصبي يافهد بس تمام يلا انا بعتلك اللوكيشن نص.. ساعه وتكون هنا
اسر بيدخل الفيلا بقلق وبيقول: فيه ايه يافهد
فهد: سجده اتخطفت يافهد ورعد الي خطفها وعايزني اروحله علي **********
اسر: طب يلا…. وانا هاجي معاك
فهد: مش هينفع هو طلب ان اروح لوحدي
اسر: بلاش يافهد….. رعد غدار وممكن ياذيك
فهد: ايه يا اسر انت هتخاف من عيل ولا ايه
اسر: لا طبعا بس برضو قلقان عليك دا غدار
فهد: رعد المره دي مش هسيبه غير وهو في السجن…. والسلاح كله يتسلم للحكومه وده وعد مني بس سجده تكون في امان
اسر: في رعاية الله يا صاحبي
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
فهد بيوصل للمكان الي رعد قال عليه وبيدخل جري وسجده… بتشوفه دموعها بتنزل
فهد بيجري عليها وبيضمها وبيقولها: انتي كويسه ياحبيبتي
سجده: ايوه انا كويسه بس خايفه عليك مجبتش الشرطه ليه
فهد: متخافيش انا جنبك يا عمري… وعمري مهسيبك ابدا ولسه هيفكها سجده بتصرخ باسمه لما بتلاقي الي.. بيضربه علي دماغه بالمسدس وبيقع علي الارض
سجده بصراخ: فهد
________
بعد فترة فهد بيفوق وهو مربوط علي كرسي جنب سجده وبيلاقي رعد واقف في وشه
فهد: طول عمرك غدار يارعد
رعد ببرود: طب كويس ان انت عارف
فهد: وواطي كمان وبيتف في وشه
رعد بيمسح وشه بهدوء وبيقوله هعديهالك المره دي
فهد:تيجي نتفق اتفاق
رعد: ايه هوا
فهد: سجده تمشي….. ونتفاهم انا وانت مع بعض
رعد بيعمل نفسه بيفكر وبيقول: تؤ تؤ تؤ طب ازاي ولسه هيحط ايده علي وش سجده فهد بيضغط علي الحبل بعصبيه شديده وبيتنطر من علي الكرسي… وبيمسك ايده وبينزل. فيه ضرب وبيقوله قبل ما ايدك تفكر تتمد عليها. هقطعها وبينزل فيه ضرب تاني لغاية ما رعد بيقع علي الارض. وبيروح علي سجده يفكها وبيقولها: يلا يا سجده. اهربي
سجده: لا يا فهد مش هسيبك
فهد: بقولك امشي. وانا هاجي وراكي
سجده بعند: مش هسيبك ابدا يافهد يلا امشي معايا
فهد: امشي ياسجده اسبقيني علي الفيلا
سجده بدموع: انت ليه مستهون بالموضوع كده
فهد: امشي يا سجده وهفهمك كل حاجه بعدين سجده بتمشي… ورجالة رعد بيدخلوا وفهد بيضربهم وبيجب واحد من وراه وبيحاوط رقبته فهد بيمسكه وبيقلبه علي الارض فهد بيضربهم كلهم بشده
سجده ب.. تسمع صوت ضرب النار بتجري علي جوه بخوف. لانها مكانتش مشيت ومردتش تسمع كلام فهد… وخافت عليه بتدخل بخوف
بتلاقي راجل واقع علي الارض… واخد رصاصه في رجليه ورجاله رعد كلهم واقعين علي الارض من كتر الضرب وفهد واقف قصادهم
سجده بخوف: انت كويس
فهد: ايوه كويس انتي ممشيتيش ليه
سجده: مقدرتش يافهد امشي.. واسيبك
فهد بيحضنها وبيقولها: متخافيش يا حبيبتي ويلا بقي علشان اروحك. واجي اشوف كنت بعمل ايه
سجده بغضب: تيجي فين يا فهد انت عايز ايه بالظبط… وهو مش انت جيت تنقذني وانا اهو كويسه ومحدش ضربني قلم حتي
فهد بغضب: طب كان حد يفكر يمد ايده عليكي وانا كنت… قطعتهاله وبيلاقو رجالة رعد بدأت تفوق بياخدها وبيطلعها بره وبيقولها: طب انا افضي اضربهم ولا اخبيكي ولا اعمل ايه
سجده: هو انت ضربهم عندك زي اكل الزبيب
فهد: دول عيال هش. زي الي مشغلهم ويلا بقي بدل ميطلعوا اشوف حته اخبيكي…. فيها وبيجري هو وهيا وفجاة بيلاقو قدامهم
يا تري شافوا ايه!!!!!!

 

 

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *